Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrokweken met Pit!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydrokweken met Pit!

    Korting op 420shop


    Dat was even een introductie over hoe ik momenteel in het kweken sta, of beter gezegd: een van de vele wegen naar Rome. Het ene is niet beter dan het andere, maar het ene ligt je beter dan het andere. Bovenstaande is een foto van mijn kweekje waar ik vandaag mee begonnen ben, namelijk vijfentwintig zaailingen, op vijf slabs onder 1 x 600 watt. Het wattage verhoog iater naar 1x 1000 watt, net voor of als de klok op 12/12 gaat.



    De voordelen van slabs vind ik dat ze niet gespoeld hoeven worden, schoon zijn (spintvrij beginnen maakt spintvrij voleindigen makkelijker) en goedkoop zijn in de aanschaf. Maar de spaghetti die er meestal bij gebruikt wordt als bewatering spreekt mij minder aan. Misschien probeer ik het desondanks nog wel eens in de toekomst, een druppelsysteem aan een ruim reservoir koppelen en zien hoe ver de planten komen zonder onderhoud.



    Ik werk momenteel echter middels een eb en vloedsysteem dat ik al langere tijd hanteer, ditmaal voor het eerst met slabs. Ik heb ze aan de onderkant open geknipt, zodat het water er goed doorheen kan stromen en het hele medium doorweekt wordt. Ik heb een regenton gevuld met voedingswater (Ec 1.7 en pH 5.5) dat ik in een lekbak laat stromen. De slabs komen bijna helemaal onder water en als ze volgezogen zijn pomp ik het restant terug in de regenton. Op deze wijze kan er geen slang verstopt raken en heb je ook geen droge plakken in het medium. Het heeft echter ook nadelen: je moet er bij zijn (althans, ik moet er niet aan denken dat een slang losschiet en ik weg ben) en het duurt erg lang voor de pomp het water er weer uit heeft. Ook dit valt wel te automatiseren als je secuur te werk gaat met solide klemmen.

    Ik houd van experimenteren met hydro en de meeste media heb ik ondertussen wel gehad maar steenwol bevalt mij nu het best. Mediumloos kweken heb ik nog nooit gedaan en ik weet ook nog niet of ik me daar aan zal wagen. Op dit moment in elk geval niet.

    Groet!
    Last edited by Pit; 1 January 2019, 21:25.

    #2
    ziet er leuk uit,wel soortje is het?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      R.P.P. x Chemdawg.

      Comment


        #4
        Bekijk de Kweekverslagen van vaperke eens!!!

        Comment


          #5
          Graag! Heb je een linkje naar een specifiek verslag dat je me kan aanraden?

          Comment


            #6
            succes met je kweek ! kijk uit naar je verslagen

            Comment


            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Wees welkom in mijn topic!

            #7
            TOF!!!

            Comment


              #8

              Comment


                #9
                Er is weinig animo voor mijn verslag helaas, dus ik laat het hier verder bij.

                Groet!

                Comment


                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Jammer, hoogst interessant maar als ik de enige ben die je verslag volgt snap ik het wel....... gaat een hoop tijd in zitten

                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  De interesse in fora loopt overal wat terug helaas en ja, het kost veel tijd een verslag bij te houden. Misschien post ik af en toe wel een fotootje.

                #10
                Je was niet de enige.
                Meer dan 50 views in de 1e drie dagen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Ben het met je eens dat steenwol een zuiverder product oplevert en dat geen buffer een voordeel kan zijn is iets dat de meesten zich ook niet voor kunnen stellen tot ze het proberen. Waarom ben je gestopt met kweken en steenwol en waar kweek je nu op? Ik zal het verslag hier bijhouden, want uiteindelijk is het ook zo: wie het kleine niet eert is het grote niet weerd!

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Pit, ik zit nu op een plek waar ik geen ruimte heb voor een " fabriekje" , ik doe nu een microkweek met scrog, twee 20 liter bouwemmers met dubbele bodem, , op nog geen M3.

                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Leuk!

                #11
                De vijf Shackzilla's zijn naar hun uiteindelijk posities geschoven en vullen nu 2/3 van de groeiruimte. De klok gaat vandaag op 12/12 nadat ze een periode van 24 uur donker hebben gehad. Ook hang ik er een tweede 600 watt hps lamp bij waardoor het totaal op 1200 watt komt.

                Comment


                #12
                Ziet er goed uit,,,intressante manier van kweken,,,Doar zit pit in,,,
                blijf je volgen,,
                Last edited by renoir68; 6 January 2019, 15:46.
                Zeg maar zo, Keep It Simple

                Comment


                • Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Leuk, welkom!

                #13
                En dit is een foto van tien Sugar Punch in 11 liter potten op mapito dat ik gemaakt heb van slabs. Voorheen hergebruikte ik de mapito steeds, tot ik een spintplaag kreeg en me genoodzaakt zag alles weg te mieteren.



                Ik meet de Ec van het kraanwater en doe daar tussen de 1 en 1.2 bij. De pH houd ik rond de 5.7-5.8.

                Comment


                  #14
                  Mooie groene tuintjes heb je daar zeg...... ik blijf je volgen want ooit moet het mij toch ook lukken ze zo mooi groen te houden in plaats van mijn huidige herfsttafereel
                  2e
                  3e

                  Comment


                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Ja, want als jouw kraanwater bijvoorbeeld een Ec heeft van 0.6 en je telt dat mee, dan krijgen de planten maar 0.4 Ec voeding als je 1.0 geeft, wat veel te weinig is.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Ik wil geen eindeloze discussie beginnen maar als je water een ec van 0.6 heeft kun je dat niet zomaar negeren. Dat zijn ook stoffen die de plant opneemt.
                    Anders zit je eind vd kweek met een ec boven de 3.

                    Anyho bij jou werkt het zo omdat je een redelijke lage start ec hebt.

                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Op Opengrow staat dat je de Ec van je kraanwater meet en daar 1.0 bij optelt, dat behoeft geen verdere discussie en dat heb je zelf ook bevestigd.

                  #15
                  amai Pit, ziet er echt super goed uit! Die groeien snel zeg. komt er ook een scrognet boven die Shackzilla's ? Met welke voeding werk je?

                  Comment


                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Dank je! Een scrognet zit ik wel aan te denken Philly, qua voeding gebruik ik GHE Floranova groei en in de bloei Floranova bloei. En pH min van Dutchpro.

                  • philly
                    philly commented
                    Editing a comment
                    Heb je goeie resultaten met die 24u duisternis bij het overschakelen naar 12/12? Heb dat nog niet eerder gehoord ... ben je tevreden van FloraNOVA ?
                    Is wel een heeeel stuk duurder dan plagron..

                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Ja ik ben groot fan van Floranova en wil niks anders meer, dat het duurder is maakt me niet uit! Dit is de eerste keer dat ik de planten 24/0 duisternis geef voor de bloei. Ik las ergens dat het een signaal naar de planten zendt dat de bloei begint. Klonk me aannemelijk genoeg om het eens te proberen.
                Bezig...
                X