Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging en meteen op hydro, oh ooh :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste poging en meteen op hydro, oh ooh :)

    Korting op 420shop
    Ik heb vorig jaar voor het eerst wat groentes gepland, gewoon in aarde, en ik vond dat een best prima bezigheidstherapie. Dit jaar meteen een flinke stap groter gemaakt en mijn planten vervijfdubbeld en op hydro. En dat gaat nog steeds best prima. Uiteraard alles zonder ervaring en alles wat ik weet is wat ik op fora lees. En omdat ik toch bezig ben dacht ik, ach, waarom niet ook meteen een wietplant erbij haha. Ik had voordat ik overal aan begon geen bijzondere verwachtingen. Ik weet dat het niet de makkelijkste manier is en dat het veel veiliger zou zijn om het in aarde te planten. Maar stel dat het uiteindelijk toch mislukt dan was het in ieder geval een leuk avontuur en een goede leerschool.

    Als voeding gebruik ik 2 verschillende soorten. A+B voeding voor peperplanten en Cellmax X+Y (grow en bloom) voor hydro. Hiermee wil ik meteen kijken of ik verschillen tussen deze twee voedingen kan zien.
    Op dit moment heb ik 4 planten die aan het groeien zijn. 1 vrouwjte, 1 mannetje en 2 planten waarbij ik het nog niet kan zien. Het mannetje heb ik bij iemand anders neergezet omdat ik daar het stuifmeel vanaf wil halen. Misschien dat ik op die manier zelf wat zaden ga maken. Die heb ik ook vanuit hydro terug gezet op aarde zodat het wat makkelijker te onderhouden is.

    Als planten heb ik AK47 autoflowers, het zijn reguliere zaden die ik van wietpiraat heb gekocht op growshopmarkt.nl. Ik had zelf geen ervaring met zaden kopen dus ik plaats dit er ook even bij. Zijn zaden waren goedkoop, hij was erg behulpzaam en ik ben niet opgelicht. Van de 7 AK47 zaden die ik gebruikt zijn er 5 ontkiemt waarvan 1 zaadje het heel erg slecht deed en dus uiteindelijk ook de geest heeft gegeven. Maar volgens mij is dit geen verkeerde uitkomst toch? 2 op de 7 die niet kiemen en 1 op de 7 slecht en verder 4 op de 7 goede planten. Tot nu toe dus 1 man en 1 vrouw en 2 nog onbekend.
    Ik had ook Guerilla Gold #2 * Henkes Lolland reguliere zaden, maar deze heb ik helaas nog geen van kunnen laten groeien. Ik heb er 6 geprobeerd, 3 hydro 3 aarde, maar geen plant opgeleverd dus helaas. Wel 3 die gekiemd waren maar dus uiteindelijk toch niet verder konden groeien.

    Wat foto's: (AK47)
    Het vrouwtje, meerdere foto's van de afgelopen weken:


    Mijn vrouwtje ruikt trouwens bijna niet. Als ik er met mijn neus op zit ruik ik hem wel maar gewoon in de huiskamer ruik je vrijwel nooit iets. Toevallig kwam er vandaag een keer een beetje een geur voorbij gewaaid, maar dat was de eerste keer dat ik dat had. Is dit normaal? Is dit een slecht voorteken? Of eerder een geluk?

    Het mannetje:

    Deze staat dus op een andere lokatie

    En de twee overige:



    #2
    Dat klopt, gebaseerd op de Kratky methode

    c1aab0e819a87cf5ecec71dff00e1168.jpg

    Comment


      #3
      Nee, ik weet ook niet wat het is eerlijk gezegd. Ik heb even snel gegoogled op ionenwisselaar+wiet maar ik kom niet echt info tegen. Klopt het dat het te maken heeft met het opnemen van de voedingstoffen?

      Comment


        #4
        Dankjewel voor je reactie, ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik je bericht niet helemaal begrijp. Een ionenwisselaar zorgt dus voor de afvoer van afvalstoffen van een plant?
        Alles wat je daarna hebt getypt kan ik niet echt volgen.. sorry

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
            Geeft niet je doet 2 dingen je kweek capillair en maakt het je erg moeilijk door er luchtkweek er in te combineren. Het ene of het ander. Luchtkweek is peperduur en hoe groter hoe makkelijker. Capillair op zich niet ,een iets grotere bak wat rockwool en zo'n vlottermetertje plus een ionenwisselaar ,deze maakt dat het water niet verzuurt . Het is net als een voeding een korrel . Dan hoef je alleen nog maar het water aan te vullen met dan metertje dat boven de grond steekt. Maar om te bloeien is het niks. Voor wiet kun je beter aktieve systemen kiezen (met een pomp )en de drain laten waar die hoort in het riool.
            Ja dit was gewoon een test om te zien hoe makkelijk/moeilijk het is. Mijn groente groeit goed op deze manier. Maar wat moet ik mij bij een ionenwisselaar voorstellen? Is dit een stof die je telkens moet bijvullen of is het een korrel of iets die een (on)bepaalde tijd mee gaat?

            De plant stond op de foto buiten omdat ik hem daar net heb overgezet in grond. Hij staat nu op zolder met dichte ramen. Volgens mij kan het op die manier toch geen kwaad?

