Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elkwazizi's hydro draadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Leuk weer eens van je te horen Elkwazizi en wat een gigantische toppen waren dat weer zeg! Heb zelf ook geprobeerd op hydrokorrels te kweken maar bij mij was dat niks dan ellende. Kweek nu weer op steenwol. Hoeveel watt heb je er boven hangen?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Wat is de verhouding van GS en PK 13/14 ivg met het water? Ik dacht dat de PK al in GS zat?

      Mooi vette toppen😉

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Indien ik het ooit weer probeer neem ik je tips zeker ter harte, maar ik acht de kans klein dat ik weer een ander medium pak dan steenwol.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Snap ik Hork want heb zelf ook lang lopen twijfelen omdat er bij de opstart zoveel misliep!
      Steenwol ga ik misschien ook eens proberen maar de korrels zijn goedkoop en makkelijk beschikbaar.
      Ik ben nog druk bezig met je info over stekken e.d. door te nemen zodat ik dat ook kan toepassen op een reguliere dame

      NewNoobie ik geef beide in de aangegeven tijd en verhouding dus 1:500 voor PK 13-14 vanaf de echte bloei e.g. kopjes en 1:1000 voor GS vanaf de 4e week echte bloei. Volgens de website van plagron kan je beide geven, of het beide ook zo effectief is weet ik niet zeker maar doe het toch want die pk 13-14 is lekker goedkoop.
      Altijd beginnen met halve dosis de eerste week en dan week erna volle dosis en zeker 2 weken spoelen + hou er rekening mee dat de resten ook in je vat komen dus vaak verversen tijdens de spoelperiode.

    #17
    Elkwazizi wat gebruik je voor in de nootjes en hoe stabiel bleef uw pH. Ik ben momenteel bezig met een dripsystem alles verloopt nu goed maar alles is niet zonder slag of stoot verlopen.

    Zijn dat starterblokken of gewoon die ontkiemingsrotswollen? Hoe voedt jij de planten (hoeveelheid en periodes)?

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Hey NewNoobie ik heb ook problemen gehad met korrels van de pelkmans, daar ging de Ph steeds naar beneden en was de buffer compleet weg dus enkele drupjes Ph- en je Ph zat onder de 5 en dan enkele drupjes Ph+ en die ging weer naar 7.
      Geen idee wat de bewuste korrels zo problematisch maakte maar degene die ik nu van een tuincentrum heb, hebben vorige kweek deze problemen niet gehad.
      Dan maar steeds spoelen en spoelen en je vat verversen.

      Voor de rest kan je de setup hier vrij goed zien:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bruce-banner-3

      Ik ontkiem in een koffiefilter en dan gewoon recht in de korrels, best ondiep zodat je kan ingrijpen en het wat in de gaten kan houden. Als het praktisch mogelijk is, gaan ze ook meteen in hun eindpot.
      Vroeger deed ik ook weleens steenwol, dat gaat ook heel makkelijk maar ik deed de top ook natmaken en dan heb je meteen algen, blegh.

      De voeding die ik geeft is Dutchpro A+b maar eender welke A+B voor groei + bloei apart is goed.
      Daarbij geef ik ook steeds calmag vanaf dag 1, gewoon de instructies op de fles volgen maar starten met de helft eerste 2 weken tot dat je met boosters en alles begint, dan terug de helft. Als je geen LED kweekt moet dat niet.
      In de bloei PK 13-14 en GS
      EC in de groei: 1.0-.1.5 maar beginnen met 1.0 dan meeste van de tijd naar 1.2 en dan richting 1.5 als de lamp omgaat.
      EC in de bloei: 2.0-1.5: begin van de groeispurt hebben ze extra nodig dus dan mag de EC even lekker hoog, als je wilt dat ze groeien tenminste anders kan je ze minder geven als je te laat schakelt. Daarna afbouwen naar de oogst toe en 2 weken spoelen.

      Ik heb dus Eb-Vloed die ik 3x/dag doe en in de bloei 4x/dag altijd op tijdstippen dat de lamp aan is. Sommigen doen ook nog een keer extra snachts of meer als het warm is, ik ga ook eens testen met meer spoelingen.
      Daarnaast gebruik ik ook een druppelsysteempje vanaf dat ze in de korrels gaan, tot einde groei/omzetten lamp.

