Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete kweektent waar kopen jullie die

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Complete kweektent waar kopen jullie die

    Korting op 420shop
    Hi All,

    Ik zit met het volgende ,ik heb denk ik te veel gelezen want ik zie door de bomen het bos niet meer.(30+ pagina`s op het forum maar nog geen antwoord )

    Ik wil binnen gaan kweken,Autoflowers en misschien een moederplantje maar plan is AF.

    Heb giga veel ruimte maar de bedoeling is een spotje van iets van ander halve meter of zo bij twee meter hoog.

    Ik wil graag met Led aan de slag ,heel veel gelezen ,Pros en Cons en toch liever led als HPS oid.

    Nou googlen maar en... toen begon het probleem ,er is zo veel te krijgen... ok stap terug,boek gekocht ,die gelezen duidelijk weer naar google nog steeds hetzelfde Giga veel aanbiedingen en zo veel verschillen.

    nu is mijn vraag ,waar kopen jullie complete kweek setjes met welk budget doen jullie het wat is de ervaring qua levering en indien van toepassing service ?

    Zelf heb ik nu dit setje van Greensell op het oog ,Led Kweektent 90x90x185 400 watt led power is dat dan wat ? want als ik bijvoorbeeld op led it grow kijk dan heb ik daar ineens een 200W voor diezelfde prijs alleen dan heb je alleen nog maar een lamp.

    #2
    Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

    Geloof me die van 2dlg is het dubbel en dwars waard.
    Die andere discolamp is zonde van je geld.

    Ik begrijp je wel
    Wat ik aan het doen ben
    ik koop die 220w van tdgl 350 euro geloof ik.
    Let wel deze lamp is rechthoekig
    Beter voor 120 x 60 x 185...
    Ze hebben er ook vierkante hoor... mail ze andere even in het engels ...

    En ik kocht er een complete tent bij van 120 x 60 x 185 met tneon lichtjes voor de voorgroei
    Gewoon op complete kweektent of zo'n site. Wel zorgen dat je alle opties kijkt want standaard staat overal goedkope troep aangevinkt. Maar ja dan wordt de prijs wel duurder naarmate je meer betere opties neemt

    Comment


      #3
      Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

      Je zal eerst een paar keuzes zelf moeten maken. Budget oa, wat je daarmee wil bereiken. Dat van mij is mss dat van u niet. Ik zal u die tent afraden, een ander niet. Je stelt daar geen concrete vraag, zo krijg je natuurlijk geen eenduidig antwoord en sta je nog geen stap verder. Reden waarom ik zo'n burple niet zou kopen:

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs

      Meningen ivm growshops: (greensell is al een goeie in ieder geval)

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ms/14-Growshop

      Overigens, als systeembeheerder lijkt het mij dat je iets zou moeten voelen kriebelen als je die diy leds bekijkt.

      Comment


        #4
        Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

        Thanks voor je input ,weer een stapje dichterbij de aanschaf,zat net naar een G Kit te kijken, en dat is nu juist de uitdaging dan ,want wat is troep en wat rendeert in een goede gezonde zelfvoorzienende oogst.

        Comment


          #5
          Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

          Oorspronkelijk geplaatst door ikhebeennaam View Post
          Geloof me die van 2dlg is het dubbel en dwars waard.
          Die andere discolamp is zonde van je geld.
          Led it grow en todogrowled is ni hetzelfde Eerste is ook disco.

