bovenkomen van zaadje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • smokyy
    Expert Stoner
    Member
    • Sep 2009
    • 80

    #1

    bovenkomen van zaadje

    Korting op 420shop
    ik heb mijn zaadjes in de potgrond gedaan nadat ze ontkiemt waren. maar na 5 dage is er nog geen enkel signaal te bekennen is er ook iets waardoor ik kan controlleren of ze het (nog) wel doen of nog wel komen of gewoon nog afwachten
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: bovenkomen van zaadje

    Ehm flink water geven en plastickje over doen zo dat het klein kastje is
    God was never on your side..

    Comment

    • devils haze
      Banned
      • Aug 2009
      • 965

      #3
      Re: bovenkomen van zaadje

      hoediep heb je ze begraven????

      ik denk omdat zer na 5 dagen nog niet boven zijn heb je ze te diep gedaan
      waardoor er veel druk op het zaadje ontstaat en door die druk kan het zaadje zijn kop
      niet omhoog steken
      je moet een zaadje nooit dieper dan 5 mm begraven

      mvg DH

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: bovenkomen van zaadje

        Ennnnnnn in zaai aarde niet tevergeten
        God was never on your side..

        Comment

        • devils haze
          Banned
          • Aug 2009
          • 965

          #5
          Re: bovenkomen van zaadje

          jep wat bella zegt in zaai en stekgrond

          als je dat niet doet dan verbranden de beginnende worteltjes door de voeding in de
          growmix

          jonge zaailingen houden niet van voeding ze hebben het nodige hoeveel heid
          voeding van mama meegekregen in het zaadje

          dus de eerste 3 weken hoef je niet te voeden

          mvg DH

          Comment

          • smokyy
            Expert Stoner
            Member
            • Sep 2009
            • 80

            #6
            Re: bovenkomen van zaadje

            ik had ergens gelezen dat ze 1 cm diep moeste maar ik wacht nog wel eventjes dan doe ikw eer nieuwe. maar toch bedankt

            Comment

            • devils haze
              Banned
              • Aug 2009
              • 965

              #7
              Re: bovenkomen van zaadje

              jah en 1 cm diep is te diep doe nou maar gewoon 5 mm is meer dan zat
              als je hem 5 mm diep plant dan komt er niet veel druk op het zaadje en
              als je er al een worteltje aan hebt dan zal het niet lnger dan 24-48 uur
              mogen duren
              Last edited by devils haze; 20 September 2009, 16:39.

              Comment

              • smokyy
                Expert Stoner
                Member
                • Sep 2009
                • 80

                #8
                Re: bovenkomen van zaadje

                en moete ze dan ook nog licht hebben? en kan ik die oude eruit hale en dan 5 mm diep doen of gaan ze dan dood ofzo?
                Last edited by smokyy; 20 September 2009, 18:45.

                Comment

                • devils haze
                  Banned
                  • Aug 2009
                  • 965

                  #9
                  Re: bovenkomen van zaadje

                  nee laat die oude maar zitten als die nog boven komt heb je geluk en is het een sterke hahahah
                  maar kiem gewoon wat nieuwe zaadjes
                  en probeer gerust opnieuw maar
                  plant ze niet te diep
                  en laat ze ontkiemen in water

                  Comment

                  • Tosti
                    Retired
                    • Jun 2009
                    • 306

                    #10
                    Re: bovenkomen van zaadje

                    Zonde zonde zonde..

                    Comment

                    • 3cpio
                      Retired
                      • Sep 2009
                      • 9

                      #11
                      Re: bovenkomen van zaadje

                      Ik deed de zaadjes op 2 schoteltjes tussen 2 natte papieren zakdoekjes in de vensterbank. als de worteltjes haartjes vormen in de aarde zetten, losse aarde niet te diep, hoogstens een halve centimeter.
                      De snelst groeiende plante ik van de 7 daarvan zijn 5 vrouwtjes en 2 mannetjes geworden. Ik heb alleen 4 vrouwtjes over nu en een bevrucht door de mannetjes.

                      Comment

                      Bezig...