Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrokweken met Pit!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Mooi Mooi dit begingt ook met mooie beelden !!

    Ook lossen en laden , de ene er uit de andere er in !!

    Een vraagje , wat vragen ze in de growshop voor 1 stekje ??

    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Ja al een poosje. Ik kweek dit jaar eigenlijk voor het eerst weer eens uit zaad. Daarvoor uitsluitend met eigen stekken. Ik zou niet eens weten waar je ze kan kopen.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ik dacht dat ze dat in nen growshop verkochten ??

      Of mag da niet verkocht worden ?? Geen flouw benul van !?i

      Das wel mooi , als je met eigen stekjes werkt !!

      Wat zijn volgens u de voordelen van stek materiaal , tegenover zaad ?

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment

    #77
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      #78
      Mijn Amnesia Haze stekken zijn eindelijk geworteld nadat ik ze uit de steenwol rolletjes heb gehaald en in steenwol startblokken heb geplant. Dit was de eerste keer dat ik gewerkt heb met die rolletjes en meteen ook de laatste.





      Stekken laten wortelen onder ledstrips bevalt mij overigens uitstekend, ik heb het idee dat de planten groener blijven dan onder tl-licht. Ik heb al mijn tl-lampen dan ook opgeruimd.



      En twintig R.P.P. x Chemdawg zaailingen zijn in vijf slabs geplant sinds eergisteren. Ze staan onder een Lumatek 1000 watt EVSA die gedimd is naar 600 watt. Dit houd ik zo tijdens de groeifase om stroomkosten uit te sparen. Waarschijnlijk is dit sowieso mijn laatste hps kweek omdat ik z.s.m. wil overstappen naar led.



      Dank voor het volgen en tot de volgende!

      Comment


        #79
        Heyyy !!! Die Grodan blokken en steenwol matten waar haal jij die als ik vragen mag ??

        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Bij willekeurig iedere growshop waar ze het scherpst geprijsd zijn. Wel mail ik tevoren altijd even of ze de matten op voorraad hebben. Voor stekken kan je beter de 4 x 4 stekblokken hebben maar die waren er niet.

        #80
        OK da weten we ook weeral !!



        Heb jij dit systeem al eens tegen gekomen ??

        Hydro.jpg
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Volgens mij niet, maar het ziet er leuk uit!

        #81
        Flow and grow Bonanza 1m2

        • Aeroponic systeem voor 14 planten.
        • Twee reservoirs: totaal 30 liter.
        • Afmetingen (l x b x h) 110 x 61 x 27cm
        • Speciaal voor G-Tools 400 Wing, Bonanza 1-m2
        • Inclusief pomp en netcups
        Hydro system past net in mijn kast , met dit zou ik graag overgaan van
        grond naar water !!

        Eerst nog effe wat opzoekwerk doen !!
        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


          #82
          Lijkt me een mooi plug and play systeem!

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Juist geen 400 €

          #83
          Ik heb mijn Amnesia Haze genetica veiliggesteld en dat was ditmaal kantje boord. Omdat de growshop mijn vertrouwde steenwol stekblokken niet had heb ik rolletjes geprobeerd. Maar daarin wortelden mijn laatste Amnesia stekken zelfs na drie weken nog niet! Na een maand heb ik ze maar uit de rolletjes gehaald en in de vertrouwde steenwol blokken gedaan. En gelukkig wortelden ze daarna vrij snel.



          Gisteren waren ze al zo groot geworden dat ik alweer nieuwe stekken kon snijden. Ditmaal heb ik voldoende steenwol stekblokken ingeslagen, want die rolletjes zijn mij niet zo goed bevallen. De stekblokken zijn ingewaterd met Floranova grow en pH min (Ec kraanwater + 1 en pH 5.5).





          Na 24 uur verwijder ik de kap van de kweekbak om schimmel te voorkomen.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ik zal erop gaan letten als het zover is. Maar noteer het allemaal!
            En dan zelf proberen is de beste leermeester

          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            Spelenderwijs leer je het meeste, beste Ganjagast! Wat ik wil is frisse gezonde stekken en geen couveusekindjes! Daarom zodra het kan:er af met die kap!

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment

          #84
          De R.P.P. x Chemdawgs zaailingen hadden wat opstartproblemen, maar ze zijn nu op de goeie weg.



          Vanavond heb ik de matten naar hun uiteindelijk positie geschoven en merkt tot mijn schrik dat ze helemaal niet voldoende doorweekt waren.



          Daarom heb ik nog maar wat meer gaten in de zijkanten van het plastic geknipt en vervolgens gevloed. Indien dat morgen nog steeds onvoldoende is gebleken, dan knip ik het plastic aan de onderkant er helemaal van af. Een dezer dagen installeer ik een net wat ik op zo'n 30 cm hoogte zal spannen. Dit met het idee dat er weinig onder het net zal overblijven dat de moeite is, zodat ik de benen van de planten later niet hoef te scheren.

          Dat was 't weer.

          Comment


            #85
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Zeg ik tegen anderen dat ze wel wat meer mogen wateren terwijl ik zelf gortdroog aan het kweken was. Het is me wat!

              Dank voor je reactie, Flip Hasjkip!

            #86
            Seg Pit, waar doe jij al je afval naartoe? Kan je toch moeilijk is een gewone vuilzak steken?

            Comment


            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Ja, dat gaat prima hoor, Philly! De slabs zijn slechts een meter lang en nadat ze (bijna) opgedroogd zijn vouw ik ze dubbel en kieper ze zo in de duobak. Geen enkel probleem! Ook kan je ze desgewenst hergebruiken door simpelweg de kluit uit de mat te trekken en een nieuwe stek of zaailing te plaatsen. Dank voor je reactie!

