Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sleepy Joe in 4 autopots xl smarpots + geüpgraded airdomes onder Spiderfarmer sf4000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 5x Sleepy Joe in 4 autopots xl smarpots + geüpgraded airdomes onder Spiderfarmer sf4000

    Korting op 420shop
    Hallo master growers, dit wordt m'n 1e binnen kweekverslag en zal mijn best doen om dit kweekje tot het eind up to date te houden,

    Ben op 10 feb 14.00 uur begonnen door de zaden in een glas water te deponeren en na 24 uur heb ik ze in de koffiefilter gezet, zag dat er al bij 2 hele kleine witte puntjes, op vrijdag 11 feb op 1 na kwamen de worteltjes bij 4 v/d 5 opdagen.

    Dat vond ik best wel snel gaan, ook al waren de worteltjes nog klein (2a3mm)

    Heb Zaterdag de 12e feb op 1 na de zaadjes in 1liter potjes gedaan, het 5e zaadje 1 dag later.
    Maandag kwamen 4 omhoog piepen en de 5e op Dinsdag, ben daar helaas vergeten pics van te maken.



    Dit zijn de trays waar straks de stoffen potten met potsocks (xl smartpots 20 liter) in komen te staan.
    In het midden de aquavalve5 systeem met filtertje en koppelstukken om straks de leidingen op het vat aan te sluiten.
    Alles grondig gereinigd met dettol, en 2 x gespoeld.

    In de trays de geüpgraded airdomes waarbij ik de geperforeerde luchtslangetjes heb vervangen en aangepast met luchtstenen van 8cm voor meer zuurstof opbrengst, deze komen onderin de potten, dan worden ze afgedekt met nylon matjes zodat er geen aarde in kan komen.

    Dan gaan de gewassen hydrokorrels erin tot zo'n 4a5 cm, voor de rest opvullen met aarde en dan moet het allemaal gebeuren.



    De voeding is geheel biologisch van biotabs, startrex, orgatrex, mycotrex,PK compost tea, bactrex & bio PK booster 5-8.
    Heb ook een nieuwe luchtpomp van 1200 liter p/u.



    Hier het watervat, waterleidingen + luchtslangetjes met luchtstenen 5cm, en pomp die ik ga gebruiken om compost tea te maken.
    En heb ook de Biogreen thermo2 gekocht voor de kabelverwarming.



    De hydrokorrels van DCM, geheel bio


    Het product Agra-Perlite (korrelgrootte 3) is RHP/ECAS gecertificeerd en FIBL gecertificeerd voor bodemverbetering in de biologische teelt.
    En Biocanna terra plus.

    20220204_152231.jpg

    De zaden zijn van Anesia-seeds, het gaat dus om de Sleepy Joe 5x, de Nova OG is een freebee, ga ik andere x doen.


    20220219_155602.jpg

    De ruimte waar in het gaat gebeuren is een Mars-Hydro tent van 120x120x200, onder een Spiderfarmer sf4000, kacheltje erin voor wat lekkere warmte en heeft 3 standen 600w-900w-1200w en staat nu op 600w en op 50%.

    Ook vanaf onder wordt er verwarmd met 12m kabelverwarming, werkt zeer goed en ben er erg tevreden mee.
    De meisjes op 1na staan nu 6 dagen onder het zonnetje die op 75cm hoogte hangt, en op 35% gedimd.

    20220219_155527.jpg

    Aangename temperaturen die tussen de 21⁰C & 26⁰C zijn, wel lage lv van +/_ 35%


    20220219_155631.jpg

    En hier de luchtontvochtiger die ik 2e hands via M.P. heb aangeschaft, werkt erg goed, dit is de 300 serie met max 19 liter per 24 uur.

    Pfieuww hé, ik laat het hierbij, tot de volgende post.

    ​​​​​​​Greetz Old dawg

    #2
    Leuk, interessante opstelling en voeding bij elkaar
    Ik mis volgens mij wel een paar foto's aan het begin van je bericht..

    Heel veel succes deze ronde
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik las ook dat de hydrokorrels aangevuld worden met potgrond @Rreppellsteeltjam, bio-tabs en voeding, en ik lijk wat foto's te missen dus kan het niet goed beoordelen.. Ik dacht dat het een soort semi-hydro werd.. Maar wat vind jij zelf Old dawg ? Hoort je verslag bij hydro of staat hij hier prima?

