Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1maal per kweek ??
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


      Is het normaal dat mijn planten zolang erover doen om in de bloei te komen?
      Ze staan sinds 12 mei op het bloei lichtschema.
      Last edited by Nicle; 25 May 2019, 20:27.

      Comment


        Hier foto's hoe de aankomende toppen er nu uitzien.
        Elke foto is van 1 verschillende plant.
        Last edited by Nicle; 25 May 2019, 21:49.

        Comment


          exmember47012 welke EC is passend na 5 weken groei, voor week 1 van de bloei?
          EC staat nu op 2.3, waarvan 0,5 EC verwaarloosbaar is doordat dit komt door een toevoeging van magnesium/calcium, althans dat zei de kweekwinkel.

          EC staat nu dus op 1.8.
          Moet ik hiermee doorgaan, of EC verhogen/verlagen?

          Is het tevens nog nodig om power roots toe te voegen de eerste 3 weken van de bloei?
          Last edited by Nicle; 25 May 2019, 23:31.

          Comment


            Beginnen jullie met het tellen van de bloei weken, en bloei voeding, als de cannabis planten een pruikje hebben, of al eerder dat er wat bloei haren te zien zijn zoals te zien op mijn een na laatste reactie?

            Comment


              Comment


                Volgens mij is het een ander probleem of 2.
                Ik zie dat de vingers van de bladeren binnen de nerf donker zijn en aan de zijkant licht.

                Iemand advies?
                Last edited by Nicle; 5 July 2019, 00:30.

                Comment


                  Last edited by Nicle; 26 May 2019, 03:31.

                  Comment


                    7 posts achter elkaar.
                    Je bent niet erg zeker van jezelf of wel ?

                    Als je een vraag stelt over je planten, zorg dat er voldoende duidelijke foto's van het vraagstuk zijn zonder HPS licht.
                    Ook overzichtsfoto's van de hele plant. Is al eerder gezegd, en een bril opzetten helpt niet .

                    Bloeivoeding heeft een plant nodig als ze toppen aan het bouwen is.
                    Dus als ze al ruim pruikjes heeft, mini topjes.
                    Eerder = veel fout
                    Iets later = minder fout
                    Je kan een plant absoluut niet in bloei dwingen door bloeivoeding te geven.

                    Volg de tips van 1 persoon, niet van elk persoon (waarvan je geen kweekverslag ziet of die anderszins geen kweekprestaties heeft laten zien op dit forum)
                    Je kunt niet hier iemand telkens om tips vragen om dan te zeggen "maar ik doe het iets anders want dat zegt de Jantje, Pietje, growshop".
                    Volg dan alle adviezen van Jantje, Pietje of de growshop.

                    Je zit nog steeds met vragen als 'welke ec moet ik geven' .
                    Hoezo ? Daar heb je een schema voor. Volg dat.
                    Je maakt je druk om de meest onbelangrijke dingen in dit stadium, terwijl je je beter kunt inlezen over waar je mee bezig bent, de basis.

                    Andere kwekers lukt het wel om groene planten te kweken in dat systeem.
                    Dus je doet duidelijk iets anders dan zij.
                    Dat is allemaal prima, als je de ervaring en kennis hebt en weet wat je doet.

                    Na 2 weken 12/12 moeten ze eigenlijk al bloeien, maar dat is ook afhankelijk van de soort.
                    Je hebt al kweekverslagen van anderen gezocht en gezien dat deze soort sneller/langzamer/hetzelfde gingen ?
                    Als ze niet in bloei gaan is het niet 100% donker met lamp uit. Simpel zat.


                    Last edited by QnQ; 26 May 2019, 08:46.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Had vandaag wel een fout gemaak, kan me wel een knal verkopen.
                      Ik was vergeten de rits onderaan te sluiten.
                      In de gehele kweek is dit 2x verkeerd gegaan.
                      Normaal vergeet ik dit niet.
                      Ff in mijn hoofd stampen dit niet te vergeten.

                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Ik vervang het water sowieso woensdag in de watertank.

                      Ik las dat het zelfs 3 weken kan duren voordat een cannabis plant in de bloei komt te staan.
                      Zal nog wat rondsnuffelen of ik dit meer lees met de cannabis soort Royal Highness.

