Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elkwazizi's hydro draadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Elkwazizi's hydro draadje

    Korting op 420shop
    Lang geleden dat ik nog eens een eigen draadje ben begonnen en het werd dus eens hoog tijd.

    Kheb nog een mooi rondje op aarde gekweekt en daar stekken van gepakt om ze dan op hydro te draaien maar da's niet gelukt.
    Initieel wel maar doordat ik bioponics wou proberen (shoot me I know) zijn ze behoorlijk doorgegaan.
    Hier de foto's:
    ex_20210908_190910.jpg ex_20210915_190341.jpg

    hier is de schade berokkend :'(
    ex_20210920_194124.jpg

    na een week alleen maar geler en dus alles eruit gesmeten en opnieuw begonnen.

    Nu staat er een heerlijke full on sativa landraces kweek van Anesia seeds:
    3x Panama red Hiero
    2x Purple thai Hier
    1x Congo Daar
    2x Amnesia haze Hier

    Ze zijn momenteel lekker vet en over een week of 2-4 zijn ze klaar.
    Die foto's hebben jullie nog tegoed, hier al een voorproefje van de start:
    ex_20210930_171832.jpg ex_20211006_142827.jpg
    Zoals het scherpe oog ziet, is de congo nog niet mee ontkiemt die komt later meespelen.

    Dus bij het ontkiemen is alles redelijk OK verlopen, er waren wat zwakke dames en dan heb ik er maar voor gekozen nog 2 congoleesjes te laten ontkiemen, daar heeft er maar 1je het van gehaald tot nu.
    Uiteindelijk heb ik dan 1 amnesia en 1 purple thai weggehaald en vervangen met congo:
    ex_20211021_183741.jpg ex_20211023_110653.jpg
    Die middelste Amnesia is echt een forse dame geworden! die pakt makkelijk 1/4 van de tent in, had ik daar maar stekken van!

    Richting de bloei zat de tent dan lekker vol, check die congo strijden! Als rasechte belg heb ik er wel eentje z'n handjes afgehakt (linksonder heeft het dus niet gehaald)
    ex_20211029_183337.jpg ex_20211104_110738.jpg
    Nog wat plaatjes:
    ex_20211107_223957.jpg ex_20211111_185112.jpg

    De rest hou ik nog tegoed, als ik nog eens tijd vind!

    upgrades die op het lijstje staan voor volgende kweek:
    Ontvochtiger op een verhoogje en laten druppelen in m'n bak dan hoef ik niet met die emmer te werken.

    Toedels!

    #2
    Bioponics!?

    En nu?

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ja zou met een organische filter moeten maar ik ben er gewoon zo voor gegaan, dan zou je dingen in balans moeten houden en dan zou je het water niet hoeven te vervangen, nouja het was met de producten die ik voor m'n aardekweekje al had gekocht dus ik ben alleen wat tijd verloren.
      ik weet ook niet wat me bezielde :p

      Nu dus mineraal met 2x per week 0.5ml/l 12% peroxide, ik heb floranova groei en nu dan bloei van GHE en daar doen ze het goed mee, op aarde trouwens ook, heel fijn maar wel duur. Ik ga er wel lang mee doorkomen gelukkig

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bio kan alleen als je elke dag het water ververst, en dat lukt met 2 emmers.

    #3
    Ze staan er gezond bij! Ideaal zo'n eb en vloedsysteem!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Thanks! Ik heb er al veel plezier aan gehad in alle geval. Goede manier om veel zuurstof bij de wortels te krijgen en het is alleen elke week mn vat verschonen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Weinig werk dus kan er weinig fout gaan! Goed bezig!

    #4
    Ziet er gezond uit !

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Thanks man!

    #5
    Ziet er goed uit
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Thanks mate!

    #6
    Ooksubke , benieuwd , hydro altijd interessant.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #7
      Goeieavond, tijd om nog een stukje dichter bij het heden te geraken!
      Hieronder een foto van de dames per dag rond midden november:
      ex_20211112_194327.jpg
      ex_20211113_182820.jpg ex_20211114_182701.jpg ex_20211115_183925.jpg
      ex_20211116_200906.jpg
      ex_20211117_183140.jpg

      ex_20211118_195357.jpg

      Int midden staat de Amnesia Haze van RQS, die is echt massief, de bloei zit er overigens ook goed in hier.

