Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sleepy Joe in 4 autopots xl smarpots + geüpgraded airdomes onder Spiderfarmer sf4000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    of ik ben heel raar. maar je planten trekt mij het meest aan onder het blad. anabolen stammen

    Comment


      #92
      Nieuwe update.

      101 dagen oud
      66 dagen groei
      35 dagen geleden geswitched naar 12/12
      14 dagen voorbloei
      21 dagen echte bloei

      Afgelopen zaterdag heb ik ze PK Booster tea gegeven, (er begon wat blad te vergelen, met bruine vlekken, ik heb dit bestempeld als een kalium tekort) gemixt met 10ml Orgatrex, 2 gram Bactrex, in 2 liter water.
      Dit moet je dan 24 tot 36 uur composteren m.b.v luchtpomp, en in mijn geval 4 luchtstenen, en in het laatste ½ uur heb ik ook 1 theelepeltje mycotrex toegevoegd.

      Ieder heeft 500ml gekregen, en ziet er naar uit dat het niet verder is toegenomen.
      Vandaag was het dan zover dat ik wat "defoliation" heb gedaan, was voor mij de 1e keer.
      Ben niet al te rigoureus te werk gegaan, maar toch een plastic boodschappen tas vol.

      Eergisteren had ik al de kleinste rechtsachter gedaan,zij was/is nog helemaal in het groen, en dat is goed gegaan, dus vandaag de stoute slippers aangedaan en blad verwijderd.

      Ik zou zeggen bekijk de foto's maar

      De kleine rechtsachter.


      20220601_224624.jpg

      Vol in blad, nog onbehandeld


      20220601_224707.jpg


      20220601_224641.jpg


      20220601_224655.jpg


      20220601_224632.jpg


      En hier met hun nieuwe kapsel.


      20220601_231834.jpg


      20220601_231827.jpg


      20220601_231846.jpg


      20220601_232405.jpg

      Zoals jullie zien ben ik niet al te rigoureus te werk gegaan, het lijkt weinig, maar toch een plastic tas vol.
      Voor nu laat ik ze goed herstellen, en van het weekend krijgen ze weer een lekker shotje Bio PK 5-8 topbooster.


      Nou laat het ff hierbij, tot de volgende update

      Comment


        #93
        staan dr mooi bij die rechts achter aan in maar een kleintje maar denk je dat zin heeft gehad de planten zo te trainen ziet nu niet heel veel verschil met een normale plant maar lijkt wel dat er nu een stik minder wiet aan zit dan hoe je normaal de planten hebt hoop dan maar.dat de kwaliteid maar super is dan

        Comment


          #94
          Staan er prachtig bij! Het mainlinen ziet er ingewikkeld uit maar lijkt niet veel meerwaarde te hebben t.o.v. een netje ophangen en dieven naar mijn mening. Hoe denk je er zelf over?
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #95
            Bedankt voor de reacties, mainlinen is eigenlijk niet zo ingewikkeld, maar wel als je met autopots (hydro) systeem werkt.
            De takken zijn veel moeilijker te buigen, dat heeft me veel tijd gekost vanwege afgebroken takken, hierdoor langer moeten laten herstellen.

            Ook had ik 1 plant opnieuw getopt zodat ze weer 8 toppen had, allemaal extra tijd, tja en als die dan veranderd in een man, is dat extra zuur.

            Vanwege de langere tijd van een kleine 3 weken, kreeg ik weer met een ander probleem te maken, n.l. stikstof tekort, de Biotabs tabletten waren uitgewerkt (werken 8 tot10 weken) kreeg wat geel blad, heb ze handmatig bij gevoed met Orgatrex (zie verslag hierboven)

            Omdat het een organische kweek is duurt het wat langer voordat je het resultaat bemerkt, inmiddels was ze vol in bloei en kreeg ik te maken met een kalium tekort, ook dat meteen aangepakt (zie verslag) al met al heeft dat denk ik wel invloed op de kwantiteit, denk dat het met de kwaliteit wel goed zit, de geur is super, en met het verwijderen van blad, plakten me vingers onderhand aan mekaar.

            Ga ik nog eens mainlinen? Ja en doordat ik hiervan toch veel hebt geleerd doe ik dat niet meer met autopots.
            In theorie kan je zeer goede oogsten halen, maar dan moet het allemaal "perfect" lopen, en dat geld ook voor scroggen enz.., kijk op YouTube zie je bij mainlinen en scroggen mega toppen met dito opbrengsten, en ja er zijn veel wegen die naar Rome leiden, en daar is mainlinen er 1 van.
            Ik heb toch ook gezien met scroggen dat het ook erg kan tegenvallen.


