Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste hydro poging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste hydro poging

    Korting op 420shop
    A few blunts a day, keeps the depression away

    #2
    Dit is de eerste foto update van plantje 1
    (Laten we haar Bernadette noemen)
    Staat nu 1 week in de kast en had een beetje last van een te hoge e.c. waardoor de eerste set blaadjes een beetje verbrand werden.
    Bak uitgekuist na het einde van de eerste week (deze morgend ) en alles opnieuw (en dit keer beter) gevuld.

    Merkte na enkele uren al verschil aan Bernadette!
    Haar jongere zusje is nog niet veel aan te zien.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    A few blunts a day, keeps the depression away

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      EC op 0.8/0.9, als ze zo klein zijn.

      Oeloekoezoeloe heeft ook een kweekje lopen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, voeg effe waterstofperoxide toe aan het water, blijven je wortels mooi wit, en helpt tegen alggroei, 0.1 ml per liter.

    #3
    wortels gaan al lekker
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Mapa
      Mapa commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad.. het is absurd (voor me) om te zien hoe snel die groeien.. op een paar uur is vaak al met het blote oog verschil te zien
      Dat maakt hydro zo leuk in m'n ogen, je ziet de plant langs beide kanten groeien

    #4
    Uv-b toevoegen ?
    Waar is dat goed voor ?
    image_372768.jpg

    (ik heb je topic even bij de andere hydro-kweekverslagen gezet
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Mapa
      Mapa commented
      Editing a comment
      Het is uit enkele onderzoeken gebleken dat UVB de aanmaak van THC stimuleert. (UVB is in principe schadelijk voor de plant, dus mag zeker niet te veel gebruikt worden) maar doordat deze schadelijk is maakt de plant meer THC aan als manier om zichzelf te "beschermen"

      Vandaar dus

      Edit: hier een post van cnnbs, maar er Zijn er meerdere te vinden.

      https://www.cnnbs.nl/hoe-gebruik-ik-...n-kweekruimte/

    #5
    Ja, als je het niet erg vind klik ik daar niet op, ik heb geen epilepsie en ik hoef het niet te krijgen ook.
    cnnbs is een advertentiesite, en geen goede bron van info.
    We hebben hier ook een topic over cnnbs

    Voila, we gaan het zien.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Mapa
      Mapa commented
      Editing a comment
      Helemaal niet erg,
      Ik nam gewoon even het eerste artikel om te kijken dat ik tegen kwam. Er zijn echter nog genoeg pagina's te vinden waar de voordelen van een beetje UVB voor een paar uurtjes per dag als positief aangetoond wordt
      Je kan zelf even googlen moest je er meer vragen over hebben .. of afwachten en zien wat mijn plantjes in de toekomst zeggen.

      Aangezien dit men eerste hydro poging is zou ik men eindresultaat niet als referentie nemen natuurlijk!

    #6
    Zo,
    so far so good..
    Nog niet veel extra te vertellen over wat er gaande is.
    Heb wel gemerkt dat m'n wortels ietsje verkleuren, vermoed dat er niet genoeg zuurstof in men water zit door de hittegolf die bezig is (heb nogal moeite men water op temperatuur te houden)
    Vanavond installeer ik wel een aquarium luchtpomp met bruis steen. En ga ik eens wat research doen into good grade peroxide om zo mogelijk de wortelrot tegen te gaan. Ik wissel ook regelmatig (veilige) cold packs in het watervat ..


    Dat was het voorlopig

    Edit : foto's zijn bier duidelijk maar er zijn dus al 7-vingerige bladen op Bernadette
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    A few blunts a day, keeps the depression away

    Comment


    #7
    Rreppellsteeltjam Jah ik heb een goedkope chiller maar die krijgt het slechts tot 21.. had niet echt zin om 300+€ uit te geven voor beide hydro systemen te koelen. Ik probeer wel verder met men coldpacks in combinatie met wat ik heb.
    De peroxide ga ik voor good grade 35% en Dan zelf verdunnen. Die zijn langer houdbaar. 3 en 5 % is al verdunt met water maar dit tast dus de houdbaarheid heel erg aan
    Komt wel goed! Wel bedankt voor de suggesties

    Heb ook net ontdekt dat de sensor die bij m'n bluelabs PH meter zat defect was.. bleek dat men water intussen nog 3,7ph had ipv 5,5-5,8
    Dit zal ook wel een invloed gehad hebben .. sterk plantje lijkt me wel ^^ ze doet het goed voor al die mishandeling op jonge leeftijd
    A few blunts a day, keeps the depression away

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En de 35% waterstofperoxide haal jij bij........?

      Eerste keer dat ik hoor over defecte bluelab materiaal!

    #8
    Wat leuk om te zien dat je hydro gaat proberen. Ik heb altijd op grond gekweekt maar sinds ik een aantal jaar ben overgestapt op hydro zou ik niet meer terug willen.
    het moet je wel liggen hoor, als je het goed doet zal je beloond worden maar elke fout in je ph/voeding of watertemp ga je terugzien en zal je ook flink merken in het eindgewicht.

    Ik volg deze
    4x20l-rdwc-met-2x-critical-en-2x-mimosa-evo-480wled nu lopend.....

