ik heb mijn zaadjes in de potgrond gedaan nadat ze ontkiemt waren. maar na 5 dage is er nog geen enkel signaal te bekennen is er ook iets waardoor ik kan controlleren of ze het (nog) wel doen of nog wel komen of gewoon nog afwachten
bovenkomen van zaadje
Collapse
X
-
Re: bovenkomen van zaadje
Ehm flink water geven en plastickje over doen zo dat het klein kastje isGod was never on your side.. -
Re: bovenkomen van zaadje
hoediep heb je ze begraven????
ik denk omdat zer na 5 dagen nog niet boven zijn heb je ze te diep gedaan
waardoor er veel druk op het zaadje ontstaat en door die druk kan het zaadje zijn kop
niet omhoog steken
je moet een zaadje nooit dieper dan 5 mm begraven
mvg DHComment
-
Comment
-
Re: bovenkomen van zaadje
jep wat bella zegt in zaai en stekgrond
als je dat niet doet dan verbranden de beginnende worteltjes door de voeding in de
growmix
jonge zaailingen houden niet van voeding ze hebben het nodige hoeveel heid
voeding van mama meegekregen in het zaadje
dus de eerste 3 weken hoef je niet te voeden
mvg DHComment
-
Re: bovenkomen van zaadje
jah en 1 cm diep is te diep doe nou maar gewoon 5 mm is meer dan zat
als je hem 5 mm diep plant dan komt er niet veel druk op het zaadje en
als je er al een worteltje aan hebt dan zal het niet lnger dan 24-48 uur
mogen durenLast edited by devils haze; 20 September 2009, 16:39.Comment
-
Re: bovenkomen van zaadje
nee laat die oude maar zitten als die nog boven komt heb je geluk en is het een sterke hahahah
maar kiem gewoon wat nieuwe zaadjes
en probeer gerust opnieuw maar
plant ze niet te diep
en laat ze ontkiemen in waterComment
-
Re: bovenkomen van zaadje
Ik deed de zaadjes op 2 schoteltjes tussen 2 natte papieren zakdoekjes in de vensterbank. als de worteltjes haartjes vormen in de aarde zetten, losse aarde niet te diep, hoogstens een halve centimeter.
De snelst groeiende plante ik van de 7 daarvan zijn 5 vrouwtjes en 2 mannetjes geworden. Ik heb alleen 4 vrouwtjes over nu en een bevrucht door de mannetjes.Comment





Comment