Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eb & Vloed verslag MKII: Acapulco gold, Banana & Bruce Banner #3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    6 Maart:
    74 dagen sinds ontkiemen
    20 dagen bloei


    De dames zijn gestopt met groeien en de toppen blijven lekker aanzwellen, gisteren Green sensation aan het vat toegevoegd aan halve dosis, volgende week volle dosis.
    EC: 2.15 & Ph op 5.8 (kheb nog tikkeltje afgezuurd vandaag was weer gestegen)
    ex_IMG_20210305_163336968.jpg
    Als ik zie hoe gulzig deze dames zijn alsook dat ze een pak dikkere stelen e.d. hebben tegenover vorige ronde, heb ik er een goed oog in!

    De ontvochtiger staat er ook in, die doet zijn werk heel goed, zeker via de pigrow doet ie zijn werk heel goed. Er zaten wel wat veel lichtjes op dus die maar meteen afgedekt.
    Hij staat nu ingesteld op 55% LV aan, 45% LV terug uit, naar het einde toe wordt dat 50-40 en 45-40.

    Ze staan niet allemaal even dicht tegen de lamp maar al bij al vind ik het nog wel egaal genoeg.
    2-3
    ex_IMG_20210302_193500190_HDR.jpg ex_IMG_20210303_195651651_HDR.jpg

    4-6:
    ex_IMG_20210304_100429280_HDR.jpg ex_IMG_20210306_174137732.jpg
    ex_IMG_20210306_174147856_HDR.jpg
    Ik zit te denken de lamp nog net iets lager te hangen, net boven de hoogste toppen zodat de rest wat extra lichtkracht heeft?

    Nouja dat was ie weer voor deze week!
    Gare groeten
    Attached Files

    Comment


      #17
      Die staan er prachtig bij! Zou de lamp ook iets lager hangen nog ja.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #18
        20 Maart:
        90 dagen sinds ontkiemen
        34 dagen in de bloei

        De dames staan nog mooi groen, ze zwellen nu precies niet meer zo hard maar misschien is het ook omdat het nu sativa dominante dames zijn?
        Volgens mijn berekeningen zitten we nu dus zowat 5 weken van de oogst af, ongeveer toch.
        Verder heb ik de lamp wat lager en vervolgens toch terug ietsje omhoog geplaatst, volgende keer ga ik de uitlopers toch terug knakken denk ik zo.
        Het volgende rondje werd overigens vandaag in de koffiefilters geplaatst: Runtz, Monster ZKITTLEZ en Gorilla glue en die gaan de aarde ingaan want in de zomer mijn water koelen, daar begin ik niet aan.
        EC op 2.1, Ph op 5.8. Green sensation + calmag in het water naast de A+ B voeding


        Als iemand nog goede suggesties heeft voor A + B voeding, ik ben op de markt voor iets anders (evt ook voor op aarde, minerale voeding).

        Tijd voor wat plaatjes, beginnend met 9 maart:
        ex_IMG_20210309_185717904.jpg ex_IMG_20210309_185723361.jpg
        11 maart:
        ex_IMG_20210311_184548226.jpg ex_IMG_20210311_184553709.jpg
        12e:
        ex_IMG_20210312_144415126.jpg ex_IMG_20210312_144409032_HDR.jpg
        15 (nieuwe filter geinstalleerd, lamp tikkietje hoger)

        ex_IMG_20210315_183343975_HDR.jpg ex_IMG_20210315_183357996.jpg
        ex_IMG_20210315_183350931_HDR.jpg
        16e:
        ex_IMG_20210316_193444177_HDR.jpg ex_IMG_20210316_193456634_HDR.jpg
        Dan 19e toen de lamp net uit was, lekker veel trichjes weeral:
        ex_IMG_20210319_201945200.jpg ex_IMG_20210319_201951312.jpg

        En tot slot vandaag:
        ex_IMG_20210320_140200506.jpg ex_IMG_20210320_140143072.jpg
        ex_IMG_20210320_140152067.jpg ex_IMG_20210320_140156468.jpg
        Ik vind dat er toch a best wat bruine pistels te zien zijn, misschien ben ik wat para ^_^