            Volgende ronde ga ik wel scroggen, i.c.m. supercroppen, en misschien "back building" gewoon omdat ik het leuk vind.

            Ik moet nu gaan i.v.m. afspraak, kom hier later op terug

            Comment


            • parakweker
              parakweker commented
              Editing a comment
              Ik heb afgelopen kweek ook veel gemainlined en ben tegen precies dezelfde problemen aangelopen. Het is mij een te risicovolle methode, bij meer dan de helft ging er wel een of twee keer iets mis en brak er een tak af. Sommigen heb ik nog goed kunnen redden met wat ductape maar de vertraging die je oploopt met die stress is echt niet leuk, ik weet zeker dat ik er door het tijdsverlies geen winst mee behaald heb (in verhouding van opbrengst gedeeld door kweektijd) tov een plant die je gewoon z'n gang laat gaan of eentje die je hier en daar een beetje buigt en een keertje topt.

            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Nou ja, precies dat dus, al die extra "verloren" tijd die geen meerwaarde leveren.
              Met de pech van de gebroken takken enz.... en de stress die de planten daarvan hadden "durfde" ik niet meer om tot de 2e node gezien van de hoofdtoppen de kleinere topjes te verwijderen (prunning)

              De wat lager gelegen topjes zoals bekend, snoepen veel energie weg waardoor de planten toch ietwat grillige toppen hebben, maar ondanks dat zijn de toppen wel mooi compact en hard.
              Volgende week (woensdag) komt nieuwe update, dan zie je het zelf.

              Maar toch vond ik het leerzaam, ga het nog weleens proberen, met een strain die zich daar goed voor laat lenen, en in gewone potten.
              Er zijn inderdaad nog meer trainings technieken die ik ook wil gaan proberen in de future.

              Greetz

            #96
            117 dagen oud.
            66 dagen groei.
            52 dagen 12/12 (7 weken + 2 dagen)
            14 dagen voorbloei.
            38 dagen echte bloei.

            Had het al in andere topic over, er is toprot geconstateerd, heb de top verwijderd, en dat bij een lage lv tussen 40% & 50%?

            Het einde komt in zicht, trichjes zijn nu nog cloudy en helder, nog maar weinig amber.
            Wel al wat amber op de suikerblaadjes, denk daarom nog 1 a 2 weken.
            Dan klopt het wel als je vanaf de switch naar 12/12 telt ( 27-04)
            De bloeitijd van Sleepy Joe is 8 tot 9 weken

            Eerst de plant met toprot

            20220617_223538.jpg 20220617_223435.jpg 20220617_223428.jpg

            De rest gaat goed, ziet er niet verkeerd uit, deze top is van de plant Rechtsvoor

            20220617_223509.jpg

            foto's hieronder zijn van linksachter

            20220617_223546.jpg 20220617_223451.jpg


            Rechtsvoor

            20220617_223442.jpg


            20220617_223533.jpg

            20220617_223447.jpg

            Hierboven de gedrongen plant, rechtsachter

            20220617_223558.jpg

            Einde komt in zicht, morgen voor de laatste keer voeding, biotabs pk top booster en dan minimaal 1 week alleen water ( of 2 weken ligt aan de trichjes)

            Laterz ​​​​​​​

            Comment


              #97
              De betreffende top is duidelijk rot aan te zien inderdaad. Alhoewel de ene soort vatbaarder is voor rot dan de andere, komt het niet door de luchtvochtigheid maar door dauwpunt. Wanneer je een kachel een uur voordat je lampen beginnen te branden laat aanslaan en nog twee uren laat branden nadat de lampen uit zijn, kan je de meeste rot wel uitsluiten. Of net zoals ik de kachel altijd laten aanstaan.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Als de dag- en nachttemperatuur niet te ver uit elkaar liggen ontstaat er geen dauwpunt. Daarom heb ik de kachel 24/0 aan in de kweekruimte. Een ontvochtiger maak ik geen gebruik van.

              • Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Hork
                Welke verwarming gebruik je? Heb je linkje?
                Dan haal ik me ook een verwarming ipv ontvochter.

                Heb ik trouwens bij het drogen ook geen ontvochter nodig?

