Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

    Hier weer ff de foto's zoals beloofd, ik heb onderaan het 1 en ander weggehaald omdat dat toch geen licht kreeg.

    En ik was $ir nog even vergeten te bedanken voor de complimenten maar alles wat ik weet is uit een heleboel leeswerk en onderzoek voortgevloeid, ook is mijn eerste partij stekjes naar de maan gegaan doordat ik een belangrijk hoofdelement vergeten was namelijk het grote steenwolblok. Dus de stekken in een klein blokje wortelen, dan in een groot blok voorgroeien op de druppelaar tot de wortels er onderuit groeien en dan pas planten. Anders stikken je planten in het water.

    Het gaat lekker

    27032010031..jpg

    27032010032..jpg

    Comment


      #32
      al een mooie jungle geworden
      Goed bezig hoor!

      Groetjes Marsupilami

      Comment


        #33
        Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

        Ik heb net weer mijn water vernieuwd, over op andere voeding want ze zijn gestopt met groeien en ik zie al wat bloemetjes!

        Laat die toppen maar komen!

        Comment


          #34
          Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

          fantastisch, wonderbaarlijk bijna hoe die zich ontwikkelen, echt sjapo!!!!

          Comment


            #35
            Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

            Damn dat zijn er mooie bomen aant worden
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #36
              Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

              Mooi hoor wat een stuiken heb je daar al!

              Hydro is echt wel iets wat ik ook nog wel een keer wil gaan proberen
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment


                #37
                Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                Hallo kroket.... die gaan goed vooruit!!!
                En ik begrijp maar al te goed wat je bedoeld want ben zelf nog steeds ah lezen...
                Bij stekkies hou ik de steenwol goed in het oog en laat ze vaak wat uitdrogen laat ons maar zeggen. Ik las dat het voordelig was voor de wortelvorming omdat dit je stek verplicht op zoek te gaan naar vocht. Onder de zwarte plastiek bloempotjes zo, die schalen in feite waar de kleine steenwolblokjes in kunnen staan, ligt bij mij een goeie laag vochtige hydrokorrels.
                Uiteraard is het aan te raden ze nauwlettend in de gaten te houden en eenmaal het blokje droog bevochtig ik het opnieuw om hetzelfde principe keer op keer te herhalen.

                Grtz $iR
                Last edited by SirSmokeAllot; 30 March 2010, 13:11.
                sigpic

                Comment


                  #38
                  Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                  Het gaat echt snel, nu alweer mijn voeding veranderd! 2 dagen na de eerste bloemen, nu helemaal vol!

                  Zoals dit, overal

                  31032010042..jpg

                  31032010041..jpg

                  De pomp stond aan op het moment dat ik de foto nam en zoals je ziet in de korrels gemeten, de Ec van mijn water zat namelijk op 3.05.
                  Nu staat ie precies goed in de bak en moet ie een week zo blijven staan.

                  31032010038..jpg

                  Natuurlijk weer bedankt voor alle leuke reacties!
                  En inderdaad $ir het kleine blokje niet te vochtig, lekker laten zoeken naar water
                  En natuurlijk het blad van je stek niet te nat anders krijgt ie zat water via het blad en zal ie nooit wortelen

                  Comment


                    #39

                    Comment


                      #40
                      Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                      De Ec is precies goed, kijk maar op mijn kweekschema op de eerste pagina.
                      Ik zit nu in bloeifase 2, iedere groei / bloeifase moet ik mijn voeding aanpassen aan het schema.
                      Dit betekend dus mijn voedingsvat leeghalen en alles weer vers mengen.

                      Comment


                        #41
                        Als ik een EC van 3.05 had gemeten in m'n medium had ik toch even gepanikeerd .
                        Daarom dat ik vroeg of je ook spoelde bv: elke week..
                        Maare ik vertrouw erop dat jij weet wat je doet
                        Het ziet er toch goed uit

                        Groetjes Marsupilami

                        Comment


                          #42
                          Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                          60 liter water en 110 liter hydrokorrels.

                          Die 110 liter hydrokorrels bevatten nog de oude voedingsstoffen van de vorige fase met een Ec tussen de 2.3 en 2.6
                          Als ik dus maar 60 liter water heb zal ik mijn water iets zwaarder moeten mengen om uiteindelijk die 110 liter hydrokorrels de juiste Ec waarde aan te laten nemen.
                          Dus ik heb gewoon een gokje gedaan en mijn water op 3.05 gezet waardoor mijn medium en dus ook mijn water wat weer terug het vat in liep uiteindelijk 2.74 was.

                          Comment


                            #43
                            Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                            We zijn nu ongeveer 3 weken verder en ik heb weer wat foto's gemaakt!

                            Het staat er nu zo bij.

                            IMG_0464..jpg

                            IMG_0467..jpg

                            IMG_0468..jpg

                            IMG_0469..jpg

                            Gaat echt prima zoals je ziet!

                            Comment


                              #44
                              Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                              netjes
                              mooi dames keep it grow

                              Comment


                                #45
                                Re: 10x PowerPlant op steenwol/hydrokorrels eb en vloed.

                                ziet er dik in orde uit!
                                De mijne is eraan ondertussen, hydro is niet m'n ding denk ik

                                Groetjes Marsupilami

                                Comment

                                Bezig...
                                X