Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #241
    Volgens mij is er nog geen reden voor ophef, op de volle kweektent na
    Ik las zojuist dat de cannabis planten een overgangsfase door maken, die 3 weken duurt.
    Aanstaande zondag is dat bij mij 3 weken.
    En 's nachts worden de bloeihormonen aan gemaakt.
    Weer wat geleerd

    Comment


    • Ess
      Ess commented
      Editing a comment
      "En 's nachts worden de bloeihormonen aan gemaakt".
      Klopt! Dus 's nachts niet te veel herrie maken anders worden ze wakker!
      En verder geduldig afwachten.

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Vroeg mij al af of je nog mijn verslag volgde
      Inderdaad afwachten.
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #242
    Het is al duidelijk te zien welke de grootste toppen gaan vormen, die steken namelijk al behoorlijk uit boven de rest, en de tak is beduidend dikker.

    Ik heb ze liever op dezelfde hoogte, dan brengen ze volgens mij meer gram op.
    Ga ze natuurlijk niet op dezelfde hoogte inkorten haha

    De volgende kweek doe ik weer op LST + toppen, om verbeteringen door te voeren, en 3de kweek wordt op mailining. Volgens mij kost die namelijk minder tijd om te onderhouden, en ik wil de dieptestraling van mijn lampenkap hierop uittesten.

    Comment

    • Nicle
      Banned
      Lucky Member
      • Feb 2018
      • 1130

      #243
      Wie weet vanaf waar ik de hoogte moet meten om te zien hoe hoog die uitkomt in de kweektent?
      De huidige soort staat bij 60 - 100 cm.
      Is dat puur de bloei of zit de groei er ook bij in?:
      https://www.royalqueenseeds.nl/medic...ss.html#idTab2

      In de toekomst wil ik Northern Light kweken, en die wordt tussen de 100 - 160 cm hoog, dus ik wil uitzoeken of dat lukt met LST.

      Comment

      • exmember47012
        Wicked Stoner
        Member
        • Oct 2018
        • 221

        #244
        hey Nicle,

        Zei de kweekwinkel waarom deze EC verwaarloosbaar was? een EC verschil van 0.5 vind ik niet verwaarloosbaar.
        Een week om te kijken of het aanslaat op hydro vind ik ook een raar bericht. Op hydro zie je toch wel verschil na een dag of 2 vaak.
        zoals ik in het andere topic zei wordt de bloei vaak geteld vanaf de echte bloeipruikjes, jij bent daar nog niet helemaal. Nog eventjes. Het kan soms wel 2 tot 3 weken duren, afhankelijk van de omstandigheden. Een lage pH stimuleert de bloei vaak.
        Het toevoegen van powerroots is niet nooit een vereiste om te kweken, handig is het wel. Wortels groeien tot de derde week van de bloei, daarna niet of nauwelijks. Het is dus een beetje wat je zelf wilt.

        Comment


        • Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Hoi Plagron, nee dat zei die niet.
          Dat is wel snel na 2 dagen.
          Maar de vorige dosering heeft heel duidelijk na 1 week geholpen, vandaar dat ik opnieuw kies voor 1 week het geneesmiddel toe te dienen.
          De planten zijn gelukkig al wel redelijk sterk, dus die kunnen nu wel wat hebben.

          Ik ben aan het duimen dat het bloeipruikjes worden.
          Vandaag is de 16de dag dat het lichtschema staat op 12/12.

          Ik ververs deze week het voedingswater, en de EC zet ik op 1.7.

          Bedankt voor de tip van de power roots.
          Ik denk dat ik die wel gebruik in de eerste 3 weken van de bloei.
      • Nicle
        Banned
        Lucky Member
        • Feb 2018
        • 1130

        #245
        De toppen zijn nog steeds groen, terwijl ik toch al best mooie bloeiverschijnselen begin te zien, alleen verkleuren ze niet.

        Morgen dien ik nieuw voedingswater toe.
        Wie weet dat dit wat helpt.

        De vertraging vind ik onduidelijk.
        Aanstaande zaterdag staan de planten voor 20 dagen op het bloei lichtschema van 12/12.

        Comment

        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #246
          exmember47012 komt het vaker voor dat cannabis planten zoveel tijd hebben om over te schakelen naar de bloei?
          Ik dacht namelijk dat mijn kweek zo voorspoedig verliep.

          Comment

          • Nicle
            Banned
            Lucky Member
            • Feb 2018
            • 1130

            #247
            Ik zie zojuist eindelijk witte bloeiharen ontstaan
            Woensdag begin ik met tellen van de 9 bloeiweken, en geef bloeivoeding.

            Hier nog wat foto’s, maar is moeilijk te zien vanwege de gele kweeklamp.

            Comment

            • witpen
              Expert Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2014
              • 1354

              #248
              Je hebt echt topvorming de witte haartjes komen later.
              De soort bepaalt de hoogte niet dat doet de kweker je kunt na een paar dagen ze al in bloei zetten.
              Maak je zelf niet zo druk om veel dingen hou de schema van plagron aan betreft de ec hou je temp en lv goed, dan komt het wel goed.
              De eerste paar keer dat ik kweekte maakte ik mij ook om van alles druk de laatste ronden helemaal niet meer.

