Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

    Beste medekwekers. Even weggeweest dus een kleine Update... ik heb 1 herma ontdekt , heb deze maar weggehaald , want wil gn toppen vol zaad. Hopelijk blijven de andere vrouwtjes ☺. Geef af en toe wat bloeivoeding bij en minder dan aangegeven op de bus. Nog wat foto's. .. Graag jullie tips en meningen!
    20160301_205653.jpg
    20160301_205633.jpg
    Smoke good , eat good , live good

    Comment


      #32
      Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

      zonde van de herma mooi kut,kweek zelf onder hps dus kan je weinig tips geven
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #33
        Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

        Ik zou die de hoge takken terug op je net binden, nu heb je plaats , zo komen alle toppen weer op gelijke hoogte.
        Als de takken nog buigzaam zijn, want hoe verder in de bloei hoe houteriger ze worden.
        Ik heb er zelf bij mij ook al 2 afgebroken per ongeluk, je kunt met ijzerdraad op het net binden ofwel de stam kneden en plooien. "Wunki" op dit forum heeft me een link van een handige video gegeven over dat kneden van de stam



        https://www.youtube.com/watch?v=vacg2FZWtrk

        Comment


          #34
          Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

          jup, zoals jooms88 zegt, de langst takken met touwtje naar beneden trekken waar je nu plaats over hebt. zij e takken te hard doe het dan n stukken. hang een touwtje van je net naar je tak en trek hem iedere dag een beetje omlaag... ook dat kneden is goed en zeker de eerste keer dat je hem naar beneden trekt. de planten zien er aardig sativa uit dus alles gaat wel nog terug omhoog schieten als je dit nu doet... en laat je bladeren hangen maar doe de kleine onderste "budtakjes" weg. zodat daar geen energie ingaat. je bladeren zijn al gegroeid en zorgen juist voor energie in plaats van er weg te nemen dus laat die maar hangen tot ze geel zijn.
          grtz wullox

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          ohja en je lamp mag volgens mij iets dichter. ideaal is 25cm van de plant maar dan is je belichtingsoppervlak waarschijnlijk te klein dus hang hem zo dat net je hele tent verlicht is maar toch zo dicht mogelijk. dit ist voordeel aan led. heb nog gehad dat mijn planten gewoon tegen de lamp aangroeiden en ze hadden er zo goed als geen verbranding van gehad.
          1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

          Comment


            #35
            Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

            Medekwekers. Bij 2 vd 3 planten ( zelfde soort) heb ik wat kleine bladeren die geel aan het worden zijn of al volledig geel zijn... voeding geef ik om de 2 waterbeurten en dit minder dan op de fles is aangegeven (plagron alga bloom). Misschien teveel water? Ik geef ze regenwater. 1 vrouwtje (andere soort) bloeit toch wat trager en is wat stilgevallen denk ik? Alle tips en info welkom!
            ----
            20160307_203018.jpg
            20160307_202954.jpg
            Last edited by Trojan; 8 March 2016, 07:59.
            Smoke good , eat good , live good

            Comment


              #36
              Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

              Is toch niet te zien met dat discolicht ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                Zal strax wat foto's trekken net voor de lamp aangaat. Excuses!
                Smoke good , eat good , live good

                Comment


                  #38
                  Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                  naar mijn weten en ervaring (zeg dit erbij zodat ik niet aangevallen wordt ) drinken planten onder een led veel minder dan planten onder hps. wat betekend dat als je de plant dezelfde hoeveelheid voedingstoffen wil laten opnemen zoals onder hps, je meer voeding in kleinere hoeveelheid water moet geven. (zorg dat je de plant zo niet verbrand!!!) ik heb dit onder mijn led beginnen doen en inderdaad de plantjes hadden dikkere toppen en minder bladvergeling en/of ander gebreken...
                  dus VOLGENS MIJ mag je gerust de volle hoeveelheid van je plagron geven.
                  wel is het normaal dat je onderste blader vergelen dit door gebrek aan licht.... de gele bladeren kun je gerust weghalen en alle kleine uitschietertjes onder je scrog ook. doe dit met ontsmet materiaal. laat de nog groene bladeren hangen, de kleine hoeveelheden licht die ze nog opnemen geeft je plant nog bouwstoffen en je plant zal uiteindelijk de overblijvende voedingstoffen uit je blad gebruiken (daardoor de vergeling), als je ook lichte vergeling in het bovendek van je scrog krijgt is het dan waarschijnlijk weer voedingstekort...
                  ik herhaal dit is MIJN ervaring en weten.
                  grtz wullox
                  1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                  Comment

                  Bezig...
                  X