Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Pineapple Express AF (Barney's Farm) + Critical Kush AF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Rreppellsteeltjam
    Tijnie82

    Thx for feedback. IK heb een EC meter ze, ik gebruik hem alleen zelden, de batterijtjes zijn op XD.

    Als ik voeding aanmaak, laat ik altijd een emmer kraanwater 24u staan. Vervolgens doe ik voeding erbij en zuur ik af.
    Moet ik voor EC het water verrekenen?

    Ik ga alvast ph terugbrengen tot 5.8

    Comment


    #17
    Hahaha niet opgeven geloof me als je het onder de knie krijgt is het het meer als waard. Ik vind het wel vrij interessant dat mensen zeggen dat ec niet zoveel boeit. Het ding is namelijk met ec bepaal je het voedings gehaalte in je water. Eigenlijk is het vrij simpel je checkt op dag 1 wat je voedingswaarde is en vervolgens de volgende dag weer. Mocht de ec stijgen dan moet je een minder sterke voeding maken mocht die dalen dan juist een sterkere voeding. Verder als je op je ghe bussen kijkt staat het recept en zolang die binnen die ec waardes blijft is het goed.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat werkt alleen bij een circulerend systeem, druppelaars en handwater gewoon de juiste ec en ph aanhouden.

    #18
    En even over je vraag waarom je ph op en neer moet laten gaan moet je even google naar voedingsopname wiet. Daar zie je wat wel en niet word opgenomen bij welke ph en dan zie je ook waarom die op en neer moet gaan. Dit is namelijk omdat niet elke voedingstof bij bijvoorbeeld 5.5 word opgenomen

    Comment


      #19
      Rreppellsteeltjam ok dan!
      SteamBoat

      Haha, het is een leerkweek he. Ik geef niet op maar mis duidelijk toch nog wat kennis. Geeft niet, al doende leer je en als deze kweek mislukt, start ik gewoon een nieuwe. Het zal ooit wel lukken.

      Ik heb geen voedingsvat dus kan de evolutie van ec niet checken. Ik maak elke twee dagen een emmer aan. Ik kijk niet naar ec maar probeer de planten te lezen zoals op aarde. Niet het beste idee zo blijkt, morgen die batterijen voor de ec meter halen XD.

      Ik ken de grafiek die je bedoelt. Op aarde maakte dat minder uit, op hydro duidelijk meer.

      Maar ik wist eerlijk gezegd niet dat je op hydro de ph mag laten schommelen. Ik zat dogmatisch vast aan het 5.5-5.8 idee. Ik dacht dat teveel schommelingen stress opleverden. Weer wat geleerd.

      Comment


        #20
        Ik kweek zelf op dwc en ben ondertussen op het punt dat mijn af zn 3,5 liter water per dag drinkt. Ik vulde eerst elke dag voeding bij maar nu is na 2 dagen het vat bijna leeg dus maak dan gewoon nieuwe. Meestal zuur ik af op zn 5,6 dan na een dag is die naar 6,0 en voor ik hem ververs is die dan net 6,7 ofzo. En tot nu toe gaat dat prima! De ec blijft overigens tussen spec van gme

        Comment


          #21
          SteamBoat Ik zit op 4 liter per twee dagen, maar de bloei is natuurlijk nog niet voluit bezig. Later verwacht ik dit elke dag te moeten geven.

          Ok, ik ga nu pH ff op 5.6 houden zoals ervoor. Geef terug bloeischema nu.

          Ik heb eigl alles liggen voor een een eb vloed systeem: op maat gezaagd hout, pompen, een vat, vijverfolie. Maar te weinig tijd.

          Maar dat ga ik ook gwn ff geen tijd insteken zolang ik de basics nog niet eens goed kan.

          Comment


            #22
            Hoi,

            Ik zit nu rond de 72 dagen vanaf zaad.

            Na het bladproblemeen is eigenlijk wel alles goed beginnen gaan.

            Wat ik denk fout te hebben gedaan: geen goeie pH meter, teveel water en voeding. En ik merk dat calgel wel echt nodig is af en toe. Ik heb ook bladvoeding gegeven als het licht aanstond. Ik ben een beetje roest na 5 jaar niet kweken XD.

