Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wedding Cake by Zamnesia (Fem) 12/12 from seed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Nou dat het 's nachts koud is is goed zichtbaar aan de dames. Zijn paars van kleur. Wortels van 3 dames komen al bijna in het water (millimeter werk) dus die zullen vanaf volgende week wel echt beginnen. EC mag dus langzaam aan ook wel iets omhoog. Zit nu op 0.8 volgens de Bluelab. Wil naar 1.0 en dan ph 5.8 (nu 5.6). Met de hand mixen is wel net even iets anders maar wil deze dames gewoon de aandacht geven die ze verdienen en niet wederom de planten verwaarlozen in deze bakken. Vorige ronde in deze bakken had ik giga strek onder de Attis 200 (2x). Wat zullen ze nu doen onder de Ali paneeltjes??
    3F9D1299-B38C-4A38-A936-6B6A755FF894.jpg 2A09FF9D-D298-4768-813D-685325EBB322.jpg CE4E54A5-8548-4C85-BCAC-ABAB191D6AD8.jpg 4C053DE8-1BAA-4F0B-9B15-6FEFCA9B2EA4.jpg 7BADDDA5-C8E1-4247-9191-EDE139A885B9.jpg 69D55B84-12B7-463C-8203-BFA98EE282E3.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


      #17
      Niet zo heel veel verschil maar inmiddels raken de wortels van 4 dames het water. Dit is ook zichtbaar aan het blad, dezen hebben hun eerste 3 vingerig blad in de maak. Meestal gaat het vanaf hier vrij hard. EC heb ik licht verhoogd naar 0.9 (streven 1.0 maar ze verbruiken nog niet veel water dus kalm aan met de verhoging). IMG_6294.jpg IMG_6295.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #18
        Goedemorgen... inmiddels kan ik zien welke wortels in het water hangen en welke nog niet. Dat is meestal maar een paar dagen het geval dus wilde de foto's hier wel even neerzetten. Ik heb ook vreemd vervormd blad (had ik op aarde altijd in de eerste dagen) en dat loste ik voorheen op met CalMag dus ik heb ze daar nu ook een beetje van gegeven. Mijn ervaring is dat het komt door de snelle groei maar daar is nu nog niet echt sprake van

        Ach trekt ook wel weer bij, de EC is inmiddels 1.0 en de PH 5.6 (mag iets hoger maar niet zorgwekkend) Temperatuur overdag is prima, watertemperatuur ook, nachttemperatuur was gisteren 14,9 graden en dat is toch wel wat aan de lage kant, volgend jaar investeren in een betere kachel. Nu is het op hydro niet rampzalig lijkt het maar ik zie toch wat paarse verkleuring. Kan natuurlijk ook gewoon genetica zijn maar ik denk het niet.

        De verkleuringen aan de bladeinden zijn in dit geval de plaatsen waar het blad de kleikorrels aanraken en die zullen wel net iets meer voeding bevatten dan de lucht eromheen. Ik denk niet dat het een probleem is
        IMG_6298.jpg IMG_6301.jpg IMG_6299.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #19
          Goedemorgen liefhebbers van het groene goud..... Eerste algen hopen zich op in de bak dus einde van de week maar even vers water erin. Peroxide moet ik nog voorzichtig mee zijn i.v.m. de jonge wortels. Buiten dat zien de wortels er al best stevig uit en ook het blad begin flink te groeien. Extreem korte nodes maar goed, dat was te verwachten met zo'n bak licht erboven. Zou het blad niet zo vervormen zou ik de lampen zelfs nog lager hangen maar verdroging licht op de loer. Straks als de EC rond de 1.5 zit durf ik dat wel aan, planning is 30cm. Het voordeel van 3 wat zwakkere panelen t.o.v. 2 sterkere is dat alle dames een lamp recht boven de plant hebben en dat ik dus niet bang hoef te zijn voor gebrekkige spreiding. En in deze is zwak ook relatief want totaal is het toch een kleine 700 watt (officieel 720 maar dat halen ze niet helemaal).

          Nu heb ik al wel vaker 12/12 op 100% vermogen gedraaid (testronde met de budget alipanelen) maar die hadden niet zulke korte nodes als deze. Wellicht de combi hydro en 12/12? Nou ja, ik kijk het even aan, anders draai ik het vermogen gewoon even terug naar 75% want er moet natuurlijk wel lucht tussen de bladeren kunnen komen. Iemand vertelde mij dat ze onder 12/12 17-20 dagen na ontkiemen hun geslacht moeten laten zien dus dat zou al over een dag of tien moeten zijn.. Ben benieuwd. Mocht dat het geval zijn dan zet ik in week 5 bloei alvast nieuwe zaden. Heb nog 2 soorten liggen die ik niet eerder geprobeerd heb... Black Sugar (Seedsman) en Peyote Zkittlez (Seedsman). En ik wil ook nog eens zaden van Anesia proberen en dan natuurlijk de soortjes met belachelijke claims als 36% THC... Dat zou betekenen dat de toppen voor meer dan een derde uit hars bestaan... vraag me af of je dat überhaupt droog krijgt (en of het überhaupt mogelijk is)
          IMG_6325.jpg IMG_6326.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Nu gehoord van 99% thc kristallen. en dab van 60%

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nou dat dus.. lijkt me allemaal een beetje overdreven

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Inderdaad overkill he. Ik rook voor 70% voor de smaak, die is er denk ik niet meer met die kristallen.