      Dan nog een kiekje na de opkuis onderaan, alsook de congo die het nog gaat halen helemaal achteraan, linksvoor heb ik uit de tent gehaald want die kon niet meer bijtrekken, helaas!
      De slangetjes die je ziet zijn een drupsysteempje van Ali die ik heb laten zitten wegens te lui/kan geen kwaad.
      Merk ook op dat de bak echt vies is: ik was ook hier lui geweest en heb de kleikorrels niet uitgespoeld met het resultaat hieronder
      ex_20211121_181319.jpg
      Ale en dan nog een fotoke, schoon toppen in de maak:
      ex_20211123_181849.jpg

      Dat was ie weer voor vandaag, de rest hebben jullie nog tegoed

      Attached Files

      Comment


        #8
        Wat een heerlijke bush
        sigpic it is just a flower

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Thx! De tent zit weer lekker vol

        #9
        De oogst komt steeds dichterbij en dus gaan we weer wat dichter tot het heden gaan.
        tijd voor de groeiende knoppen:

        ex_20211201_192037.jpg

        ex_20211203_201758.jpg


        ex_20211203_201805.jpg

        ex_20211204_190059.jpg



        ex_20211206_192056.jpg

        ex_20211209_190714.jpg

        En ten heb ik beestjes in de tent gevonden, alles liep zo lekker :'(
        ex_20211213_181305.jpg
        Tripsen heb ik eigenlijk vooral gevonden maar die krijg ik niet op de foto...
        Dus dan maar de roofmijten e.d. erop losgelaten en dat heeft verrassend goed geholpen!
        Ik heb wel serieus lopen rondstrooien en ik had beter zo van die uitzethuisjes gebruikt.
        Nu het ook wat op de toppen maar ik haal het er wel af bij het oogsten

        Dan nog een laatste foto:
        ex_20211216_191827.jpg

        Ik heb trouwens nog een vraag:
        Ik ben vergeten mijn vloedpomp in te steken na m'n bijvullen van donderdag tot zaterdag, zaterdag toen ik ging kijken waren ze behoorlijk aangedaan, vrijdag zag ik er echter nog niks aan dus had het niet vloeden jammer goenoeg niet meteen opgemerkt.
        Een van de dames is nu eigenlijk alleen nog stengel en top, kan ik dat nog even laten staan?
        De rest is nog wel ok, de fotos daarvan hou ik nog even voor mezelf, morgen heb ik normaal nog wel een beetje tijd om ze te delen dan zijn we helemaal bij
        Attached Files

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Denk dat mensen toch graag een foto zien om je te helpen met die vraag

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Heb je gelijk in, komen eraan

        #10
        Ziet er goed uit, hoeveel dagen 12-12 zit je nu?

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Geen idee hoelang 12-12 eigenlijk. Ze staan momenteel in week 10 van de bloei, maandag start week 11, dus ik denk dan 12 weken geleden 12-12

        #11
        Goeieavond!

        Na lang zwoegen met alles droog weg te knippen alsook alles wat geel was en licht naar groen tegenhield.
        Verder denk ik dat ze er wel tegen gaan kunnen, we zitten momenteel in week 10 van de bloei en ik hoop ze tot week 11 overeind te houden

        Tijd voor een timeskip want ik wil toch jullie mening, hier zijn ze op de 19e:
        ex_20220119_195756.jpg


        En dan vandaag:

        ex_20220125_201655.jpg

        ex_20220125_201708.jpg

        ex_20220125_201716.jpg

        Zoals je kan zien zijn het serieuze kanonnen geworden
        Het zijn ook allemaal pure sativas met een bloeitijd van 10-12 weken en aan de trichjes te zien mogen ze nog even dus ik hoop ze nog een 10 dagen te laten staan

        1642618577797.jpg 1643051140571.jpg
        1642618510053.jpg 1642618518335.jpg

        Ale en dan nog een mooi kiekje van dikke toppen dichtbij:
        ex_20220113_190303.jpg

        ex_20220113_190250.jpg

        Toedels en alvast bedankt voor jullie mening

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit, mooie toppen

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          @kroket
          Ik hou het nauwgezet in de gaten, vandaag is het groen op de kale dames wat meer uitgesproken precies en ze blijven goed staan dus vandaag mogen ze nog blijven staan
          Je hebt zeker gelijk, de hele kweek ben ik er amper aangeweest maar nu aan allemaal. Ik heb wel steeds ontsmet maar toch je weet nooit he want af en toe raakte het ook mijn kleren.
          Thx ook @Wesleypipes en Corleone1933
          Last edited by Elkwazizi; 26 January 2022, 20:31.

