Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herma's????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: herma's????

    Oorspronkelijk geplaatst door MellO
    Mensen, mensen..... 1 op de 10000 wietzaadjes is een echt vrouwtje. Die zal op moment van geslacht bepaling altijd (ook onder stress) een vrouwtje worden. Die andere 9999 zaadjes zijn onherroepelijk hermafrodieten. Een hermafrodiet zal op het moment van geslacht bepaling bijna altijd een vrouwtje worden. Tenzij het hermaatje in die periode gestresst wordt zal het mannelijke pollen/bloemen aanmaken. kijk maar eens op de site van No Mercy. www.nomercy.nl Dan zal je ook lezen hoe die meneer het femenized zaad heeft uitgevonden..... voor ons. Mzzl MellO
    Ik weet wat je bedoelt maar je verwoordt het niet zo goed. Het gaat om het onderliggen chromosoom bvb XXy (is een mogelijke hermafrodiet). En vb, die 1 op 10000 waarover jij het hebt XXx. Die laatste zal altijd een vrouwtje worden ja. Maar het gaat hem hier over de stabiliteit van het zaad en de stressbestendigheid. Het mag nu ondertussen wel heeeeeel duidelijk zijn (denken we maar aan dit probleem, Robba's, de mijne en zo kan ik nog wel even doorgaan...) dat er verschil bestaat in kwaliteit. We willen geen afbraak doen aan Dutch Passion (of toch misschien een beetje) maar willen er wel op wijzen dat SS iets vertrouwbaarder is dan DP... Het is een persoonlijke mening maar er zijn genoeg bewijzen om het te geloven... Je gelooft wat je zelf wil maar als ik moet kiezen ga ik voor SS in het vervolg...

    Laat ik ook nog even erbij zeggen dat het allemaal niet zo simpel is dat feminised zaad. Er moet nog heel wat onderzocht worden of althans om een stabieler zaad te bekomen. Het lijkt dat SS net iets verder staat hierin dan DP...

    Randbemerking ook wat dat onderliggend chromosoom betreft: gebberalinezuur is de makkelijke manier, terwijl 'zoeken' naar dat chromosoom zonder chemische preparaten (of hormoonproducerende middeltjes of hoe je het noemen wil) veel meer werk is. Wat op die site van jou staat slaat ook nergens op, niet echt up-to-date want Dutch Passion is al lang niet meer:
    het enige bedrijf ter wereld dat vrouwelijk zaad verkoopt.
    En dat lijkt me maar best ook...

    Mensen, mensen..... Het gaat hem ook zeker om de hoeveelheid stress waar een bepaalde soort tegen kan. Die van DP gaat gewoon sneller over tot het produceren van herma's.

    Wat mijn persoonlijke 'aanbidding' betreft lijkt Soma mij nog altijd degene die baanbrekende proeven heeft gedaan wat feminised zaadjes betreft... Die Mister XX van je lijkt me heel duister daarentegen en meer een propaganda stuk om die site te verfraaien.

    Hier zijn wij nu eenmaal pro-Sweet Seeds geworden en niet zozeer DP-gestemd .

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #32
      Re: herma's????

      Eert komen er zo bolletjes aan die daarna openbarsten en dan zie je een trosje bananen. als je die banaantjes al ziet is het al te laat want dan is hij al bezig met bestuiven. Als er nog niet veel balletjes open gesprongen zijn dan loont het nog de moeite van die balletjes te trekken zeer voorzichtig. En de beste oplossing is natuurlijk je hermas ergens anders te zetten zodat je het merendeel van je planten toch nog goed kunt houden. Die pollen kunnen zeer ver vliegen dus niet te veel schudden met je planten enzo als je ze verwijderd.

      gtzz

      Comment


        #33
        Re: herma's????

        Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
        Waren er van Sweet Seeds bij dus (bij die planten die je weggedaan hebt)?
        Stoned is the way of the walk...

        Comment


          #34
          Re: herma's????

          Dus het zijn je eigen zaden die herma geworden zijn of begrijp ik het verkeerd? Dus de zaden die je gehaald hebt van je planten zijn herma geworden?

          Comment


            #35
            Stoned is the way of the walk...

            Comment


              #36
              Re: herma's????

              Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
              Waren er van Sweet Seeds bij dus (bij die planten die je weggedaan hebt)?
              had verschillende soorten feminized in kas staan (uitleg staat op eerste blad) en dooruit zijn een paar twee soorten zaden gekomen. Deze volgende keer geplant, en geen problemen mee gehad, allmaal perfecte vrouwtjes... Nu de tweede keer met hetzelfde zaad is het merendeel herma, vermoedelijk door stress. Toen de "nachten" te koud werden heb ik de ganse kas afgebroken en ze naar binnen verhuisd. Vermoedelijk heeft de plant geleden onder de stress van de kou en de aanpassing naar een huiselijk klimaat. Tot overmaat van romp is de lamp tijdens de beginweken van de bloei ook nog eens 18 ipv 12 uur blijven branden. Omdat ik denk dat de 12 uur donker belangrijker zijn dan de uren licht heb ik ze uur per uur terug naar zelfde ritme gebracht door elke dag een uur minder licht te geven. Na 6 dagen waren ze weer in het normale ritme. Hopelijk heb ik op deze manier de schade een beetje kunnen beperken.

              Er staan er nu nog twaalf van de 20. Enkele vertonen volledig geen spoor van mannelijk bloemen, sommige hier en daar. Ik verwijder ze elke dag en hoop nog steeds dat het lange werk toch nog lonnt. Enkele kunnen naar mijn mening over een dag of 10-12 af. Hopelijk tref ik dan niet veel zaad aan...

              Hou jullie posted...
              Stoned is the way of the walk...

              Comment


                #37
                Re: herma's????

                erg he , ik heb er twee over van de 5 en verwijder ook hier en daar balletjes,dit is balen kerel idd voor mij
                Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                Comment


                  #38
                  Re: herma's????

                  Oorspronkelijk geplaatst door latindos View Post
                  erg he , ik heb er twee over van de 5 en verwijder ook hier en daar balletjes,dit is balen kerel idd voor mij
                  waar kwamen de zaden vandaan?

                  Eerste keer dat je herma problemen hebt?

                  GRTZ
                  Stoned is the way of the walk...

                  Comment


                    #39
                    Re: herma's????

                    ja eerste keer ,vroeger altijd roayl queen feminized gebruikt nooit last gehad,dutch passion waren de boosdoeners ,we trekken er een les uit he ,soms kost het geld om te leren hoe lang je ook bezig bent met je hobby grtz
                    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                    Comment


                      #40
                      Re: herma's????







                      Comment


                        #41
                        Re: herma's????

                        Monty, die foto's doen echt pijn aan de ogen

                        Comment


                          #42
                          Stoned is the way of the walk...

                          Comment


                            #43
                            Re: herma's????

                            Heb er uiteindelijk 10 die bijna of geen tekenen van herma's vertonen. Zijn allemaal geknipt en hangen nu lekker met de beentjes in de lucht... Sommige echt goed gevuld, ander dan weer minder.
                            Vreemd genoeg heb ik bij het knippen geen enkel zaadje gevonden... Duimen dat het ook na het drogen nog steeds sinsemilla is . Qua opbrengst zal het zeker wat tegenvallen, maar toen ik de eerste keer, zes weken geleden, al die herma's zag, was ik bijna herbegonnen.
                            Hopelijk is ook de kwiliteit ok want daar doen we tenslotte voor.
                            GAan er even mee stoppen tot begin van de lente en ik mijn schuur weer kan gebruiken. Zelfs met koolstoffilter 'stinkt' het hier de gang van het appartement verschrikkelijk... Zelf ruik ik het niet meer, maar alsd er bezoek komt is de eerste reactie altijd dat het er naar ons plantje ruikt.. Heb er beetje schrik van gekregen... Vinden wel een oplossing.
                            Attached Files
                            Stoned is the way of the walk...

                            Comment


                              #44
                              Re: herma's????

                              had hetzelfde gevoel maar heb van te vroeg geoogste herma's lol nog 125 gram van twee planten gehaald dus en die vald heel goed mee zoals je zegt volgende beter grtzzzz
                              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                              Comment


                                #45
                                Re: herma's????

                                Toch nog een redelijk resultaat. Laat het je smaken

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X