            #87
            Ziet er goed uit Pit, wel wat achterblijvertjes. Ben benieuwd hoe hoog je ze laat groeien zo dicht op elkaar ook. Zit zelf nog te twijfelen of ik wel ga toppen dit keer, ms maar eens rondje zonder en wat minder hoog een keer. Denk altijd dat het minder oplevert maar zie toch met enige regelmaat lagere plantjes met giga toppen en minder van die fluff meuk d'r onder is met knippen wellicht ook wel fijn.

            Comment


            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Dank voor je reactie, SmokingJoop! Korte planten zie ik ook vaker met dikke toppen dan lange slungels. Er zitten inderdaad wat achterblijvers bij maar ook voorlopers dus die houden elkaar wel in stand.

            #88
            Wat voor rolletjes zijn dat overigens waar je ongelukkig mee was? Heb zelf ook ronde blokjes, geen idee wat het precies is eigenlijk. Maar lijken bij jou iets van stukjes in te zitten ofzo.

            Comment


            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              De mijne zijn rolletjes die gevuld lijken met de inhoud van een volle stofzuigerzak (zal wel steenwol zijn). Zodra je er een pakt om een stek in te doen valt de helft er uit aan de onderkant en ze breken zowat af in je handen.

            • SmokingJoop
              SmokingJoop commented
              Editing a comment
              Ah vervelend, wel blij dat ik anderen heb dan haha. Moet er niet aantrekken, gaat wel makkelijk kapot, maar valt niet vanzelf uit elkaar en lijkt geenszins op stofzuigerzakvulling gelukkig .

              Bedankt voor je reactie.

            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Zelfs als ik probeerde de rolletjes heel te houden viel er van alles uit. Doch wat mij nog het meeste stoorde is dat mijn stekken het vertikten er wortel in te schieten. Voor mij alleen nog geperforeerde steenwol blokjes van 4 x 4 met label waarop je kan schrijven.

            #89
            Oorspronkelijk geplaatst door SmokingJoop View Post
            Ben benieuwd hoe hoog je ze laat groeien zo dicht op elkaar ook.

            Comment


            • SmokingJoop
              SmokingJoop commented
              Editing a comment
              Wellicht iets voor je om mee te doen met JDC zaden dan? Jij lijkt er de ruimte voor te hebben. Zit zelf met maar 1 tent/lampenset en erg beperkte ruimte.

              Stekken zijn in mijn ervaring ook niet goedkoper hoor. Had de ronde die nu nog loopt (vanavond of morgen om, maar geen beste ronde) 40 euro aan zaad. Nu zat daar een aanbieding tussen van Night Shade, daar deden de meeste het niet van. Denk haal wat stekjes bij, 50 euro voor 10 stekken...(wou er 4 overigens, minimum afname 10 haha) Helaas gingen de zaadplanten vanaf dat moment zo snel dat ze alleen in de schaduw gestaan hebben zo'n beetje, zijn maar dunne stengeltjes. Haal d'r misschien paar topjes vanaf, maar als ik er 2-3 dagen van kan roken is het veel. 50 euro stekken naar de miezen, 40 euro zaad (daar gaat wel wat af komen, maar aan welke kwaliteit?!, meeste toppen hebben niet eens haren, zijn wel kneiterhard echter) en dan voeding (55), tijd en electriciteit (~150) nog (en afschrijving spullen, water, mapito, etc. eigenlijk). Als het niks is toch weer 300 euro voor een mislukte kweek. Wat dat betreft toch wel het idee om zelf een moederplantje weg te zetten ergens, maar geen zin in mannetjes. Zit ook met WTW in huis en maar 1 beschikbare kamer. Risico dat het wat bevrucht is me te groot.

            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Voorlopig hoef ik geen zaad aangezien ik vandaag net zo'n zesendertig stekken heb gesneden van mijn R.P.P. x Chemdawg zaadplanten. Vooraf heb ik met een merkstift de planten genummerd van 1 t/m 20 en daarna 40 steenwol blokjes eveneens voorzien van nummers van 1 t/m 20 en dat tweemaal. Vervolgens heb ik van iedere plant twee stekken gesneden behalve van de achterblijvers (die volgen nog) en de stek geplaatst in het blokje met het corresponderende nummer. Zodoende had ik er zesendertig wat overigens wel goedkoper is dan zaad kopen.

              Planten die in elkaars schaduw staan heb ik ook al een paar keer gehad, zodoende ben ik nu maar in de weer met netten, hopende dat ze daardoor allemaal hun broodnodige licht krijgen.

            • SmokingJoop
              SmokingJoop commented
              Editing a comment
              Ja heb weleens zitten rekenen, maar met die 8 planten die ik per keer kweek weegt het draaien van een permanent groei tentje voor moeder/voorgroei niet echt op qua kosten. Alhoewel voorgroei/groei in die tent me ms wel 2 weken doorloop tijd in de reguliere tent schelen en derhalve ms een kweek per jaar meer kan draaien, dat niet doorgerekend, maar zal nog krap zijn dan.

              Daarbij, als deze kweek nu eindelijk eens goed gaat hoef ik ws ook niet non-stop te draaien haha. Maar heb nog geen echt goede gehad helaas.

            #90
            goed zaad is duur word het niet te warm nu met je hps?
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Zelf stekken snijden is niet duur! En angst voor de warmte met hps heb ik niet, vorig jaar ging het ook goed! Desondanks komt er spoedig wel led!
          Bezig...
          X