        • Mich000
          Mich000 commented
          Editing a comment
          Dikke toppen!
          En verder wat kroket zegt.
          Zelf te weinig ervaring.

        #12
        Ale tijd voor nog een paar tussentijdse fotos van de dames.
        Hier zijn ze midden december

        ex_20211219_212523.jpg
        Dit is einde van 2021
        ex_20211229_205129.jpg
        Begin januari:
        ex_20211231_173424.jpg
        midden januari:
        ex_20220113_190225.jpg

        De EC waardes heb ik deze kweek zo laag mogelijk gehouden en dat is zeker bevallen, max 1.7 gegaan tot week 3 van de bloei en toen hadden ze last van overvoeding, daarna afgebouwd naar 1.2 en dat vonden ze heerlijk, te zien aan de toppen.

        Gisteren stonden ze er overigens mooi bij, de dames met de meeste schade hebben de groene blaadjes wat laten groeien precies dus ik heb er goede hoop in ze nog tot volgende donderdag te laten staan.
        We gaan ook maar eens goed spoelen vanaf dit weekend tot de oogst, gezien dat alles zo geel staat lijkt me dat lang zat.

        Overigens nog geen toprot gespot, volgens Hork is dat door de zeer stabiele temperaturen en lage LV:
        Je ziet wat uitschieters maar dat zijn maar een paar losse datapunten, gemiddeld genomen zit de temp tussen 22-25 en de LV tussen de 40-45.

        colorful_graph1.png averages_graph1.png

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Mis alleen de foto van vandaag
          Maar ben blij om te lezen dat alles goed gaat na de snoei

        #13
        Wat een jaloersmakende joekels Elkwazizi werkelijk prachtig!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Thx! Ik wou vanaf de eerste keer al pure sativas doen maar was wat bang om ze 10+ weken in leven te houden.
          Met wat extra ervaring ben ik er toch redelijk doorgeraakt lijkt me.
          Op een keer ga ik eens een "perfecte" kweek hebben maarja da's ook zo saai natuurlijk :p

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          De perfecte kweek is oersaai, maar de dikte van je toppen zou menig dame de bikini in de kast laten hangen komende zomer! Zo dik zie je ze toch zelden hoor!

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Klopt helemaal!
          En ze blijven precies aanzwellen

        #14
        Goedenavond,

        Nog een status update, de dames stellen het nog altijd goed en we hopen geen rot te gaan hebben.
        De congo, purple thai en panama red zouden goed tegen schimmels kunnen dus da's misschien de reden dat er nog niks gespot is?

        Ze krijgen nu alleen nog water dus ze gaan heel rap verder zichzelf leegtrekken.
        Alst goed is, oogst ik volgende week donderdag. De trichjes zagen er nog wat te helder uit naar mijn goesting dus tegen dan ist hopelijk in orde.

        ex_20220130_184807.jpg

        ex_20220130_184818.jpg

        Ik kan ni wachten! Mijne voorraad is nu echt bijna op en ik ben zooooo benieuwd naar m'n eerste echte sativa's

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Zooo... Zien er nog steeds heel goed uit
          De snoeibeurt lijkt ze nauwelijks te deren gelukkig

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Mooi die touwtjes allemaal, teken dat ze zwaar zijn, ziet er goed uit

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Best wat aan de late kant maar was een lekker dikke oogst, jammer genoeg had ik wel beter gelijk de hele zwik omgedaan want er zat hier en daar wat beginnend rot.
          Eind van de dag was het toch een dikke 700g opkuis hiero.

        #15
        Hoihoi allemaal!

        Lang geleden maar dacht nog even een korte statusupdate te geven!
        Nieuwe job, meer uren en de druk van het alledaagse leven zijn mijn excuus!

        Het kweekje met de landraces is goed gegaan uiteindelijk maar er zat toch wat rot in. Volgende keer in zo'n late fase ga ik ze gelijk omdoen want al dat aanraken en stress doet geen wonderen voor de dames.
        Toch een dikke 700g afgehaald, lekkere sterke wiet niet normaal. Toch blijft spoelen heel belangrijk! ik proefde nog een beetje een wat chemische smaak.

