Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ghe waterfarm V3 + Spectrabox

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Ghe waterfarm V3 + Spectrabox

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    ik zou ph min gebruiken ipv lemon kick.

    Succes met je kweek!

    Comment


      #3
      Nadat ik de lemon kick had gebruikt om de gewenste ph waarde te krijgen las ik ook op de achterkant dat dit maar 24uur houdbaar was nadat het opgelost was in water.. dit betekent dat ik morgen weer kan toevoegen zeker ?

      denk dat ik idd dan ook beter ph min kan bestellen en die ga gebruiken bij de eerste waterwissel over 7 dagen.

      Bedankt!

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Lemon kick = 24 uur ja.
        Daarna niet opnieuw toevoegen maar de watervoorraad verversen.

        Succes!

      #4
      Dat word de ph min bestellen en vanaf daar verder kijken ! Nu dagelijks gaan verversen tot het er is zie ik ook niet echt zitten, mocht het niet goed aflopen dan heb ik nog wat Northern Lights auto liggen.

      Gelukkig snel achter mn fout gekomen thanks

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Neem je fosforzuur of salpeterzuur!?

      #5
      Last edited by Sykes; 31 December 2019, 09:28.

      Comment


        #6
        Rreppellsteeltjam Fosfor lees ik net op de verpakking

        ph min is binnen en heb het water ververst met een ph waarde van 5.5 en ec van 1.5 zoals plagron het aanraad

        Comment


          #7
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Sykes; 3 January 2020, 14:06.

          Comment


          #8
          Na het lezen van je bericht gewacht tot het zo'n 24uur geleden was dat ik gister de waardes heb gecontroleerd en zojuist weer terug gebracht naar een ph van 5.5 en Ec van 1.5.

          Jouw verhaal klinkt logisch dat het met dit systeem meer schommeld dan met een systeem waar het water niet weer terugkomt in het vat.

          Pen en papier liggen naast de kast en alles word bijgehouden !

          ​​​​​​​
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          #9

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            6.0?? Op hydro is 5.8 het ideale getal, meestal mik ik op 5.7!

            Meet je de ec ook?

          #10
          Had een paar artikel gelezen waar ze niet specifiek een ideale waarde hadden gegeven alleen tussen de 5.5-6.5 maar 5.8 aanhouden zal geen probleem moeten zijn.

          Ec meet ik ook 2x per dag en houd ik de eerste week aan op 1.5

          Comment


            #11
            Even een update

            Water is ondertussen ververst nadat nieuw water 24uur heeft gestaan voordat het afgezuurd werd maar nu heb ik een nieuw probleem erbij.. Als ik de ph meer in de waterfarm geeft deze rond de 0 aan maar eenmaal.buiten de waterfarm valt het wel weer normaal te meten. Ec blijft wel in orde.

            Warmtematje is binnen nu alleen nog de juiste stand vinden aangezien deze vanochtend te hoog stond en het water daardoor 25graden werd.

            Spectrabox 180w is binnen alleen blijkt dat het licht vele malen witter en feller is dan mijn andere 180w .. ik was bang dat deze niet goed was maar naar contact met de leverancier te hebben gehad blijkt dat spectrabox een update heeft doorgevoerd met fellere en wittere leds dus de lamp is in gebruik genomen.

            In het begin was ik bang dat vanwege het foute ph waarde dat t plantje het misschien niet zou gaan.halen en had ik uit voorzorg een nieuwe laaten ontkiemen deze heb ik nu er bij in gedaan .

            Ook heb ik sinds vanochtend een air stone in het reservoir gedaan aangezien er een klein stukje van een wortel te zien was onderaan de bak.
            Attached Files

            Comment


            #12
            Leuk kweekje! Ik zou uitkijken met de warmtemat. Als de wortels te warm worden, kan je de kans op wortelrot vergroten. (zie reactie Rreppellsteeltjam)

            Comment


              #13
              Rreppellsteeltjam

              temp is er tot nu toe 1 of 2x onder geweest in de 1e week sindsdien niet meer. De wortels komen in de onderste bak terecht als ze voorbij de kleikorrels zijn waar geen licht bij komt dus ik hoop daar een volle vos te krijgen als alles goed gaat hangen nu al 2 zo'n 5cm in het water.

              exmember47012
              Attached Files

              Comment


                #14
                Helemaal top, dat zit wel goed.

                Comment


                  #15
                  Attached Files
                  Last edited by Sykes; 19 January 2020, 18:19.

                  Comment

                  Bezig...
                  X