      Old dawg ik mis volgens mij de foto's van je trays, je voeding, het watervat de hydrokorrels, ...
      Tenminste als ik naar de opmaak en tekst kijk.. Maar ik kan dat fout hebben natuurlijk De eerste fotos's die ik zie zijn van je zaden (daarna lijken alle foto's gewoon aanwezig te zijn).

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Zie dat de foto's er niet meer zijn kroket, bedoel de foto's van die trays enz..??

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Voor mij mistten de foto's al vanaf het begin, ik weet dus ook niet precies welke er missen Old dawg De eerste foto die ik zie zijn van je zaden, daarboven lijk ik meerdere foto's te missen..

    #3
    Succes, ik volg. Toffe setup!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Thanx Wesley pipes, aan de setup zal het niet liggen, als er wat mis gaat kan ik het alleen mijzelf aanrekenen, maar hé met de nowhow van de JD gang kan het alleen maar goed gaan

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Komt vast wel goed hier !

    #4
    Succes!
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Bedankt Flip Hasjkip

    #5
    Succes Old dawg !
    zijn dat werkelijke wattages ? 1200watt .. dat word knallen.
    Ik zie bij je voeding geen calmag staan ? Zal je toch nodig hebben denk ik.

    Groet !

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ik gebruik gewoon kraanwater en de ec van het water is dacht ik 0,55, of bedoel je dat je het toch moet gebruiken vanwege het led licht?

      1200w wordt gebruikt bij vol vermogen, de lamp staat op 35% de kabelverwarming is 60w en de kachel staat op 600w op ½ stand, is nog veel maar geen 1200w denk(hoop) ik.

      Dus als ik het goed heb gebruikt de lamp dan zo'n 150w de kabelverwarming 60w en dan de kachel, denk omdat ik op 50% heb staan zal dat +/_ 300w zijn.
      Maar kan het ook mis hebben, wordt tijd dat ik zo'n stroomcalculator aanschaf.

    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Ik gebruik kraanwater en zie na twee drie weken toch meestal een calmag tekort opduiken. Het is handig als het al in huis hebt voor dat het tekort zich voordoet.

      Klein flesje atami valt goed mee in prijs.

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Na jou opmerking, bleef het een beetje bij me knagen, dus wil ik net biobizz calmag bestellen (biologisch) ligt de ING app op z'n reet.

    #6
    Voor de geïnteresseerden hier wat info over de Sleepy Joe zaden van...



    Eigenschappen Sleepy Joe zaden:
    • Bestaat voornamelijk uit indica genetica
    • Geschikt voor SoG en ScroG
    • Zeer hoog THC-gehalte van 34%
    • Snelle bloeier, binnen 8-9 bloeiweken oogstrijp
    • Merk: Anesia Seeds

    Voor Sleepy Joe van Anesia Seeds is een ​​Obama Kush geselecteerd op kracht en aroma, waarna deze is gekruist met de THC-bom Nova OG. Het resultaat is een indica-dominante hybride met uitstekende genetische eigenschappen in termen van potentie, aroma en therapeutische effecten.

    Sleepy Joe vormt een sterke hoofdstam en veel zijtakken die overladen zijn met glinsterende toppen. Haar toppen krijgen tegen het einde van de bloei vaak een paarse of zelfs bijna zwarte kleur. Sleepy Joe presteert zowel binnen als buiten uitstekend. Ze bloeit in ongeveer 8-9 weken uit tot een oogstrijpe wietplant. De bloeitijd duurt tussen de 8 en 9 weken en de planten zijn zeer geschikt voor de SOG-kweek of verschillende planttrainingsmethoden.
    Medicinale cannabis

    De uitstekende therapeutische eigenschappen maken haar een grote speler in de wereld van medicinale cannabis. Pijn smelt letterlijk weg, spieren ontspannen en slaapstoornissen lossen op in diepe ontspanning en positieve gevoelens. De unieke, langdurige high van de soort combineert krachtige fysieke effecten met een geweldige boost van euforie en creativiteit. Het verdovende en intense effect verrast zelfs ervaren gebruikers met een hoge tolerantie en mag niet worden onderschat. Sleepy Joe heeft een heel bijzonder cannabinoïdeprofiel en een indrukwekkend hoog THC-gehalte van wel 34%.

    1b579843c1b189da2e294b17f6b04eb7.jpg

    Laterzzz

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Klinkt goed !

