Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto ultimate op rdwc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Auto ultimate op rdwc

    Korting op 420shop
    Ja eindelijk we kunnen los!

    Goed aangezien ik in mijn vorige run wat problemen tegen ben gekomen moest het kweek systeem een update hebben. ik van een dwc naar rdwc gegaan.
    DIt is de nieuwe setup: IMG-20230522-WA0010.jpg

    Setup:
    Tent: Gorrilla 120x120x240 (tent is op de maximale hoogte)
    Lamp (voorgroei): Spiderfarmer SF1000
    Lamp (late groei en bloei): Mars Hydro Smart FC 4800
    Kweeksysteem: Growrilla custom Rdwc

    Even kort over het kweeksysteem.
    Wat je hier ziet is eigenlijk een single bucket met daaraan een controlpot gekoppeld. In de linker bucket zit de plant en in de rechter zit een water pomp. Deze pomp pompt het water via de bovenste leiding naar de bucket met de plant en vervolgens loopt het via de onderste leiding weer terug.
    De belangrijkste reden hiervoor is dat er nu geen 10 liter water meer in het systeem zit maar 20. Vooral in de late bloei gaat deze plant over de 6a7 liter per dag drinken en het is onmogelijk om de ec en ph waardes dan nog binnen spec te houden met 10 liter water.
    Nu hebben we 20 liter en hopen we dat alles wat stabieler wordt.

    Daarnaast heeft het leuke voordelen zoals makkelijker de waardes testen. Het koelen met bevroren waterflessen zonder dat die in contact komen met wortels. En natuurlijk het veel makkelijker aftappen van het systeem aangezien er nu een waterpomp inzit.

    Okee dat was niet kort sorryyy..
    ​​​​​​Ik draai met een dubbele luchtpomp 1 grote (5l/m als ik me niet vergis) die zit in de linker bucket en dan een kleine in de rechter van 1a2 l/m.
    rechter is er eigenlijk alleen maar voor dat er wat turbulentie in de bucket zit zodat het niet regelrecht van leiding naar pomp gaat maar eerst goed mengt.

    Lampen hebben we 2 verschillende simpel weg omdat het onzin is om met een foodprint van 120x120 te gaan lopen draaien als het plantje geen cm breed is...
    Zodra die buiten de 60x60 is gaat die andere lamp er boven.
    Last edited by SteamBoat; 8 June 2023, 19:00. Reden: Ander lamp voor de late groei/bloei fase

    #2
    Gelijk maar even een post er achteraan dan.

    We gaan deze run Auto Ultimate van dutch passion draaien vooral omdat die krengen zo gruwelijk groot kunnen worden. Ik hoop dat het gaat passen hahah

    Deze run begon 2 weken geleden met alles schoon te maken en af te zuren en afgelopen week al is het zaadje het filter in gegaan. Helaas had de eerste er niet veel schik van maar bij de 2de hadden we meer geluk!
    IMG-20230520-WA0057 (1).jpg

    Na 2 dagen is die overgeplaatst naar een blokje en direct de klei korrels in.
    1 dag later was die boven en heb ik hem in het systeem geplaatst.

    Als voeding gebruiken we GHE tripart flora Netjes aan het recept van de fabrikant gehouden.
    PH: 5,8
    EC: geen idee (nog niet heel boeiend op dit moment)

    En dit is vandaag!
    IMG-20230524-WA0014 (1).jpg


    ​​Plant strekt me teveel dus lamp van 50% naar 75% gezet
    Ph is stabiel.

    (Dit was een hele korte samenvatting van de afgelopen weken maar moest even bijbenen)

    Vragen zijn altijd welkom en in het verslag verder zal ik verder ingaan op details.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Kan je de lamp niet dichterbij plaatsen in plaats van het vermogen op te drijven. Komt op het zelfde neer maar kost uw minder. Zelfde watage en 3 keer dichter plaatsen als de warmte het toelaat.

    #3
    Oja en succes😉

    Comment


      #4
      Dat zou zeker mogelijk wezen maar op dit moment hou ik me even aan de afstand die spiderfarmer adviseert. Daarnaast is het maar 25 watt verschil

      Comment


        #5
        Mooie set up, succes!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #6
          Dit is de laatste dag op dit voedingswater morgen word het vervest en word het ook sterker dit is ook direct het moment dat we de ec bij gaan houden!

          P_20230527_124529.jpg

          De strek zit er behoorlijk in... Wat me behoorlijk verbaast aangezien de vorige geen enkele problemen had..

          Gelukkig hebben we ondertussen de eerste wortels in het voedingswater hangen P_20230527_124631.jpg

          Even voor de mensen die van waardes houden.
          Ec: onbekend
          Ph: 5,8
          Temp: 23,3

          Ik zag trouwens dat ik nog niet vermeld had op wat voor licht schema we draaien maar dit is de normale 20/4
          ​​​​​en de lamp gaat uit op de warmste uren van de dag ivm de temps.

          Comment


            #7
            Ik zou de lamp meteen wat laten zakken met strek want dat wil je niet!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #8
              Helemaal mee eens ik wil hem er alleen niet te dicht ophebben aangezien het plantje vrij zwak is. Kleine stapjes per keer tot de strek eruit is. Ik hou het in elk geval scherp in de gaten!

