Eerste X Hydro op Autopotsysteem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • boskabouter 1985
    Advanced Stoner
    Member
    • Jun 2015
    • 69

    #1

    Eerste X Hydro op Autopotsysteem

    Korting op 420shop
    Hallo mede hobbyers!
    Ben een leek en heb heel wat vragen;

    Als hydro systeem heb ik easy2grow van autopot
    Voedingsschema van B'Cuzz met
    deze voeding
    Airdomes met luchtpomp
    Bruissteenstjes in watervat

    Alleen wat in de potten wil doen ben ik nog niet helemaal uit denk dat hydrorokz van B'cuzz er goed bij zou passen vanwege luchtigheid

    Ook heb ik iets vernomen over moeten spoelen van je systeem 1x in de 2 weken? Zou dit hiermee ook nodig zijn? En hoe gaat dit hoorde iets over met enzymen niet afgezuurd water ofzo?

    Ook weet ik niet of mijn water nog extra zou moeten rond gepompt worden in mijn watervat omdat het anders misschien niet vaak genoeg stroomt naar de potten/ gaat zonder pomp nu op zwaartekracht.

    Hoop niet te veel vragen
    Attached Files
  • philly
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • May 2011
    • 424

    #2
    oei.. dus je hebt een systeem aangeschaft waar je eigenlijk niets over hebt opgezocht...

    Comment

    • boskabouter 1985
      Advanced Stoner
      Member
      • Jun 2015
      • 69

      #3
      Ik heb alleen die drie vraagjes, systeem heb ik genoeg over opgezocht

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Het ideale substraat voor het gebruik in 1Pot en Easy2Grow systemen is een mix van 50% perliet of hydro korrels met ofwel aarde of kokos.
        Gebruik altijd een luchtig substraat zoals 50% kokos gemengd met 50% perliet of hydrokorrels.
        LET OP ! indien u hydrokorrels gebruikt dienen deze pH-Stabiel te zijn !!


        Dat staat op de site van autopot.nl bij support/tips en tricks
        Er staan nog meer tips.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • boskabouter 1985
          boskabouter 1985 commented
          Editing a comment
          Jo QNQ zou jij dan hydro voeding geven of coco voeding ik ontkiem ze nu eerst in jiffys met coco namelijk misschien eerst coco voeding dan of?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Bij ontkiemen en de eerste dagen hebben ze geen voeding nodig dus tijd genoeg om uit te zoeken welke voeding binnen je budget past en zonder problemen gebruikt wordt door anderen.

          Ik zou dat ook moeten uitzoeken.
          Denk dat ik een voeding zou googelen en dan complete kweekverslagen erbij zoeken.
          Als je weet wat je kan verwachten heb je al een voorsprong.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kijk eens bij de verslagen van vaperke, bij hydrokweken, die had netpotjes en een vernevelaar in een bakje gemaakt.
      • boskabouter 1985
        Advanced Stoner
        Member
        • Jun 2015
        • 69

        #5
        Dank ik denk dat ik voor de hydrokorrels van bcuzz ga dan

        Comment

        • boskabouter 1985
          Advanced Stoner
          Member
          • Jun 2015
          • 69

          #6
          En over spoelen van je systeem 1x in de 2 weken? Zou dit hiermee ook nodig zijn, wanneer ik HydroRokz van Atami only doe? En hoe gaat dit met enzymen niet afgezuurd water ofzo?

          Ook weet ik niet of mijn water nog extra zou moeten rond gepompt worden in mijn watervat omdat het anders misschien niet vaak genoeg stroomt naar de potten/ gaat zonder pomp nu op zwaartekracht?

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #7
            Met water rondpompen in je vat gaat het niet harder naar je potten stromen.
            Een circulatiepomp gebruik je evt. in plaats van zuurstofsteentjes, zodat de pH wat stabieler blijft.

            Verder weet ik niet zoveel van hydro.
            Dan zou ik het moeten gaan opzoeken, maar dat kan je zelf ook
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • boskabouter 1985
              Advanced Stoner
              Member
              • Jun 2015
              • 69

              #8
              Oke dus nu heb ik 50% cocos en 50% hydroroks van atami (deze zijn al gewasse en zit ook cocos bij) zou ik nu in mn watervat hydrovoeding beter kunnen doen dan coco voeding toch?

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Hou je gewoon bij 1 medium en ga niet mixen, want nu weet je niet welke voeding je moet gebruiken!!!

                Als bij de hydroroks ook cocos gemengd is, heb je dus meer dan 50% cocos en lijkt mij cocosvoeding beter!

                Als je een circulatiepomp gebruikt, heb je geen zuurstofsteen nodig.

                En wat doorspoelen betrefd, je moet je pH op peil houden, ik zou dus geen kraanwater met pH 7.9 gebruiken.
                Je wil de overtollige voedingsstoffen er uit hebben, niet je planten om zeep helpen!!
            • Pit
              Banned
              Lucky Member
              • Oct 2015
              • 345

              #9
              En, hoe gaat het hier? Ben wel benieuwd!