          Comment


            #6
            Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Je zal eerst een paar keuzes zelf moeten maken. Budget oa, wat je daarmee wil bereiken. Dat van mij is mss dat van u niet. Ik zal u die tent afraden, een ander niet. Je stelt daar geen concrete vraag, zo krijg je natuurlijk geen eenduidig antwoord en sta je nog geen stap verder. Reden waarom ik zo'n burple niet zou kopen:

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs

            Meningen ivm growshops: (greensell is al een goeie in ieder geval)

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ms/14-Growshop

            Overigens, als systeembeheerder lijkt het mij dat je iets zou moeten voelen kriebelen als je die diy leds bekijkt.
            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Led it grow en todogrowled is ni hetzelfde Eerste is ook disco.
            Ook jij bedankt ,je bevestigd mijn uitdaging ,want die set van greensell is dus een disco bak maar zij zelf zijn wel een goede supplier

            Comment


              #7
              Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

              als je echt voor led gaat zou ik voor 2 lampen van todoledgrow gaan die zijn 200 watt per stuk en zijn balkjes van 80 cm lang en nog geen 15 breed 2 op een 1m2 heeft een oogst gegeven van 500 gram en 3 dus 600 watt op dezelfde meter maar 660,niet dat dat niet fantastisch is,maar 3 van die lampen op 1m2 is net te veel zou beter gaan in een tentje van 150 bij 150 cm.de eigenaar van todoledgrow is spaans maar spreekt redelijk engels en een mail beantwoord ie keurig,geef aan dat je arme student ben en hij rekent geen bezorg kosten althans niet bij me maat
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                Als budget geen probleem is en je kiest voor led dan zou ik die burple dingen zoals een spectrabox links laten liggen. Als je ze zelf niet in elkaar wil steken dan is todogrowled zowat de enige waar je iets kwaliteitsvol kan kopen binnen Europa en in vergelijking met spectrabox niet eens zo duur. Al is er aan de set die ik van kingbrite gekocht heb ook niet zoveel te vijzen, zie daarvoor het diy topic.
                Er is voor die burple ook een publiek he, zolang daar vraag naar is zal een supplier als greensell ze indoen. Echter is het rendement van die bakken vrij laag. Cobs (Cree/Bridgelux) zijn de leds die efficienter kunnen zijn dan HPS. Zie Wietefras en Tsjirp hun kweekverslagen. Ik heb er vrij veel over gelezen en moet de eerste nog tegenkomen die ontevreden is over die cobs.

                Alleen al de uitleg van bv die set op greensell. Een 400 watt lamp, maar het totale verbruik van de tent ligt lager dan 300. Dan is het geen 400 watt lamp want die verbruikt er 400.

                Comment


                  #9
                  Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                  Vervelend dit want ik wil gewoon een leuk simpel setje wat afdoende is met Led ,waarom ... Slimme meters en IoT...mijn stukje ,dus led ,wel of geen spectra box... ,wat vind je hier van dan ? van Timber ,is dfat wat ?kosten 499 USD300 Watt Cree CXB3590 (4) COB Grow Light Kit

                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Als budget geen probleem is en je kiest voor led dan zou ik die burple dingen zoals een spectrabox links laten liggen. Als je ze zelf niet in elkaar wil steken dan is todogrowled zowat de enige waar je iets kwaliteitsvol kan kopen binnen Europa en in vergelijking met spectrabox niet eens zo duur. Al is er aan de set die ik van kingbrite gekocht heb ook niet zoveel te vijzen, zie daarvoor het diy topic.
                  Er is voor die burple ook een publiek he, zolang daar vraag naar is zal een supplier als greensell ze indoen. Echter is het rendement van die bakken vrij laag. Cobs (Cree/Bridgelux) zijn de leds die efficienter kunnen zijn dan HPS. Zie Wietefras en Tsjirp hun kweekverslagen. Ik heb er vrij veel over gelezen en moet de eerste nog tegenkomen die ontevreden is over die cobs.

                  Alleen al de uitleg van bv die set op greensell. Een 400 watt lamp, maar het totale verbruik van de tent ligt lager dan 300. Dan is het geen 400 watt lamp want die verbruikt er 400.