                Bvd

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Gewoon een oliekachel, tweedehands gekocht via Marktplaats.

              #98
              Jammer van de rot maar de rest ziet er prima uit ! Goed in de gaten houden nu, gelukkig ga je bijna oogsten want het kan hard gaan als er eenmaal rot in zit.

              Heb je de slechte top(pen) al verwijderd ?

              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Ja de slechte top is verwijderd, voor de rest (nog) geen rot gespot.
                Doe de luchtontvochtiger nu 24/7 aan.

              #99
              125 dagen oud.
              66 dagen groei.
              ​​60 dagen 12/12( 8 weken en 4 dagen)
              14 dagen voorbloei
              46 dagen echte bloei

              Temperatuur in de tent schommelt tussen 26,8⁰C en 34,6⁰C
              luchtontvochtiger staat 24/7 aan, de lv min 39% max 68%

              Ze gaan nu goed, geen toprot meer geconstateerd.
              De trichomen worden elke dag met microscoopje bekeken, worden steeds meer milky, de heldere worden steeds minder, alleen nog amper, amber te bespeuren, dus nog zeker een dag of 7 of 10?

              Hier de foto's

              Linksachter

              20220625_003250.jpg


              20220625_003429.jpg


              De hele meidengroep


              20220625_003233.jpg


              Rechtsachter, ondanks dat ze een stuk lager is, maakt ze toch mooie compacte topjes, hard en erg plakkerig, ook de geur lijkt wat sterker dan van de andere 3.

              20220625_003318.jpg


              20220625_003623.jpg


              Rechtsvoor gaat erg goed, mooie toppen en dijen nog uit.


              20220625_003359.jpg


              20220625_003325.jpg


              20220625_003332.jpg


              En wat losse toppen foto's

              20220625_003519.jpg

              20220625_003448.jpg












              Attached Files

              Comment


              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                ze zeggen ook niet voor niks dat anesia de sterkte wiet zaaden heeft en daarmee de sterkste wiet toch iets om op trots te zijn

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Het amber busje komt zo wordt genieten !

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Ahja juist een actieve inblaas...
                Lukt het dan om dit te gaan finetunen met de actieve uitlaat of kwestie gwn de tent in de gaten houden? komt de rot dan mss door ev te weinig luchtverversing.

              Dikke toppen en mooi dat je geen rot meer gespot hebt!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                Mooi hoor, dat wordt een prima oogst!
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  Ziet er goed uit, mainlainen duurt lang maar dan heb je ook wat.
                  buiten-2020, 2021, 2022, 2023
                  Hydro-met afjes-2022

                  Comment


                    130 dagen oud.
                    66 dagen groei
                    65 dagen 12/12 ( 9 weken en 2 dagen)
                    14 dagen voorbloei
                    51 dagen echte bloei

                    Temperaturen zitten tussen de 29,8⁰C en 35,4⁰C
                    De luchtontvochtiger staat 24/7 aan, de lv is minimaal 39% en maximaal 61%

                    Er is nu 1 dame die voorzichtig wat amber trichjes laat zien, de andere hebben nu veel milky trichjes, de heldere trichjes nemen verder af, nog maar weinig amber.

                    Ook worden de toppen dikker, lijkt wel wat op foxtailing, maar alles is zeer compact, niks fluffy.
                    De dames staan nu ruim 1½ week op alleen water.

                    Denk dat eind van dit weekend/begin volgende week 1 plant geknipt kan worden, gok dat de andere nog 1 week langer moeten, maar dat wordt beslist door de trichomen check.
                    De foto's

                    Deze dame die Linksvoor staat is het verst, zei heeft de meeste amber trichjes.
                    Ook heb ik haar tak onbedoeld geknakt, wilde de plant daarachter controleren op amber trichjes, en heb zo per ongeluk de tak geknakt.

                    Zag het gisteravond pas, maar gaat goed, bijna niets van te zien,

                    20220629_230955.jpg

                    De 2 linker dames

                    20220629_230933.jpg


                    Linksachter


                    20220629_231006.jpg

                    Rechtsachter mijn kleine vrouwtje


                    20220629_231013.jpg


                    20220629_231010.jpg

                    En dan nu de dame die Rechtsvoor staat, toppen worden almaar dikker, love it


                    20220629_230849.jpg


                    20220629_230857.jpg

                    20220629_231056.jpg

                    Deze foto hierboven is de dame Linksvoor

                    En deze is van Rechtsvoor

                    20220629_231020.jpg


                    20220629_231050.jpg

                    20220629_231032.jpg 20220629_231119.jpg

                    20220629_231001.jpg


                    En dit is een foto van een top die een klein plekje met rot had (plant rechtsachter) meteen verwijderd en heb al een stukje gerookt gisteravond, was na 2 dagen droog, ff gecheckt nog met microscoopje, merendeels milky met nog ook heldere trichjes, en weinig amber.