              Comment


              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Bedankt voor je reactie.
                Ik heb het idee dat ik al wel topvorming zie maar in een vroeg stadium.
                Sinds gisternacht zag ik wat witte haren op de planten zien verschijnen, die ook al wat meer vroegtijdige topvorming hebben. Vandaag begin ik met het tellen van de bloeiweken, en ik geef de bloeivoeding.
                Later in de bloei dan pak ik de loep en de microscoop er eens bij, zodat ik het in de gaten kan houden, maar dat duurt vast nog een aantal weken.

                De lv is bij mij veel te hoog, hij staat nu in het donker op zo'n 40%, en ik besproei mijn planten niet meer voor het slapen gaan. Kan komen door het regenachtige weer.
                De komende dagen wordt het warmer, dus ik zal eens in de gaten houden of de lv dan ook daadwerkelijk daalt.

                En ja eerste kweek is natuurlijk anders dan bijv. de 10de, wie weet kijk ik er dan net zo naar als jou haha.
            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #249
              Nu staan mijn planten in de bloei toch?
              Zie de foto's.

              Comment

              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #250
                exmember47012 ik heb het voedingswater ververst en de EC staat op 1.8, en de PH op 5.6.
                Je hebt genoemd dat een lage pH waarde de bloei stimuleert.
                Welk pH gehalte moet ik handhaven?
                Is de EC zo goed?

                Comment


                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  EC is gedaald naar 1.7.
              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #251
                Ik kan bijna niet meer bij de controller pot.
                Zo vol zit de kweektent haha.

                Is het alleen mogelijk met een scrogrek om de hoogte van de planten hetzelfde te houden?
                Met LST is dat lastig, helemaal als je 1 plant hebt, die te langzaam groeit om mee te komen.

                Comment


                • witpen
                  witpen commented
                  Editing a comment
                  Laat maar eens zien met foto's ben erg benieuwd

                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Doe denk ik later een update in de week.
                  Wil eerst dat die in de bloei schiet.
              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #252
                Kan iemand beamen dat een lagere pH waarde de bloei stimuleert?

                Comment


                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Volgens mij is het pH 5.5, lees het ook online, en heb het van een ervaren kweker.
                  Last edited by Nicle; 30 May 2019, 13:31.

                • roller
                  roller commented
                  Editing a comment
                  en weeral 'ja maar ik lees dit of dat , dat is wel een storende rookie kweker eigenschap te hebben '
                  ga voor 5.8 en klaar.

                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Ik las dat pH 5.5 perfect is.
                  Hoe komen jullie dan aan de EC 5.8?
                  Onderbouw dat.
              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #253
                witpen was onjuiste info wat ik had geschreven.
                Sinds ik de pH aangepast heb, staat de EC weer hetzelfde.
                Last edited by Nicle; 30 May 2019, 20:02.

                Comment

                • Nicle
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Feb 2018
                  • 1130

                  #254
                  sdfsdfsdfza
                  Last edited by Nicle; 5 July 2019, 00:26.

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Hoi Ess het klopt dat het een redelijk kleine soort blijft namelijk 60 - 100 cm.
                    Daarvoor koos ik bewust net als LST om ze laag te houden.

                    Ik wil eerst eens zien hoe groot dit wordt, voordat ik een andere soort kies die hoger wordt, of dat wel past.

                  • witpen
                    witpen commented
                    Editing a comment
                    Ziet er goed uit, een mooi vol tentje.
                    Ga zo lekker door

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Thanks, had dit niet verwacht.
                    Ik had in gedachten, 4 planten die alleen de deksel bedekten en dan in de bloei zetten, maar verloopt iets anders haha.
                • Nicle
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Feb 2018
                  • 1130

                  #255
                  Ess jij ziet dus duidelijk dat de planten in de bloei staan?
                  Daarmee ben ik steeds in gedachten, omdat ik wel witte haartjes zie, maar online kijk hoe het verloop gaat, gaan die van mij erg traag. Dit is de 4de dag van de bloei (en 3 nachten dat ze de bloei verschijnselen aanmaken), en volgens mij behoren ze al wat verder ontwikkeld zijn.

                  Ik vergelijk het met deze website:
                  Bekijk de foto's van de Super Silver Haze wietsoort op WietKweken.com. Foto's van de zaden t/m de wiet na een succesvolle kweek van Silver Haze zaden.


                  Betreft wel een andere cannabis soort.
                  En de natuur doet uiteraard wat die wilt.

                  1x toppen is meer dan zat om de kweektent vol te krijgen.
                  Dit kan ik wel 2x doen, maar verwacht alleen maar een vollere kweektent haha.
                  Ik wil wel graag leren hoe ik de toppen op dezelfde hoogte kan krijgen.

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Ik ben niet verward, maar wil het zo goed mogelijk doen, en als iets af lijkt te wijken, dan hoe ik het had voorgesteld, zorgt het voor opschudding.

                    Maar na deze kweek, weet ik hoe het kweken verloopt, en dat zorgt juist voor rust.

                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Oke, opgeschud dan. Succes komende maanden.

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Thanks, alleen hoop ik niet dat het maanden lang duurt haha.
                    Ik hoop echt maximaal de 9 weken bloei.
                Bezig...