        En dan de volgende bende:
        ex_IMG_20210320_171547937.jpg

        Vele groeten
        Attached Files

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          dutchpro dan de original grow + original bloom? Heb je andere varianten? Gebruik je dan ook de explode, take root en multi total?
          Zelfde vraag voor Gout: gebruik je dan ook de extra producten of niet?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Hydro a/b, steenwol.
          Ik heb dit keer alleen de explode gebruikt, volgende keer vervang ik dat voor pk 13/14, multi total is voor grond.

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Thx voor de tips!
          Ik vind bij mij in de buurt precies alleen de original series...
          Maar ik ga eens wat rondkijken op de verschillende webshops dan ^_^
          Zelf was ik aan GHE of advanced hydroponics te denken maar de dutchpro ziet er ook sjiek uit.
          Toevallig ervaring met de soft water variant? ik heb nl water met ec 0.2 wat dus behoorlijk zacht is, echter is de Ph rond de 8 en zeggen ze dat deze onder de 7.5 moet zitten
          Anyway ik heb nog green sensation liggen, die ga ik eerst opmaken en dan eens kijken naar de explode
          Last edited by Elkwazizi; 21 March 2021, 16:06. Reden: schandelige typos

        #19
        Hoihoi,
        Even een kleine update/vraagje:
        Vandaag zie ik dat er een aantal bladeren paars zijn geworden en ook een aantal die tekorten tonen (wss door te lage dosis calmag).
        Verder zie ik de EC ook stijgen van 2.1 vorige week vrijdag naar 2.3 vandaag maar de Ph stijgt ook mee, lijkt me net dat het zuurder zou worden door meer voedingsstoffen. Elke dag bijstellen heb ik nooit moeten doen maar nu dus wel...
        Ik geef h2o2 mee en zie in de ton vandaag best veel vlokken op de bodem liggen. Morgen is het zowiezo tijd om het vat te verversen maar misschien is elke twee weken te weinig?
        Dus nu tot de oogst elke week het vat verversen en wat extra calmag meegeven ook, die had ik op een lage dosis tot nog toe (atami 0.2ml/l).
        Advies is steeds welkom!

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Vat vaker verversen als je vlokvorming krijgt, of de vlokker vervangen voor nietvlokker.

        #20
        Dat ziet er goed uit!

        Misschien is het een idee om de hogere toppen op gelijke hoogte te knakken als de lagere planten. Dan kun je de ledlamp lager hangen zodat je hele gewas meer licht krijgt en licht = gewicht.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Leg ik ze dan gewoon plat met 1x knak of knak ik meer onderaan 2x zodat hij lager komt?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Knijpen in de tak ter hoogte van de hoogste toppen van de lagere planten en dan voorzichtig plat leggen.

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Zal ik volgende keer doen want ik nu heb ze op 2 plaatsen geknakt, eerst wat geknepen en dan ging het wel goed, alles hangt nu wel redelijk op dezelfde hoogte.
          Ik denk dat ik ook eens een keer extra ga vloeden: 5x per dag 15m lang

        #21
        30 Maart:
        100 dagen sinds ontkiemen!
        44 dagen in de bloei

        Dus we zitten op een dikke 6 weken bloei nu, nog 4 te gaan dus. Dit wordt zeker de langste kweek tot nog toe.
        Ondertussen heb ik het spoelen veranderd van 3 x 15m tot 6 x 10m omdat ik toch wel wat verkleuring zie hier en daar.
        Ik had de EC op 2,1 maar na 2 dagen was die al gestegen naar 2,3 daarom aangevuld met water en toen was de EC 1,9 en vandaag is die stabiel gebleven. Als die zakt dan gaan we terug naar 2 enzoverder.
        Ook de lamp heb ik ietsje hoger gehangen, de grootste knuppels hebben meestal een 20cm van de lamp gehangen en daar heb ik ze nu dus terug ongeveer opzitten.