            Nu, daarna ging het wel beter en ik ga ze wel succesvol kunnen afbloeien.

            Misschien niet de beste oogst (eigenlijk mijn slechtste oogst ooit denk ik), maar veel geleerd. En er zit echt heel veel potentieel in hydro kweken, merk ik nu.
            Last edited by Jonathan666; 30 March 2023, 23:28.

            Comment


              #23
              Foto' zijn niet perfect, maar zo krijg je toch een beeld.

              Ik denk te landen op 250 gr minstens.

              Alvast bedankt voor de tips die ik hier kreeg!

              De critical is zo goed als klaar. Best coole soort vind ik.
              De pineapple express: 3 klaar, 2 moeten best wel nog lang.

              Nuja, ik laat planten altijd voortgaan tot ze het helemaal opgeven en al hun blad kwijt zijn .

              groetjes




              Attached Files

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                De thc kan ook weer minder worden hè.

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Te lang laten staan is ook niet goed zodra er amber is dan gaat de thc al achter uit en vranderdt het effect

                Mijn ervaring met afjes is kan soms erg lang duuren voor de thrichomen van milky naar amber gaan beetje amber is wel lekker maar te veel ook niet smaakt je wiet nergens naar


                K zou zeggen goed de thrichomen in de gaten houden en als de thrichomen zeggen van we zijn rijp voor de slacht oogsten


                Op een gegeven moment komt er geen gewicht meer bij maar rijpen ze alleen verder

              #24
              Rreppellsteeltjam Is dat echt een ding?

              Ik las elders dat je autoflowers best kan laten doen tot ze effectief geen blad meer hebben. Strookt ook wel wat met mijn ervaringen met "gewone" wietplanten.

              De laatste loodjes brengen toch altijd wel extra grammen merk ik. Soms veel zelfs.

              Comment


                #25
                Tijnie82 Bedankt voor de info.

                Ik gebruikte vroeger microscoop maar 'k vind dat beetje te "klinisch" soms. 'k Vind het leuker om de plant af te lezen.

                Nuja, ik zit nu aan dag 6 qua spoelen dus ga ze wel stilaan oogsten.



                Comment


                  #26
                  Ligt nog te drogen, maar ik post het gewicht (bij benadering) binnenkort.

                  grtjes en bedankt voor de tips.

                  Comment


                    #27
                    Hey!

                    Ben uiteindelijk op circa 200 gr beland. Zeker geen topoogst. Op aarde nooit zo slechte oogst gehad denk ik.

                    Maar goed, het doel was deze kweek tot einde brengen en leren dus op dat vlak is het best wel geslaagd.

                    Het is wel lekker rokertje. Die pineapple express (je proeft echt de ananas bij sommige phenos XD ) vind ik zowel leuk als overdag rokertje (met mate) als een slaapwel joint. Ben blij dat ik deze soort heb gegroeid. Beetje teleurgesteld met de opbrengst, maar auto's zijn daar wat beperkt in.

                    Desalniettemin, best goed zaad van Barney's Farm.

                    Maar ik ga na de zomer sws terug verder met hydro en ik heb van deze kweek wel flink wat geleerd:

                    1. Minder voeding
                    2. Minder water
                    3. een pH uitschuiver kan grote gevolgen hebben.

                    groetjes en tot de volgende.

                    En bedankt voor de tips.
                    Last edited by Jonathan666; 3 May 2023, 17:16.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      EC meter!!!!!!!!!!

                      Luister nou toch es.

                    #28
                    Rreppellsteeltjam Haha je hebt dat idd wel vermeld ja
                    Ik neem het mee voor volgende kweek en zal ongetwijfeld helpen .



                    "Ec heeft ook vaste waardes per fase, je begint met 0.8 en eindigt met 2.5, als de plant dat aan kan, sommige kunnen max 1.6 aan."

                    Kan je dat nog keer ff uitleggen? De formule? Reken je Ec van regenwater mee? Van pH min?



                    Comment

                  Bezig...
                  X