Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Let's Go Hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

uw planten zien er goed en gezond uit ga zo door man en wat een wortelen
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

• philly
      philly commented
      Editing a comment
      die wortels, das niet normaal, dik dat die geworden zijn :O

Prachtig om te zien dit!
    Ik heb zelf nog nooit hydro gedaan en dit is de eerste keer dat ik het volg, ik ga je dus ook geen advies geven, dat laat ik aan anderen over.
    Je schrijft het mooi op en je planten zien er erg goed uit. Leuk topic om te volgen, ga zo door

Comment

• philly
      philly commented
      Editing a comment
      dankjewel SLOOME JOOP! Hoe gaat 't met je airrizer?

Echt netjes hoor die gaan super word lekker kweekje dit
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

• philly
      philly commented
      Editing a comment
      dankjewel! ik ben voorlopig ook aangenaam verrast

Mooi hoor, doe je goed
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• philly
      philly commented
      Editing a comment
      thx greyvol!

Last edited by philly; 4 February 2019, 12:56.

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      @El Magico
      Waar heb je dat gelezen? En hoezo zou dat niet goed wezen?
      Ben het helemaal eens met Rreppell, als je een actieve inlaat gebruikt en je zuigt aan vanuit binnenhuis dan is een filter echt wel aangeraden. Of je wilt stof delen en haren roken..

• WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      ganjagast Hier ergens op het forum.
      Heb ondertussen bijna heel dat forum hier doorgelezen dus vraag me niet waar

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      mocht je er weer opkomen link maar naar de topic waar je dat hebt gelezen dan. benieuwd naar de reden

Absoluut waar! Zodra je op hydro kweekt zie je goed dat ons geliefde plantje flink wat liters water lust!

Comment

• WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Duur is het in ieder geval niet

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Maar die zijn handig!!!!!!

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      @Philly
      Dat geluid doet je wellicht ook denken aan iets wat met sabbelen te maken heeft..?
      Met die slurp geluiden zou ik ook best wel kunnen doorslapen
      Dat setje voor de 60x60 ziet er goed uit, lekker compact ook en die is zeker niet duur. Ik heb m opgeslagen als bladwijzer en dit is een optie die ik open houd. Thanks for sharing guys!

Kleine update
    de bloei zit er goed in. De blue gelato is diegene die vooral heel hard strekt en iets later is met de pruikjes; De Phantom OG daarintegen is wat compacter en heeft al hele mooie pruiken
    Oordeel zelf maar.

Ik wacht nog op onderdelen voor die box te maken om mijn filter in te steken.
    Ondertussen heb ik de stengels die te hoog kwamen allemaal geknakt; Ze reageren er goed op en richten zich mooi naar het licht.
    En ondertussen wordt er hier serieeeeeus gezopen door de dames!

Even toch een praktische vraag...
    Volgens plagron moet je na 4 weken bloei starten met green sensation... wil dat dan zeggen echte bloei (Ik denk van wel) of omschakeling naar 12/12? Het lijkt me voor de hand liggend, maar wil toch even dubbel checken!
    20190206_181517_resized.jpg 20190206_181534_resized.jpg 20190206_181548_resized.jpg

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Handjes in de lucht!!

• Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Een voorbeeldkweek wat mij betreft!

• philly
      philly commented
      Editing a comment
      thx !!!!

Ik gebruik zelf geen toevoegingen, zolang de planten er zo mooi bijstaan hebben ze niks meer nodig naar mijn mening.

Bloei wordt geteld vanaf 12/12.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Bij speedy chili slechts 5 dagen, maar deze bloeit 6 weken.
      Lekker en pittig wietje.

• Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Slechts zes weken bloei? Niet verkeerd!

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Pit, bubba's gift en top 44 ook 6 weken.

Volgens mij wordt bloei geteld vanaf eerste bloeiverschijnselen.
    Zou de greensensation meegeven 4weken daarna, maar met plagron heb ik geen ervaring.

Zoet er allemaal goed uit. blue gelato ben ik benieuwd naar.

Comment

• philly
      philly commented
      Editing a comment
      ja zo tel ik ook; maar telt plagron ook zo? dat is wat ik me eignelijk afvraag... Jah die blue gelato zijn echt 3 totaal verschillende planten.. terwijl die 3 phantom OG's echt helemaal 't zelfde zijn...

• smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      eerst 2 weken voorbloei na omschakeling naar 12/12 dan 4 weken bloei en dan je green sensation beginnen bij voegen

Update:

Momenteel week 4 echte bloei..
    alles gaat goed. Het strekken is helemaal gestopt en alle energie gaat naar de toppen.
    Elke dag zie je het veranderen. Heb verschillende takken moeten knakken, dat gaf geen problemen, binnen de 5 dagen was er een flinke ophoping van littekenweefsel; de tak is op die plaats sterker dan op de andere plekken.
    Ik kan tot hiertoe deze kweekmethode alleen maar toejuichen.

