Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto ultimate op rdwc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Goed het lijkt wat beter te gaan op dit moment. Alles wat dood is is dood maar het breid niet verder uit lijkt het!
    2.jpg

    En het lijkt zelfs alsof die weer wat aan het groeien is
    Hier een closeup foto
    3.jpg

    Natuurlijk heeft dit hele voorval wel zijn schade gedaan en voor 1 kant van de plant is er wat minder aan toe
    4.jpg

    Ook vanaf bovenaf is het goed zichtbaar
    5.jpg

    Verder moeten we nu vooral gokken wat de ph doet.
    De meter wijkt ongeveer 1 af dus stel het water nu af op 6,8 en dan maar hopen dat het goed is ..

    Deze week zijn we hopelijk back on track!!

    Jammer dat dit geen top run gaat worden voor mij is het echt de uitdaging om een zo groot mogelijke autoflower te groeien maar dat gaat deze helaas niet worden.


    ​​​

    Comment


    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Kijk als dit geen auto was was dit geen probleem want dat trekt wel weer bij maar omdat dit een auto is mis ik nu gewoon een week groei

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Niet echt he omdat je al in bloei bent geef je zoiezo minder stikstof in de voeding en vergeelde bladeren trekken niet bij😉

    #47
    Goed geen fotos maar we zijn weer terug binnen de ph grenzen!!

    Ik ga kwa ph iets boven de 6 zitten nu aangezien de plant de laatste tijd te laag heeft gezeten dit vooral om dood blad te beperken!

    En nieuwe sensor doet wonderen

    Comment


      #48
      Heeejj zijn we weer..

      Dit keer maar is even wat foto's
      6.jpg

      Je kunt zien dat de plant weer aan het ontwikkelen is nu de ph waar binnen de grenzen valt!

      7.jpg

      Lijkt nog wat te worden ook!

      8.jpg

      Ph 5.8
      Ec 2.0
      Lv 50

      Ik moet op dit moment 1x per 2 dagen voedingswater vervangen want er gaat een liter of 7 per dag doorheen!

      Comment


        #49
        Die gaan mooi en veel op een gelijke hoogte

        Comment


          #50
          Ik heb de luchtbevochtiger een paar dagen geleden maar uitgezet want ook zonder schiet die de lucht in.
          ik had die bevochtiger erin gezet omdat die lv onder de 35 kwam maar nu draait die zelfs zonder luchtbevochtiger op naar 70% (dit is wel onder de plant en die is altijd wat hoger.
          9.jpg
          ​​​​​​verder hebben we te maken met instortingsgevaar omdat de toppen snel veel dikker worden en vandaag zijn de eerste toppen omgevallen.
          11.jpg

          Een aantal jojo's doet wonderen.

          10.jpg

          Ik heb er nog 20 op voorraad dus kan voorlopig wel even vooruit!

          Ph 6,5
          Ec 2,0

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Vanaf 70 % istie nutteloos, staat op de verpakking.

          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Ik heb de dehu aan geslingerd hopen dat die het wat kan verbeteren! De ruimte waar de lucht weg gezogen word zit ook op dik 60% dus heel vreemd is het niet

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Yes ontvochtiger ist enige dat werkt met dit weer jammer genoeg!
            Zien er lekkere toppen uit , gaat goedkomen

          #51
          Die zijn toch nog weer mooi hersteld!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            We doen ons best! Het word geen top run maar beter iets als niets.. we zijn alvast voorbereidingen aan het treffen voor de volgende run

          #52
          Zijn er mensen die tips hebben om de lv naar beneden te krijgen?
          ik heb op dit moment een dehu staan buiten de tent en die krijgt de luchtvochtigheid naar 45% maar binnen de tent blijft die oplopen (65%)
          Is dit gewoon een gevalletje van grotere afzuiging erin?
          Of zijn er nog andere oplossingen?

          Verder zijn we lekker aan het uit dikken.
          Ontwikkeling lijkt stil te staan maar als je fotos maakt kun je het verschil wel zien.

          12.jpg

          13.jpg
          ​​​​​​

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Omdat het een auto is hoef ik me niet druk te maken over het licht wat via die roosters naar binnen valt maar bij de volgende run word dat wel een probleem

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dus je afzuiger heeft extra werk!!

