Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opruiming van mijn zaden.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Goedemorgen, valt nog niet mee om een VPD van 0.7 te handhaven..... Nou ja het is ook maar een indicatie in mijn geval want ik meet helaas nog steeds de bladtemperatuur niet. Temperatuur was vannacht wat aan de hoge kant doordat de temperatuursensor van de PK125 inmiddels onder het bladerdek beland is. Uiteraard is et daar een stuk koeler dus bleef deze lekker op 10% draaien

    Dat heb ik aangepast, dus morgen verwacht ik een geheel ander temperatuurverloop. Tevens vandaag het systeem geheel leeggehaald en de Hy-Pro vervangen door Ata Awa MAX. De Calmag heb ik verwisseld met de Green Sensation dus deze zal vanaf nu ook meegedoseerd worden (1 ml/L). Calmag voeg ik vanaf nu met een pipetje toe. Even aanzien hoe het met de PH gaat verlopen daar er op de verpakking van de ATA staat dat deze zelfregulerend is. Indien dat het geval is zal ik CALMAG in het reservoir van de PH- doen en het systeem even herprogrammeren.

    Ik heb er voor gekozen om vandaag niet te binden. Ik heb in de middelste en de bak rechts daarvan een gat geboord en daarmee aardig wat wortels om zeep geholpen (boor schoot helaas door) en dat lijkt me in combinatie met andere voeding, een plotseling wat lagere temperatuur en het gemartel tussen de bladeren om de sensor op zijn plek te krijgen wel voldoende stress voor 1 dag. Dus ze mogen nu lekker gaan slapen en vanavond zien we wel of er schade is. Ik gok dat het meevalt want eerdere ervaringen hebben me verteld dat ze aardig wat kunnen hebben.

    In ieder geval staan ze er nu zo bij....
    IMG_5426.jpeg IMG_5423.jpeg IMG_5425.jpeg

    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mooi, daar zit ik namelijk ook niet op te wachten. Maar de GS bevat dus voldoende calcium vermoed ik dan? Of zorgt het ervoor dat het de aanwezige calcium beter opneemt?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zal wel wat in zitten, maar kan ook zijn dat het niet samen gaat.

      Zoals phosphorzuur en pk1314 ook op elkaar schijnt te reageren.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Misschien ben ik het wel die dat het forum in geholpen heeft: stoppen met CaMg bij start Green Sensation. Dat is geen kweekregel ofzo, het is een ezelsbruggetje voor Takketoelli. Ik heb geleerd om te stoppen met CaMg bij bloeiweek 5. Van Green Sensation zegt men te starten bij de helft bloei, wat ongeveer week 5 is.

    #32
    Tsja.. lijkt prima.. Volgens mij komt de bloei er eindelijk aan

    IMG_5430.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ja de bloei begint, goed te zien.

    #33
    Paar foto's. Met kleur gespeeld.

    IMG_0001.jpg IMG_0008.jpg IMG_0003.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Mooie foto's vooral de bovenste

    #34
    IMG_0008-2.jpg ja, deze staat hierboven ook al een keer
    Lopend Verslag

    Comment


      #35
      Goedemorgen, zojuist besloten dat ik het binden om de dag ga doen. Ik heb niet iedere dag een vol uur de tijd en ik krijg de indruk dat het niet zo erg is om ze tussentijds te laten herstellen. Moet natuurlijk wel goed de hoogte in de gaten houden.
      Zien er allemaal prima uit. Mooi overzichtelijk veldje zo.

