Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Denk dat dit onder DWC valt...we gaan het proberen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Denk dat dit onder DWC valt...we gaan het proberen

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, aangezien mijn eerste kweek op aarde niet zo succesvol was gestart besloot ik gedurende het ge-emmer met deze plantjes een hokje te bouwen om op water te gaan kweken. Afgelopen dinsdag heb ik 2 zaden Royal Gorilla Automatic van RQS in koffiefilters getopt, deze er donderdag weer uitgehaald met een klein worteltje en deze tussen de hydrokorrels gestopt. Eigenlijk was ik van plan 3 zaden te zetten maar 1 van de 3 zaden is helaas niet ontkiemd. Afgelopen zaterdag kwam het eerste helmpje boven de korrels uit en vanmorgen de 2e. Dat leek me een mooi moment om het verslag te starten.
    Helaas heb ik mijn systeem zo ontworpen dat alledrie de emmers aan moeten staan dus mocht je je afvragen waarom er 3 emmers staan, daarom dus.
    Ik heb hier gebruik gemaakt van 3 speciekuipen van 30 liter die ik bij de welkoop heb gehaald en deze allen voorzien van een bubbelsteentje. De circulatie gebeurd d.m.v. een Eheim externe aquarium pomp. Verlichting is op dit moment nog 300W TNeon maar deze wordt binnenkort vervangen door HPS of CMH (nog niet over uit).
    Ik heb dus feitelijk geen ervaring met wietkweken in het algemeen (mijn eerste kweek is nog niet eens afgerond) maar ben inmiddels al wel een hele hoop wijzer geworden op dit forum, dank daarvoor.
    Qua voeding heb ik nu gekozen voor het HY-PRO STARTER PACK HYDRO A & B.
    Waarden vanmorgen rond 09.30u:
    Water: PH 5.4 394PPM en 20,8˚C. Toegevoegde voeding: 15ML HY-PRO Rootstimulator Hydro op 90L water, 10ML HYDRO-A en 10ML HYDRO-B
    Omgeving: Luchtvochtigheid 58% Temp. 25.6˚C

    WhatsApp Image 2019-09-23 at 16.01.31.jpeg WhatsApp Image 2019-09-23 at 14.15.45.jpeg fullsizeoutput_59e.jpeg fullsizeoutput_59d.jpeg
    Lopend Verslag

    #2
    Ehm, ppm!?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      mijn ec meter komt uit China, die geeft de waarden in ppm i.p.v. ec. Dat komt overeen met een ec-waarde van 0.8 volgens google

    #3
    Aha, in het begin wel van boven water geven, de wortels komen waarschijnlijk nog niet diep genoeg.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat had ik eerst ook ergens gelezen, maar de hydrokorrels zijn vochtig zat, ik zie de eerste wortels al door het potje heen komen dus denk dat dat wel goed zit.

    #4
    Algemene vraag, moet ik de bovenzijde van het potje nou wel of niet afdekken?
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De verdamping lijkt mij een positief iets om de luchtvochtigheid op pijl te houden, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Ik zat eigenlijk meer aan wortelvorming te denken en eventueel lichtdoorlaat naar het water. Denk niet dat er heel veel licht door de kleikorrels komt maar zie soms afgedekte potten en vroeg me af waarom

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Verdamping en algvorming.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dan dek ik eerst eens 1 pot af (de versie zonder plantje) om te kijken of ik verschillen kan waarnemen

    #5
    Gezien de enorme herrie dat dit systeem veroorzaakt heb ik besloten de stekker eruit te trekken. De planten heb ik in aarde gezet om verder te gaan. Ik hoop dat ze het overleven maar heb niet veel hoop gezien de enorme hoeveelheid wortels.
    Lopend Verslag

    Comment


      #6
      Helaas

      Comment


        #7
        Ook hydro heeft nadelen, waarvan geluid de grootste is.
        Jammer man, maar ze gaan misschien nog wel oppikken in de aarde.
        Zijn ze al erg groot ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #8
          Je kunt overwegen je DWC systeempje om te bouwen naar een Eb&Vloed systeempje, dan hou je de voordelen van hydro maar ben je van de herrie af.
          2e
          3e

          Comment

          Bezig...
          X