Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende soorten lampen en licht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschillende soorten lampen en licht

    Korting op 420shop
    Op internet kom ik diverse dingen tegen, een daarvan is het volgende:

    HPS lampen zijn zeer efficient. Zij produceren tot 140 lumen per watt. Helaas hebben HPS lampen bijna geen emissie in het blauwe spectrum. Als een tuinman een jong gewas onder een HPS zou groeien, zou hij/zij een indrukwekkende verticale groei zien. Waarschijnlijk te indrukwekkend. De meeste gewassen zullen te dun en te lang groeien en in binnen de korste keren terug moeten worden gesneden om niet tegen de lampen aan te groeien.

    Nu vraag ik mij natuurlijk af, als ik een plantje onder een HPS lamp zet, vanaf het begin, wat gebeurt er dan met de groei? Ik neem aan dat de bloei wel in orde is, aangezien de lamp het oranje spectrum uitzendt, maar hoe zit het dan met groeien en het blauw spectrum?

    Ik hoop dat iemand een beetje uitleg heeft? En misschien is dit informatie die in het forumgedeelte "Algemene informatie over het binnen kweken van wiet" kan worden geplaatst als we de antwoorden hebben?

    Cheerzzz

    #2
    Re: Verschillende soorten lampen en licht

    Ik weet het niet, ik zie dat je vraag nog onbeantwoord is...

    dus spam ik maar even in je topic, dan krijg je weer zo'n mooi icoontje
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Verschillende soorten lampen en licht

      precies zal ik het ook maar doen?

      nee ik doe het toch niet...

      Comment


        #4
        Re: Verschillende soorten lampen en licht

        Haha. Wel een interesante vraag... ben benieuwd naar het antwoord..
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Verschillende soorten lampen en licht

          hey, als je ze direkt op 12/12 zet gaan ze toch een week of vier doorgroeien. persoonlijk zou ik ze voorgroeien onder spaarlamp of tl.

          sommigen hangen er ook wel een coolwhite spaarlamp of tl bij. schijnt ook te helpen

          grtz

          had vraag te rap gelezen

          je wilt ze dus ook voorgroeien onder hps, da zou ik nie doen ofwel direkt van zaad op 12/12 of gewoon voorgroeien onder tl ofzo.
          als je dit wel zou doen krijg je een effect van heel lange stengels mee verre internode's dus ze strekken enorm. er bestaat een hps die er beter voor geschikt is, Philips SON-T PIA Green Power die heeft meer blauw licht dan de gewone ook niet voor groei eigenlijk maar de planten zullen wel mooier en compacter zijn
          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

          Comment


            #6
            Re: Verschillende soorten lampen en licht

            ik heb mn kleintje nu gewoon onder een spaarlampje van 18w staan en wil ook niet een plant direct vanaf de start onder hps zetten. bovendien, voorlopig groeit hij prima alleen wel redelijk lange steel maar hij begin al weer zijn 3e en 4e blaadjes te vormen.

            mijn vraag was, of is eigenlijk, wat het effect van de beide verschillende spectra is: blauw en oranje?

            ik ben er inmiddels achter dat blauw voor de groei goed is en oranje voor de bloei, maar de meeste lampen (behalve die green power) hebben bijna geen blauw spectrum, dus waarom zou je je gewas daar dan onder zetten? behalve voor de bloei natuurlijk?

            Comment


              #7
              Re: Verschillende soorten lampen en licht

              rood licht verhoogt het koolhydratengehalte in de plant (knopvorming en vertakking)
              blauw licht vergroot eiwitsynthese (aangroei) en transport naar wortels.
              bij cannabis word meestal voorgegroeid onder mh lampen, de hps versie word dan weer gebruikt voor de bloei. er kan ook onder mh afgebloeit worden maar het resultaat gaat heel teleurstellend zijn
              en in hps zit ook blauw licht hoor enkel heel weinig, juist voldoende om de zuurstofregeling op gang te houden, deze word geregeld door het blauwe spectrum.

              grtz
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                Re: Verschillende soorten lampen en licht

                MH-lampen kan je toch in dezelde fittings draaien als die van de HPS. Dus het komt toch veel goedkoper uit te groeien onder MH lamp en voor de bloei je HPS lamp indraait.
                Dan moet je niet een HPS-kit kopen en een tl-kit, maar alleen een HPS-kit en MH-lamp appart.

                Of ben ik verkeerd?

                Greetz,
                zion

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Verschillende soorten lampen en licht

                    Oorspronkelijk geplaatst door zion
                    MH-lampen kan je toch in dezelde fittings draaien als die van de HPS. Dus het komt toch veel goedkoper uit te groeien onder MH lamp en voor de bloei je HPS lamp indraait.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Verschillende soorten lampen en licht

                        @bobo,

                        Er zijn Setjes waar je zowel een HPS als een MH lamp in kan draaien, een MH lamp is niet altijd met die stokskes.

                        Zion had dat hier op het forum ergens gevraagt of dat kon en ik had toen de webshop gecontacteert en die zeide dat je zowel HPS als MH lamp erin kan draaien.

                        Edit: Hier ff de link naar het topic:
                        voorbereidingen-1ste-kweek-t661.html


                        Peace

                        Comment


                          #13
                          Re: Verschillende soorten lampen en licht

                          Ahjaa, dat is juist ook.

                          Ik vond het ook maar vreemd dat je zo'n kit kan kopen in een growshop in Brussel, waarbij je een MH- en een HPS-lamp kiest.

                          btw: zijn de MH-bulbs van Powerplant goed?

                          Greetz,
                          zion

                          Comment


                            #14
                            Re: Verschillende soorten lampen en licht

                            Ok weet ik ook bij deze tnx .

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: Verschillende soorten lampen en licht

                              zijn er growshops in brussel???
                              waar???
                              das ni al te ver van waar ik woon, en da kan nog wel van pas komen waarschijnlijk

                              Comment

                              Bezig...
                              X