      IMG_5441.jpeg IMG_5440.jpeg IMG_5438.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Wow, wat een stam zeg

        Ziet er waanzinnig uit zo'n vlak veldje ben benieuwd hoeveel toppen er straks zijn!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Moet zeggen dat ik ook verbaast ben over de stammen. Erg stevig. Deksels optillen is niet echt meer mogelijk daardoor. Ben bang dat de potjes per ronde vervangen moeten worden want ik vrees dat die er niet heel afkomen. Qua aantal hoop ik deze ronde op wat meer toppen van een kleinere omvang. Die grote toppen is waanzinnig mooi om te zien en te fotograferen maar drogen duurt erg lang en ook de kans op schimmels en bacteriën neemt toe. En aangezien ik op een VPD van 0.8 zit momenteel moet ik ook niet de limieten al te ver oprekken.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is zeker fijner; veel kleintjes. Dat gaat je wel lukken

      #36
      H



      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Die is ook erg goed maar geen idee waar die vandaan komt

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Antwerpen dus.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Er begon bij mij al zo'n vermoeden te ontstaan

      #37
      Hehe... we beginnen
      Heb dus wel een mooi voedingsschema gekregen maar daar staan geen ec-waarden per week op. Nou ja, dan hou ik het hy-pro schema maar gewoon aan en zien we wel wat er gebeurd. Is snel genoeg bijgesteld.
      Zit nu overigens op 1.7 en volgende week wil ik eigenlijk naar 1.9.
      8A423006-4687-4545-BB77-A1797135B37A.jpeg 279B6E4D-662B-4FEB-A08C-065C5FCB420D.jpeg BE1947D8-B76F-494C-92D6-964BD0D62850.jpeg 91C7612D-4E16-4D02-9537-13703FA07700.jpeg 97E2427A-DA46-4B3F-834E-6D793D79744D.jpeg 2EED1CC2-025C-4366-BE5D-8D8806E64499.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ec kan tot ongeveer 2.8/3.0, maar niet iedere plant kan dat aan, en je moet bij hydro dan ook meestal met ph+ werken, omdat de voeding de ph verlaagd.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Kan je op aarde ook naar een EC van 2.8?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        QnQ weet dat vast wel.

      #38
      Goedemorgen allen, zoals beloofd aan Remco hier wat foto's voor en na het scroggen. Ik heb de foto's op volgorde gezet. Hier kun je goed zien hoeveel ruimte er soms nog is terwijl het lijkt alsof dit niet het geval is. Uiteraard moest ik daarvoor wel wat blad verwijderen maar daar ontkom je toch niet aan in een scrog.
      Ik had vandaag 139 tie-wraps nodig en was circa 2 uur bezig

      92526BCE-CEFD-459E-B336-BC58A561F9F0.jpeg F055875A-FC51-4669-A3BC-212DF3171C91.jpeg 409494E4-2A65-40E7-963D-9CA3947E6F4E.jpeg F13CB39B-9D73-4A1E-BCF9-FFB5123C74D9.jpeg 3813FD01-D6BD-4BEC-835E-14A28E3E7B97.jpeg 453C011D-E9A8-4E50-B5BB-A196084824BC.jpeg F055875A-FC51-4669-A3BC-212DF3171C91.jpeg 7B527509-6655-48A6-ACB7-73E8080B4DF4.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        25 cm onder het net en circa 15 cm boven het net (nu nog). Normaal stop ik met scroggen zodra de strek er uit is. Dat betekend dat niet iedere top behouden blijft en inderdaad, soms breken er een paar. Deze leg ik dan gewoon plat op het veld en meestal hersteld die zich met een dag of 2/3. Vooral niet te bang zijn, ik schrok de eerste paar knakjes ook wel