    #7
    Heb de aarde bevochtigd met plantenspuit, vond het ietwat droogjes, heb ook voor all security ff de potjes gevoeld en waren toch wel wat lichtjes t.o.v. het inwateren pcies 1 week geleden.
    Ook vond ik de lv wat aan de lage kant.

    20220220_142401.jpg

    Zo klusje geklaard, heb de vloer bevochtigd en wat in de schaal bevoegd, lv begon meteen te stijgen,

    20220220_143413.jpg

    Bij de zwarte lv meter is het wat hoger, had hem nat gemaakt vandaar, oranje geeft de goede lv weer.

    20220220_143418.jpg

    Min/max temperatuur, was nog ff voordat ik de boel heb bevochtigd, wat ik wel fijn vind is dat er niet veel verschil zit met lamp uit/aan.

    20220220_142443.jpg

    20220220_142516.jpg

    Doordat ik (nog) niet naar buiten afblazen, maar laat circuleren in schuurtje, blijft hier de temperatuur maar ook de lv op goed niveau.

    20220220_142610.jpg

    Zo dat was het weer voor ff, mag nu met dat pleuris weer naar buiten met de doggies...c u later

    LfFHJwQD_400x400.jpg

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      34% succes! ik pak een 🪑

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De lemon shining silver haze is ook 34% toch?

      Vind ik wel meevallen hoor.

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Die Lemon shining haze heeft +/_ 20% t/m 25% thc, effect is ook anders omdat het om een sativa strain gaat, en m.n. de lemon shining haze is ontwikkeld als een soortje waar praktisch geen body of couchlock effect in zit.
      M.a.w. geeft deze lemon shining haze een meer een uplifting gevoel waarbij je nog vrij actief kan functioneren.

      Dat is als het goed is zeker niet het gevoel die je krijgt bij indica (dominante) soortjes, en al helemaal niet met zulke hoge thc %tages, ik wil gewoon de knock-out soortjes zodat ik een aantal uren goed kan pitten.
      Heb erg genoten van andere 2 soortjes die ik ook van Anesia had, n.l. Slurricane en Blackberry-Moonrocks.
      Ook erg sterk en lekker.

    #8
    Kijk je uit met die sleepy Joe?
    Ga je sky high van en voor je t weet flikker je van de trap.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


      #9
      Snap ff niet wat er is gebeurd, foto's weg?
      Kreeg dit te zien:

      Posted Photos 12 Photos
      Your gallery viewing permissions are restricted. Some photos may only show as thumbnails, and others may be hidden

      Comment


        #10
        Pssst, het zijn de Russen.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik dacht de Chinezen!!

        #11
        Weer wat gegroeid, gaat lekker, geen gekke dingen.

        20220221_144442.jpg

        Temp: min/max

        20220221_144340.jpg

        20220221_144354.jpg

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Goed in de gaten houden die kleine potjes, staan snel droog. Kwam een keer thuis ‘s nachts van een dagje festival en wou niet met mijn gare kop mijn hok in dus tot de volgende morgen gewacht. Lag alles plat :p

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Thanx Flip, ja dat doe ik zeker, helemaal omdat er 2 verwarmings systemen aan heb staan.
          Dit zijn 1 liter potjes, des al niet te min blijven opletten

        #12

        Ben op 10 feb 14.00 uur begonnen door de zaden in een glas water te deponeren en na 24 uur heb ik ze in de koffiefilter gezet, zag dat er al bij 2 hele kleine witte puntjes, op vrijdag 11 feb op 1 na kwamen de worteltjes bij 4 v/d 5 opdagen.

        Dat vond ik best wel snel gaan, ook al waren de worteltjes nog klein (2a3mm)

        Heb Zaterdag de 12e feb op 1 na de zaadjes in 1liter potjes gedaan, het 5e zaadje 1 dag later.
        Maandag kwamen 4 omhoog piepen en de 5e op Dinsdag, ben daar helaas vergeten pics van te maken.



        Dit zijn de trays waar straks de stoffen potten met potsocks (xl smartpots 20 liter) in komen te staan.
        In het midden de aquavalve5 systeem met filtertje en koppelstukken om straks de leidingen op het vat aan te sluiten.
        Alles grondig gereinigd met dettol, en 2 x gespoeld.