            Ik las wel dat de AK47 best mild is qua geur, klopt dat? Betekent dit dan ook dat de wiet (altijd) erg mild van smaak is?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
            Trouwens aan de topic starter ik ben met een heel klein hydrootje bezig en zelf gemaakt. De kosten nihil het hart ,een oude koffiepadmachine. Met een drain die weggegooid wordt ,makkelijk om hydro mee te beginnen. oh ja ik heb er een topic over.
            Dat klinkt interessant! Ik zal je topic eens opzoeken. Mijn huidige setup was slechts een test setup om te kijken hoe mijn groentes (en wiet) groeien op hydro. Ik wil het volgend jaar beter en groter aanpakken met een systeem dat automatisch ververst. (buiten) En ik twijfel of ik misschien binnen wil gaan kweken, maar daar moet ik mij nog op inlezen

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
              Knullen. Ik had een foto van dat spul hier geplaatst maar is verwijderd door jd. Jammer trouwens dat ik hier geen bericht over gekregen heb want dan weet ik tenminste wat ik fout heb gedaan. Reclame misschien? Ben nieuw met fora en heb dit niet bewust gedaan. Ja voeding korrels oplossen in water. Je kan het Googlen door ionenwisselaar hydrocultuur te typen. Je krijgt dan potten te zien met hydro voeding en tussen haakjes staat dan ionenwisselaar.
              Je bericht is niet door mij verwijderd. Om welk bericht gaat het precies? ik zie namelijk geen bericht in dit topic dat is gewijzigd.
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Niet aangevallen q in alles val je me aan halfgeleiders te veel koelpasta ,mooie verhalen over cocosgronder, niet alleen jij komt alleen met dikke titels onder je avatar. Staat er bij mij grote lul prima. Ik jou niks gevraagd waarom bemoei je mee. Uit het bericht van stemma had ik begrepen dat hier iets anders staat dan ik zie .erg leuk. Niemand reageert op mij waarschijnlijk wat er onder mijn avatar staat boeiend verder hoor. Ik heb al jd per mail laten weten dat ik dit account stop. Dacht aan iets leuks begonnen te zijn maar krijg alleen maar hoofdpijn van kanonnen met dikke titels. Heb hier geen zin in en wou het hier graag bij laten.

                Comment


                  #9
                  Ik zie dat de berichten ondertussen verwijderd zijn. Ik wilde me er niet mee bemoeien want ik had geen idee waar het over ging.. Ik zal de komende dagen wat foto's maken als update. Twee planten (het vrouwtje en de lange onbekende) hebben een klap gehad nadat een andere groter plant erop gevallen was. Maar er is niets gebroken voor zo ver ik het kan zien.

                  Comment


                    #10
                    Beetje een raar topic zo met al die berichten verwijderd. Lijkt net alsof ik tegen mezelf aan het praten ben haha.

                    Zo staat het vrouwtje er nu bij:

                    https://i.imgur.com/U9ai9Qs.jpg
                    https://i.imgur.com/ifJWpnH.jpg
                    https://i.imgur.com/NB8F9oL.jpg

                    Dit waren de twee onbekende. Deze is zeker een mannetje toch?

                    https://i.imgur.com/VQ4x5kj.jpg

                    En kun je het bij deze ook al zien?

                    https://i.imgur.com/5DaLK61.jpg


                    edit: Afbeeldingen lijken niet te werken als ik ze aan de post toevoeg en ik kan ze ook niet uploaden omdat ik ze niet op mijn computer heb staan en via de url kan ik ze niet uploaden omdat de resolutie te groot is. Dus ik doe het tijdelijk even zo. De linkjes zelf werken wel
                    Last edited by Knulen; 2 August 2017, 17:04. Reden: Afbeeldingen lijken niet te werken als ik ze aan de post toevoeg en ik kan ze ook niet uploaden omdat ik ze niet op mijn computer heb staan en via de url kan ik ze niet uploaden omdat de resolutie te

                    Comment


                      #11
                      limiet.JPG

                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          De andere onbekende ook weggegooid want dat was ook een mannetje. Nu staat m'n enige plant er zo bij. Zielig alleen haha. Hij begint de laatste dagen wel meer te ruiken.
                          wsWI13dh.jpg

                          Is aan deze foto te zien hoe ver hij inmiddels ongeveer is?

                          Comment


                            #14
                            Ik heb volgens mij last van rouvarenmug, kunnen je bladeren hierdoor geel worden?
                            En zijn aaltjes het enige wat je kunt gebruiken bij hydro als bestrijding? Ik heb nu net ook wat waterstofperoxide toegevoegd (4ml 3%), hopelijk werkt dit ook een beetje.

                            Comment


                              #15
                              Hier wat foto's van mijn wietplant. Ik heb ze een beetje vlug vlug gecropped in de hoop dat ik nu beter binnen de limieten van het forum blijf.
                              Ik heb helaas geen microscoop en weet er ook geen die ik kan lenen. Kunnen jullie a.d.h.v. deze foto's zien hoe ver ik ben en of ik al moet beginnen met stoppen met de voeding en alleen water te geven?
                              Ik heb geprobeerd d.m.v. een macro foto de trichomen zichtbaar te krijgen, maar dat is mij helaas ook niet gelukt.

                              image_296039.jpgimage_296040.jpgimage_296041.jpgimage_296042.jpgimage_296043.jpgimage_296044.jpgimage_296045.jpgimage_296046.jpg
                              Last edited by Knulen; 5 September 2017, 10:11.

                              Comment

                              Bezig...
                              X