Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voldoed mijn kweekruimte

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voldoed mijn kweekruimte

    Korting op 420shop
    Last edited by pothoofd; 25 March 2009, 20:32.
    when u feel bad cuz of the wine
    just smoke a joint and u'll feel fine

    #2
    Fan controller is handig, betwijfel of je afzuiging dat allemaal zal trekken trouwens... Die 600Watter produceert veel warmte.
    Met je hoogte zal je krap komen te zitten. Je moet rekenen minstens 50cm te houden tussen je plant en lamp dus 2weken voorgroei zal genoeg zijn denk ik.
    Phmeter is wel een must have. Hoe meer planten hoe minder de groei moet zijn. 9planten lijkt me ideaal, das makkelijk te rangschikken.
    Je zou ook het beste je planten toppen, moet je even kijken op het forum hoe je dat het beste doet .

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      hey pothoofd ziet er een mooie opstelling uit!
      heb ook een 600 watter met afzuiging en moet wel zeggen als de lamp aanstaat dat het zeer warm wordt! ik zet een raam open als de lamp aanstaat en zo hou ik de temperatuur onder controle..

      grtjs

      Comment


        #4
        ik had gisteren een heel bericht getypt, maar toen ik op submit reply klikte was ik blijkbaar uitgelogd met als gevolg dat er helemaal geen bericht gepost was.
        Whatever, hier is mijn feedback


        -is mijn ventialtie voldoende om zo'n kleine ruimte?-hoeveel planten zou ik best in deze ruimte plaatsen ?
        Qua opperlvlakte is je ruimte goed, je kan er minstens 9 in kwijt.
        De hoogte is zoals Jona al zei wat aan de kleine kant. Neem dus geen langbloeiers(sativa) want deze worden erg groot. Met een 50%indica 50% sativa of nog beter overwegend indica soortje, ga je geen problemen hebben.

        -hoe kan ik mijn plant het best "snoeien" als hij tegen de lamp komt
        Je kan toppen of fimmen om zoveel mogelijk "verakkingen" te hebben en boven je plantjes een scrognet hangen om een screen of green te bekomen.

        -Zouden er bv. maar 3 planten overleven, is klonen dan een goed idee?
        Dat is een goed idee, maar werk je met regulier zaad of feminized zaad?

        -ontbreekt er een crusiaal onderdeel !?
        ik zou me als ik van jou was toch een schakelkastje aanschaffen. Kwestie van je geen zorgen te moeten maken om een onveilige kast die elk moment in vlammen kan opgaan.

        -fancontroller, PH meter en EC meter.... zijn deze dingen een must-have of een keuze die "de betere wiet" kwekers gebruiken ?
        Fancontroller is handig, zeker in de zomer. pH en EC meter zijn geen overboedige luxe. pH is da nweer ietsje belangrijker dan de EC, tenzij je je planten zware voeding geeft.

        Greetz,
        zion

        Comment


          #5
          when u feel bad cuz of the wine
          just smoke a joint and u'll feel fine

          Comment


            #6
            -ik gebruik feminised seeds
            Dan kan je zonder problemen van je overlevende planten stekjes nemen.
            Bij het emen van stekjes moet je immers weten of de moederplant wel degelijk een vrouwtje is. Wat je niet bij regulier zaad kan weten zolang deze niet in bloei staat. Volg je me?


            (miss een adresj in amsterdam, daar ga ik volgend weekend heen)
            Deze afzuigers zijn redelijk veel gervraagd door kwekers. Dus eentje vinden zal geen probleem zijn. Let wel, die slakventilator maakt erg veel lawaai als deze niet ingeboxed is. Eentje die dat wel is, maakt zo goed als geen geluid.

            -mijn hoogte... ik heb idd maar 170cm hoog voor mijn plant maar mijn lamp hangt daar wel al boven.(als hij op zijn hoogste staat) meeste kweek tenten zijn tog ook maar 2m hoog ?
            De hoogte zit wel goed hoor. Je mag alleen niet et lang voorgroeien. Als je je plantjes topt of fimt dan zullen deze meer in breedte groeien en zal de hoogte goed meevallen.
            Ik weet wel niet hoe groot trainwreck en lemon skunk worden

            -schakel kastje... wist ik niet dat ik dat nodig had, maar als het een brand kan voorkomen zou ik het tog maar beter aanschaffen. kost dit veel? waar kan ik het kopen?
            Als je toch bi jeen growshop gaat vraag het dan maar aan de zaakverantwoordelijke, die zal je beter kunnen helpen. Als je een beetje een handige harry bent dan kan je zelf eentje in een knutselen.
            Voorkennis van elektriciteit is wel nodig.

            9planten op een afmeting van 120x100... zouden 9 liter bakken voldoen?
            Hoe groter de bakken, hoe groter de plant kan worden.
            9 liter lijkt me goed.

