Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      Vandaag heb ik de 3 russians in grotere blokjes gezet en voeding aangemaakt voor de cheezer. Het voedingsschema heb ik hieronder gezet.



      ​​​​​​​Groei:
      Week 1
      Ph 0.6 water
      0.5283441053 ml/L hydroguard

      Week 2
      0.396258079 ml/L flora grow, bloom, micro
      0.5283441053 ml/L hydroguard
      2.6417205229 ml/L diamond nectar
      0.5283441053 ml/L armor Si

      Week 3
      0.6604301316 ml/L flora grow
      0.2641720526 ml/L flora bloom, micro
      0.5283441053 ml/L hydroguard
      2.6417205229 ml/L diamond nectar
      0.6604301316 ml/L armor Si

      Week 4+(als je een extra lange groei doet)
      1.8492043685 ml/L grow
      1.3208602632 ml/L micro
      0.5283441053 ml/L bloom
      0.0660430132 theelepel epsom zout
      0.5283441053 ml/L hydroguard
      2.6417205229 ml/L diamond nectar
      0.6604301316 ml/L armor Si

      Bloei:

      Week 1&2
      1.3208602632 ml/L grow, micro, bloom
      0.0660430132 theelepel epsom zout
      0.5283441053 ml/L hydroguard
      1.3208602632 ml/L diamond nectar
      0.6604301316 ml/L armor Si

      Week 3+
      0.5283441053 ml/L grow
      1.3208602632 ml/L micro
      2.1133764211 ml/L bloom
      0.7925161579 ml/L liquid koolbloom
      0.5283441053 ml/L hydroguard
      1.3208602632 ml/L diamond nectar
      0.6604301316 ml/L armor Si

      Laatste 2 weken
      0.6604301316 ml/L micro
      1.8492043685 ml/L bloom
      0.5283441053 ml/L hydroguard
      0.396258079. ml/L armor Si
      Flush
      Helemaal niks

      Comment


        #18
        Helaas is m'n laatste cheezer op brute wijze vermoord door de slakken het was alleen nog een stokje.
        Met de drie andere gaat het goed, ik was eergister begonnen met de installatie van de tonnen er was alleen een probleem met de tuinslang koppelingen dus heb ik voor een andere oplossing gekozen.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #19
          Ik ben ook begonnen met de derde week bloei voeding ondanks dat het nog geen tijd was. Dit was omdat ik anders een hoop voeding moest aanmaken voor iets van 2 dagen
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #20
            Wat een specifiek voedingschema zeg. Ga je je EC niet meten in je water?

            En bloei voeding geven als er nog geen bloei is doe je best niet.

            succes, ik volg mee.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #21
              Ik heb wel zo'n ding gekocht maar heb em tot nu toe nog niet echt gebruikt. Dit schema had ik van iemand op YouTube dus heb ik in plaats van ml/gallon ml/L genomen. Daardoor zijn die getallen zo lang.

              Groete

              Comment


                #22
                Volgens mij is t trouwens een ppm/temperatuur/tds meter


                ​​​​​Ik vond dit op t internet:

                I start with 600 PPm for week 1
                900 PPm for week 2
                1200 PPm for week 3
                if you go over 3 weeks veg
                1500 PPM week 4
                1800 PPM week 5 and hold there
                at bloom I flush and go to 1000 PPM week1
                1300 ppm week 2
                1600 PPM week 3
                1900 PPM week 4


                Is dit oke voor ppm?

                Comment


                  #23
                  Ik zou gewoon voor EC meten gaan. Zijn er maar weinig hier die met PPM waardes werken. En je kunt niet zomaar ergens een schema vandaan plukken. Overal ter wereld is het water anders, en heeft het een andere ec waarde als het zo uit de kraan komt. Dan heb je bijv ook veel amerikanen die met osmose water werken wat weer een heel andere aanpak (schema) vraagt.

                  Wat ik zou aanraden is neem het standaard schema wat de fabrikant je aanbied, ga dan op de helft van de aanbevolen hoeveelheid zitten PH meten en afstellen en kijk naar je planten. Die vertellen je snel genoeg of je te weinig of teveel geeft. Ook kun je aan de EC waarde dan zien of je teveel of te weinig voeding geeft, als je EC stijgt naar een dag dan geef je dus teveel en als die gezakt is kun je iets verhogen tot je een vrij constant punt hebt dan zit je goed.

