Poging (pr) record te verbreken!!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Morgen Zonder Zorgen
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • May 2013
    • 1133

    #1

    Poging (pr) record te verbreken!!!

    Korting op 420shop
    .....
    Last edited by Morgen Zonder Zorgen; 24 February 2017, 10:00.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155
  • Morgen Zonder Zorgen
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • May 2013
    • 1133

    #2
    Hahaha, wat een ambitie hè met zo'n titel. later kom ik hier nog uitgebreid op terug wat mijn setup en plan is.

    Eindelijk weer een nieuwe ronde beginnen, en ik heb er super veel zin in. Eigenlijk is het nu gewoon een drang om deze ronde neer te zetten., ik heb er zo lang op gewacht om te kunnen starten omdat ik eerst problemen had aan mijn cv ketel. Gelukkig is die deze week vervangen en nadat de monteurs de klus hadden geklaard heeft deze jongen gelijk een zaadje in de (natte) watten gelegd. Ik gebruik bij deze ronde 1 zaadje van spliff met de naam dragend Mega Power Plant. Het grappige is dat dit zaadje alweer een paar jaartjes uit is, zeker 3 jaar!! Ik bewaar mijn zaadjes LUCHTDICHT in de vriezer en dan kunnen ze het wel 5 jaar uithouden.
    DSC07470.JPG

    Wat ik heb geleerd van de vorige rondes is dat als ik het zaadje tussen de hydrokorrels (op een stukje glaswol of keukenrol) leg dat dan vaak de zaailing het loodje legt door uitdroging en dat kwam weer door de lucht van de fans!! Mijn oplossing is simpel een bakje tijdelijk over het zaadje leggen!!

    DSC07463.JPG



    Ik ga dus van dat plantje weer stekken maken en daarna gaat het echte werk beginnen. Ik gebruik voor de moederplant super goedkope Chinese leds. Ik heb 3 leds op een koelblok geschroefd, 1 van 10 watt, 1 van 20 watt en de laatste is van 30 watt. Zodat ik nog een beetje kan spelen met het vermogen om toch een beetje de plant te laten strekken anders heb je zo'n kort steeltje om stekken te maken.




    DSC07466.JPGDSC07468.JPG


    Als ik aan het echte werk begin zal ik verder mijn setup verklappen, maar daar kom later in dit topic op terug.

    Zo dat was het weer voor vandaag en tot de volgende keer. Schuif gezellig aan zal ik zeggen en tot laterrrrrrr
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment

    • mafferd
      Super Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Sep 2010
      • 1709

      #3
      Ik schuif weer aan. Veel succes deze ronde en ben benieuwd welk record je wilt gaan verbreken.

      Greetzz

      Comment

      • Ronthebudman
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2015
        • 916

        #4
        Ik zit ook

        Comment

        • SVEN86
          Senior Stoner
          Member
          • May 2010
          • 41

          #5
          Ik lees mee ben benieuwd

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Succes!
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • Wietefras
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2013
              • 4374

              #7
              Ben benieuwd.

              Welk record probeer je eigenlijk te verbreken?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Eya MMZ met een knutselCOB. Leuk!
                Dusse, wat ik me afvroeg, dát is de manier waarop je dat doet ?
                Je legt een gekiemd zaadje gewoon tussen die hydrokorrels, op een stukje keukenrol ?
                En dan krijgt ze haar hoesje er gewoon zelf vanaf ?

                Zou die fan iets meer naar links op 't koelblok monteren, als je nog ruimte hebt. Daar zitten de twee grootste cobs.

                Aah, Powerplant, nice. Klassieker.
                Ik ben benieuwd of die NLX in de kruising iets toevoegt.
                Succes!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • vaperke
                  Expert Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Jul 2015
                  • 1488

                  #9
                  Succes met de run en de recordbreaking! Al weet ik nog niet precies wat

                  Actie op het hydro forum!
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment

                  • Morgen Zonder Zorgen
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2013
                    • 1133

                    #10
                    Haha, QNQ ziet ook weer alles hè. Ik laat het zo want ik heb er al gaten gemaakt in de koelblok. Trouwens de koelblok voelt met 30 watt led nog niet eens lauw aan, dus dat zal wel goed komen ook als er nog wat watt's erbij komen.

