Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro power part troi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Lekker lekker ! Ze zien er mooi fris uit ! Nog even dan zullen de 1ste bloeiverschijnselen wel te zien zijn, vanaf dan is het groot kijken



    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #47
      De eerste bloeiverschijnselen zijn er al
      image002.jpg

      Morgen ververs ik het reservoir en up ik de EC naar 2.2.

      Alles is gebonden en de lampen hangen op hun hoogste punt (35cm).
      image001.jpg
      image003.jpg
      Attached Files
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Opschepper Looking good !

      #48
      Het blijft toch klooien met die foto's sinds de update

      Die moest er ook nog bij dus.

      image004.jpg
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #49
        Vaperke, heb je een idee hoeveel liter water er tijdens de vloed bij je planten zit? Zit er nog veel water in het reservoir als je planten onder staan ?
        Ik vraag me ook af of het zinvol is om een bruissteentje in het reservoir te hangen om zo meer lucht in het water te brengen. Of heeft dat weinig zin ? Je planten zien er super uit, wat gaat dat allemaal snel zeg !!

        Comment


          #50
          Mijn reservoir bevat 200Lwater. Bij het vloeden komt het water tot ongeveer 9cm hoog en dit voor 8 min.
          Het vloeden is dus zeer snel. Eenmaal alles onder staat (witte lijn op de zakken) begint het al terug te zakken.

          Bruissteen is niet nodig, ik heb een 2de pomp erin hangen die het water circuleert. Dit puur om er voor te zorgen dat er geen stilstand is.
          Zuurstof wordt aangemaakt bij het vloeden. Doordat het water zakt zuigt er zuurstof naar de wortels.

          Hydro is snel, gemakkelijk en cheap. Maar niemand die het durft
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


          • philly
            philly commented
            Editing a comment
            Wel om eerlijk te zijn, ik ben me helemaal aan het voorbereiden om ook met hydro te starten. Ik heb een tent van 150 x 90 x 200. een lange smalle dus. maar goed; ik ben nu dus aan het nadenken over het reservoir. ik heb er eentje staan met een inhoud van 135l... zou dat net te weinig zijn... ivm constante temperatuur en algenvorming enz..? Ik wil uw topic niet bevuilen met mijn vragen. Binnenkort start ik er mijn eigen topic over. Hopelijk kan ik dan nog wat vragen aan u stellen
            Last edited by philly; 18 September 2018, 12:02.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            philly googel voor de grap eens op " Duitse speciekuip" die zijn rechthoekig.

          #51
          Geen probleem hoor, ik antwoord graag vragen.

          135L is doenbaar. Maar best neem je iets groter. Ik heb voor 200L gekozen. Met 200L kan ik ongeveer 2 weken ver met 1 keer bij te vullen.
          Ook heb je veel minder fluctuatie in je temp.

          Je maakt zo'n reservoir gemakkelijk zelf hoor. Het moeilijkste deel is waar je planten op staan. Dit moet een rand hebben van toch minimum 8-12CM zodat het vloeden tot bijna aan de rand komt.
          Om het reservoir zelf te maken heb ik volgende dingen gebruikt:

          Groene osb, laten zagen op maat.
          Die met hoekprofielen in elkaar geplaats (maten volgens mijn hokje) en de naden buiten en binnen gekit.
          Pot roofing gekocht (rubber) en de binnenkant royaal beschilderd met 2 lagen.
          Daarna vijverfolie erop en vastgeniet.

          Dit draait nu al een paar rondes bij mij en is compleet lekvrij. past precies in mijn hok en houdt de temp goed stabiel.

          Daarboven zet ik dan mijn planten bak, pomp erin om te stuwen met timer, pomp erin om te circuleren en klaar.

          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #52
            je planten gaan idd heel snel zal ook ff volgen die hydro
            succes
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


              #53
              Hoe vaak zet je de planten onder water en wat voor pomp gebruik je precies?
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • vaperke
                vaperke commented
                Editing a comment
                Kan inderdaad allemaal gevonden worden in mijn oude verslagen.

                Maar dit is de korte versie:
                Bij licht aan vloeden, max de tijd die nodig is om alles onder te zetten.
                Dan om de 4 uur vloeden.
                Nooit met licht uit vloeden.
                De goedkoopste pomp die je kan vinden die het water omhoog kan stuwen is goed genoeg. Ik gebruike een cheap 800L 8W pompje.