    Comment


    • Mapa
      Mapa commented
      Editing a comment
      Ik heb ook steeds grond als medium gedaan.. hydro is iets dat ik altijd al interessant vond .. vandaar het is zoals je zegt veel minder vergevingsgezind doordat je geen buffer hebt .. maar jah! Komt wel goed
      Watvoor chiller gebruik je trouwens ? Iets dat je kan aanraden ?(zou er dus 2 stuks nodig hebben maar vind niks onder de 300€ )

      Wel leuk dat je volgt

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja oeloe, wat voor chiller heb jij?

    • Oeloekoezoeloe
      Oeloekoezoeloe commented
      Editing a comment
      Dc-300 aquarium chiller. Ik heb deze aangeschaft via een marktplaats op een aquarium forum voor 150 euro.

    #9
    Rreppellsteeltjam
    https://www.werkenmetmerken.nl/nl/wa...de_35_/p/12956
    Ze hebben ook 50% daar
    A few blunts a day, keeps the depression away

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je dat van een stoner verwacht is dat voor je eigen rekening.
      Ik hou daar altijd wel een beetje rekening mee.

    • Mapa
      Mapa commented
      Editing a comment

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nope, ze lopen gerust met open flessen ph- rond, dus salpeterzuur of fosforzuur.

    #10
    Toch nog even tussendoor haar 7 Vingeringe blaadje showen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    A few blunts a day, keeps the depression away

    Comment


      #11
      Even tussendoor ook men buitenplanten showen
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      A few blunts a day, keeps the depression away

      Comment


      • Oeloekoezoeloe
        Oeloekoezoeloe commented
        Editing a comment
        Dat zijn hele mooie planten! Welke soortjes zijn het?

      • Mapa
        Mapa commented
        Editing a comment
        De linker is een northern lights XXL, de rechter heet "the church"
        Beiden zijn omsingeld door planten die insecten weren en worden zuiver biologisch gekweekt gaat een leuk wietje worden (ik ben zelf 1m93 en ze komen momenteel even hoog als mezelf )

      #12
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.
      A few blunts a day, keeps the depression away

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vind je ec wel hoog voor zulke kleine planten, geen rare plekken op de bladeren?

      #13
      Rreppellsteeltjam nope, zoals je ziet op foto geen plekken

      Als het start EC van men water al zo hoog (0,5 /0,6 )is er niet veel aan te doen natuurlijk.
      Ook, op men voeding staat een richt EC aangegeven die nog wat hoger is..

      Ik kijk eerder naar de evolutie van het plantje en gebruik de meter als referentie waarde, zolang dat goed gaat Maak ik me geen zorgen
      A few blunts a day, keeps the depression away

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ok tot zover, maar als je zo door gaat, kan het zijn dat je in de bloei te hoog uitkomt en dat je stikstof teveel hebt en andere problemen.

        Oeloekoezoeloe zit nog steeds op ec 1.0, waarom denk je dat dat is!?

      #14
      Rreppellsteeltjam
      Zijn/haar start EC zal anders zijn wss ook?
      Dat ik te hoog uit kom in bloei denk in persoonlijk niet, ik start wekelijks met een verse watertank en voeg dan de nieuwe voedingstoffen toe om dit geheel onder controle te houden .

      Als je kijkt naar producten van andere merken (bvb plagron) zie je ook dat ze een hogere ec aanraden, dit is vermoedelijk niet gewoon om meer te verkopen

      Elke plant, kast, omgeving, is anders dus om direct naar een ander te verwijzen is het nog een beetje vroeg denk ik zelf .
      we zien wel wat het geeft, je leert meer door te proberen en ondervinden ^^

      ​​​
      A few blunts a day, keeps the depression away

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      • Oeloekoezoeloe
        Oeloekoezoeloe commented
        Editing a comment
        Mijn start ec was ook een 0.5, je moet gewoon minimaal voeden om op een waarde van 0.85 uit te komen. In mijn kweekverslag kun je lezen hoe ik dit doe.

      • Mapa
        Mapa commented
        Editing a comment
        Is niet nodig hoor zoals ik al gezegd heb, ik ben blij met hoe het loopt momenteel. Heeft ook weinig nut te gaan lopen vergelijken als we beiden 2 andere systemen en andere soorten voeding gebruiken , niet ?

        Ik wacht liever af tot het einde van m'n kweek. Daarna zie ik wel hoe of wat er beter kan.

      #15
      Rreppellsteeltjam
      Kan je me dan even een duidelijke verklaring geven waarom een hogere ec op deze en vele andere voedingslijnen aangegeven wordt?

      Men plantjes zien er goed uit heel gezond, en voor onder een 90w lampje te staan doen ze het verdorie goed.. ik maak me dus echt geen zorgen over m'n eigen EC waarde
      A few blunts a day, keeps the depression away

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kan jij een verklaring geven waarom die van oeloe genoeg hebben aan ec 1.0?

        En die van mij aan 1.4 in de bloei.

        Niet elke soort is gelijk, we zullen zien.

        Kan je foto's met wit licht maken?
        Zie je alles veel beter.
    Bezig...
    X