Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wedding Cake by Zamnesia (Fem) 12/12 from seed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    En weer een dag verder. EC verhoogt naar 1.0
    IMG_6522.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #32
      Tja... wat er in 48 uur allemaal kan gebeuren... Planten zijn aardig gegroeid, ze lijken de iets hogere EC wel fijn te vinden. Heb vandaag wat Calmag gedoseerd want zie wat vervorming in het blad. Het is ook wel erg warm onder de lampen (29 graden) terwijl ze in een CO2 arme omgeving staan (300-400 PPM). Aangezien dit mijn prutshokje is ga ik daar ook geen CO2 installeren.. Dames in dit hok krijgen nooit de aandacht die ze verdienen... ze staan er alleen maar om producten te testen (in dit geval de lampen). Komt dus meestal ook niet zoveel af. Gisteren een stukje gelezen over de bevestiging van de drivers op de lamp... schijnt niet zo'n heel goed idee te zijn... tussen de driver en de heatsink kan vrijwel geen lucht stromen en om een hotspot te voorkomen zou er MINIMAAL 5 cm tussen moeten zitten. Dat ga ik deze ronde niet meer veranderen maar mijn volgende ronde krijgt dus wat extra haakjes voor de drivers die ik dan tegen het plafond hang.
      IMG_6557.jpg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #33
        Die zien er weer gezond uit!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #34
          IMG_6577.jpg En weer een dag verder
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik zal vanavond even een foto maken als het licht net aan is

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            En toch heb ik het al meegemaakt kijk mijn eerste verslag maar eens terug op hydro... De belangrijkste reden voor aanpassing van mijn systeem. Maar ik zal hem voor nu dan wel toelichten... Ik heb in die ronde (en deze dus ook) gebruik gemaakt van jiffyplugs. Fantastisch maar met to-feed houden ze te veel water vast. Dit zorgt ervoor dat er onderin de netpot te veel wortels vormen waardoor hier verstikking optreedt. Je krijgt dan precies hetzelfde effect als te nat staan op aarde.

          #35
          Tsja... wat moet ik zeggen.. ze groeien lekker door maar het lijkt haast wel of de dagen te lang voor haar zijn. Einde van de licht-aan periode staat ze er steeds best zielig bij... Nou ja, zolang de wortels er goed uitzien en de groei naar verwachting is denk ik dat het wel los zal lopen. Wel extreem veel alg in de bakken deze ronde, wellicht dat 720W vanaf zaad niet zo'n heel goed idee is... Er is natuurlijk nog geen bedekking boven de bakken.
          IMG_6586.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Peroxide in de bakken!?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Heb ik al gedaan, vermindert wel iets dus aankomende dagen om de dag een beetje..

          #36
          Beginnen langzaam vorm te krijgen... ga ze niet scroggen heb ik besloten. Eens zien wat deze dames doen..

          752EE358-CEC0-4909-B87C-D48F50687CAD.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ze staan al vanaf zaad op 12 uur. Eerste tekenen van bloei zijn dan ook zichtbaar in de oksels. Denk einde volgende week echte bloei

          • Manfred
            Manfred commented
            Editing a comment
            welke dosering waterstofperoxide raad je aan voor plantjes van 3 weken oud? 60 ml 12% per 100 liter voeding per dag? en voor rdwc, welke afstand tussen netpot en waterniveau?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Zo... was ff druk met andere dingen maar goed.. Manfred ik gebruik 6ml per 100 Liter (50%) dus in jouw geval zou 25 ml voldoende moeten zijn per 100 Liter. En dan zie je zo hieronder dat dat nog wat te weinig is

          #37
          Tsja... de dames staan er gezond bij maar toch bizar veel alg in de bakken.. Onvoorstelbaar gezien de hoeveelheid peroxide maar goed, zolang ze het zo blijven doen vind ik het prima. Vanavond zal ik weer ff foto's maken... was vanmorgen nog te druk... Wat je ondanks de alg wel goed kan zien is dat de wortels het naar hun zin hebben. Komen door de algen omhoog IMG_6642.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            QnQ ik had in mijn hok een UV-C filter die normaal in de vijver gebruikt wordt. Ik weet niet meer waarom in hem er tussenuit gehaald heb maar volgens mij had het iets met ijzer te maken. Van de week eens terug lezen en wellicht in deze ruimte het opnieuw proberen

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Zalige wortel bos, wel spijtig van dien groene troep , ik dacht dat het water regelmatig ververs werd !??!

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Daarmee verwijder je niet de filofilm, dan moet je schrobben.

          #38
          alg in het water betekend volgens mij altijd dat er licht bij komt,
          Als je alg dood met waterstof peroxide dan heb je dode algen in het water wat me ook niet erg goed lijkt ?
          Waarom niet de oorzaak van het probleem aanpakken, dus de boel licht dicht maken ?

          Comment


          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Kan die algengroei ook worden veroorzaakt door te hoge temperaturen?
            En wat reinigen betreft, kan je daar van die bruistabletten ( voor kunstgebit reiniging) gebruiken? had dat gelezen dat het o.a. word gebruikt om luchtstenen te reinigen enz...

