Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp en tip's gezocht !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp en tip's gezocht !

    Korting op 420shop
    Ik heb een plant gekregen van een vriend van me, Hij is ongeveer 1 tot 1,5 meter hoog.
    Alleen ik weet niet helemaal hoe ik hem het beste kan verzorgen, Hoeveel water hij nodig heb, En hoe dat zit met lampen of ik er perse een lamp boven moet hebben.
    Want gebruik hem laat maar zeggen als kamer plant, Maar wil er uit eindelijk wel wat toppen aan krijgen maar niet da ik hem daar specifiek voor gebruik !

    Ook heb ik een vraag over de blaatjes want bij hem heb die deze zomer buiten gestaan en ik heb hem binnen en toen ik de plant greeg waren van meerdere blaatjes de uiteinden (de puntjes) geel aan het worden en begint nu bruin te worden.
    Hoe kan dit komen en hoe kan ik zorgen dat dat weer weg gaat zo dat de plant niet afsterft ?

    Mvg, Bjorn.

    #2
    Re: Hulp en tip's gezocht !

    Nou, ook al zijn alle vragen al eens gesteld, en kun je alle antwoorden vinden dmv de zoekfunctie (wellicht de reden dat er geen antwoorden komen ?), wil ik je toch op gang helpen.

    Is je plant al in de bloei ? Heeft de plant al eens voeding gekregen ? Staat je plant in een pot ? Hoe groot is deze pot en met welke aarde (of ander medium) is deze gevuld ?


    Rond deze tijd kun je je plant buiten zetten. De bloeiperiode is al aangebroken. En lamp is dus niet nodig. Wil je je plant echter als kamerplant gebruiken, dan moet deze uiteraard in de kamer onder een geschikte groeilamp, min. 18 uren licht. Je plant gaat dan echter niet bloeien, er komen geen toppen. Wil je deze wel laten bloeien, dan moet je m onder een bloeilamp plaatsen ,met 12 uur licht en 12 uur duistenis. Je plant gaat na de bloei dood, wiet is immers een 1 jarige plant. Je hebt er dan niks meer aan als kamerplant, wel kun je je kamer dan volblazen met damp van je eigen gekweekt wietje. Zet je je plant in de volle grond, dan hoef je je minder zorgen te maken over voedingstekorten, je plant haalt al het nodige uit de grond. Ga je deze in een pot plaatsen dan zul je bij moeten voeden.

    Gele bladpunten kunnen meerdere ooraken hebben, het handigst is al je een foto plaatst (en natuurlijk zelf even zoekt)

    Met zoeken op "gele bladpunten" heb ik bijv. dit gevonden : http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...rten-t167.html


    Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Re: Hulp en tip's gezocht !

      Aflvast bedankt !
      Hier wat antwoorden op joun vragen :
      Plant is niet in de bloei naar mijn idee, Voeding weet ik niet want heb hem sinds gister en toen was die al zo groot als nu ongeveer een meter anderhalve meter, Ja hij staat in een pot, Ik heb geen centimeter maar het de doorsnede is zo graat als een 0,5 literflesje En de hoogtje van de pot ook !
      Ik zal zo Wat foto's maken en er op plaatsen dat geeft ook meer een beeld van de plant hoe die er bij staat,

      Comment


        #4
        Re: Hulp en tip's gezocht !

        Kan je hem niet buiten zetten dat is het beste voor je oogst?
        ja foto's zouden 100 keer makkelijker en duidelijker zijn
        Suc6
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Hulp en tip's gezocht !

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Kan je hem niet buiten zetten dat is het beste voor je oogst?
          ja foto's zouden 100 keer makkelijker en duidelijker zijn
          Suc6
          Kon dat maar !
          Ik woon in een appartementje en heb ook geen balkon..

          Comment


            #6
            Re: Hulp en tip's gezocht !

            eerst zou ik een growbox maken, of als je zo een oude klerenkast hebt die gebruiken, en dan een 600w lamp voor bloei halen met reflectorkap, die daarop monteren en die op 12/12 zetten. Zet ook gaten met pc-fans of professionele vents die je kan aansluiten op een nokia lader.of koop gewoon een kant en klaar growtent of kweekset op www.growshopalien.com . Eerlijk gezegd als je niet de kans hebt om hem buiten te zetten heb je niet veel andere keuze dan een hele growbox in te richten, anders heb je weinig kans op ook maar een deftige oogst als hij nooit buiten mag.

            over water: mijn plant is ook + - 1meter 50 en zuipt 2 liter per dag + - , geef gewoon water en wacht tot de grond weer kurkdroog is , enz. hangt veel af van potgrond tot potgrond(sommige hebben klei waardoor minder water nodig is etc)

            met de search functie kan je echt alles vinden, van belichting tot mensen die zelf growboxen gemaakt hebben waar je ook info kan uithalen.

            mvg thelos

            Comment


              #7
              Re: Hulp en tip's gezocht !

              Voor 2 liter zal zijn pot te klein zijn (formaat half liter flesje)

              Denk eerst maar eens ompotten naar een grotere pot. Verse potgrond zal het plantje goed doen. Wellicht dat dit ook het bladprobleem verhelpt.

              Een growroom of kweektent is een must als je niet naar buiten kunt.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp en tip's gezocht !

                  Hier heb ik wat foto's !!
















                  Gr, Bjorn.
                  Last edited by ByBjornstyle; 29 August 2009, 12:23.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp en tip's gezocht !

                    Oorspronkelijk geplaatst door ByBj View Post
                    Ook heb ik een vraag over de blaatjes want bij hem heb die deze zomer buiten gestaan en ik heb hem binnen en toen ik de plant greeg waren van meerdere blaatjes de uiteinden (de puntjes) geel aan het worden en begint nu bruin te worden.
                    Hoe kan dit komen en hoe kan ik zorgen dat dat weer weg gaat zo dat de plant niet afsterft ?