                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Min of meer, maar eigenlijk ook niet. Sommigen geloven dat planten die uit zaad gekweekt worden 60 dagen nodig hebben in de vegetatieve fase. Dit is echter niet altijd waar. Het is belangrijk te weten dat jonge zaailingen niet fatsoenlijk bloeien de eerste 2-3 weken. Als je met klonen kweekt, doet leeftijd er echter niet toe. Kwekers schakelen hierbij over naar de bloeifase zodra de kloon een stevig wortelstelsel heeft.:

                      https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...ar-bloei-n1074

                    witpen heb jij weleens meegemaakt dat je planten 3 weken nodig hadden om de pruikjes te vormen in de bloei?
                    Ik zit vandaag op 2 weken, dus hoop dat ik echt uiterlijk op volgende week zondag de pruikjes zie.

                    Comment


                    • witpen
                      witpen commented
                      Editing a comment
                      Dat kan wel voorkomen.
                      Rustig blijven doorademen komt vast allemaal goed

                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Hoop het ja.
                      Het magnesium/calcium tekort kan wellicht voor vertraging zorgen.

                      Ik vind de planten er goed uitzien, alleen lang duren voordat het pruikjes worden.

                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      En ik wil niet dat de planten te hoog worden vanwege beperkte hoogte, dus hoop gauw dat ze overgaan op bloei.

                    Hier 3 mooie foto's hoe de plant zich ontwikkelt in een bloei pruikje.
                    Dit zit er toch best goed uit, dat zij zich aan het ontwikkelen zijn?

                    Vinden jullie dit ook als je goed naar de foto's kijkt?

                    Comment


                      witpen Kan de hoge luchtvochtigheid het probleem zijn? Hij staat nu op 61%. Ik besproei mijn planten met water voordat ze gaan slapen. Moet ik hier nu mee stoppen, aangezien de bloei begint in te treden?

                      Comment


                        Kan de hoge luchtvochtigheid het probleem zijn dat de planten nog niet bloeien? Dit staat nu op 61%. Ik besproei mijn planten met water voordat ze gaan slapen.

                        Vanaf morgen stop ik met het sproeien van water voordat de planten gaan slapen.
                        Eens zien of dit nou verschil uitmaakt.

                        Hoe gaan jullie hiermee om van de groei naar de bloei?

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Nee.
                          Maar water op je planten sproeien is bijna nooit een goed idee.
                          Ze hebben er niets aan, en je vergroot de kans dat er een schimmel vat krijgt op de bladeren.
                          Als je ze nat sproeit, zorg dan dat er iets in zit waar ze wat aan hebben. Een paar druppies Ecostyle Vital bijvoorbeeld.

                        • Nicle
                          Nicle commented
                          Editing a comment
                          Ik kreeg dat advies vanuit de kweekwinkel.
                          BAC wat de bladeren sterker en dikker maakt, ben ik mee gestopt, dat gebruik ik alleen in de groei, en dan maximaal 2x per week, nadat de lamp uitgaat en de planten slapen.
                          Dit heeft tot zover goed uitgepakt, en vanaf morgen dus geen water of andere spray voor de planten.

                          De haartjes blijven echt groen na 15 dagen met het lichtschema op 12/12, dit verbaast mij, had niet verwacht dat dit zolang zou duren.
                          Het kan een herstelfase zijn voor de planten, vanwege het mag/calcium te kort.

                          Ik wil het liefst tot woensdag doen met het huidige voedingswater, dan heeft het medicijn nogmaals gewerkt voor een 2de keer.
                          Dan nieuw voedingswater aanmaken, denk voor de bloei; wellicht geeft dit een boost.
                          Het enige verschil met de groei is, dat de EC lager ligt, en verder dezelfde supplementen, in de eerste 3 weken van de bloei.

                        Ik begin bloei haren te zien die groen blijven.
                        Hopelijk treedt de bloei gauw in, want anders wordt de kweektent overvol.
                        Hier nog wat foto's.
                        Last edited by Nicle; 27 May 2019, 19:59.

                        Comment


                          QnQ waarom draait JD altijd mijn foto's?
                          Als ik ze open en kies voor opslaan, dan zijn ze weer te groot, dus moet ik ze verkleinen.
                          Dus hoe dan ook het is een gedoe.

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Omdat je je gsm niet recht houdt als je een foto maakt ?
                            De lange kant van je gsm is de boven- en onderkant.
                            Als je je gsm dus rechtop houdt als je een foto maakt hou je 'm dus eigenlijk op z'n kant. Niet goed dus.

                          • Nicle
                            Nicle commented
                            Editing a comment
                            Haha oke.
                            Op mijn pc staan ze namelijk wel rechtop.

                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Yep, maar jou pc kan de exif info nog lezen.
                            Als de foto's hier op het forum staan is die exif eruit als het goed is, dus dan zet de forumsoftware de foto's zoals ze standaard zouden moeten staan omdat ze geen info daarover meer in de data van de foto leest.
                        Bezig...
                        X