            Er zit peroxide en bleekmiddel in de tabletten, zou 't kunnen?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            3 ml chloor 5% per liter zou moeten werken, bij beginnende algvorming en/of filofilmvorming.

            Maar dat is al eens geprobeerd in een ander kweekje.

            Preventief werken heeft ook zijn grenzen, je moet er op tijd bij zijn.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            In mijn geval komt het absoluut niet van een te hoge temperatuur. Ik denk wel dat het door lichtlekken zou kunnen komen. Chloor kan het oplossen maar peroxide ook. Probleem is dat het spul er net wat te fruitig bijstaat om nu met shock dosering aan de gang te gaan. Planten nemen de voeding goed op, groeien goed, bloei is net begonnen en ze lijken er dus zeer weinig last van te hebben. Dus ik schep het er wel uit als het echt extreme vormen aanneemt.

          #39
          Al weer 2 dagen verder en ik heb nog steeds geen nat/droog-zuiger
          Nou ja, dat komt deze week vast wel ergens goed als ik maar ff tijd heb. De dames doen het overigens ondanks/dankzij de algensoep erg goed. Als je deze laag eraf tilt is het water verder overigens ook erg helder.. We zullen zien, best redelijk gelijkmatige planten, 2 flinke uitschieters en daarom midden voor verwisseld met linksvoor. Kan die lamp iets omhoog en de rest blijft zoals het is.

          Overigens vandaag een stevige dosering peroxide meegegeven dus we gaan zien wat er gebeurd. Ik verwacht niet dat die alg ervan oplost...

          Ik ga vanaf zondag dag 1 bloei tellen. Deze soort moet 9-10 weken dus we gaan zien wat ze doen... Wordt de eerste ronde die volledig op deze Chinese panelen draait dus ben erg benieuwd. Moest gisteren nog wel lachen met een maatje van me. Heb hier Chinese panelen, Chinese hydrosetup etc en iedere keer de minste ellende.. Heb ik een volledig zelfbouwsysteem vol met sensoren.. iedere keer net niet wat je er van hoopt. En maar blijven zeiken op die chinezen maar ze bewijzen wel steeds weer.... beter goed gejat dan slecht bedacht.

          IMG_6686.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Denk dat mijn telefoon daar wel een goed voorbeeld van is... Is meer dat ik nooit had gedacht dat zo'n simpel systeem zoveel lol kon geven... En ja, er zijn zat dingen aan te verbeteren maar dan kom je denk ik wel weer op een hele andere prijsklasse.
            Ik heb voor de volgende ronde dezelfde bakken in het zwart... wellicht dat die iets minder licht doorlaten maar goed, we gaan het zien.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Remco. was je al opgevallen dat de wortels weer omhoog komen door de alpensoep... lijkt wel of ze licht zoeken ;p

          #40
          Zo... nu allen officieel in de bloei.. Uiteraard de ene wat verder dan de andere. Lijkt me een erg mooie plant voor scrog dit. Redelijk veel zijtakken met toppen en lijkt ook redelijk laag te blijven (hoewel ook dat op basis van eerdere ervaringen met dit systeem liever niet te vroeg roep. Duidelijk is in ieder geval dat de voedingsbehoefte begint te stijgen. Gisteren was de EC nog 1.2, vanmorgen 0.8. De PH was ook flink opgelopen naar 6.3 dus uiteraard weer even wat voeding etc toegevoegd. Morgen weer wat vers water erbij en dan kunnen we er weer een weekje tegenaan. EBF138EF-E52E-4CAD-9610-782E745D01AA.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            knap scroggen , zeker doen dan kan ik nog iets leren , ge moet toch eerlijk zijn der is niks mooier dan een egaal veldje , met 1'ne uitschieter dien 10 cm boven het maaiveld uitsteekt

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Deze ronde niet... is deze ruimte niet geschikt voor

          #41
          Goedemorgen... vandaag een iets fittere aanblik

          77688E8C-1A60-4243-A266-736AB9EC3271.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Ze zien er goed uit

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            toch schoon he da groen geweld , en hoe zit het met de worteltjes ??

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Die zijn nog steeds hagelwit onder een groen laag alg

          #42
          Hoi.. Vandaag maar weer eens wezen kijken.. Temperatuur is erg laag en dit remt duidelijk behoorlijk af. Nou ja, dat is bekend in dit hok, heb hier wel altijd de vetste kleuren...
          Verder zijn er mooie knoppen tevoorschijn aan het komen en ogen ze best wel fris.

          Verwacht dan ook niet al te veel problemen, eventueel maar vatverwarming er in hangen als de watertemperatuur verder daalt.

          IMG_6760.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            hoe hoog hangt de lamp boven de kop ??

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            net iets te laag (5 cm) maar heb geen verstelbare hangers meer dus die heb ik besteld

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ketting.