        Verder begint het al een beetje bruin te worden in de tent en ik denk dat er een banana paars gaat worden, mij is het allemaal goed.
        Ik had gehoopt dat de toppen wat dikker waren maar het is nog wel een kleine 4 weken dus er is nog tijd.

        Langs onder:
        ex_IMG_20210328_124808046_HDR.jpg
        en dan 24e:
        ex_IMG_20210324_180834878.jpg ex_IMG_20210324_180832383.jpg
        ex_IMG_20210324_180839575.jpg
        26:
        ex_IMG_20210326_152051738.jpg ex_IMG_20210326_152046959.jpg
        en dan een keer van een andere hoek de 28e:
        ex_IMG_20210328_124757643_HDR.jpg ex_IMG_20210328_124750219_HDR.jpg

        Hou jullie nog goed en geniet van het lekkere weer!

        Comment


          #22
          GettyImages-486352378-iStock-RF-ozgurdonmaz.jpg
          Da ziet er goed uit , nog een dikke maand , keep it green
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Thanks man! Al het beste

          #23
          Tijd voor nog een paar foto's!

          Nieuwe voeding:
          bio + mineraal --> Zo heb ik de eerste kweek ook ongeveer gedaan: in de royalmix(bio) maar aangevuld met minerale voeding
          Deze keer vul ik aan met GHE voeding, die kan zowel voor aarde als hydro en zelfs bioponics dienen, een projectje voor volgende winter.
          Enkel de ripen + flashclean ga ik deze ronde alproberen, da's voor volgende week want dan zijn we 8 weken ---> ripen erbij en laatste weekend nog die flashclean we kijken wel hoe dat weer gaat.
          ghe.jpg

          De plantjes op 1 april, er begint verkleuring op te treden:
          ex_IMG_20210401_175500908_HDR.jpg ex_IMG_20210401_175510436_HDR.jpg
          en dan gisteren:
          ex_IMG_20210403_191216168.jpg ex_IMG_20210403_191220122.jpg

          Nu de lamp wat verder hangt, zie ik dat er heel wat dames bekomen en dat er foxtails beginnen.
          In het boekje van Mars Hydro staat eigenlijk zelf dat ik de lamp nog 10cm verder zou moeten hangen als richtlijn...
          Als ik kijk naar de toppen die net wat verder hebben gehangen moet ik ze gelijk geven, nouja 20cm kan zeker ook precies!

          Fijn pasen allemaal!


          Edit: nog een grafiekje van de voorbije week:
          colorful_graph.png

          Comment


            #24
            Ziet er goed uit maat en veel succes met je nieuwe voedingslijn! Ik werk er al een paar jaar mee en ben zeer tevreden!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #25
              10 april:
              111 dagen sinds ontkiemen
              57 dagen bloei
              ex_IMG_20210409_194520267.jpg ex_IMG_20210409_194545701.jpg

              Maar niet getreurd, de dames blijven leven en ze zijn op enkele plaatsen aan het foxtailen:
              ex_IMG_20210407_193721130.jpg ex_IMG_20210407_193724780.jpg

              Dusja we gaan wel lekker:
              ex_IMG_20210408_174440778.jpg ex_IMG_20210409_194736426.jpg

              Hopelijk ga ik nog 1-1 halen, de lamp is overigens 465w (480w op 120v) dus 450g zou ik blij mee zijn, de rest is meegenomen.
              Er zitten in alle geval lekkere dikke knoerten tussen en onder wat je nu kan zien heb ik 1 internode niet gediefd en die zijn ook allemaal lekker aangezwollen (of is het gezweld?).

              Ahja misschien nog eens zeggen waar dat welke staat:
              achterste rij = Bruce banner 3
              middelste rij=acapulco gold --> deze gaat het meeste opbrengen, joepie! Ik ga volgende keer mss eens full barneys farm gaan want damn die zien er goed uit.
              voorste rij=banana --> geen idee wat dat gaat worden, ze hebben precies wat minder licht gehad. hier staat nog een nakomertje bruce banner tussen ook!