    #18
    Hoihoi allemaal,

    We zijn weer van start met de reguliere Amnesia haze, hopelijk heb ik geluk en heb ik dus een hele hoop dames.
    Ik ben ook aant denken om een mannetje zijn zaad op te vangen voor later gebruik... Een goeie dekhengst zeg maar voor een eigen creatie, wordt vervolgd.

    Mijn werkbank:
    20230627_163713.jpg

    Bij inplanten (na 48h in de koffiefilter, heel ondiep ingezaaid) dit was 27/06:
    20230627_163707.jpg

    Intussen het grote vat gevuld en alles is boven, na enig uitgraven Dit was vandaag
    20230630_144822.jpg

    De reguliere dames en heren lijken me robuuster maar kan ook zijn dat alles gewoon goed gaat dit rondje.

    EC op 0.9
    PH op 5.7

    Dutchpro Grow hydro/koko groei
    Calmag halve dosis
    Last edited by Elkwazizi; 1 July 2023, 00:09.

    Comment


      #19
      Slim dat he het in zakken doet. Als je een moet verwijderen kan dat gemakkelijk en geen wortels die in de afvoer kunnen groeien.

      ik ga het ook zo aanpakken volgende keer

      Comment


      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Yes en daarlangs ziijn vijvermandjes breed verkrijgbaar, deze zijn 25x25x30 ideaal voor 3x3 in een 80x80 kuip.
        De wortels groeien er echter wel gewoon door maar bij mij is het altijd blijven doorlopen dus maak ik mij er niet druk in.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Ik heb 8druppelaars op 0,8m2 ik ga nog moeten kijken welke zakken die ik kan kopen daarvoor

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ik moet de zakjes altijd even in de dreft zetten zodat ze water doorlaten, moest je er tegenaan lopen dat ze gaan drijven

      #20
      Goeieavond,

      Vandaag weer veel gaan kijken of alles wel zeker OK gaat en dat blijkt het geval te zijn.
      EC en Ph zijn veel stabieler op mijn grote ton water dan met de 20l emmer.
      De hele Pigrow installatie bolt weer lekker, deze keer laat ik ook de verwarming aansturen.

      In de tent verloopt het tot nog toe voorspoedig:
      ex_20230701_195819.jpg
      Er is er eentje die precies vies was van het druppeldingetje:
      ex_20230701_195850.jpg

      Nouja nog niet veel te zien maar ze beginnen nu goed eerste blad te tonen.

      Comment


        #21
        Ik ben echt benieuwd naar dit resultaat! Effe stoeltje bij gezet.

        Comment


          #22
          Mooie set up maat, ziet er allemaal super uit!

          Leuk dat je weer een kweekje post.

          Succes!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Dank je Hork , ik hoop een goeie moeder over te houden!
            Binnenkort gaat de tent nog 30cm omhoog, foto's volgen wel weer

          #23
          Goeieavond alweer,

          De dames stellen het heel goed en de groei gaat voorspoedig. Beste start tot nog toe!
          Voorlopig enkel de druppelaar erop staan, die gaat volcontinu.
          EC = 1
          PH = 5.7
          De korrels gaan nog wel wat afgeven dus ik wacht met spoelen tot ik de ton ga verschonen, dan is al die troep mee weg met het verschonen.
          Hierna spoelen 1x per dag en nakijken of de EC niet te hard omhoog gaat.

          Foto's gisteren:
          20230702_181114.jpg 20230702_181118.jpg

          En dan vandaag, lekker!
          20230704_194243.jpg

          De dame rechtsonder heb ik wel rechtgezet, die is wat te ver gestrekt

          Groetjes!

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Wat bedoel je met spoelen?

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Er zit een aan-uitvoer + overloop in de bak dus ik kan de vloedpomp laten lopen om zo de korrels nog eens door te spoelen.
            Of ik vloed een keer of 2-3 achter elkaar en ververs dan het water en doe het nog een keer voor ik de EC en Ph in orde zet

          #24
          Druppelaars zijn bij hydrokorrels in het begin onmisbaar lijkt me. Hoe groot is jouw watervat?

          Ziet er goed uit!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Veel dank, ik heb een vat van 130L ongeveer en er zou 150 inkunnen maar dan zit het water tegen het deksel en da's nergens voor nodig.
            Ik laat graag wat ruimte voor de gebruikelijke ongelukjes met EC of Ph.
            Buiten de tent en met een deksel dus, dan heb je minder algen + H2O2

          #25
          Goedeavond allemaal!