                  Comment


                    #10
                    Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                    Ga is door het diy topic Dat is zo goed als dezelfde set die ik kocht via Kingbrite, alleen is het daar goedkoper. 355 dollar, transport vanuit China inbegrepen. Kingbrite zet er ook een lager bedrag op ivm douane, als je invoerrechten moet betalen reken je er nog 100 euro bij. Vaperke en ik betaalden elk nog 26 euro douanekosten.
                    Die 4 cobs zijn ideaal voor een 90x90 tentje. Passen 9 autoflowers in, perfect. Nu kan je beter gewone fotosynthese planten nemen, daar kan je wat meer mee mis doen. Tenzij ze de moeite zijn natuurlijk. Ik maak voor de cream mandarine van sweet seeds graag een uitzondering... Tot nu toe de beste combinatie van high en smaak die ik al gehad heb.

                    Comment


                      #11
                      Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                      geloof dat je bij de ledbar van 200 watt van todoledgrow een driver krijgt die er 4 kunnen aanstuuren,dus begin met een en breid het uit naar 4,op je volgende ledbar van 200 krijg je dan mischien korting omdat je er geen driver bij nodig heb,een beschijnt 50 cm bij 140 ken je mooi 4 grote potten onder kwijt.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      en van problemen met de douane vanuit spanje heb ik nog niks gehoort
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                        ik heb laatste ook terug een volledig set gekocht na 4 jaar ik gestopt was
                        en ben net even over de grens geweest zo een 80 km heen en 80 terug naar urban garden shop terneuzen
                        daar helpen ze u met veel plezier en veel uitleg altijd leuk om er te gaan en laatste stuks gaan soms goedkoper de deur uit zoals mijn tentje was een mamoet lite 80 koste op hun site 136 en heb die voor 79 euro gekregen ( enkel de tent ) heb de rest van mijn uit zet er ook gekocht ph meter was niet goed heb die ook gratis terug kunnen inwisselen

                        je babbelt over een spectrabox hier onder het kader van mijn topic staat er een link heb ik ook geprobeert met een spectrabox en ben daar niet zo content van geweest voorgroei duurt veel langer en de zij scheuten van je planten schieten heel traag heb er toch de laatste week een hps op moeten hangen is wel al 3 jaar geleden de led zullen wel al terug stuk beter zijn

                        heb wel al enkele verslagen gelezen van de cobs led lampen en die lijken me dan wel een betere keuze met veel meer weed op het einde van de rit
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                          #13
                          Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                          Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                          geloof dat je bij de ledbar van 200 watt van todoledgrow een driver krijgt die er 4 kunnen aanstuuren,dus begin met een en breid het uit naar 4,op je volgende ledbar van 200 krijg je dan mischien korting omdat je er geen driver bij nodig heb,een beschijnt 50 cm bij 140 ken je mooi 4 grote potten onder kwijt.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          en van problemen met de douane vanuit spanje heb ik nog niks gehoort
                          Wat? Die driver stuurt 1 balk aan van 200 watt, met 4 3590's, wsl op 1750 mA. Dan zit die driver vol. Dus bij een volgende balk heb je gewoon weer een driver nodig.

                          Fat bud had het over timber, en een prijs in dollar. Is een amerikaanse site waar ze ook kits verkopen. Dan zou je invoerrechten moeten betalen, ging niet over todogrowled. Dat Spanje in de EU ligt weten we ook Dan heb je die extra kosten niet.

                          Comment


                            #14
                            Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                            Hey,

                            vraagje, waarom autoflowers? dat zijn planten die al erg gestresst zijn en je kweekt binnen dus heb je dat echt niet nodig, timer kopen en gewoon 18 uur aan houden tot de stammen lekker dik zijn, onderste gedeelte eraf knippen ongeveer de helft, 2 dagen wachten en dan afbouwen in 6 dagen naar 12 uur.

                            koop dan regulars en selecteer je planten. kost iets meer maar je kan er ook veel meer mee doen.

                            kweektent, mamoet altijd de beste geweest.

                            Comment


                              #15
                              Re: Complete kweektent waar kopen jullie die

                              Afbouwen in zes dagen
                              Onderste gedeelte eraf knippen?
                              Precies bij de stam ofzo
                              Of zit daar de stress?

                              Comment

                              Bezig...
                              X