              Om even op hoogte van de lamp terug te komen, heb ik de fabrikant hunne lichtspreidingssheet erbij genomen:
              Nieuwe-Collectie-Mars-Hydro-Fc-4800-Samsung-LM301B-Volledige-Spectrum-Led-Kweeklampen-Strip-Kweektent-Hydrocultuur-Veg.jpg
              Edit: nog een chart maar dan van mars-hydro.com zelf, dat ziet er al beter uit
              fc4800-ppfd_1.jpg
              Hieruit kan ik afleiden dan de lichtverdeling beter is als de lamp iets verder hangt, zeker als je de lamp nog dichter als 30cm hangt zal de buitenkant dus bitter weinig licht krijgen, als ik kan uitgaan van deze chart.

              In alle geval: de lamp gaat volgende keer dus een tikje hoger en dan gaan we wel zien hoe de nieuwe dames het vinden.
              Hopelijk heb ik niemand dood verveelt met zo ne hoop uitleg vandaag ^_^

              nog een fijn weekend, rook ze lekker enzo he
              Ik ga er alvast aan beginnen
              Cheers!
              Last edited by Elkwazizi; 11 April 2021, 10:38. Reden: Nog een plaatje gevonden van lichtverdeling op website

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Die charts zullen vast niet zo uit de lucht gegrepen zijn maar als ik zo kijk naar de lamp snap ik dan niet wa het voordeel is van losse bars. Lijkt echt een middelpunt te hebben en volgens mij zouden juist die bars toch voor een optimale spreiding moeten zorgen. Zeker op de 3e afbeelding (12 inch hoogte) wordt er 1631 voor het midden opgegeven en 300 op de randen. Dat is naar mijn mening verre van gelijkmatig. Overigens geven ze op de site van Mars Hydro "slechts" 1011 op voor het midden van de lamp.

              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Voor het eerst Inderdaad, als ik uit moet gaan van de charts zou dat niet zo mooi verdelen als je zou verwachten van bars.
                Ik zal eens een keer proberen met m'n gsm de lux te meten in alle geval, misschien kan daar iets van geleerd worden maar heel betrouwbaar is het natuurlijk ook niet.

                Als ik kijk naar hun nieuwste bars zijn het heel andere charts die beter aansluiten bij wat je zou verwachten:
                https://www.aliexpress.com/item/1005...82f1501b9aPbcm
                Het enige verschil dat ik zie is het frame waar de leds verschoven kunnen worden, misschien is dat beter betrouwbaar?
                Ook hebben ze niet heel goed hun inches uitgerekend want 8" is ongeveer 20cm

              #26
              Voor het eerst. Moeten de bars wel groot genoeg zijn eh. Dat is het grootste nadeel aan die mars fc serie. Ze hebben net iets teveel wattage op een te kleine lamp.
              En ze hadden in het midden iets meer ruimte moeten laten.. Naja, het is en blijft mars hydro eh.
              Maar dan ga je het idee van ledbars dus inderdaad een beetje voorbij.. Alsnog scoren deze lampjes overigens wel beter dan veel quantumboards qua lichtverdeling/efficiency.

              Zie hier een voorbeeld van een ledstrip lamp die dat wel goed heeft. Deze lamp op 120x120 (4x4) is echt toppie qua lichtverdeling.
              Medic grow. Overigens een echte prijsknaller weer. Nog beter dan Mars hydro.. Helaas alleen beschikbaar in de USA momenteel.. of 300 euries verzendkosten.
              Medic grow verkoopt de lampen met verlies, om marktpositie te pakken... 550 euries voor 720W high-efficiency led.. Goed voor 150x150.. Dat is best wel markt brekend..

              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                nice, die heeft mooie filmpjes! dank je om te delen.
                De lamp die je laat zien is inderdaad heel netjes, als je die wilt kan je best in de gaten houden wanneer ze hier beschikbaar komen, dan kan je de beste prijs krijgen.