      #39
      Goedemorgen allen,

      Ik heb gisteravond maar een klein stukje gebonden. Ik wilde hier eigenlijk schrijven om te vergelijken maar de echte reden as dat ik geen zin meer had en mijn tie-wraps alweer op zijn. Zo ff nieuwe halen.
      Groei gaat onverminderd door, zit nu op 30 liter water per dag ongeveer. EC staat op 1.9 en nog lijkt het erop dat ze meer kunnen hebben (blijft nog steeds dalen). PH loopt ook nog steeds licht op dus met ingang van as zondag gaat de ec naar 2.1. Ja dat is hoog voor de eerste week echte bloei maar ik vermoed dat ze het nodig hebben door het relatief hoge CO2 gehalte van 1200PPM. Temperatuur , RH etc zijn ook allemaal bizar hoog maar ze lijken het te waarderen want zien er supergezond uit. Nergens verkleuringen (ok... onder het net wel natuurlijk want geen licht) en een zeer egale groene kleur. In vergelijking tot voorgaande (niet-hydro) kweken zijn ze zelfs nog wt licht van kleur maar ik wil niet overdrijven met het opvoeren van de EC (te laag kan de computer bijsturen, te hoog is gewoon te hoog).
      Weet nog niet zeker waar dit heen gaat met deze ronde. Stengels zijn door de extreme groei lekker buigzaam maar dun. Nu weet ik dat deze uiteindelijk wel wat dikker zullen worden maar het ziet er naar uit dat ze nog wel ff blijven vechten om het licht en dus kan ik voorlopig nog niet stoppen met binden helaas.

      Hier even een overzichtje van de laatste 12 uur. PS de plotselinge temperatuurstijging komt door verplaatsing van de sensor. Deze was tussen het blad komen te zitten en heb ik dus hoger geplaatst.
      Schermafbeelding 2021-10-20 om 12.06.00.png
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gaat om wat er boven hangt.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam nou ik ben dat deels met je eens maar ten dele ook niet. Ik heb op deze ruimte met 200W, 300W, 600W en 800W gekweekt. Ik zou tot 1920W kunnen gaan maar zie eigenlijk alleen de opbrengst per Watt dalen naarmate de totale energie toeneemt. Minder dan 400 W is te weinig voor deze ruimte want dan moet ik langer doorgroeien om de 600 gram te halen, meer dan 600W heeft tot nog toe ook geen voordeel opgeleverd want de grootste oogst haalde ik met 600W (929 droog). Belangrijk om te vermelden is natuurlijk wel dat al mijn kweekjes circa 14 weken in beslag nemen. Met een lager wattage en langere voorgroei kan ik waarschijnlijk ook wel de 900 gram halen (ik ga het niet proberen) en met 1920 watt kan ik waarschijnlijk de kilo wel halen terwijl ik op 12/12 start. Maar wat ik probeer te bereiken is de sweetspot op mijn 1,32M2. Ik denk dat ik die met 500W kan behalen maar daar heb ik niet de juiste lampen voor. Dus nu gaan we nog eens kijken of ik de 929 nog een keer kan redden met de 600W die er nu boven hangt. Ik wil de test nog wel een keer herhalen met 480W. Dat worden dan 4 lampen van 240W op 50% omdat ik anders zeker niet voldoende spreiding heb.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O, ik iets met hps en led boven/onder.

      #40
      Goedemorgen... Ik heb het punt bereikt dat ze meer water dan voeding opnemen (EC 1.9) Dus zo mag deze even blijven draaien totdat de voedingsbehoefte weer groter wordt. Ik weet niet hoe lang dat duurt maar gok zo niet langer dan een week. Ik heb wederom niet gebonden dus het is een ongeorganiseerd zooitje nu

      Vanavond of morgen ga ik dat nog wel weer even doen maar ik denk dat dat wel de laatste keer is. Ik heb een klein tasje met blad verwijderd (voornamelijk verkleurd blad) en kan nu dus weer een beetje onder het bladerdek kijken. Ik wil niet te veel licht op de bakken maar een paar lichtpuntjes hier en daar bevestigd voor mij wel dat ze voldoende doorstraalt.

