Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DP120 setup

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DP120 setup

Ik ben nu bij de volgende- maar mogelijk laatste stap . Ik moet nu een keuze maken tussen deze twee verschillende setjes.

Plug & Play Set met 400m³ Buisventilator met Fancontroller & 475m³ Prima Klima Filter G-tools ventilator 400m³/uur met instelbare temperatuur en minimum toerental. Wanneer de temperatuur in de ruimte de ingestelde waarde overstijgt gaat de ventilator op vol vermogen draaien.

of

Softbox 250m³ met Can Orginal Filter 250m3 Omdat er veel is vraag omtrent welk filter op welke zuiger past, hebben wij een set samengesteld die goed op elkaar aansluit. Ideaal voor kweektent, kweek hok, kweek kas, of andere ruimte waar u geur moet filteren.

Ik denk dat deze beoordeling meer kan plaatsvinden op ervaring. Waar ik aan ontbreek.

Comment

Wel. Je gaat kweken met t-neon? Dan voldoet een kleine afzuiger. Set 1 heb ik zelf, die is sterk genoeg om in de herfst en winter een 600 watter te koelen, op 20 % van de capaciteit. Dat is meteen het voordeel, er zit een dimmer op de afzuiger zelf.
      Het nadeel: dat ding bromt. Ik pakte mijne in in lege eidozen en dan wikkelde ik die in een oude slaapzak, dan was de brom zo goed als weg.

Set twee is een softbox, dus die draait veel geruislozer. Nadeel is wel dat het ofwel uit is, ofwel volle bak aan. Dus daar zou je nog een variac of een andere dimmer moeten bijkopen. Die dimmer neemt dan ook direct de brom weg van set 1 Dan heb je idd wel twee dimmers op 1 toestel, maar dat boeit niet. Maar op zen volle vermogen gaat die softbox veel te straf zijn voor dat tentje.

Heb je dus geen last van de brom, kies dan voor set 1. Woon je op een appartement? Kies dan sowieso voor de softbox met extra controller. Die brom is niet zo luid, maar ik hoorde die wel in de living 's nachts, de verdieping er onder.

Comment

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik ga voor het eerste setje. Er slaapt wel iemand anders onder de zolder, maar ik zal alles (behalve) de ventilator in de nacht uit doen. Ik zal dus het setje bestellen en een clipfan. En dan moet ik er volgens mij zijn ^^

Comment

Afzuig moet blijven draaien, anders is er geen vacuum meer, geen filtering en dan begint het te stinken. Ik zou gemakkelijk kunnen slapen met het gebrom, maar het is gewoon dat op een appartement met dunne muren de buren de brom wel gaan opmerken en zich daar vragen kunnen bij stellen. Controllers zoals een variac zijn nu niet echt super duur.

Comment

Comment

he das mooi begin, hoeveel liter is je air-pot?

Over de lampen; ik zou als ik jouw was proberen losse armaturen te kopen. En dan de Philips of Osram lampen er bij kopen, die geven namelijk 33% meer licht. De originele Secret Jardin/Mammoth T-neon lampen geven 3600 lumen en die van Philips/Osram geven 4800 lumen.
              [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Het is een 15 liter pot. Dat zou ongeveer net wel, of net niet genoeg zijn. Ik ben ondertussen de tent aan het opzetten op zolder. Het is echt passen en meten. Heel krap, maar spannend.

De meegeleverde ijzeren hekjes en bakken zijn perfect. Ik kan de hekjes gebruiken voor SCROG.
                image(4).jpgimage(5).jpg

Iemand enig idee waar dit materiaal voor is (foto onder)? Ik denk voor het ophangen van de lampen.

image(3).jpg

Dankje voor de tip ip20. Zou jij misschien een link kunnen delen van de lampen die jij aanraad?
                Last edited by FlamingMango; 20 February 2016, 21:30.

Comment

De foto's kan ik niet zien. Misschien hier even kijken:

Hier de linkjes van de 55 watt versie, ze zijn wel bij meer winkels te koop
                  6500k voor de groei
                  LED verlichting tegen de beste prijs? Dat is Budgetlight! | LED lampen & armaturen voor elk budget | Energiezuinig ✓ Gaat lang mee ✓ | Voordelig online kopen

2700k voor de bloei
                  LED verlichting tegen de beste prijs? Dat is Budgetlight! | LED lampen & armaturen voor elk budget | Energiezuinig ✓ Gaat lang mee ✓ | Voordelig online kopen

Comment

Nu zouden ze het moeten doen. Bedankt voor de link.

Grappig, deze lampen zijn dan goedkoper en zouden beter werken. Ik had gezocht naar de armatuur maar wist niet waar ik op moest zoeken. 2g11 toch? Zou je anders nog een link van een bijpassende armatuur kunnen delen?

Comment

Ik heb zelf deze:

Maar je kan ook eens langs de bouwmarkt gaan. Het gaat dan idd om een 55 watt armatuur met een 2g11 lamp voet.

Comment

Ooh nee ik dacht dat de armatuur anders was dan de reguliere. Dan bestel ik ze. 2 of 3x 55w kies ik. Bedankt.
                        De lampen ga ik bestellen met ophangmateriaal en dan ben ik klaar.

Comment

ok nice! ben benieuwd naar je verslag, vergeet niet op het sterretje te klikken onder mijn bericht om me te bedanken haha

Comment

Oja bij de bouwmarkt hebben ze misschien zonder lampen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik wilde je toevallig net positieve feedback geven. Alleen ik ben nog niet bevoegd om dat te doen. Ik zie dus ook geen sterretje. Ik ben nog geen maand actief hier he. Maar zal dit zeker doen wanneer je maand over is dude Ik zal trouwens om de luchtvochtigheid verhogen af en toe sprayen met een plantenspuit.
                              vergeet jij niet nog te kijken naar mijn foto's?

Comment

Ja die banden zijn om je koolstoffilter aan op te hangen. Over dat net, voor scrog moet je ongeveer een maaswijdte hebben van +/- 5 cm. Volgens mij is dat bij het netje wel wat te klein.

Ik ben ook maar een beginner hoor, maar bij plantjes uit zaad is de luchtvochtigheid niet heel erg belangrijk. Als ze in bloei staan moet het niet te hoog worden i.v.m. rot.

Welk wietsoortje ga je mee starten dan?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En deze heb ik ook nog in mijn bookmarks, is ook een optie. Hier zitten meteen Philips (groei) lampen bij. Ben je alleen de bloei nog nodig.

Comment

Bezig...
                                X