          Lekker warm hier maar gaat goed!
          Druppelaars een keer losgemaakt om alle troep eruit te laten
          EC op 1.1 momenteel
          Ph rond de 5.8

          7e juli
          ex_.trashed-1691412220-20230707_190433.jpg
          8e
          ex_.trashed-1691418800-20230708_144322.jpg
          9e
          ex_.trashed-1691482460-20230709_101401.jpg
          10e
          ex_.trashed-1691612585-20230710_171408.jpg
          En dan vandaag:
          Oeps vergeten

          Dit weekend geen zin gehad om de ton te verschonen dus ik doe er nu elke 3 dagen een 20ml h202 bij in om leven tegen te gaan, lees algen.
          Zodra ik zie dat met het vloeden de EC en Ph stabiel blijven, gaan de druppelaars eruit en doe ik reflecterende flapjes over de korrels heen.

          cheers

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Schitterrend!

            De ton verschonen moet niet nodig zijn volgens mij, ik doe het althans nooit!

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Ik doe het toch Hork want er zit toch altijd een slijmlaagje of iets van algen in na twee weken en dan maak ik alles een keer schoon. Ik heb een kraantje op het vat en een lange slang en doordat het op zolder is, stroomt het vanzelf weg. Met een andere tuinslang laat ik het dan terug vollopen en zo kan ik ook doorspoelen.
            Zo heb ik de mooiste resultaten, maar toegegeven is het wel een werkje. Gelukkig is het om de twee weken, om de week doe ik wel nieuw water en da's een uurtje werk. De rest van de week heb ik dan niets te doen behalve de EC en Ph in het tonnetje perfect houden.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Of je resultaten zo mooi zijn komt omdat je je vat af en toe verschoont waag ik te betwijfelen. Maar ja, kwaad kan het niet natuurlijk, hooguit voor je portemonnee.

          #26
          Goeiedag beste kweekfanatiekelingen,

          Vandaag weer goed nieuws want de dames en heren doen het toppie.
          We zijn begonnen met vloeden en dit 5x per dag deze keer, vroeger deed ik 3x per dag.

          Beelden zeggen zoals altijd meer dan woorden, hier is de 12e:
          ex_.trashed-1691786346-20230712_183956.jpg

          De 13e
          ex_.trashed-1691869470-20230713_183217.jpg
          14e:
          ex_.trashed-1692003893-20230714_161947.jpg

          15e:
          ex_.trashed-1692111656-20230715_151316.jpg

          En dan vandaag, de 16e (eerste dag na spoelen):
          ex_.trashed-1692111656-20230716_165432.jpg

          EC 15/07-->16/07: 1.1 --> 1.06 De dames zijn dus licht hongerig. Dat gaat straks nog naar 1.2 denk ik.
          Ph 15/07 -->16/07: 5.8--> 6.8-->5.7: met het spoelen gaat de Ph wat omhoog, dat is met korrels altijd. Deze ronde is het niet anders, vandaag was de eerste dag spoelen en had het wel verwacht. De vorige korrels verzuurden de boel en dat was veel erger, ze kunnen beter tegen een Ph van 7 dan tegen 5.

          Voor mij is het nog nooit zo voorspoedig gegaan, hiervoor dezelfde issues als anderen hadden met korrels: schommelingen in EC en Ph dus die vertraagden de groei enorm en duurden lang voordat ze rechttrokken.
          Deze korrels zijn van betere kwaliteit en ik vermoed dat na een keer of 2 verschonen alles helemaal stabiel gaat blijven. Ik kijk toch elke dag en meet dan ook alles, ook elke maand kalibreer ik mijn gerief:
          1x bluelab Ph pen --> super traag intussen maar heel nauwkeurig. Ik ga die in de ton hangen denk ik, dan blijft ie vochtig en kan ik met de andere nameten. Die is helaas al droog geweest dus de sensor is dus traag, niet handig als je aan het afzuren bent.
          1x Adwa 12 Ph pem --> sneller en de sensor kan gewisseld worden, kost 20€. Extra decimaal achter de comma ook, en heel nauwkeurig want net als de bluelab wijkt deze elke maand een 0.1 af zoals blijkt tijdens de ijkingen.
          1x Adwa Ec meter: deze is ook heel fijn, minder belangrijk omdat ik kijk naar of de EC stabiel is of niet. Dus als die niet 100% geijkt is zie ik nog steeds de verandering en stuur ik op basis daarvan bij. Beetje water erbij als de EC stijgt of extra voeding erin als deze daalt.