                    Mvg, Bjorn.
                    Bruine puntjes aan je blad lijkt me gevolg van overvoeding (verbranding) Vraag eens na of die vriend waar je hem van hebt voeding gaf en welke en hoeveel. Verder zou ik idd overpotten naar zo groot mogelijke pot. Lieft 80 liter minimaal 20 liter. Kan nu nog net. Planten in bloei nooit overpotten. Door de nieuwe grond is er ook weer nieuwe voeding en houf je voorlopig niet bij te voeden. Als Kamerplant kan wel. Zorg ervoor dat de plant zoveel mogelijk zon krijgt. Liefst in een open raam. Glas houd 70/80 % van het voor de plant bruikbare licht tegen. Omdat de dagen nu flink korten zal ze weldra in de bloei komen.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp en tip's gezocht !

                      Die gele puntjes lijken mij overvoeding. Die van mij hebben er ook zo uitgezien, vandaar...

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp en tip's gezocht !

                        Grotere pot zou geen overbodige luxe zijn en is de aarde van je plant goed nat?
                        Wel mooi plant hoor
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp en tip's gezocht !

                          Ik heb even bij me moeder geken naar planten potten die heb wel een paar grote (2x groter dan die ik nu heb) Alleen weetik niet of dat wel 20 liter of meer is.

                          Maar ik hou jullie wel op de hoogte van hoe ales er voorstaat !
                          Is namelijk ook wat makkelijker voor mij i.v.m. Tip's en dergelijke want heb nog wel een paar vragen namelijk.
                          Maardie stel ik wel als ik daar een foto bij heb !

                          Mvg, Bjorn.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp en tip's gezocht !

                            Volgens mij is die vrouwlijk maar kan ter bevesteging tocht wel even een foto plaatsen ik heb wel van die stengels maar zijn er ook al veel bruin geworden ! plus ik beging steeds meet wit/doorzichtbare stengeltjes bij de uiteindes waar nieuwebladeren groeien te zien( wort dit de top?)

                            Verder heb ik nog een vraag !
                            Ik heb zo'n hetelucht ventilatortje/Kachelje is het een idee om die op de plant te zetten zo dat die warme lucht naar de plant blaast of kan ik dat beter achterwege laten ?

                            Hier de foto's:Normale groene


                            En heb ook een paar van die stengels maar die zijn bruin/dood weet niet of dat een probleem is ? hier een foto :


                            Sorry voor de kwaliteid van de foto's maar het is nu nog al donker hier haha

                            gr, Bjorn

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp en tip's gezocht !

                              Yo Bjorn,

                              Zoals reeds meermaals gezegd komt de vergeling van de vingertoppen van je bladeren waarschijnlijk door overvoeding. Het overdreven kleine potje waarin je ze hebt gekregen zal ook wel de nodige stress hebben veroorzaakt. Ik raad voor jouw plant zeker ook een 20l pot aan maar zou me haasten moest ik nog geen groeihok hebben (eventueel kun bijlichten, maar dat heb ik zo nog nooit echt weten doen) want zoals monty zei niet overplanten tijdens de bloei.


                              Je ziet op deze foto 2 oksels (naar boven ipv naar beneden zoals bij ons) met in de linkse een bolletje met 2 witte draadjes uit. dit is een vrouwelijke plant, maar indien uit gefeminiseerd zaad opgekweekt kan ze nog altijd hermafrodiet (2 geslachten) worden.
                              20l, vul je emmer 2 keer met aarde en giet het erin. zorg ervoor dat er voldoende gaten aanwezig zijn in de bodem om de plant van wat zuurstof en de nodige afwatering te voorzien.
                              Daarnaast vraag je idd best eens aan je vriend wat hij gaf als voeding.
                              De bruine steeltjes zijn niet normaal tenzij ze helemaal onderaan de plant voorkomen. Bedoel je niet paars? Zoek via search naar paarse stelen, een topic van monty. Volgens mij is dit een teken dat de omstandigheden voor de plant niet goed zijn, symptomen dat je zult moeten gaan zorgen voor je plantje.
                              De optimale temperatuur voor een plant is rond 24 graden, dag en nacht. Als het te koud is kan je een kacheltje gebruiken maar richt ze niet rechtstreeks op de plant. 28 is een maximum en 30 kan voor eventjes maar niet aanhoudend. Een ventilator is ook wenselijk voor de aanbreng van co2 rijke lucht en dergelijke. Daarom kweken velen onder ons in een kast omdat dit dan beter te controleren valt en de kwaliteit daardoor wordt verhoogd met uitzonderlijk goede resultaten soms tot gevolg.
                              Indien dit echt moeilijk wordt kun je ook de plant buiten zetten. ze zoekt zelf haar voedingsstoffen en je zult minder met tekorten en bladproblemen te maken hebben. Uiteraard zijn andere omstandigheden zoals temperatuur niet te controleren. Een buitenplant wordt groter, in volle grond nog groter maar de kwaliteit van de weed is uiteraard minder dan die van kastweed. Niettegenstaande kun je ook hier zeer goede resultaten behalen.
                              Als kamerplant moet je snachts opletten met lichtvervuiling/polutie van bvb straatverlichting, kijken naar tv en gewoon leven als het buiten stilaan donkerder wordt he. De plant zal niet opbrengen volgens mij omdat ze constant wordt gestresst. Thc wat je rookt wordt snachts aangemaakt...
                              Veel suc6 en studeergenot het net en vooral JD is een vat vol kennis eenmaal je er wat in begint te prikken.

                              Grtz $iR
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X