                Ik heb ook eens gekeken naar de charts van de FC3000 & FC6500 en beide hebben een heel degelijke verdeling, wel eerder op 40cm hoogte ipv 20-30cm hmmmm...
                Jammer dat de FC4800 niet getest werd... ongeacht denk ik niet dat ik deze snel ga vervangen.

                Ik zie dat da FC-E series ook zeer de moeite zijn, en ook goedkoper (hoewel ik heb mijne voor 600€ gekocht toen die net uitkwam) + betere lichtverdeling en bars die je kan verschuiven... verschil zit hem in de led diodes, die zijn niet samsung zo te zien.
                Last edited by Elkwazizi; 11 April 2021, 10:32.

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Elkwazizi ik heb greensell al getipt. Kans bestaat dat ze een partij naar NL laten komen.

              #27
              Oorspronkelijk geplaatst door losbramos View Post
              10 april:
              [SIZE=16px]....maar ik heb geleerd dat de lamp niet te dicht mag!
              Het is maar net hoe je het beredeneert, in feite denk ik dat de lamp niet te ver mag. De meeste opbrengst zit niet in de hoogste toppen, maar veelmeer in die net daaronder. Bezie het als een kip, die heeft ook het gewicht niet in de kop. Offer de kop op voor de romp en de weegschaal zal naar jouw kant hellen. Dat is mijn motto en ik speel geen lotto. Ik meet dus ik weet.

              Misschien komt het eigenwijs over maar dat krijg je van kweken op eigen wijze Alhoewel ik nooit beweerd heb wijs te zijn van mijn eigen.

              Ziet er mooi uit hoor! Groeten!!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Yesyes die redenering volg ik helemaal maar 10cm is me toch iets te dicht gebleken aan de bladeren te zien, dus denk 20cm ideaal gaat zijn.
                Mars hydro raadt 30-45cm aan.

                edit:
                na het kijken van de filmpjes van Nederhigh mss toch eens proberen wat verder te hangen --> dit zou ervoor zorgen dat er in totaal het meeste hoeveelheid licht op 120*120 komt tot de plantjes. Da's dan een 40cm, daar heb ik nu zelfs nog ruimte voor ^_^
                Last edited by Elkwazizi; 11 April 2021, 10:36.

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Nou.. Hoe hoger je de lamp hangt, hoe minder licht het bladeroppervlak haalt. In totaal hou je dus minder licht over.
                Echter kan je lamp hoger hangen in sommige situaties wel voor meer oogst zorgen. Bijvoorbeeld als je een giga hotspot in het midden hebt van 1500ppfd ofzo. Je planten in het midden hebben niks aan die 1500. Ik denk zelf dat de sweestpot tussen de 7/800 ppfd ligt. Je hebt dan in die hotspot dus zegmaar 700ppf over. Door je lamp hoger te hangen kun je die 700 extra ppf van je hotspot meer verdelen over je bladeroppervlak.

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Elkwazizi ook ik heb bovenin her en der verbrande bladeren en soms een top die half verbrandt, maar daarvoor krijg ik tien terug die net wat lager zitten en dikker worden dan wanneer de lamp hoger had gehangen om die hoogste te sparen. Bezie het als een kleine investering, je lamp eet de kippenkop op maar jij krijgt een goed gevulde romp.

              #28
              Wederom veel dank om mee te denken, ik apprecieer dat enorm

              Comment


              • Balkonier
                Balkonier commented
                Editing a comment
                @Hork: Ik vond de kip-analogie grappig omdat het een vertekend beeld geeft.
                De kip fokt men niet om de kop maar om het vlees op romp en poten.
                Een roos echter kweekt men niet om de steel maar om de bloem.
                Beide geven, voor ons geval, een vertekend beeld.
                Maar ik begrijp uit jouw comment wel wat je bedoelt.
                De HOOFD-top en de KROON-toppen voor alle duidelijkheid.
                Goede indicatie van opbrengst geeft de berekening van het gewicht per watt.
                Onder HID zat ik gemiddeld op 0.9/1.0 per watt
                Zie pica onder
                Last edited by Balkonier; 11 April 2021, 17:45.

