Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Let's Go Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ga deze ook volgen.
    Ben wel eens benieuwd naar die hydro!

    Comment


    • philly
      philly commented
      Editing a comment
      welkom! zal een deze nog eens een update plaatsen

    #32
    Goeie avond


    't wordt weer eens tijd voor een update.
    tot hiertoe bevalt deze kweekwijze mij wel. Het is allemaal redelijk duidelijk.

    Het scrognet is geinstalleerd en de planten zijn momenteel aan hun vijfde groeiweek bezig. Ze groeien sinds gisteren bijna allemaal tegen het scrognet aan.
    Mijn plan is om nu zaterdag de klok om te zetten op 12/12.
    20190110_182345_resized.jpg

    Het reservoir is nu al 4x ververst. Ik merk dat de ph, de dag na het vernieuwen telkens wat gestegen is. 6.4 ongeveer.
    Dan moet ik een beetje afzuren me PH MIN en de dag nadien ook nog een beetje dan meet ik 6.1. Vanaf de derde dag blijft de ph voor de volgende 8 dagen zo goed als constant. 5.9 a 6.0 meet ik dan.

    De EC meet momenteel 2.1 daarbij is de EC van het water (0,7) meegeteld.
    De temp is bij licht aan rond de 25 graden en licht uit rond de 17 a 18 graden.
    Luchtvochtigheid schommelt continue tussen 50 en 70%.

    Van de 6 planten doen 5 planten het echt uitstekend. 1 van de 5 groeit zelf extreem veel sneller dan de rest.
    Er is ook 1 plant die het wat minder doet. (links achteraan) Een hele vreemde situatie, want dat plantje was de eerste twee weken een van de snelste groeiers..
    Het is precies of de nieuwe scheuten verschrompelen voor een stukje aan de uiteinden van de bladeren, enkel de nieuwe kleine blaadjes, en de groei zit ook niet echt meer in die scheuten..
    20190110_182517_resized.jpg 20190110_182505_resized.jpg 20190110_182447_resized.jpg 20190110_182420_resized.jpg 20190110_182428_resized.jpg

    Ik heb vandaag ook beslist om die takken die deze kenmerken vertonen er uit te knippen.
    De rest van de plant doet het voorlopig nog relatief goed. Heeft iemand van jullie een idee wat hier aan de hand kan zijn? Wat kan ik er aan doen? Wat raden jullie me aan?
    voor mij gevoel ligt het niet aan overvoeding/ondervoeding want daarvoor zijn de andere planten veel te mooi.
    de ph en EC zijn ook binnen de normale waarden..

    Wat is jullie vermoeden? Alle tips & tricks zijn welkom!

    alvast bedankt!





    Last edited by philly; 10 January 2019, 22:15.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Iets met genen, of wind, heb ik al eens gelezen, maar de puntjes wijzen op voeding!?

      En pH voedingsbak, hou de temperatuur eens bij na de volgende verversing, iets met temperatuur en protonen!

      En wat is de temperatuur bij de wortels!!!!!?
      Of beter gezegd, tussen de wortels!!!!!!!!!?

    #33
    Wel de punten worden niet eerst geel maar verweken/verwelken als het ware. temperatuur van mn water is bijna constant 20 a 21 graden.
    Wortel temperatuur nog niet gemeten; Wat zou dat moeten zijn misschien?

    Comment


    #34
    De pH mag op hydro wat lager aangezien die stijgt zoals je hebt gemerkt. Probeer tussen de 5.5 en 5.8 te blijven. En een Ec van 2.1 is aan de hoge kant als je water een Ec van 0.7 heeft. De verbrandde puntjes van het blad geven dat ook aan. Geef eens een Ec van 1.7 en hang de lamp een paar centimeter hoger en geef ze eens 24/0 donker om even bij te komen.

    Dan zou het wel goed moeten komen.

    Comment


    • philly
      philly commented
      Editing a comment
      Merci voor de tips; heb de ph toen nog wat afgezuurd naar 5.6 a 5.7

    #35
    Ik schuif even aan. Binnenkort wellicht terug naar mijn ooit eerste kweek idee in een douche. Beter dan gelijk naar hydro zodat ik alles beter kan controleren.

    Comment


    • philly
      philly commented
      Editing a comment
      welkom, en ja dat lijkt me een goed idee

    #36
    ik schuif me hier ook aan hydo is cool
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

    Comment


      #37
      QnQ ook een PID controller aangeschaft, (bedankt voor de uitleg die je daarover gaf!) , ik heb wel een iets goedkoper model gekocht, eentje van INkBIRD, een ITC 106VH. kostte me ongeveer 60 euro incl verzending. Aangezien ik er een olieradiatortje van 2000 watt mee aanstuur maak ik gebruik van een SSR (Solid State Relais) , die gemonteerd is op een heatsink. Dat is nodig aangezien deze dingen wel heet kunnen worden. De Pid controller staat ingesteld op 21,5 graden. het is mijn bedoeling dat de temperatuur dus niet onder de 21.5 graden zakt tijdens de nacht (Licht uit). Op die manier moet de kachel ook niet te veel GAS geven (kosten een beetje drukken). De Pid controller gaat dmv kleine stroomstootjes, de kachel gaan regelen, zodat de temperatuur constant blijft.