                    Moet zeggen dat ze ondanks dat ze nog niet rijp genoeg is, een sterke werking heeft, Eerst ga je skyhigh, daarna toch nog een behoorlijke bodystone.
                    Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn eenmaal dat ze rijp genoeg zijn.

                    Hier foto van de pré geoogste top.

                    20220627_230932.jpg

                    20220627_231013.jpg
                    Zeer compact en hard, no fluffy.


                    Tot de volgende keer

                    Comment


                    • Old dawg
                      Old dawg commented
                      Editing a comment
                      Highrider heb gisteravond precies dat gedaan, zag aan een top dat er 2 blaadjes gedraaid zaten, die trok ik zo los.
                      Dat gedeelte verwijderd en met microscoopje bekeken, er zat beginnend plekje met rot in, helemaal schoongemaakt, de rest ligt nu te drogen.

                      Heb een zwenk ventilator op de grond staan, blaast zo aan de onderzijde van de planten, ook heb ik een actieve inblaas ventilator met geperforeerde luchtslang die lucht aanzuigt vanuit het schuurtje waar de luchtontvochtiger 24/7 aanstaat.

                      Er wordt passief verse lucht van buiten aangezogen, middels een spleetje aan de onderzijde van de schuurdeur van 1 a 2 cm.
                      Ondanks de luchtontvochtiger zie ik wel de lv omhoog gaan met regenachtige dagen.

                      Tot nu toe leeg ik dagelijks het waterreservoir van de luchtontvochtiger ( om de 12 uur) met gemiddeld 3 tot 5 liter per keer

                      Als de lv% buiten 90%+ is dan is het in de tent al gauw 50% tot 70% (lamp uit/ aan) kan daar voor de rest niets meer aan doen.

                      Hoop voor nu dat ik het onder "controle" kan houden, oogsten gaat niet lang meer duren, en ga van het weekend de 1e omhalen, deze had al wat amber, en dat neemt nu snel toe, bij de andere begint het amber festijn nu ook, gok dat die midden of eind volgende week kunnen.

                    • Canaboid
                      Canaboid commented
                      Editing a comment
                      Prachtige toppen

                      Wat ga jij stoned worden.

                    • Tijnie82
                      Tijnie82 commented
                      Editing a comment
                      ziet er lekker uit en anesia kennende ga je ceker knetter stoned worden

                    Enjoy the pretty ladies...
                    Keep it simple and don’t invent with your mouth.

                    Comment


                      Inmiddels geoogst en in de 2 liter weckpotten, 3 stuks in totaal, zitten goed vol.
                      Had tijdens het oogsten toch nog wat rot gevonden, was gelukkig maar weinig, had alleen niet gewogen hoeveel gram rot er was.

                      De toppen zijn gewogen na 10 dagen in de weckpotten te curen, het gewicht was op dat moment 434gr.
                      Had al wat gesnoept, schat het in op zo'n 455 a 460gr, en dat is opzich niet verkeerd.

                      Sleepy Joe is erg lekker, maar ben geen connaiseur, ik proef al dat fruit enz.. niet, wel rook ik tijdens het knippen een lemon aroma.

                      Het is een zeer sterk wietje, echt superstoned, rookt lekker, niet scherp ofzo, (ik rook puur)
                      Hier kunnen ze in de coffeeshop alleen maar van dromen.

                      Dus ja, ik ben een tevreden man met heerlijke geile wiet, 2022 was voor mij al met al een goed kweekjaar.

                      Iedereen die meegelezen of gereageerd hebben wil ik hierbij bedanken

                      Comment


                      • Wesley pipes
                        Wesley pipes commented
                        Editing a comment
                        Lekker, laat ze smaken!

                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Zo te lezen heb je een prima ronde gedraaid, geniet er van!

                      • Monkey Man
                        Monkey Man commented
                        Editing a comment
                        Netjes man wel een lange ronde maar lekkere wiet top man
                    Bezig...
                    X