      Temperatuur wil ik wel iets verlagen, ik zie toch wel veel slappe stengels (ja deze sterken wel aan) en hier en daar wat klauwvormig blad. Nu is 38 graden ook wel erg warm. Ik heb de sensor van de afzuiger dus iets omhoog gezet. Nadeel van de PK125 is dat ze maximaal tot 30 graden ingesteld kan worden maar mijn nachttemperatuur is al 26,5 graden. Ik heb dit opgelost door de sensor onder het bladerdek te plaatsen. Zodra het onder het bladerdek dus 30 graden wordt slaat deze pas aan. Dit is gunstig voor de hoeveelheid gedoseerde CO2.

      Buiten dat gaat alles lekker, kan er alleen nog niet over uit dat die topvorming zo lang op zich laat wachten. Nu herinner ik me dat ook nog van de budgetronde waar de temperatuur soms ook ruim boven de 30 graden kwam, ik vermoed dus dat dit met elkaar te maken heeft.

      IMG_5643.jpeg IMG_5644.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou om heel eerlijk te zijn zie ik als belangrijkste voordeel dat de temperatuur wat hoger mag zijn en dat ze beter tegen een hoge LV kunnen. Qua opbrengst heeft het me op de Jack Herer ronde zeker geholpen maar ik kan nog niet zeggen wat het voor deze ronde doet (ja, extreme groei). Een nadeel heb ik nog niet echt ondervonden (buiten het feit dat er best wat gas doorheen gaat). Maar het past hoe dan ook in mijn wensen om zoveel mogelijk informatie te vergaren. De Techgrow DL1 logt CO2, temperatuur en LV iedere 90 seconden (instelbaar zoals je wilt) en de sensor hangt tussen het blad. Hierdoor weet je dus goed het verschil tussen de ruimte-temperatuur en de temperatuur tussen het bladerdek (ruim 10 graden verschil). Hier kan je dan weer een beetje mee spelen door in- en uitlaten verder open te zetten of juist te sluiten. Al met al wel heel vermakelijk en leerzaam zo.

      #41
      Zo... we kunnen eindelijk zeggen dat ze bloeien... Nou ja een paar dan. Maar dat betekend wel dat ik nog steeds as zondag als dag 1 bloei kan beschouwen en ik dus nog voor 1 januari kan oogsten
      Weinig tijd vanmorgen dus ik hou het even bij een paar overzichtsfoto's. Weet wel dat ik vanavond echt nog een keer moet gaan binden want veel hoogteverschillen en een paar "lege" vakjes. Dus vanmiddag maar weer ff tie-wraps halen.

      IMG_5648.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #42
        Remco Speciaal voor jou, nog even gebonden en een snoeibeurtje (tot mijn tie-wraps weer op waren). Waarom zijn mijn tie-wraps steeds op? Kan ik er niet meer ineens kopen? Zeker wel. Maar dat zorgt ervoor dat ik ook nog wat anders doe dan binden

        Gaan lekker nu. Eerste toppen zijn een feit dus ik kan nog steeds as zondag aanhouden als dag 1 bloei... begon hem al een beetje te knijpen.

        Ik heb de foto's getracht in volgorde te plaatsen. Zoals jullie kunnen zien was er aardig wat groei de afgelopen nacht dus mocht ik weer zeer drastisch aan de slag.
        Ik merk wel dat het net als vorige ronden steeds makkelijker wordt om een plekje te vinden (huh??... makkelijker?) doordat je al ziet waar de toppen zich willen vormen. Zolang deze bloot blijven liggen weet je dat die tak het ook wel gaat redden. Grappig is ook om te zien hoeveel topjes zich er al buiten het zicht gevormd hebben. Hierdoor blijven ze als kleine knikkertjes naar boven schieten tijdens het binden en ineens denk je.... beter... komt helemaal goed.

        Wederom een volle boodschappentas met blad verwijderd (en dan ook echt alleen maar het dorre blad + de bladeren die boven een topje hangen). Op de laatste foto's kan je goed het verschil in lichtdoorlating zien voor en na het snoeien. Best extreem dus.