                    Zo ik heb mijn scrogg net af! Ik heb er 4 touwtjes aan vast gemaakt zodat ik deze variabele hoogte kan hangen. Ik heb 4 vier touwhouders die ze op boten gebruikt gekocht, ik weet niet de naam hier van?? bootbeslag of zoiets. Misschien weet iemand het wel of die ijverige bij de padvinders heeft gezetten weten het vast ook wel.



                    Terug komend op de titel zo als beloofd. Mijn doel is om zo'n hoog mogelijke ratio gram/watt te halen. Ik zal een poging wagen om de magische grens van 2 gr/w te halen. Dat wordt echt wel een uitdaging omdat ik eerlijk gezegd maar normaal ongeveer 0,5 gram/ watt haal met 250 hps. Okay nu is het tijd om even te lachen....... Natuurlijk heb ik een clausule in de titel gezet!! Het is natuurlijk al prima als mijn eigen pr kan verbreken.

                    Hoe wil ik dat dan in godsnaam dan kunnen halen. Mijn plan is natuurlijk scrogg te doen(1 bonus punt).Volgende is dwc,(1 bonus punt) en last but not least ik ga deze keer cob leds gebruiken, maar dan wel in een zo'n efficiënt mogelijke manier voor mijn (betaalbaar) dat is 10 x citizen clu 048-1212c4- 303m2k1 (3000k) te gebruiken met icm van een led driver mean well hlg-185h-c1050b. De 10 leds gaan per paar parallel. Normaal met 1050 ma is 1 led 159 l/m en verbruikt dan 37,5 w. Nu in paralell is 1 led bij 525 ma 174 l/m en 17,8 watt. 10 x 17,8 w = 178 watt x 2 = 356 gram!!!!!! Mijn hok je is 0,76 x 0,74= 0,56 m2

                    Nu ben ik zelf even vergeten hoe je ook al weer umol/s/m2 kan bereken of hoe je het ook zegt, maar ik weet zeker dat Wietefras het wel weet wat ik bedoel en die wil het vast ook wel even voor rekenen.
                    Theoretisch gezien is het wel mogelijk geloof ik.....

                    Hier mijn knutselwerk.

                    DSC07486.JPGDSC07489.JPGDSC07490.JPG

                    Laterrrrrrrrrr
                    Attached Files
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                    Comment

                    • Greyvol
                      Amazing Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Dec 2014
                      • 4721

                      #11
                      Succes met je kikkers knopen
                      filedata/fetch?id=1273393&d=1554685424&type=thumb
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Hoe zit het nu met dat zaadje op die hydro korrels??
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Ronthebudman
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2015
                          • 916

                          #13
                          Je plantjes gaan je scrognet optillen als je het zo vast maakt....dus ook touwtjes naar onderen ofzo.....

                          Comment

                          • mafferd
                            Super Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Sep 2010
                            • 1709

                            #14
                            Zo, dat is nog eens een doelstelling! Word een mooie uitdaging, zelf ben ik nog niet nog niet over de 1.6g/w gegaan met cobs, dwc, en scrog. Leuk armatuur heb je zo geknutseld!

                            Hoeveel liter zijn je emmers? en welke voeding ga je gebruiken?

                            Comment

                            • beowulf
                              Exquisite Grower
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2008
                              • 6495

                              #15
                              Volgens mij is het makkelijker met hogere wattages. Hoe lager, des te korter moeten de lampen er bovenop en des te kleiner is het opp dat effectief belicht wordt. Je kan maar proberen natuurlijk, met cree's haal je al relatief makkelijk 1 op 1 en hoger.

                              Comment

                              Bezig...