          Ik ga toch afzien van de stekken nemen denk ik, teveel gedoe en ik heb nu al te weinig tijd!
          Mss doe ik nog een klein aarde kweekje erbij maar pin me er niet op vast, ik weet al wat ik wil zetten tough: Tropical Punch

          Cheers
          Attached Files

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Dat gaat heel lekker man!

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Wauw wat een kerngezonde dames zeg Elkwazizi echt super om te zien!!

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Je hebt maar 9 overlevende stekken nodig.

          #27
          Hoihoi allemaal,

          Wegens persoonlijke medische toestanden heb ik niet meer kunnen updaten en bijlezen wat iedereen er vanaf heeft gebracht!
          Het leven is nu eenmaal wat het is. Gelukkig zijn de dames nog steeds goed aan het gaan, met dank aan mijn wederhelft.

          De mannen hebben zich intussen getoond en zijn verwijderd, hier helaas geen foto's van gemaakt ivm bovenstaande medische problemen.
          We zijn met 5 dames overgebleven en die doen het wel goed, redelijk gelijk veldje ook. Ik ben met de jo-jo's de breedte zo goed mogelijk aan het gebruiken
          De ontvochtiger + verwarming is er vandaag ook ingegaan en morgen voeg ik een extra fan aan de uitblaas toe i.v.m. de veel grotere afstand die die moet afleggen.
          Dat vuile weer zorgt helaas voor een hoge LV en dat gaat nu hopelijk verbeteren

          De bloei is bijna daar, veel bloeiharen te zien maar ik begin vant weekend pas echt de bloei te tellen.

          Hieronder de metingen van vorige week, bovenaan zie je de LV en als die van kleur veranderd is dat een nieuwe dag, onderaan de temperaturen:
          colorful_graph.png
          Conclusie: Luchtvochtigheid is te hoog en schommelt veel te hard! De temps 's nachts vang ik op met de verwarming die er nu instaat en de ontvochtiger doet de rest.

          Dan de dames + heren op de 18e:
          ex_.trashed-1692350786-20230718_151528.jpg
          21e (hier wat getopt en klok omgezet naar 12/12, stond blijkbaar op 13/11, whoops):
          ex_.trashed-1692534910-20230721_114911.jpg
          24e:
          ex_.trashed-1692896779-20230724_120316.jpg
          De 26e (hier zijn er een paar heren verwijderd):
          ex_.trashed-1693134383-20230726_114804.jpg
          En dan vandaag met 5 stuks:
          ex_.trashed-1693574418-20230802_151757.jpg
          Kheb nog wat snoei en diefwerk:
          ex_.trashed-1693574418-20230802_151801.jpg
          En wide lens shot boven:
          ex_.trashed-1693574418-20230802_151814.jpg

          Stiekem toch een pak makkelijker met fem zaden, echter zijn dit wel mooie stevige dames dus ben niet aant klagen

          EC: 1.4
          Ph: 5.9
          Draait nu lekker stabiel en ben zeer tevreden over hoe vol de tent staat met zelfs maar de 5 dames.
          Hmmm Amnesia, nog een dikke 10-12 weken geduld hebben en dan ist weer zover

          Vele groeten en bedankt voor de complimenten, da's altijd geapprecieerd Hork Corleone1933 en @SteamBoat
          Stekken gaat voor een andere keer worden @Rreppellsteeltjam​ dat gaat nu niet lukken met de gezondheid, drukte en wegvallen van een companion.

          De groeten!

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Zit er weer monster goed uit!!

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Wo die groeien snel bij u

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Op het oog heb je de lamp er toch een stuk verder van af dan ik. Probeer 'm in het vervolgens eens niet verder van het gewas te hangen dan de helft van de afstand die tussen de strips zit (zodra de planten het aankunnen uiteraard, maar dat had wel door).