          #43
          Zo... we zijn er achter waarom ze even wat langzamer gaan... Vatverwarming is gebroken (godzijdank geen kortsluiting gehad, dan had alles stil gestaan, aan de andere kant, dan had ik in ieder geval wel een melding gehad).... Gisteravond dus nog snel even een nieuwe geregeld en deze zojuist in het vat gehangen. Watertemperatuur was al gezakt naar 13 graden (onderin de ruimte is het slechts 7ËšC, ter hoogte van de planten 27, dit komt door aanzuiging koude lucht van onderaf... gaan we niet meer doen in de winter natuurlijk). Ze staan er vandaag dus ook een beetje zielig bij.

          Verder is alles wel ok.. topjes zijn langzaam aan het vormen, wortels zijn hagelwit (foto komt zo Remco) en ook de alg lijkt wat minder te worden.

          IMG_6787.jpg IMG_6788.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dus jij bent van mening dat ik er gerust eens een keer met het schepnet doorheen kan? Van jou wil ik dat namelijk best aannemen en dan dus vanavond puzzelen. Wat me opgevallen is... dit lijkt precies dezelfde alg als ik voorheen vaak op de lampen van mijn aquarium had. Beetje slijmerig maar reukloos.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            schepnet doet zeker geen kwaad, je gaat er toch ook met je hand doorheen?
            Effe wortels stroomlijnen met de vingers kan er ook bij helpen.

            Dat wijst er ook op dat het licht gerelateerd is.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Is ook licht gerelateerd want het neemt af nu het blad over de bakken groeit. Ik ga er zo ff mee spelen

          #44
          Goedemorgen allen.... Iets later dan gepland heb ik vanmorgen dan toch maar even de bakken gespoeld. Meeste alg was inmiddels al verdwenen maar goed, er zaten nog wat hardnekkige stukken tussen. Eerst even een nachtje droog laten trekken (er blijft altijd een laagje water in de bakken staan dus geen probleem) en vervolgens tref je dan onderstaande aan.

          Goed... als ze zoveel zuipen trekken ze de bakken schijnbaar toch leeg en dan zien ze er dus zo uit. Gelukkig is het hydro, dus vers water erin en als het goed is staan ze er zometeen al weer lekker fris bij. Zo niet... is er iets anders aan de hand.

          Wortels nog steeds spierwit, ook de wortels die onder water staan. Zou het me dan eindelijk gaan lukken? Durf eigenlijk niet eens te zeggen hoe ver ze zijn, dat moet ik zo even opzoeken in mijn verslag maar op basis van hoe ze er uit zien zeg ik 2e/3e week echte bloei. Wel erg mooi groen vind ik zelf. Tot nog toe niet gelukt op hydro om ze tot het einde groen te houden IMG_6847.jpg
          Zo trof ik ze vanmorgen aan.... best zielig.
          IMG_6848.jpg IMG_6849.jpg IMG_6850.jpg IMG_6851.jpg IMG_6852.jpg IMG_6853.jpg IMG_6854.jpg
          Zo te zien herstellen ze vrij snel...

          Lopend Verslag

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            En terug wat opgefleurd? Zeer mooie planten en tof om te zien hydro !

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Zagen er vanmorgen idd wel een stuk beter uit maar nog niet zoals het hoort helaas.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Gaat sneller dan je denkt.

          #45
          Ok... langzaam maar zeker herstellen ze weer.. Denk dat de lage temperaturen wel een beetje een probleem zijn maar gelukkig komt er al weer wat beter weer aan. Zag gisteren in het verslag dat ze nu 2 weken echte bloei achter de rug hebben en zo zien ze er eigenlijk ook uit. Nog een week of 7/8 dus.
          Plantjes hebben in ieder geval mooie bladeren maar zie ook her en der wat dorre bladpuntjes wat er op wijst dat de PH misschien toch wat te hoog is geweest. De EC zit consequent rond de 1.5 dus dat kan het niet zijn in ieder geval. IMG_6871.jpg IMG_6872.jpg IMG_6873.jpg IMG_6874.jpg IMG_6875.jpg IMG_6876.jpg IMG_6877.jpg IMG_6878.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik laat het altijd zitten want de rest groeit er wel omheen. Meestal wordt het inderdaad alsnog wel een flinke top. Knippen heb ik een keer gedaan maar dat leverde banaantjes op (niet 100% zeker dat dat de oorzaak is natuurlijk) in die top

          • Mich000
            Mich000 commented
            Editing a comment
            Ik voeg meestal pas ph- toe als ik bij 6.5 kom. Dan probeer ik in de buurt van 5.8 te komen.
            Maar tot nu toe kon ik rustig slapen bij alle waardes tussen 5.5 en 6.5..
            Ik zie hem ook welleens oplopen tot 7.2 in de ochtend. Ik zou eigenlijk wat meer water in de tank moeten hebben.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dan zou ik dus al licht in paniek zijn bij 7.2. Ik zuur aan tot 5.6-5.8 en zodra de dames op 6 zitten doe ik dat weer. Gelukkig duurt dit meestal wel een dag of drie
        Bezig...
        X