          #20
          IMG_6346.jpg IMG_6344.jpg IMG_6343.jpg Zo... vandaag het water grotendeels ververst. Dames lijken het goed te doen, groeien best hard maar extreem compact. Eerste 5-vingerig blad is een feit. Helaas is dit op de foto's vrij lastig te zien.. Denk wel dat de voeding iets omhoog mag, zijn wat licht van kleur. Toch blijf ik een licht roze/paarse gloed zien in het blad maar zoals ik al eerder aangaf, dat kan natuurlijk ook genetica zijn. De bladeren kleuren verder niet paars door en de stelen (zover daar sprake van is) zijn ook gewoon groen.. We gaan het gewoon zien, ik kan de nachttemperatuur helaas niet verder verhogen en de dagtemperatuur is prima. Luchtvochtigheid nog steeds op momenten erg laag (soms onder de 25%) maar dat zal komen doordat ik deze keer wel een afzuiger in het hok heb gezet en normaliter deed ik dat niet tijdens de groei. Eens de bladeren een noemenswaardig formaat hebben zal zich dat vanzelf wel oplossen.
          Lopend Verslag

          Comment


            #21
            IMG_6375.jpg Goedemorgen allen... Compact is...compact. Wat denken jullie, toch de lampen verhogen of zou dit wel goed blijven gaan. Ze groeien best hard maar absoluut niet in de hoogte. Nu houd ik wel van korte gedrongen planten dus als het geen kwaad kan laat ik het zo maar ik twijfel eerlijk gezegd wel. Op zich zou ik de hoeveelheid licht wat kunnen verminderen maar eigenlijk wil ik niet teveel met de hoogte van de lampen klooien. De dames zijn nu 5-10 cm hoog en de lampen hangen op circa 60cm (100% vermogen). Eigenlijk wil ik het liefst de planten naar de lamp laten groeien zodat ik straks nog wat ruimte over heb om te verhogen.

            Nieuwe blad lijkt minder paars, dat terwijl de nachttemperatuur nog steeds aan de lage kant is (15 graden).

            EC is iets teruggezakt naar 0.8 dus heb er 10ml A+B ingedaan en nu staat de EC dus weer op 1. PH vanavond nog een keer checken want volgens mij ben ik iets uitgeschoten met de PH-. Dat zou betekenen dat ik onder de 5.4 uitkom en dat durf ik niet langer dan 12 uur aan. PH- is wel iets waar ik nog steeds wat last mee heb. Ik heb Plagron PH- en die is behoorlijk krachtig. 1 ml levert in dit systeem een daling van 1 hele punt. Wellicht net als in het computergestuurde systeem de PH- iets aanlengen met demiwater voor een betere doseerbaarheid. Waarom demiwater.. ik heb de hoop dat dat de verdere waarden niet beïnvloed en dat de PH- hierdoor niet bederft. Of het echt zo is? Geen idee, ik kan het niet onderbouwen.

            IMG_6372.jpg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


              #22
              Gaat lekker hier zo te zien!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #23
                Vandaag geen bijzonderheden, vanavond even water verversen, gaat sneller dan koelen en gezien de lage dosering voeding momenteel ook makkelijker. Dame rechtsachter heeft als enige de wortels nog niet in het water en die verschillen beginnen nu goed zichtbaar te worden.
                T.o.v. vorige ronden met minder vermogen erop wel aanzienlijk meer alg vorming. Helaas durf ik in dit stadium nog geen shockdosering peroxide te geven dus we moeten het gewoon maar even aankijken. Tenslotte is het ook wel weer zo dat zodra de bakken dichtgegroeid zijn met blad het probleem zichzelf oplost. Watertemperatuur blijft dan fors lager en er dring ook geen/weinig licht meer door in de bakken.. Heb dus nu alle bakken individueel 1ml peroxide gegeven. Wellicht sterven de wortels hierdoor een heel klein beetje af maar die ene cm kunnen ze wel missen. Om de beweging een beetje te boosten heb ik dan ook de irrigatiepomp voor 12 uur op continu staan in plaats van om het kwartier.
                IMG_6387.jpg
                Lopend Verslag

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  De wp kan je ook gewoon verdunnen voor toevoeging.

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Met wat als doel?? Ik kan per 0.1ml doseren dus voor de doseerbaarheid hoef ik het niet te doen. Als je bedoelt dat er minder in zou moeten... klopt, maar dan is het geen shockdosering die ik nu juist wel wilde

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Achso.