Gisteren heb ik mijn 9e vat gevuld. Dat begin ik nu ook wel gewend te geraken; maar in totaal ben je toch snel een uurtje bezig om alles in gereedheid te brengen.
    Als ik nu na een 8 tal weken evalueer en wat pro's en contra's mag opnoemen:

Pro's:

- Propere kweekmethode
    - ph en ec waarde heel gemakkelijk bij te sturen (moet ik 1x per week doen, na het verversen van het vat)
    - niet sleuren met aarde
    - je kan je substraat elke keer opnieuw gebruiken
    - water wordt automatisch gegeven, je kan met een gerust hart enkele dagen van huis
    - je kunt niet te veel water geven, maar ook niet te weinig, planten drinken wat ze nodig hebben.

Contra's20190219_182531_resized.jpg
    Last edited by philly; 20 February 2019, 09:21.

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Dat lijkt me ook, zou flippen man, vooral omdat ik laminaat heb met daaronder iso materiaal, wil geen schimmels hebben etc..
      Wat was je eerste reactie!? SODEJU GODGLOEIENDEGVD!!
      Is het misschien niet beter om nog iets van een zeil te gebruiken en daar de tent op te zetten?

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Vijverfolie met opstaande randjes, oftewel vastnieten aan de plinten.

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      zeil..
      Exact dat, vijverfolie lijkt me erg handig als je hydro kweekt

Ziet er goed uit man!

Dat je LV hoger is als met aarde komt omdat je de planten meer water geeft. Een ervaren kweker zei eens tegen me dat men na een paar kweekjes hydro leert hoeveel water de planten nodig hebben. En die ervaring heeft mij geleerd dat dit een feit is. Om de temperatuur niet te veel te laten dalen zuig ik de lucht aan uit de andere kamer en niet vanaf buiten (dat is zomers ook een recept voor beestjes). Laat het water in je vat eens 24 uur staan voordat je de waarden regelt, dan blijft het stabieler! En als je vindt dat je te vaak moet vullen neem je een groter vat. Ik gebruik er een van 200 liter en kan er ongeveer een week mee toe. Ik moest er niet aan denken met zoveel emmers te slepen, dus een aardekweekje zou voor mij niet zo anders zijn.

Comment

• philly
      philly commented
      Editing a comment
      thx!!! Vat blijft zeker stabiel, maar na 1e keer vloeden stijgt de Ph altijd een beetje, niet veel hoor 6.0 a 6.2. daarna naar 5.7 brengen en dan is het meestal wel in orde voor een week. Zo doe ik het ook. aanzuigen vanuit het huis. En uitblazen in een andere kamer mijn vat is 220liter. dusjah, groot genoeg eigenlijk.

• Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Mogelijk kan je de verwarming in de kamer van waaruit je aanzuigt wat hoger zetten als de temperatuur in je hok teveel daalt naar je smaak.

philly

Hoe gaat het met philly, en je dames?
    Ad usum proprium!

Comment

Hola! GG

bedankt voor het vragen

Recent alles omgehakt!

Ik was toch wel verschoten van het vele werk. Er bleven maar toppen vanaf komen. Ik had wel heeeeel veel fluff; omdat ik te laat ben overgeschakeld op 12/12. en enorm veel strek had...
      De blue gelato had de dikste toppen met enorme foxtails. hoewel ze minder compact waren dan die van de Pantom OG

had in totaal 2 hele kleine plekjes rot. dus dat viel ook reuze mee!

Hieronder wat sfeer beelden... foto' zeggen meer dan woorden..

Wie nu nog niet voor Hydro kiest... die snap ik niet meer hoor

De hydrokorrels ga ik wss hergebruiken; maar bij het uithalen van de planten stond ik versteld van de wortels, echt een MASSA.. zoo compact, echt gestoord...

Ik kan niet wachten om eindelijk te genieten van m'n eigen kruiden, nog heel even wachten tot ze droog genoeg zijn!

20190402_225838_resized.jpg
      hierboven: Phantom OG

20190402_195500_resized.jpg
      hierboven en hieronder Blue gelato
      20190404_231436_resized.jpg 20190405_165506_resized.jpg 20190405_165552_resized.jpg

Comment

Wat een knotsen zijn dat beste Philly! Als ik nog niet voor hydro had gekozen zou ik dat nu na het lezen van jouw topic zeker gedaan hebben! Super gedaan!

Comment

• philly
          philly commented
          Editing a comment
          hehe, THX Pit! echt een super kweekmethode

Yow Philly!
        Ja was al benieuwd naar hoe het hier ging, EN het ging goooeeedd zo te zien massa wortel groei en zien er gezond uit geen vreemde bruine smurrie of iets dergelijks te bekennen.

[x] kweken op grond. succes
        [x]
        Ad usum proprium!

Comment

• philly
          philly commented
          Editing a comment
          blijkbaar zou het kunnen ontstaan door stress, maar soms is het ook gewoon strain gebonden... dusjah. de blue gelato had het de phantom OG niet. Dus ik denk dat het in dit geval dus de genetics waren!
      Bezig...
      X