        Nu weet ik dat een hoop mensen hier voorstander zijn van alles wat onder het net zit weg te knippen maar ik heb bij vorige ronden soms toch al zo'n 50-70 gram onder het net weggehaald en zolang het licht er op schijnt... waarom ook niet.

        Mijn idee van defoliation is dat je dat doet zodra de strek er helemaal uit is (en dat is duidelijk niet het geval) zodat je een selectie kan maken tussen wat een top kan worden of wat niet meer gaat worden dan ballast. Ik heb al uitlopers gehad van de eerste of tweede node die uiteindelijk de grootste toppen werden doordat ze omdat ze van zover moeten komen aan de randen van het scrognet zitten en dus helemaal hun gang kunnen gaan. Aan de andere kant is dat ook meestal de plek waar als eerste toprot ontstaat (in ieder geval bij mij) dus vanaf week 5/6 echte bloei daar dagelijks checken. Opvallend is de hoeveelheid ruimte die ik eigenlijk nog heb. Ik heb de lamp nog niet 1 keer verhangen en toch staat ze er nog prima boven. Ik ben nu wel benieuwd hoe het er vanavond uitziet daar ik een uur te lang doorgegaan ben met binden en ze dus een vol uur extra licht hebben gehad. Nou denk ik dat dat voor een keer niet erg is maar ik moet dat wel beter in de gaten gaan houden (eerder opstaan dus). Eerder deed ik het binden 's avonds echter heb ik er op de een of andere manier geen zin in als ik stoned ben

        IMG_5665.jpeg IMG_5666.jpeg IMG_5667.jpeg IMG_5668.jpeg IMG_5669.jpeg IMG_5670.jpeg IMG_5671.jpeg IMG_5672.jpeg IMG_5673.jpeg IMG_5674.jpeg IMG_5675.jpeg IMG_5676.jpeg IMG_5677.jpeg IMG_5678.jpeg

        Lopend Verslag

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Je bent weer goed bezig geweest, is weer een mooi strak veldje, wanneer ga je stoppen met binden?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik hoop na volgende week. Maar als er dan toch nog heel veel strek inzit kan het zijn dat het een week later nogmaals nodig is. Ben meestal een week of vier in totaal aan het binden.

        #43
        N


        Remco.

        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ach alles wat knakt levert weer een paar nieuwe uitlopers op, ben niet zo bang aangelegd. En als het echt niet gaat is het helaas

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Met 37,548 topjes kan je een paar missen.

        #44
        Goedemorgen.. Ik had nog beloofd een foto van de wortels te maken.... bij deze.
        En natuurlijk even de dagelijkse overzichtsfoto. Verder voor vandaag niet veel te melden.

        IMG_5690.jpeg IMG_5686.jpeg IMG_5687.jpeg IMG_5688.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Tsja.. .ze zitten in rood voedingswater en er schijnt niet echt veel licht op maar ik vind ze nog wel aardig fris

        #45
        Goedemorgen... vandaag het waterniveau iets hoger gezet. Dat geeft weer meer ruimte voor wortelvorming (en hopelijk iets minder vaak water bijvullen). Topjes springen me nu om de oren, denk dat ik nog een keer of twee moet binden.
        Vandaag 0,0 zin in dus we hebben maar wat foto's gemaakt. Echt bud-shots kan je ze natuurlijk nog niet noemen maar je ziet al wel mooi dat de trichomen zich beginnen te ontwikkelen. In mijn ervaring gaat het vanaf dat moment eigenlijk vrij snel.

        Nou ja, kijk zelf maar... PS EC loopt nu vrij snel op om voor mij nog onduidelijke redenen dus ik heb de voeding bijgesteld naar 1.7 i.p.v. 1.9. Eens zien wat er gebeurd.

        IMG_5712.jpeg IMG_0053.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Das evengoed veel hoor

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ja dat is dan ook wel weer zo Is ook best veel werk

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Nog ff
      Bezig...
      X