      De blue lab ph en EC meter geven zelf aan wanneer ze moeten gekalibreerd worden. Het is belangrijk dat dit dan ook telkens goed wordt uitgevoerd. Mijn Ec meter begon gisteren te flippen tijdens het aanmaken van het nieuwe vat. Toen viel me op dat het 'v' teken, dat aangeeft dat de meter nog steeds goed gekalibreerd is, verdwenen was. Het is echt niet veel werk om een meter te kalibreren.
      Je vult een proper potje met EC 2.77, drukt enkele seconden op 'cal', zet de propere EC meter in de vloeistof, en na het verschijnen van de 'v', is de meter gekalibreerd, letterlijk minder dan 2 min werk.

      Dat gezegd zijnde, hierbij even wat plaatjes Laterz!
      20190116_182022_resized.jpg
      Deze Blue gelato is wel de dikste van alle planten...
      20190115_184513_resized.jpg
      dicht bebost Het begint hier toch al goed te ruiken als de tent open gaat, en er is nog geen bloei te bespeuren, dat belooft...

      20190115_184558_resized.jpg
      Tijdens het vloeden... Altijd fijn om dat gade te slaan, let vooral op de wortels die in grote aantallen onderuit de zakken komen
      Attached Files
      Last edited by philly; 17 January 2019, 08:21.

      Comment


        #38
        Ziet er prachtig mooi uit Philly, door hydro te kweken leer je goed hoeveel de planten zuipen en je hebt al gemerkt dat dit heel veel is. Sommigen zullen dan zeggen 'ja maar kweken op aarde is toch iets anders' wel, het zijn dezelfde planten met dezelfde behoeften!

        Wil je nog een foto posten van het geheel?

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Klopt maar zoals ik bij meerdere heb gelezen heb je veel meer om rekening mee te houden en moet je net iets meer weten ik zou me er niet aan wagen eerlijk gezegd

        • philly
          philly commented
          Editing a comment

        #39
        Netjes philly ziet er heel goed en lekker uit hoor
        ik zie door de planten het bos niet meer (grapje)
        Ik hoop dat de problemen nu verder over zijn
        succes weer verder
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


        • philly
          philly commented
          Editing a comment
          Thx Weske, ja ik hoop het ook, fingers crossed!

        #40
        Dikke stam.. beetje net als mijn.. oohoho ik druip af
        Ziet er goed uit Phil!
        Ad usum proprium!

        Comment


        • philly
          philly commented
          Editing a comment
          Merci GG !!! hahaha!!!

        #41
        mooie dikke stam en mooi groene planten wat kan je meer willen
        keep up the good work philly
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


        • philly
          philly commented
          Editing a comment
          thx Smoker! Wnn begin jij er aan ?

        • smoker2002
          smoker2002 commented
          Editing a comment
          staat al on line juist gemaakt
          ze liggen al van gisteren middag in een glas water vandaag gaan ze onder papier
          vandaag de kast nog kuisen zodat alles terug klaar staat gisteren geen tijd gehad na de planten om te doen en alles blaadjes weg te halen heb ik met de overschot uit de twister met het blad afval nog weed olie gemaakt

        #42
        20190131_190928_resized.jpg 20190131_190913_resized.jpg 20190131_191004_resized.jpg
        Attached Files
        Last edited by philly; 1 February 2019, 09:25.

        Comment


        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Dat ze zoveel zuipen is een zeer goed teken! En de lamp zou ik zo mooi laten hangen!

        • philly
          philly commented
          Editing a comment
          thx Pit! zal nu maar dagje of 7 toekomen met m'n vat. Ik wil max 2x bijvullen, anders heb ik geen benul meer van de verhoudingen NPK... De strek is er uit aan het gaan, dus als het zo blijft gaat 't nog net lukken. Maar wil echt geen verbrandde toppen ofzo. Ik wacht nog een dagje of twee af en als het dan te nipt wordt ga ik alsnog de box maken om de lamp wat meer ruimte te geven.

        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Doordat de lamp lager hangt, penetreert het licht ook dieper oor het gewas, wat betekent dat je meer harde toppen krijgt. Ik offer graag een hogere top op voor drie lagere. Waarom kan je je vat niet aanvullen en de NPK verhoudingen opnieuw regelen?

        #43
        Prachtig! Ga zo door!

        Comment


          #44
          Ad usum proprium!

          Comment


            #45
            ja mannnn... super bezig.

            Wacht nog even met die filter te verplaatsen, binnen paar dagen zul je wel zine of het nodig is of niet.

            Comment

            Bezig...
            X