              Comment


                #9
                Lamp op meer kracht laten draaien is een slechte optie blijkbaar ik zie direct mijn water temps omhoog schieten naar de 25 graden. Lamp terug op 50% en er een stuk dichter op.. in de toekomst kan die natuurlijk wel op volle kracht draaien aangezien de buckets dan in de schaduw staan

                Comment


                  #10
                  P_20230530_112433.jpg kleine update

                  Gister het water vervangen en meer voeding toegevoegd. Het plantje lijkt hier goed op te reageren.

                  Ec 1.4
                  Ph 5,8 (is me iets te stabiel dus volgende water wissel even een dag op 6,3 ofzo laten)

                  Temps begint een beetje een probleem te worden want die wil hoog oplopen en ik kan het met bevroren water flessen niet af. Dus ik heb een water chiller besteld!

                  Comment


                    #11
                    Voor een luie stoner zijn dit echt top tijden!

                    Eerste weken in dwc zie ik altijd een beetje als vakantie Plant gebruikt te weinig water om echt een verschil te kunnen maken in ph of ec.Wel checken we natuurlijk elke dag even de waardes en af en toe gooien we er een nieuwe bevroren water fles in.

                    Dat we op dwc groeien begin je nu wel te zien! De plant begint meters te maken en je kunt haar letterlijk elke dag groter zien worden
                    P_20230531_235643.jpg


                    Ook hebben we vandaag de wortels is even bekeken.
                    P_20230531_235659.jpg Ook dit is lekker aan het ontwikkelen en het lijkt de goede kant op te gaan!!

                    Ik ga weer lekker achteruit hangen en genieten nu ik er nog niet zo heel veel moeite in hoef te steken

                    Comment


                      #12
                      Plantje doet nog steeds wat die moet doen...
                      groeien gaat wel lekker nu verder is er weinig te melden ph en ec zijn stabiel op 5,8 en 1,4

                      Dit weekend het water maar eens verversen ik doe dit eigenlijk elk weekend..
                      Ook ga ik dit weekend de water chiller inbouwen
                      Owjaa nog effe een fotootje

                      P_20230603_124026.jpg

                      Comment


                        #13
                        Vandaag even een korte update
                        ​​​​​​
                        ​​​​​​Maar wel heel veel gedaan.

                        Voedings water is ververst en zoals ik al aangegeven had wil ik het begin van deze week een wat hogere ph aanhouden dit om de opname van calcium te verhogen.
                        De plant heeft op dit moment geen tekorten maar ik wil ook graag voorkomen dat het zover komt.
                        Dit is een af en elk tekort is een kleinere oogst. Er is dus weinig ruimte voor fouten.

                        Ph 6,2
                        Ec 1.4
                        Temp 18-22

                        En zoals jullie kunnen zien heb ik de temps omlaag gekregen en dat komt omdat ik er nu een water chiller in heb. (Jullie moeten het maar geloven want de chiller staat buiten de tent en ik wil liever geen fotos delen van buiten de tent.)

                        Ofc kan een fotootje ook niet ontbreken maar dit maal niet van de plant maar van de binnenkant van het controlvat
                        1 van de grote voordelen van dit systeem is dat ik dus alle pompen kabels en leidingen in het control vat heb en er op deze manier dus genoeg ruimte voor wortels is in het eigen vat.

                        P_20230604_162228.jpg
                        (Btw dit was tijdens water verversing)

                        Comment


                          #14
                          2 dagen geleden alweer dat ik jullie op de hoogte hield.

                          Ik ben op dit moment in mijn prive leven erg druk Gelukkig heeft de plant niet veel aandacht nodig op dit moment.
                          P_20230607_080634.jpg

                          Aangezien ik nu met een koeler werk heb ik de lamp ook naar 100% gezet (100 watt) en de plant lijkt daar goed op te reageren!

                          Ph 6,1
                          Ec 1,5

                          De ph loopt dus langzaam af wat opzich wel mooi is.
                          Ik kan nu met de volgende verversing gewoon weer boven de 6 gaan zitten en dan loopt die in de rest van de week vanzelf naar beneden

                          Ec loopt langzaam op dus ik hoef op dit moment zeker niet na te gaan denken over sterkere voeding.

                          Ik heb nog even met de mensen van dutchpassion gesproken en hun raden aan deze plant gewoon zijn ding te laten doen en om hem niet te toppen.

                          Ik heb nog even een foto van de wortels.
                          Dit is waarschijnlijk de laatste foto van de wortels mochten we geen root rot krijgen.
                          Ik probeer de plant altijd met rust te laten en de wortels beginnen vast om de slangen te zitten dus wil hem niet meer naar boven trekken.

                          P_20230607_080701.jpg

                          Comment


                          • Rreppellsteeltjam
                            Rreppellsteeltjam commented
                            Editing a comment
                            Waterstofperoxide kan helpen om de wortels goed te houden.

                          #15
                          Klopt idd maar zolang het geen problemen geeft wou ik nog niks gaan toevoegen. Mochten er wel rotte wortels komen dan kan ik dat altijd nog toevoegen. Ik hoop alleen dat mede omdat ik een koeler heb dat dat mee gaat vallen.

                          Comment


                          • Rreppellsteeltjam
                            Rreppellsteeltjam commented
                            Editing a comment
                            Je zal meer hebben aan een zuurstofpompje denk ik, maar bij 20/21°c zou dat genoeg in het water moeten zitten.

                            Bij rotte wortels ben je te laat en kan je met dunne bleek 5% aan de gang, want anders krijg je de filofilm niet verwijderd.
                        Bezig...
                        X