            Greetz,
            zion

            Comment


              #7
              when u feel bad cuz of the wine
              just smoke a joint and u'll feel fine

              Comment


                #8
                voorgroei (18/6 of 24/24) = periode voor de bloei (12/12)

                Comment


                  #9
                  Ik zou van feminised niet stekken... Het is heel onstabiel, die genetica en willen wel eens mannelijke chromosomen gaan vormen als ze blootgesteld worden aan stress. Wat stekken snijden dus heel zeker met zich meebrengt. Mijn theorie is dan ook dat vrouwelijke planten van regulier zaad stabieler zijn dan vrouwelijke planten van feminised zaad. Heb echt nog niemand horen stekken van feminised zaad. De discussie werd door mij enkele maanden geleden op de chat gesmeten en er was echt NIEMAND die een wetenschappelijk gestaafd antwoord kon geven... En op vermoedens afgaan heb ik nogal een hekel. Je kiest maar

                  Greetzzz

                  Jona

                  Comment


                    #10
                    aangezien je zegt dat je onder een schuin dakje zal kweken denk ik dat je het ergens in een schuurtje gaat kweken? Hou er rekening mee of het schuurtje geisoleerd is, dat de temperatuur daar goed te houden is. Als het buiten vriest zal die koude zo door je hok gaan..

                    Comment


                      #11
                      nene geen schuurtje :p
                      het in een redelijk goed geisoleerde plek

                      -ik zou alleen klonen als er een heleboel planten het niet zouden hebben gehaald
                      je weet maar nooit he

                      dit is een schets van men ruimte...
                      -lamp
                      -koolstof filter + vent
                      -potten


                      en nog in verband met de lichtregeling: ik heb me laten vertellen dat na de voorgroei 2-3 weken, 2weken in mijn geval je het aantal uur licht per der dag wekenlijks afbreekt.

                      dus:
                      2 weken 24/24
                      1 week 23/24
                      1 week 22/24
                      1 week 21/24


                      totdat je aan 12/24 zit. is deze methode beter dan gwn van 24/24 ineens naar 12/24 gaan ?
                      Last edited by pothoofd; 29 March 2009, 11:18.
                      when u feel bad cuz of the wine
                      just smoke a joint and u'll feel fine

                      Comment


                        #12
                        Zorg er wel voor dat die koolstoffilter niet teveel licht afschermt. Zou beetje zonde zijn
                        Kun je die niet nog een ietsje hoger zetten, naast je lamp bijvoorbeeld.

                        Dat laatste is niet erg juist.

                        2 weken 24/24
                        1 week 23/24
                        1 week 22/24
                        1 week 21/24

                        Tijdens de groeiperiode staat de lamp op 18 uur licht, 6 uur donker. (18/6)
                        Die donkere periode hebben ze nodig, omdat planten, net zoals de mens, nood aan slaap hebben.
                        Je kan afbouwen van 18 uur licht, 6 uur donker (18/6) naar 12 uur licht, 12 uur donker (12/12) (in natuur gaat het ook niet in een keer)
                        Maar van 18/6 naar 12/12 vormt geen gevaar voor de plantjes hoor.

                        Greetz,
                        zion

                        Comment


                          #13
                          Is er eigenlijk een 'risico' aan het omschakelen van 24/0 naar 12/12? Want hoor hier zo iedereen zeggen dat het 'geleidelijk aan' moet, maar is dit ook gegrond? Das zo een van die vragen...

                          Comment


                            #14
                            ja de 1 zegt ik doe het geleidelijk aan want zo gaat het in de natuur ook, de ander maakt het nog gekker en vervroegd of verlaat zelfs de tijd dat de lamp aan gaat elke week zoals het in de natuur ook gaat, met de tijden van zons op en ondergang

                            maar een beroepskweker zei me dat het juist de bedoeling was dat die omschakeling zo snel pats boem moest gebeuren zodat de plant gelijk aan de bloei begon, 18/6 groeie groeie groeie, 12/12 huh how bloeie bloeie bloeie zodat de plant in +- 11 weken klaar is.. geforceerd kweken zegt ie, de plant gewoon dwingen in wat ie moet doen..

                            als je het traps gewijs doet duurt die omschakeling van groei naar bloei te lang en kom je ook aan veel langere kweektijden.. als je het licht schema van buiten aan zou houden kun je er binnen met een lamp ook 6 maand over doen, krijg je enorme bomen maar het duurt dubbel zo lang en kost binnen dubbel zoveel aan stroom

                            net zoals een buitenplant, als je die netjes verduisterd na 12 uur licht is ie eind juli begin augustus makkelijk klaar, omdat je hem dwingt te gaan bloeien

                            groet

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X