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Had je maar een luchtontvochtiger of airco geplaatst dan had je dit probleem niet!

          #53
          Dus je uw lucht naar buiten?

          Comment


          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Ja dat doe ik maar ik weet niet of ik nog meer lucht naar buiten kan sturen ivm geluid

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Softbox anders als hij niet vollebak gaat anders ontvochtiger. Nuja je zit tegen de 60 dus nog niet zo erg. Als het weer warmer wordt lost uw probleem vanzelf op vermoed ik. Anders temperatuur opvoeren als die nog niet te hoog ligt (ik weet het in de zomer willen we anders maar stel dat het maar 20graden is heb je daar overschot)

          #54
          ontvochtiger of airco anders

          Comment


            #55
            Goed nog steeds een beetje ruzie met de luchtvochtigheid en vrij simpel moet ik gewoon een grotere afzuiging hebben.. maar daar zit ook direct de vraag in een 120x120x220 met 460watt hoeveel moet die dan afzuigen? Ik zit nu volgensmij op 250m3 maar zit nu naar 400 te kijken is dat genoeg? (Dit gaat pas vanaf de volgende ronde(

            Verder heb ik nu de optie van of een lv van boven de 60 met een temp van 25 graden
            Of een lv van 40+ met 34 graden..
            nou lijkt die 34 graden minder schadelijk in mijn ogen mocht ik hier fout zitten dan hoor ik het graag!

            Dit is natuurlijk de ruimte zelf aangezien het voedingswater gewoon gekoeld word.

            Comment


            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Te hoge temperatuur zal uw thc verdampen maar stel dat uw temperatuur maar 19graden is dan heb je een beetje marge en kan je er al aan werken voor je uw nieuwe afzuiger hebt.

              Hogere vochtigheid is een hogere kans op toprot maar geen zekerheid.

              Van met dat de nieuwe iFresh van mars hydro beschikbaar zijn zal ik er mij ook zooon extra aanschaffen.

              Uw afzuigingcontroller werkt die op vocht en temperatuur?

            • SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment
              Een nieuw plaatsen nu is helaas niet mogelijk dus moet wachten tot het einde van deze run vandaar de vraag.. hoge lv of hoge temp

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Een 700m3 afzuiger met voldoende flensmaat moet voldoende zijn, maar 250m3 is echt te krap ja. Ik zou wachten tot de volgende ronde en dan een andere aanschaffen.

            #56
            14.jpg 15.jpg

            Hij doet het verder goed hoor alleen het is de vraag wat verstandig is een hogere lv of hogere temps..

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              60% valt mee en rot ontstaat pas bij grote temperatuurverschillen. Zolang de wanden van je tent niet nat worden zit je veilig. Ziet er goed uit trouwens!!

            • SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment
              Top dankjewel!! En ja die plant ziet er niet slecht uit maar moet nog wel een aantal weekjes ik hou rekening met 3a4 weken

            #57
            Pff wat een plant ik als beginner ben erg jaloers.

            Comment


            • SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment
              Hahaha ik voel me ook nog steeds een beginner hoor.. is pas mijn 2de keer op dwc

            #58
            Ik heb de voeding gehalveerd.

            ​​​​​Ik draai op dit moment op een ec van 1.5 en dan na 2 dagen is die opgelopen naar 1.7 en daar ben ik best tevreden mee! (Voeding word na 2 dagen vervangen dus vanaf 1.7 gaat die weer naar 1.5)

            Ik kan niet zien hoeveel water ik toevoeg want ik vul hem gewoon met emmers tot het gewenste waterpijl.
            Toen er nog geen wortels inzaten ging er 20 liter in maar dat zal nu wel wat minder wezen.
            ​​​​​​ik voeg vervolgens voeding toe voor 10 liter water.
            En dan nog ph- 4ml

            Resultaat
            Ph 5.8
            Ec 1.5

            we zijn trouwens 70 dagen onderweg vandaag en ik hou ongeveer 100 dagen aan tot oogst dus moet er nog 30.
            DIt is natuurlijk een indicatie en niks meer!

            17.jpg
            ​​​​​

            ​​​

            Comment


              #59
              Vandaag zou dus een luier dagje worden maar dat is direct afgestraft!