        Dan heb ik nog 2 kweekjes gedaan maar niet al te veel bijgehouden vrees ik
        Enkel sfeerbeelden van OG kush, fatkids cake en green magic (allemaal amsterdam genetics):
        ex_20220207_203003.jpg
        De bureau/ontkiemkamer
        ex_20220207_203115.jpg

        Daarna een wat moeilijke start maar ze zijn erdoor gekomen. Druiper voor de win!

        ex_20220330_183529.jpg

        En hierna heb ik geen foto's meer
        ex_20220427_215803.jpg

        Zoals je kan zien is dat helemaal goedgekomen, ik denk weer ergens rond de 700g
        Enige probleem was dat ze te hoog waren! Dames in het nauw gaan strekken helaas en ik had te weinig tijd om op tijd bij te snoeien, iets wat we al te vaak is overkomen.

        Dan heb ik nog een kweekje gedaan met lekkere smaakjes: Strawberry cake, Zkittlez en Cheese
        Hier ben ik overgeschakeld naar A+B voeding van DutchPro (komen vanaf GHE) wat toch een pak goedkoper is.
        Voeding zoals altijd:
        Ton van 130l
        Ph tussen 5.7-5.9
        EC in de groei rond de 1-1.2
        EC in bloei max tot 2, afbouwen naar de oogst toe.
        Green sensation + PK1314
        H2O2 (zuurstofwater) - 30ml 15% in de ton van 130l
        ontvochtiger in de bloei
        Alles gestuurd en gelogged door de Pigrow

        Veel gedoe gehad met de Ph, bleek dan dat het troepkorrels waren (Pelkmans) die het water verzuurde.
        Na enige tijd spoelen is de situatie gestabiliseerd. Hierna ander merk gaan zoeken in de tuincentra in de buurt en da's nu van de baan.
        Ontkiemen doe ik nog steeds via de koffiefilter methode:
        20220808_150332.jpg
        Dan zijn we meteen bij het einproduct, dikke vette letsers vol met THC, dikste oogst tot nog toe met 780g.
        Wederom stonden ze veel te hoog en doordat de lamp dan zo dicht hangt gaat ie foxtailen:
        20221110_232032.jpg

        En die cheese met haar doorgegroei, heel vervelend!
        20221110_232039.jpg
        20221110_232056.jpg

        De Zkittlez was ongelooflijk lekker en ook meeste van de wiet (500g ongeveer), van huismerk wietzaadjes.nl dikke aanrader! Alle planten goed, sterk en volle dikke toppen die lekker waren! Meer van dat a.u.b. want dat was niet van de rest te zeggen (Barneys Farm - Cheese), de strawberry cake was ook nogal wat verschil tussen de planten en was niet zoveel maar beide ook lekker en extreem sterk.

        Tot slot nog een kweekje?
        Yes ik heb na bovenstaande even een pauze gepakt maar de potten zijn leegt aant geraken en dat kunnen we niet zo laten!

        Ik heb het wat gehad met al die variatie en wil daarom wat moeders gaan zetten. De laatste twee kweekjes was er teveel verschil zelfs binnen de soorten, ik heb het idee dat ze niet zo stabiel meer zijn, te zien aan de plethora nieuw soorten.
        Daarom werden er 10 reguliere Amnesia Haze zaden besteld bij Amsterdam Genetics (hoe moeilijk vind je tegenwoordig trouwens regulier zaad?)
        Hopelijk zit daar wat soeps tussen en kan ik dan een kloon bijhouden.
        Ik ben van plan erna dan wat andere soortjes te zetten en uit te komen op een stuk of 3-4 moeders en dan kan ik nog zien of ik met zaad ga kweken, het is in alle geval gedaan met elke keer 3 soorten in de tent.
        Volgende doel is namelijk de kilokweek! Ik vermoed dat een NYC diesel weleens zou kunnen werken maar die ga ik pas na de zomer zetten dan, en dan nog een kweekje met de beste moeder.
        Moeilijke is dus goede genetica vinden, de fems hebben allemaal herma genen en dat wil ik niet.

        Verder zijn de dames te hoog, dus ik ga de tent wat hoger zetten op een tafel ofzo, waterton op de grond ernaast en dan kan alles wat zakken. da's toch weer een 20cm meer in de tent, nice!
        Verder blijft de setup hetzelfde, die draait nu goed!

        Leuk om nog eens terug te zijn en ieders verslagen te kunnen lezen!
        Tot de volgende keer maar weer.

        Comment

        Bezig...
        X