                  Hoe dan ook kom je niet weg zonder PH/EC te meten op DWC.


                  bijdehand vraagje... Dat lucht slangetje, word die niet afgekneld door het gewicht van die net pot?

                  Zou dat advies van vaperke wel opvolgen, pas met bloeivoeding starten als je echt al 1a 2 weken witte pruiken hebt, anders loop je een grote kans later in de bloei met tekorten/blokkades komt te zitten.

                  succes man

                  greetzz

                  Comment


                    #24
                    wat mafferd zei!
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #25
                      Oke zal ik doen, ik heb nu net een nieuw schema gevonden die ik ga aanhouden. Weten jullie welke EC ik het best kan aanhouden blijkbaar heb ik wel n EC meter.

                      Ook gebruik ik in plaats van pH min azijnzuur, kan dat kwaad?

                      Dat slangetje raakt in ieder geval niet volledig afgekneld want je kan bubbels zien. Ook is het vierkante gat voor die netpot niet helemaal recht dus blijft er nog wel ruimte over.

                      Fijn dat jullie zo oplettend zijn en tips geven

                      Groete

                      Comment


                        #26
                        Bij hydro komt het er echt wel op neer om correct te meten en te voeden. Je hebt namelijk geen buffer.

                        Vraag me ook af als je echt al die voeding nodig hebt. Ik gebruik het KISS systeem. Keep it simple stupid

                        Ik gebruik 1 voeding, meet mijn ec van mijn reservoir zonder voeding en zie volgens het schema van de leverancier hoeveel ik moet zitten.

                        Ik gebruikte deze calculator omdat het van mijn voedingsleverancier kwam.
                        https://www.plagron.com/nl-NL/grow-schedule-calculator/

                        Dat doe ik in het begin van de kweek, druk het af en ik hou me vooral aan de EC waarden die je krijgt.
                        De ml zijn minder belangrijk.
                        Als je voeding hebt gegeven kijk zeker in het begin ook goed naar je planten, worden ze niet te donkergroen, hebben ze blokkades.

                        Dan moet je minder of meer beginnen geven. Hoeveel, dit leer je met ervaring. Maar minder is beter!

                        Dit heb ik vorige kweek zo gedaan op hydro en heb een goeie opbrengst gehad, lees maar mijn verslag.

                        Mijn advies is, probeer het vooraal overzichtelijk te houden. Niet te veel dingen door elkaar gooien.

                        succes!
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #27
                          Ik was pas een paar dagen weg en blijkbaar is het emmertje wat ik over een plantje had gezet omgewaaid en daardoor aangevreten door de slakken. Nou zijn t er nog 2, maar ik blijf positief ondanks dat t behoorlijk is mislukt tot nu toe.

                          Ik weet in ieder geval nu zeker dat ik t de volgende keer binnen doe zodat ik ook meteen alles bij de hand heb.
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #28
                            En hier nog die andere
                            ​​​​​
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                              #29
                              Pas was ik een weekje weg, toen heb ik iemand anders m'n plantjes laten water geven, eentje ziet er mooi uit maar de andere niet.

                              Is het mogelijk dat dit stikstof tekort is?
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment


                                #30
                                Niet veel gegroeid in een week. Ben je ondertussen wel aan het meten ec> ph? Als de ph verkeerd is dan heb je zo een groeistilstand te pakken en bladeren die verkleuren.

                                hoe hoog staat het voedingswater? die zit toch wel een paar cm onder de netpot? wat me opvalt is dat die klei korrels zo goed als droog zijn maar je stekplug zeiknat.


                                ik zeg niet dat het geen stikstof tekort is maar heb het idee dat je het niet daar moet zoeken. Kan wel een gevolg van een ander probleem zijn.

                                Hoe is je wortel ontwikkeling? kun je er een foto van maken? Gaat me vooral om de kleur. Ze moeten voornamelijk wit zijn, sommige voedingen laten ze iets verkleuren maar dat is wat anders dan bruin, zwart, snot.

                                Comment

                                Bezig...
                                X