alle stekken liggen op de grond, help!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • dre
    Retired
    • May 2009
    • 13

    #1

    alle stekken liggen op de grond, help!

    Korting op 420shop
    ik heb gister nieuwe stekken gepot en vanmorgen lagen ze allemaal slap op de grond.
    Hoe kan ik ze nog redden?
  • sneeper4life
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2009
    • 258

    #2
    Re: alle stekken liggen op de grond, help!

    zoiezo zorgen dat ze genoeg water hebben. Hadden ze al worteltjes?

    grtzz

    Comment

    • SaRs!
      Wicked Stoner
      • Jan 2009
      • 249

      #3
      Re: alle stekken liggen op de grond, help!

      Misschien kan je een foto posten?

      Ze hebben sowieso even tijd nodig om te recoveren, en je hebt ze pas gisteren gepot dus ik zou zeker nog wat wachten voor bang te worden :p

      Peace

      Comment

      • DaZeD
        Gandhi Ganjamaster
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 466

        #4
        Re: alle stekken liggen op de grond, help!

        Vroeger toen ik zelf nog met stekken kweekte gebeurde dat ook regelmatig, da's van de shock, ze moeten zich nog een beetje aanpassen aan hun omgeving, maar als je ze regelmatig besproeid, vochtig houd, en de luchtvochtigheid een beetje hoog kan houden gaan ze zich rechten, na een dag zouden ze zeker moeten overeind staan, anders is er iets niet juist.
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment

        • sneeper4life
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Apr 2009
          • 258

          #5
          Re: alle stekken liggen op de grond, help!

          Ik hoop t voor echt voor je.


          suc6

          grtzz

          Comment

          • dre
            Retired
            • May 2009
            • 13

            #6
            Re: alle stekken liggen op de grond, help!

            okeey dus het is de shock van de plantjes gelukkig wat een shock haha
            dit word mijn 2e x en de eerste x had ik er 10 die al in de 5 e week zaten
            dus dat is helemaal toppie gegaan en had ik er gister dus zelf 20 gehaald helemaal
            trots en vanmorgen meteen gekeken lagen ze dus bijna allemaal op de grond ik had
            er 1 aan geraakt viel die uit zijn sponsje ik dacht die is dus dood... maar ik haalde het sponsje beetje uit elkaar en merkte dat het dus alleen een stengeltje was, ik
            stopte hem terug in zijn spons en ligt ie weer hier wat foto's....







            Comment

            • sneeper4life
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2009
              • 258

              #7
              Re: alle stekken liggen op de grond, help!

              Sommige zien er niet goed uit hoor. lijkt mijg geen schock. Kijk maar wat ze doen hoop t beste. andere zien er wel beter uit.

              grtzz

              Comment

              • SaRs!
                Wicked Stoner
                • Jan 2009
                • 249

                #8
                Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                Volgens mij komt het nog wel goed. Ze hangen inderdaad wel héél erg slap, maar ja, op zo 'n korte tijd kunnen ze ng niet gerecovered zijn.

                Wachten dus, en de vingers kruisen natuurlijk.

                Peace

                Comment

                • HighHaze
                  Expert Stoner
                  Member
                  • Mar 2009
                  • 84

                  #9
                  Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                  je luchtvochtigheid is vast te laag zoals DaZeD zegt en mischien je afzuiging/ventilatie te hoog? tip knip alle slappe zijbladeren deraf anders kunnen ze gaan schimmelen en zorg dat ze vochtig genoeg staan.
                  _..-° NYCD ° OWNS °-.._

                  Comment

                  • westport
                    Wicked Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Aug 2008
                    • 3847

                    #10
                    Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                    Hoe hoog hangt je lamp? En hoeveel is de LV?

                    Grtz
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                    Comment

                    • dre
                      Retired
                      • May 2009
                      • 13

                      #11
                      Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                      de lampen hangen op 50 cm (2x 300w) en de LV is 53%

                      Comment

                      • westport
                        Wicked Grower
                        420 MemberLucky Member
                        • Aug 2008
                        • 3847

                        #12
                        Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                        Ok, ik zou 1 lamp laten branden en op 1m hangen gedurende 1 week. De stekjes zetten zich dan beter, en kijken om je LV wat naar boven te krikken, 70% zou ideaal zijn. Neem een emmer en legt er een hand doek in, en hang de helft van de hand doek aan de muur. Elke x voor het licht uitga je stekjes eens goed benevelen. Ook rekenen dat stekjes gigantisch veel via het blad verdampen.

                        Grtz
                        Last edited by westport; 12 May 2009, 13:38.
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                        Comment

                        • haze'o'lator
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 1273

                          #13
                          Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                          volgens mij hebben de stekken gewoon nog geen wortels en kunnen ze daarom geen water opnemen...

                          grtzzz

                          Comment

                          • bobo
                            Cronic Grower
                            • Oct 2007
                            • 3103

                            #14
                            Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                            Ik volg westport, die stekjes hebben bijna geen wortels en moeten hun vocht uit de lucht halen. Omdat je lamp zo laag hangt (droge hitte) drogen daarom die stekken uit.

                            Lamp omhoog.
                            Lv omhoog.

                            Grtz

                            Comment

                            • Weedy
                              Ultra Grower
                              420 MemberLucky Member
                              • Jul 2008
                              • 2248

                              #15
                              Re: alle stekken liggen op de grond, help!

                              Inderdaad, de LV mag nog wel hoger zijn dan 70% in deze fase, hoge LV is echt noodzakelijk.
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment

                              Bezig...