          #28
          Prachtig kweekje, hopelijk gaat het gauw de goede kant op met je gezondheid!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Thanks, wordt nog even bekomen maar niets ernstigs of levensbedreigend gelukkig
            Straks gaan we lekker dieven en gebruikt ik de jojo's om te proberen een zo egaal mogelijk veldje te creëren
            De dehumid moet ik nog eens nakijken want ik zie nog altijd te hoge LV en die wil ik toch onder controle hebben tegen dat er echte toppen aankomen.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Hier is de lv ook al zo hoog, zou het weer ook meespelen?

            Fijn dat het niks levensbedreigend is, beterschap gewenst!

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Yes het weer speelt heel zekers mee: bij mij ist een vacuum naar buiten dus alle buitnelucht komt naar binnen, ik heb een systeempje thuis en kan zien dat in al mijn ruimtes de voorbije weken een hoge LV was....

          #29
          Neem in elk geval meerder stekken en ga niet meteen op het uiterlijk cq opbrengst af van de zaailingen
          Een stek gedraagt zich meestal niet altijd als de moeder.
          Let daar op als je een moeder keuze maakt
          Je zal de stek(ken) moeten af bloeien en dan pas een keuze maken.

          Ziet er goed uit!

          Suc6

          Comment


            #30
            Hoog tijd voor nog eens een update, denk ik dan

            De dames doen het nog altijd voorspoedig, echter zijn ze wederom te hoog. Door de gezondheid ben ik er niet toe gekomen om de tent op een verhoog te zetten zodat de pootjes waar de bak opstaan wat korte kunnen en dat zou me een 20cm extra ruimte opleveren. Die had ik nu dus nodig, zoals je op de foto's zal zien.
            Ik heb al een hoop lopen knakken en omhangen met de jojo's .
            Alternatief is nog eens met loodjes werken, da's minder ingrijpend voor de plant maar teveel werk naar mijn goesting

            De EC staat nu op 1.2 om de groei te stremmen, volgende week naar 1.3-1.4 denk ik en we zien wel of ze meer willen.
            A+B bloom van dutchpro is het nu volledig, pk13-14 ook een beetje maar die is nu op dus moet nog eens wat bijbestellen
            Ph rond de 6, prima zo voor als ik extra voeding bijdoe want dat verzuurt altijd nog een beetje.

            Foto's voor de liefhebbers:
            2e augustus:
            ex_.trashed-1693574418-20230802_151814.jpg
            ex_.trashed-1693574418-20230802_151801.jpg

            En dan de 6e, jezus doe eens rustig dames! Vanaf de 5e ist ongeveer echte bloei.
            LV blijft toch rond de 60% zitten ondanks de ontvochtiger.
            ex_.trashed-1693921184-20230806_153822.jpg
            close up van het knakwerk, duidelij keen typsiche sativa met die dunne lange stengels:
            ex_.trashed-1693921178-20230806_153845.jpg
            Dan de 9e:
            ex_.trashed-1694170947-20230809_120305.jpg ex_.trashed-1694170947-20230809_120309.jpg

            En de 10e en 11e (vandaag):
            ex_.trashed-1693921186-20230806_153810.jpg
            ex_.trashed-1694339906-20230811_115049.jpg

            Zoals je ziet is de lamp wat aan de te dichte kant dus zullen wel weer gaan foxtailen.
            Langs de buitenkant gaat het wel meevallen, dus denk dat het wel OK gaat zijn, qua gewicht heb ik geen schrik, tgaat een lekkere worden

            Da's de eerste week bloei gedaan, normaal is de groei er nu bijna uit en anders knak ik ze genadeloos terug om.

            Tot wederziens!
            Attached Files

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Hier zie je PH donner dat planten onder led zeker wel willen strekken. Je kan met die strek spelen als je dat wilt gebruiken door bijvoorbeeld pas in de derde week bloei voluit te gaan en tot die tijd niet hoger dan 1850 ppf oftewel de sterkte van een 1000 watt hps lamp.

            • PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Zaailingen gedragen zich anders als steks.
              Maar snap waar je naar toe wil .
              Ik zou eerder de volgende draai Max licht minimaal lamp afstand aan houden tot een bepaalde omvang en dan op 12/12 lamp veel hoger hangen en de planten er naar toe laten komen dan te dimmen

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Zelf weten natuurlijk maar als het je gaat om korte gedrongen planten met dikke stammen te kweken is maximaal licht niet nodig in veg.
          Bezig...
          X