              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Mijn excuses voor de luiheid, na Rreppellsteeljam's comment heb ik inderdaad je vorige verslag opgezocht en het antwoord daar gevonden.

                Over het drainen kon ik niks vinden, klopt het dat je pomp simpelweg meer water in je eb en vloed bak pompt dan er weg kan lopen waardoor hij dus vol raakt tot aan de overflow boven in je bak en zodra de pomp uit gaat loopt het weer helemaal leeg? Dus geen bal siphon zoals je vaak ziet bij mensen die groente kweken op hydro? Of heb ik het mis en gebruik je wel degelijk een bal siphon?

              • vaperke
                vaperke commented
                Editing a comment
                Drainen is simpel. zoals je al aangaf. Er is een overloop die terwijl de pomp aanstaat het overtollige water afvoert.
                En als de pomp uitvalt dan stroomt het terug via de pomp.
                Geen complexe dingen nodig. Alleen een timer en een pomp en afvoer kit.

              #54
              We zijn een weekje verder en dus een update.

              Ik heb eentje met ballen achteraan. Ik knijp ze eraf momenteel en er komen geen bij. 1 op 7. Nog nooit gehad.
              Mocht het teveel ballen beginnen aan te maken gaat het eruit.

              De bloei zit er goed in en ze beginnen al frosty er uit te zien.
              image002.jpg
              Attached Files
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


              • philly
                philly commented
                Editing a comment
                mooie pruikjes !! mooi groen he, gaat lekker! succes
                ps, wat ik doe met die foto's;
                Ik mail ze ff naar mezelf door, zo worden ze automatisch geresized.
                en dan kan je ze makkelijker uploaden

              #55
              Man dit gekloot met foto's opladen geeft me minder en minder zin om op te laden.
              Nu moet ik ze al resizen en na de eerste upload toont hij de andere niet meer in de post. Maar als attachment.

              Ik geef het op. 1 foto zal het zijn
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


              • JackyS
                JackyS commented
                Editing a comment
                Ik residentie en upload ze altijd via men gsm, dan staan ze niet in de post zelf maar als bijlage of als album.. misschien is dat een oplossing voor je.

              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Dat is idd wel een ding er zijn meerdere die last hebben bij het uploaden van foto's Wat ook best wel jammer is, zijn nu minder foto's om van te genieten.

              #56
              Ziet er goed uit Vaperke kijk ook graag mee mss een beetje laat maar beter laat dan nooit.

              Gr BennoTHC

              Comment


                #57
                en vapeke Hoe staan het ervoor ? zal al al een proper veldje zijn zeker ?

                Comment


                  #58
                  Leef je nog, vap!?
                  Of ben je te stoned? of eh....geen zin!?

                  Comment


                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    rete goede wiet ckah

                  #59
                  20181102_195317.jpg
                  The dimension limits for this filetype are 1200 x 900.
                  We were unable to resize your file so you will need to do so manually and upload it again.
                  Your file is currently 1960 x 4032.
                  Unable to resize image.
                  Your image of 1960 x 4032 exceeds the width and height resize limits of 4608 x 3456.

                  Dat gekloot met die foto's opladen altijd. Ik vertik het om nog verder foto's te manipuleren. Vroegen nam ik ze en ik lade ze op en de kous was af, nu ben ik een kwartier er mee bezig tegen ik ze erop krijg. pfffff

                  Maar goed blijkbaar zijn er toch 2 gelukt uiteindelijk.
                  Alles loopt goed. Ik kijk er door mijn werk amper na (2 keer water ververst in anderhalve maand ofzo). Maar ze gaan goed zoals altijd.
                  Sticky en stinken zoals het hoort. Nog weekje of 2 denk ik.

                  20181102_195110.jpg
                  20181102_195123.jpg
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Hoi vap, zie ik daar gekleurde toppen!?
                    Gorilla girls heb je staan toch?

                  #60
                  Welk image resize tooltje gebruik je dan? Het is en blijft vervelend nu met het uploaden maar als je eenmaal weet dat je met bv 1920x1080 goed zit hoef je verder ook niet te kloten toch Mooie foto's trouwens buds are looking good
                  Ad usum proprium!

                  Comment

                  Bezig...
                  X