                #24
                Zo... en weer een dag verder. Rechts achterin heeft volgens mij watervrees. Wortels nog steeds niet in het water
                IMG_6403.jpg
                Attached Files
                Lopend Verslag

                Comment


                  #25
                  OK!!! I FUCKED UP!
                  Gisteren water ververst en daarbij ook de peroxide dosering hoger in willen stellen. Dat moet je natuurlijk niet zo stoned als een garnaal doen, deed ik wel dus zie hieronder het resultaat na 12 uur licht

                  Ik hoop dat ik ze hier doorheen kan slepen. Eigenlijk is er maar 1 dame bij die het echt moeilijk lijkt te hebben dus wellicht hebben we geluk en groeien ze er gewoon overheen.
                  IMG_6413.jpg
                  Attached Files
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Dat soort testjes moet je doen als je genoeg planten hebt.

                    Maar je zei laatst ook dat je dat je eigenlijk teveel had.

                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Derde en vierde blad word terug mooi!

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Klopt rreppell... Gelukkig weet ik nu met 100% zekerheid dat het niet de peroxide was (dan hadden ze er allemaal last van gehad) Bleek dat ik de irrigatiepomp op continumodus had gezet en geluk bij een ongeluk was dat de peroxide zoveel rotzooi heeft losgeweekt dat 1 sproeier verstopt zat. Deze plant herken je wel op onderstaande foto's. Ofwel... ik heb de andere vier verzopen en ze trekken nu weer redelijk bij.

                  #26
                  Goed... in opvolging van bovenstaande.... Het was hoe dan ook een fuck up van mezelf (les... niet meer stoned moeilijke dingen doen )
                  Continu irrigatie kan dus niet in jiffy's... Volgende ronde ga ik proberen om de bakken volledig te vullen met perliet. Ik wil het zaadje dan rechtstreeks in de perliet laten ontkiemen. Dus GEEN steenwol en GEEN jiffy. Ik hoop dan ook dat het zaadje niet naar beneden zakt. Ik heb geen idee hoe goed de capillaire werking is in perliet maar volgens mij is die wel redelijk dus ik wil wederom druppelirrigatie toepassen (topfeed) en dan maar zien hoe het verloop voor verdere planning. Mijn hoop is dat de perliet voor een steviger basis zorgt, mijn zorg is dat ik de perliet er straks niet uitgespoeld krijg en dat ik feitelijk met hetzelfde probleem zit als op aarde... aan en afvoer met als verschil dat perliet niets weegt.
                  Eigenlijk zou ik voor dit experiment goedkoop zaad moeten proberen maar ik ben zo nieuwsgierig naar de Imperium X van Anesia dat ik het er maar op gok. Ik denk dat ik maar 2 om 2 doe, dan blijft het een beetje beheersbaar. Zet ze wel gelijk op 12/12 denk ik.
                  IMG_6437.jpg
                  Attached Files
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #27
                    Indien ze niet meer achteruit gaan, groeien ze er wel doorheen.

                    Kweken op 100% perliet gaat wel, maar het is verre van ideaal aangezien het drijft.Ook stuift perliet enorm en die rotzooi wil je niet inademen. Doch an sich kan het wel en is het ook wel gedaan. Maar waarom de bakken niet vullen met bouwmarktsteenwol dat je in vlokken knipt? Voorgroeien in steenwol startblokken en als er genoeg wortels onderuit komen plant je ze in de bakken met steenwol. Of anders een mix van 50/50 kokos en perliet. Door de perliet met de kokos te mengen drijft het niet meer omhoog, maar het stuift nog wel natuurlijk.
                    Horks Fototopic 2.0

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Vermiculiet dan maar.

                    • Hork
                      Hork commented
                      Editing a comment
                      Dat is ook van die kleine rotzooi, ik vind het allemaal verre van handig maar ja, ik ben ook een luie kweker.

                    • Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Wortelen gaat veel beter in vermiculiet, houdt wel meer water vast, onlangs hier nog geleerd ook.

                    #28
                    Goedemorgen, dames zijn er weer helemaal.. dus we gaan gewoon verder.
                    IMG_6472.jpg
                    Lopend Verslag

                    Comment


                      #29
                      Dagelijkse updates zijn nu nog steeds bijzonder saai..
                      IMG_6488.jpg
                      Lopend Verslag

                      Comment


                        #30
                        Mooi... ze beginnen geslacht te tonen... Ok... heel minuscuul maar toch. Dan zal eind deze week de voorbloei wel zichtbaar worden gok ik. Mooie compacte dames worden dat dus. 3 zitten nu op 6 nodes, linksvoor en rechtsachter zitten op 5 en 4 nodes, eventueel 1 eraf voor de 1e node omdat sommigen die niet tellen.
                        IMG_6500.jpg IMG_6501.jpg
                        Lopend Verslag

                        Comment

                        Bezig...
                        X