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Spoel jij je steenwolslabs ook door?
                En welke pH heeft je water dan?
            • Pit
              Banned
              Lucky Member
              • Oct 2015
              • 345

              #10
              Nee ik spoel ze niet door en water in met Floranova grow, de Ec van het kraanwater + 1 en de pH zuur ik aan naar 5.5.

              Comment

              • boskabouter 1985
                Advanced Stoner
                Member
                • Jun 2015
                • 69

                #11
                Dus spoelen hoefd niet zolang watervat maar goeie ph van 5.5 heeft?
                Mij was door shop verteld dat spoelen moest om de 2 weken ong en ander zij watervat maar max 3 dagen kon gebruiken maar zou zelf eigenlijk niet weten waarom als ph goed hou en ec in vat dan is het toch goed?

                Greetz

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Ja b'cuzz hydrovoeding is geschikt voor mapito. Hier staat mijn kweekverslag https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...kweken-met-pit

                • boskabouter 1985
                  boskabouter 1985 commented
                  Editing a comment
                  Ik zie dat jij daar alleen mapito gebruikt lekker ligt om te verplaatsen denk maar lijkt me op foto zo weinig wortel ruimte, weet helemaal niks van mapito nog

                • boskabouter 1985
                  boskabouter 1985 commented
                  Editing a comment
                  En scrog en 25 stuks hoeveel watt had je en grams?
              • boskabouter 1985
                Advanced Stoner
                Member
                • Jun 2015
                • 69

                #12
                Heb wel erg slechte domme start gemaakt denk dat paar maar dwergjes zullen blijven door die kut jiffys waar ze te veel tegenaan hebben gezeten.

                (Iemand hier heeel miss nog wat jonkys regele voor me??

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Met nieuwe jonkies krijg je dezelfde problemen als je hen direct in de mapito zet.

                  Te kleine planten met onvoldoende wortels kunnen niet goed bij het water dat in mapito naar beneden zakt. Minstens 1/3 van de bovenkant blijft droog. Wat je nodig hebt is middelgrote planten in startblokken met een flink bos wortels onderaan. Die plant je vervolgens diep in de potten zodat de wortels in het water zitten.
              • boskabouter 1985
                Advanced Stoner
                Member
                • Jun 2015
                • 69

                #13
                Ze staan in cocos met hydrokorrels. Geef ze nogsteeds vanboven water omdat ik bewust ben dat die wortels nog niet genoeg zijn voor de auto bewateringsysteem van ondere

                Maar heb er nu twee tussen met meerdere nodes maar super kleine blaadjes soort microplantjes dit komt door te harde cocos had alles eerst in stek en zaai coco kwam ik later pas achter en vooral denk dat gekloot met die jiffys was ik ook vergeten die had ik ook niet moeten gebruiken, heb te veel worteltjes beschadigd denk bij deze daardoor.

                Maar met 5 nieuwe stekjes zou ik wel stuk verder komen denk ik. Die zal ik dan ook gewoon volgens met hand de benodigde bewatering geven.
                Startblokken van steenwol kunnnen wel gewoon in coco blijven liggen trouwens toch?
                MVG
                Last edited by QnQ; 21 January 2019, 14:45. Reden: Let ‘n beetje op wat je post. We hebben hier regeltjes.

                Comment

                • witpen
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2014
                  • 1354

                  #14
                  Ik zelf ben ook voor het eerst bezig met de autopot en dan de 1pot systeem.
                  Na meerdere kweken gedaan te hebben op aarde in normale potten wou ik iets anders en kwam bij autopot.
                  Zelf ook met jiffy's zo heb ik het gedaan eerst ontkiemen dan in de jiffy's wachten dat de wortels door de jiffy's dan in in 1L potten om vervolgens ze in de 15L potten.
                  Alles werkt naar behoren en over een dag of wat gaat het systeem aan ze zeggen dat je 7 a 10 dagen de planten water van boven geeft.
                  Dit allemaal met biotabs als voeding.
                  Misschien dat ik nog een verslag maak maar ben er nog niet over uit

                  Comment

                  • boskabouter 1985
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Jun 2015
                    • 69

                    #15
                    Zie wat vlekjes streepjes op somige , iemand wel idee wat dat ook weer kon zijn?

                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Kan het niet goed zien, wit licht a.u.b.!?

                    • Pit
                      Pit commented
                      Editing a comment
                      Bekijk het eens met een vergrootglas ook onder de bladeren.

                    • Toverfee
                      Toverfee commented
                      Editing a comment
                      Als het kleine witte vlekjes zijn kan het zijn dat je beestjes hebt.. die bijten in heb blad en zuigen alles eruit
                  Bezig...