Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Powerplant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Powerplant

    Korting op 420shop
    Hallokes,
    Ik ben nieuw hier , ik volg al een paar weken jullie site en heb sinds de 10 ook 5seeds geplant waarvan er nu nog maar drie van leven ,
    ik had is een vraagje
    is dat normaal dat het steeltje ervan zo smal is ? het is nu is zeker bijna ong. 20cm groot . staan er heel sexy bij


    alvast bedankt!!
    Last edited by westport; 8 February 2009, 15:55.

    #2
    Re: Powerplant

    hey,

    welkom bij deze

    denk dat je planten te weinig licht hebben, kun je anders is posten hoe je kweekt? licht, welke grond en dergelijke. dit speelt namelijk allemaal mee in de ontwikkeling.

    maar eerste gedacht is toch te weinig licht

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: Powerplant

      wel ja namelijk ik doe het niet zo profesioneel hoor
      ik heb gewoon 1 lamp van 300W dat kan het wel eens zijn
      ik heb gewoon potgrond van Brico gehaalt. zonder voedingstoffen in de grond
      ben wel verkeerd begonnen ( is de eerste keer dat ik dit doe )
      ik heb een fles gaan halen van ( Substrall ) voeding voor "stimuleert de groei'

      ik zal zodalijk een foto proberen te trekke van de verlichting

      Comment


        #4
        Re: Powerplant

        Welke soort lamp heb je dan van 300w, ofwel is hij niet geschikt, ofwel hangt hij veel te hoog.
        Ik kijk uit naar je foto.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Powerplant

          mjah ... zal wrs niet geschikt zijn
          zou ik dat kunnen veranderen als ik er 1 insteek van 500W ?

          hier is de foto .. net getrokken met de 3 schatjes
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Powerplant

            die is idd nie geschikt, neem tl of spaarlampen die zitten in het juiste spectrum. of hps natuurlijk

            je aarde is goed hoor je zal wel moeten bijvoeden, die substral is nie zo goe, beter een zakje npk korrels nemen en die ertussen draaien

            grtz
            a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

            Comment


              #7
              Re: Powerplant

              wat zijn npk korrels ?

              maar als planten groeien met spaarlampen waarom zouden ze dan niet kunnen groeien met deze lamp?
              alvast bedankt he !

              Comment


                #8
                Re: Powerplant

                oja

                Beendermest heb ik er ook al bijgevoegt. kan normaal geen kwaad veronderstel ik ?
                nu krijgen ze 2x per dag ong 250ml regenwater ?
                zou dit te weinig zijn of teveel ?
                greets

                Comment


                  #9
                  Re: Powerplant

                  Bestandsdelen van mest

                  Alle mest soorten zijn voorzien van een NPK waarde, welke van groot belang is voor het toepassen van de juiste mest. N is de scheikundige benaming van Stikstof, P van Fosfor en K van Kalium. Naast deze stoffen zitten er in mest ook nog stoffen zoals Zwavel en Calcium. Alle bestandsdelen van mest hebben hun eigen werkingen, maar voor het bemesten van cannabis dient vooral rekening te worden gehouden met de NPK waarde:

                  N (Stikstof) = Zorgt voor de algemene groei.
                  P (Fosfor) = Bevorderd de ontwikkeling van knoppen en vruchten.
                  K (Kalium) = Belangrijk voor het winterhard maken van je plant.

                  Kijjk hiervoor even naar de toppics in voeding voor binnenkweek n-p-k-mg-wat-is-dat-nu-t236.html

                  Comment


                    #10
                    Re: Powerplant

                    zal mij dan maar andere lamp aanschaffen zo snel mogelijk

                    toch bedankt voor de tips ik hou jullie wel op de hoogte .. als het dan niet telaat is

                    Comment


                      #11
                      Re: Powerplant

                      Zeker niet te laat, toch niet de eerste dagen . Hou ons op de hoogte.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Powerplant

                        ai ai ik ben nu pas thuis pfff kan niet meer naar winkel gaan want tis gesloten
                        hier nog nieuw foto'tje .. blaren hangen beetje naar beneden ... oeioei
                        goe water gegeven hopelijk worde ze terug beter

                        powergreets
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Powerplant

                          hey,

                          da licht komt nu ook nie op een dagske zenne
                          zou wel nog even je bovenste deel van je stengel ondersteunen. want het sprietje is nog niet sterk genoeg om zen eigen gewicht te dragen precies, welk type lamp ga je halen?
                          indien tl of spaarlamp zeker dicht tegen de plant hangen 5 a 10 cm erboven ongeveer.
                          je zal zien dat ze mooier gaan groeien en kortere internode's gaan krijgen


                          grtz

                          ps: hoeveel liter zijn je potten?
                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            Re: Powerplant

                            ik denk een TL lamp
                            heb die gewoon in emmers staan
                            10liter dan zeker ?

                            amai 10cm is wel dicht he ? gaan ze dan niet verbranden ofzo ?

                            Comment


                              #15
                              Re: Powerplant

                              nee hoor ik werk mee spaarlampen en die hangen er maar 3 cm boven. plus een spaarlamp word warmer.

                              denk dat je aarde serieus droog zal zijn onder die halogeenspot.
                              steek er uw vinger is goe diep in dan weet je als het nog klammig aanvoelt.
                              als het klammig aan voelt dan is het goed, zeker niet te vochtig maken ook.
                              je zal wel zien aan je plant hoe je moet doseren als je goed doseert staan de bladeren fier naar boven gericht.

                              persoonlijk zou ik naar den gamma ofzo gaan en spaarlampen kopen, die kosten per drie stuks even veel als 1 tl compleet (lamp, vsa, armatuur)
                              neem ze ook zo zwaar mogelijk 20W indien mogelijk voor spaarlamp of 36watt voor tl
                              onder 80 watt aan spaarlampen haal ik 50gr gedroogd

                              grtz
                              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                              Comment

                              Bezig...
                              X