Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro power part troi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    image002.jpg
    overzicht van de dames
    image001.jpg

    En de setup (nieuwe filter voor deze run)
    image003.jpg
    Attached Files
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


    • philly
      philly commented
      Editing a comment
      ziet er goed uit vaperke! zit je zaadje niet in een steenwolpotje? ben je niet bang dat het zaadje wegzakt tussen hydrokorrels?
      Ik zou dat wss proberen, of is dat niet zo aanbevolen?

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Volgens mij maakt Vaperke een kleibolletje met het zaadje erin en dan vernevelen/nathouden. Vind dat wel een goed idee. Als ik het goed begrijpt.

    #17
    Ik deed vroeger alles op steenwol met canna a + b en een beetje pk 13 - 14 en heel veel double diamond ( kruising citral/ Afghaan skunk) die ik helaas niet meer kan vinden in de toenmalige growshop waren ze altijd blij als ik weer langskwam.

    Comment


      #18
      Ziet er weer strak uit, mooie opstelling !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #19
        Interessante setup!

        Hier nog een hydro-kweker, aeroponics rainforest2 van GHE tegenwoordig. Heb je toevallig een chiller aangesloten, mijn reservoir werd 29 graden C de afgelopen weken..

        Welke COBs gebruik je?

        Comment


          #20
          Om antwoord te geven op je vraag waarom geen hydro doen kom ik met een tegenvraag: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Al denk jij waarschijnlijk precies hetzelfde
          Ik hoef niet "te slepen met grond" zoals jij het noemt en af en toe een scheut water geven is ook de moeite niet, met alle dieren die ik heb kan ik toch niet even een paar dagen van huis weg ofzo.

          Evengoed ga ik je volgen want ik vind dit soort systemen wel erg interessant.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #21
            Zo, veel vragen

            Ik probeer iedereen goed te antwoorden.

            philly : ik gebruikte vroeger steenwol (heb er nog massa over) en stak daar het zaadje in. Maar tegenwoordig skip ik die stap ook. Klein netpotje vullen met kleiballen en dan paar balletjes bovenaan weg en zaadje erin.
            Op die steenwol had ik altijd een groene aanslag ik zie er het nut niet van in. Laatste runs waren altijd rechtstreeks in het potje tussen de ballen en ik zit op 100% ontkiemen.
            De net potjes gaan in mijn kleine bak met water, die ik dan vernevel. Dat is mijn setup.

            MankeNelisEb en vloed systemen ondervinden geen last van de warmte. Mijn reservoir is ongeveer 200L water en warmt traag op. Het licht kan er ook niet rechtsreeks aan.Ik gebruik dus geen chiller. Nog niet nodig gehad.
            Mijn cob's zijn 3590's met 1 full spectrum china cob in het midden. Alles zelf gemaakt.

            Cleargreen Ik heb jaren met aarde gewerkt. Niets tegen, integendeel. Wat voor mij de doorslag geeft:

            -Ik zit op de zolder, dus niet meer sleuren met zakken aarden, mengen, kijken of er niet teveel voeding in zit, etc... je kent het...
            -Na de run, bijna geen cleanup. Ballen in een ton, en klaar.
            -Ik doe mijn beste runs op hydro. Ze gaan snellen er geven minder problemen (mijn eigen ondervinding)
            -Cheap! geen aarde, geen dure toevoegingen. Hydro A +B, done.
            -Geen beestjes. Geen aarde, dus geen beestjes. Er kunnen dingen in het water, maar daar heb ik nog nooit last van gehad.
            -Watergift is super easy geworden. Namelijk, ik doe het niet meer Ze drinken zelf wat ze willen. Dus nooit teveel en nooit te weinig. En je kunt gerust paar dagen weg zijn.
            -En het is leuk om eens iets anders te doen.



            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


            • Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Dat het sneller gaat (en planten wellicht groter worden als je dat wilt) twijfel ik inderdaad niet aan, ik zie het wat betreft groenten op internet ook overal.
              In mijn tuin heb ik een paar wicking beds en wat ik daar in plant groeit ook stukken sneller dan elders.

            #22
            niet veel te melden. Alles gaat goed.

            20180820_200913.jpg
            Attached Files
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #23
              Welk cob gebruik je eigenlijk in het midden? Of heb ik niet goed zitten opletten?
              Ad usum proprium!

              Comment


                #24
                Chinese brol Hij is trouwens defect en draait niet meer mee.


                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  lol
                  Niet de moeite waard dus uiteindelijk. Wilde ook nog twee van die ali cobs bestellen en monteren aan de frame maar denk dat ik het zo laat voor wat het is. En volgens mij overschrijd de aantal wattage ook.. dat weet ik niet zeker.

                #25
                Zeer interessant hydro kweken. Als beginnend kweker lijkt het wel interessant ook. Los van het 'gemak'.. maar als je ziet welke resultaten je haalt.. woef. Ik heb je vorige twee verslagen gelezen en volg deze ook alvast!
                - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

                Comment


                  #26
                  ganjagast kijk eens op elektrohandelsprijzen.nl onder led-verlichting ze hebben daar heule leuke lampjes ook voor sportvelden..................

                  Comment


                  #27
                  YEP, neem de 6500 k.

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Perfect voor de groei deze combineren met de cob op laagste stand.

                  #28
                  20180829_183426.jpg

                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    lol dus gewoon verder knallen met china's cobs. Gelijk heb je zonde om er niks mee te doen toch. Ziet er goed uit btw

                  #29
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                  • vaperke
                    vaperke commented
                    Editing a comment
                    Ze zijn goed bezig! Beetje stilstand door het toppen wel.

                  #30
                  vaperke
                  ganjagast

                  ​​​​​​​Ik heb laatst dit handig dingetje gekocht.
                  40 in een zakje, 3 maten, 2.79E bij de Welkoop ook via de webshop.

                  Veel plezier ermee.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • vaperke
                    vaperke commented
                    Editing a comment
                    Bedoel je om te scroggen? Ik gebruik binddraad van de action. 1 bolletje gaat me al jaren mee. Toch bedankt voor de tip.

                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    ik gebruik tiewrap/kabelbinder. Mogen we ze ook in actie zien misschien
                    Thanks voor sharing
                Bezig...
                X