Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    die zien er goed uit xnetworx!
    Hoe lang ga je ze nog laten groeien?

    Bij mij is alles in kunstof gemaakt & doorvoeren met rubberdichtingen.
    De moer van de doorvoer heb ik doorgeboord aan de binnenkant van de kuip, zo beperk ik de vloeistofhoogte onderin de bak.

    Goede tip van dat hellend vlak.

    Groetjes Marsupilami

    Comment


      #17
      Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

      Hydro is ook super systeem!
      Hoe beter je het voor elkaar hebt, hoe minder je aan je plantjes hoeft te doen.
      Ga binnenkort ook echt beginnen met de aanschaf van sommige benodigdheden...

      Comment


        #18
        Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

        Bedankt voor de foto xnetworx

        ga ik de volgende keer even spullen bij hornbach bestellen.

        succes nog

        groeten mich

        Comment


          #19
          Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

          Weer ff een update, het staat nu vol

          Nu maar wachten op de bloemetjes.
          Ik heb nu een andere telefoon dus andere foto's

          23032009012..jpg

          Comment


            #20
            Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

            damn dit ziet er serieus goed uit. staat al lekker vol.. maar staan deze plantjes nou 24/7 in het water of betekend dat eb en vloed egt dat die voor de helft van de dag in en de andere helft uit het water is ??? zo ja gebruik je daar een speciaal soort aparaat voor ?

            deze ga ik cker volgen ben zelf ook wel geinstresseert in hydro
            sigpic

            Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
            May Jah Bless The Herbs

            Comment


              #21
              Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

              die groeien serieus door man!
              zit je nu al op 12/12?

              Comment


                #22
                Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                Mooi man,

                Maar wat doe je met het afvoer water?
                Gaat dat het riool in of gaat dat in een vat waar je er opnieuw voeding bij doet?
                NLX outdoor kweek 2011
                Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                Comment


                  #23
                  Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                  Ze staan nu denk ik een dag of 5 op 12/12.

                  De pomp gaat nu 4x per dag 15 minuten aan, dan loop de bak voor 2/3 vol met water.

                  Als de pomp uit gaat loopt het water via de pomp weer terug in mijn voedingsvat, de aanvoer is dus tegelijk de afvoer.
                  Het voedingsvat leeg ik 1x per groeiperiode, dus zeg maar 1x per week of 2 weken.
                  Verder vul ik hem gewoon tussendoor bij en meet de ec en Ph.

                  Comment


                    #24
                    Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                    Mooi systeem heb je hier gebouwd hoor networkx damn... ben toch een tikkeltje jaloers...
                    Hou je in de gaten en lees het hier nog eens goed door maar heb het gevoel dat ik hier de rookie ben.

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment


                      #25
                      Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                      Moet 3x per dag ongeveer een kwartier vol staan met water (met daarin de benodigde voedingsstoffen)
                      Hiervoor ben je wel een goede pomp nodig (geen aquarium pompje zeg maar)...
                      ff kijke hoe lang het duurt voordat ie op 't juiste waterniveau is.. en dan dus ongeveer 3 x een kwartier per dag vol met water zetten.
                      Is op zich wel een makkelijke/logische manier voor om dit aan te pakken.. wat betreft hydro kweken.

                      Comment


                        #26
                        Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                        Deze? http://www.desjop.nl/index.php?actio...id=987&lang=NL

                        Grtz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #27
                          Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                          2x is zat.

                          Meestal (mischien midzomer niet) is zelfs 1x genoeg. Kijk naar de plant, maar geef zo min mogelijk.
                          Wiet is een onkruid van arme en droge bodem.

                          Grtz, HJM
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #28
                            Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                            Ik geloof je!!
                            (ben het ook helemaal met je eens om eerst naar de plant te kijken wat deze nodig heeft)

                            Maar is het niet zo, dat als je echt voor maximale opbrengst gaat, je wel een voeding rijke bodem moet hebben?
                            En hangt het water geven niet ook af van je lamp(en) en grootte van de plant?

                            Comment


                              #29
                              Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                              Vanavond zet ik weer ff een foto er op.

                              Je kan met een eb en vloed systeem 1 tot 8x per dag water geven net wat je zelf wilt. Ik heb ook van mensen gehoord die continu 5cm water in hun bak laten staan, de rest van de wortels staan dan boven water en de plant kan dus genoeg zuurstof opnemen.

                              Water geven bij aarde is gewoon anders omdat je plant in een rijke voedingsbodem staat en kan verzuipen als je teveel water geeft.

                              Water geven bij een eb en vloed systeem houd in je voedingsbodem ''verversen'' en je plant kan niet verzuipen omdat het water daarna meteen weer weg loopt. Ik vind het heerlijk omdat je meteen een tekort aan kunt vullen als je iets aan je plant merkt. Bij aarde is het hier meestal al te laat voor als je wat aan je plant gaat merken omdat de voeding voor aarde ''terra'' afhankelijk is van bacterien in de aarde om uiteindelijk in een opneembare stof te veranderen voor de plant. Bij de voeding die ik gebruik zijn alle mineralen direct opneembaar dus meer controle maar er kan ook meer fout gaan.

                              Ik begon bijvoorbeeld met 3x per dag de pomp aan, naarmate de planten groter werden en dus meer voedingsstoffen tot zich namen begonnen de onderste bladeren toch voedingsstoffen te onttrekken. Ik heb nu de pomp op 4x per dag staan en dat gaat al veel beter.

                              Het gaat er niet om hoeveel water je planten drinken maar om hoeveel voedingstoffen ze er uit kunnen halen met eb en vloed.

                              Comment


                                #30
                                Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                                now we are talking

                                Comment

                                Bezig...
                                X