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Ik weet ook wel dat je een kip niet om de kop fokt, het ging me even om het beeld.

              • Balkonier
                Balkonier commented
                Editing a comment
                @losbramos: je schreef: "Als ik het vergelijk met de kosten voor wiet te kopen is het werkelijk een prikje."
                Fijn om dat te lezen want dat vertelt me dat je lekker voor jezelf kweekt!

              #29
              13 april:
              114 dagen sinds ontkiemen
              60 dagen bloei


              Goede middag heren en dames.
              Vandaag niet zoveel te melden eigenlijk!

              Ze staan lekker af te bloeien, als de trichjes mooi staan gaat er enkel water + flashclean in de tank en dan zouden ze goed moeten zijn op een paar dagen.
              hopelijk ga ik het me niet beklagen om maar een paar dagen te spoelen, iemand ervaring mee?
              mss voor de zekerheid toch een 5-7 dagen spoelen op z'n minst?

              Nog een plaatje van de voortgang, er zit toch wel wat paars tussen nu dus da's altijd lekker:
              ex_IMG_20210412_120146728.jpg

              Cheers!

              Comment


              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Dat zou spoelen op 2 dagen na gebruik van ripen mogelijk maken:
                https://www.eurohydro.com/flashclean
                en
                https://www.eurohydro.com/sites/defa...2020_v.1_0.pdf

                Maar heb een beetje twijfels met zo kort spoelen :/

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Wat zit er in?

                Waterstof? iets met de letter N?

              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                Hmm ik zie niet meteen wat erin zit, zal zo nog eens checken maar volgens hun spoelt het met name alles N weg.
                Ik denk toch best dat ik iets vroeger ga spoelen, 2 dagen is wel heel kort en zou toch wel een week willen spoelen om zeker te zijn...

                Edit: net even gekeken maar ik zie geen lijst ingredienten... Voor de zekerheid dit weekend spoelen met dat spul en dan zeker nog een week spoelen met enkel water ^_^
                Last edited by Elkwazizi; 13 April 2021, 16:59.

              #30
              17 april:
              118 dagen sinds ontkiemen
              64 dagen bloei

              De dames doen het nog altijd goed, we hebben ook eens naar de trichromen gekeken en dat ziet er ook bijna goed uit: nog een week en ze gaan om.
              Ze zijn intussen gespoeld met de flashclean 2 dagen, tot volgende week spoel ik ook nog met enkel water en dan hebben ze net geen 10 dagen spoelen gehad.

              Sommige toppen zijn grellig aan het foxtailen, het gaat ze goed in alle geval. Hopelijk rijpen ze volgende week nog lekker af!
              Ja hoor ik voel de oogstkoorts

              Tijd voor wat plaatjes:
              ex_IMG_20210417_115216.jpg ex_IMG_20210417_115142.jpg
              meer in de bijlage. De banana is eigenlijk klaar om om te doen, die heeft zowat de helft amber en bijna niets meer helder. De andere dames zijn wat trager met een 20-40% amber.
              Volgende week gaat het een mooie balans zijn lijkt me en ik heb dan tijd om ze om te doen

              en dan een prachtig plaatje gemaakt door m'n wederhelft:
              ex_IMG_20210417_115519.jpg

              Je ziet vrij goed dat er op de tweede verdieping ook goed wat te rapen valt!
              Ik heb heel nieuwsgierig hoeveel we gaan overhouden!

              lekker kleurrijk is het in alle geval en de koude spoeling heeft z'n effect dus niet gemist.

              In alle geval: veel groeten en een fijn weekend!
              Tips ook altijd welkom!
              Nog een vraagje: zal ik ze nog een 48u in de donkere zetten?

              Groeten!
              Attached Files

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Jaaa, die zijn oogstrijp! Lekker man! Beetje late reactie. Maar dat 48 donker verhaal is in mijn optiek een fabeltje. Trichjes hebben weken nodig om te ontwikkelen en te rijpen.
                Daar gaat die 48 uur weinig aan veranderen.
            Bezig...
            X