        20220219_143406.jpg
        In de trays de geüpgraded airdomes waarbij ik de geperforeerde luchtslangetjes heb vervangen en aangepast met luchtstenen van 8cm voor meer zuurstof opbrengst, deze komen onderin de potten, dan worden ze afgedekt met nylon matjes zodat er geen aarde in kan komen.

        Dan gaan de gewassen hydrokorrels erin tot zo'n 4a5 cm, voor de rest opvullen met aarde en dan moet het allemaal gebeuren.



        De voeding is geheel biologisch van biotabs, startrex, orgatrex, mycotrex,PK compost tea, bactrex & bio PK booster 5-8.
        Heb ook een nieuwe luchtpomp van 1200 liter p/u.

        20220219_145924.jpg

        Hier het watervat, waterleidingen + luchtslangetjes met luchtstenen 5cm, en pomp die ik ga gebruiken om compost tea te maken.
        En heb ook de Biogreen thermo2 gekocht voor de kabelverwarming.

        20220219_144418.jpg

        De hydrokorrels van DCM, geheel bio

        20220219_160023.jpg

        Het product Agra-Perlite (korrelgrootte 3) is RHP/ECAS gecertificeerd en FIBL gecertificeerd voor bodemverbetering in de biologische teelt.
        En Biocanna terra plus.

        20220219_151050.jpg
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          AAAAAAAAAArgh !!!!!!!!

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          ik zie een melding, kijk.... weg

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Prima Old dawg
          Verplaatst naar hydro kweken > hydro kweekverslagen

        #13
        Ik ben erg geintereseerd in die quantrum board lamp die je gebruikt. Ik ga je volgen man. En dat water systeem lijkt me ideaal maar je hoort nog wel dat ze verstopt raken. erg interessant ik ga je volgen.

        Comment


          #14
          Ik heb al 1 ronde gedraaid met de autopots, daarbij gebruikte ik de Bio-green voeding die ik in het vat maakte.
          En dat ging prima nergens geen last van.
          Ze hebben wel de aquavalve verbeterd door aquavalve5.
          Hieronder een stukje uitleg gekopieerd van de site autopot.nl

          De inlaat van de nieuwe AQUAvalve5 hebben wij met 66% vergroot naar 5mm en kan er gebruik worden gemaakt met 9 mm slagen en koppelingen. Deze aanpassing maakt het mogelijk om een nog breder scala aan meststoffen te gebruiken in AutoPot systemen. Tevens worden de trays van de systemen sneller gevuld, is er minder onderhoud nodig en is het risico op blokkades geminimaliseerd.

          Nu ga ik Biotabs gebruiken, dus zit er straks alleen water in het vat, No problemo.

          Comment


            #15
            De meissies staan nu zo'n 7 dagen bovengronds, gaat goed zo.
            Heb toch maar voor de zekerheid een luchtbevochtiger in de tent gezet (clean air optima).
            Vond de lv toch wat aan de lage kant.

            Lamp op 75 cm boven de koppies gedimd op 35%
            min/max temperatuur & lv.

            20220222_150742.jpg

            20220222_150756.jpg

            20220222_150654.jpg

            De luchtbevochtiger doet goed z'n werk, ben ff weggeweest en toen ik de tent open deed hing in de onderste gedeelte een ware mistbank, ff op minimaal gedraaid en nu afgezakt naar 80%.
            Geen watergift vandaag.

            Ciao tot laterzzz

            s-l400.jpg

            Comment


            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Daarom toch maar ff afgezet, filter heb ik daarom ook nog niet aangesloten, maar dat doe ik zowiezo niet tijdens groei, gaat je filter ook langer mee.
              Afzuiger staat op +/_35%.

              Ff over dat het niet nodig is, dacht m.n. in de beginfase dat de wortels nog niet genoeg konden opnemen, en dat dat dan via de lobblaadjes ging die het vocht uit de lucht halen.
              De lv in m'n tentje zonder de luchtbevochtiger is 30% a 35%, niet vergeten dat er kabel & olieradiator aanstaan.
              Maar je hebt zeker gelijk met al die elektrische apparaten.

              Bedankt....Old dawg

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Dat is bij stekken, die hebben nog geen of weinig wortel dus krijgen ze vocht binnen via het blad. Daar moet je RH dus hoog zijn.

            • Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Ok bedankt Flip Hasjkip duidelijk, gaat er vanavond weer uit.
          Bezig...
          X