              Ik had dus gisteren nieuw voedingswater toegevoegd zodat ik vandaag een rust dagje had maar toen ik vanavond keek had ik daar direct spijt van..

              Je gelooft het niet maar mij water koeler zat dicht gevroren geen idee hoe lang maar toen ik mijn water checkte zat die op 27 graden...

              Ik heb hem ontdooit en water direct vervangen en nu draait alles weer zoals gewenst!

              ​​​​​27 graden is natuurlijk veelste hoog maar toch denk ik dat de klap voor de plant wel mee gevallen zou hebben aangezien de lampen een groot gedeelte uit gestaan hebben (ik heb overdag de lampen uit) dus dit kan hooguit een paar uurtjes geweest zijn!

              Verder iets waar ik de vorige run ook al last van had
              18.jpg

              De emmer stelt de plant niet erg op prijs zal vast komen omdat die goed aan gewicht is.
              De plant is ook niet in evenwicht dus hopelijk blijft het allemaal heel de laatste weken.
              (Heb er wel vertrouwen in maar ik hou het wel in de gaten)

              Comment


              • SteamBoat
                SteamBoat commented
                Editing a comment
                Hele goeie vraag dit heeft te maken met water wissel de vorige dag. Tijdens het wisselen van de voeding moet ik de pompen uitzetten anders draaien ze droog en als dat te lang duurt bevriest die het stilstaande water en vriest die vervolgens helemaal dicht

              • SteamBoat
                SteamBoat commented
                Editing a comment
                Ik weet zeker dat die na de water wissel eerst wel liep maar mischien wat ijsvorming waardoor die spoedig erna gestopt is met draaien

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Lijkt me toch geen zo een ideaal systeem dan. Als je weg van huis zijt is die plant gegarandeerd dood

              #60
              Een goedemorgen schone slapers!

              Vandaag maar is even een update met wat fotos en ik denk dat ik een belangrijke ontdekking heb gedaan!

              Maar allereerst de plant lijkt het vrij goed te doen.
              Water word 1x per 2 dagen vervangen en alles blijft mooi binnen spec.
              Op natuurlijk de lv na maar helaas is daar niks aan te doen op dit moment.
              we houden de plant goed in de gaten op rot maar tot nu toe lijkt het goed te gaan!
              ​ 19.jpg

              Eerlijk het is niet vol maar slecht uitzien doet het niet naar mijn mening.

              21.jpg

              Ondertussen moet ik de toppen zwaar ondersteunen ander zakt die in elkaar.
              Die jojo's die ik heb zijn hier echt geweldig voor dit systeem ga ik in de toekomst zeker blijven gebruiken!

              Dan nog even over dat de tent niet vol is ik denk dat ik een oorzaak gevonden hebt..

              De linker en de rechterkant van de plant zit een wereld van verschil in. (Zie fotos)
              20.jpg
              Dit is de rechterkant.

              22.jpg dit is de linker kant.

              Zoals je ziet is de linker kant veel minder ontwikkeld en ook toen de waardes buiten spec waren was dat de kant die als eerste verkleurde.
              Ook heb hier een tijdje overna gedacht en realiseerde me dat de voeding van het control vat aan de rechterkant binnenkomt maar ook aan de rechterkant weer terug gaat naar het controle vat. Dat is wel een stuk lager en ik hoopte dat door de luchtpompen het dan wel zou verspreiden.. Dit is waarschijnlijk niet helemaal het geval en ik denk dat 1 kant daardoor te weinig voeding krijgt.
              Ik wil de volgende ronde het systeem iets aanpassen zodat de voeding via de andere kant het vat inkomt zodat het wel door het hele vat heen moet vloeien.
              ​​​​​​
              ​​​​​​

              Comment


              • SteamBoat
                SteamBoat commented
                Editing a comment
                Hoe langer ik over jullie inbreng nadenk hoe meer ik denk dat jullie gelijk hebben. Niet kwa licht want daar kan het haast niet aan liggen maar wel dat het niet aan de voeding ligt. Ik heb namelijk eens een onderzoek gelezen over een plant die eigenlijk in 2 bakken tegelijk groeide met aan de 1ne kant puur water en andere kant een gruwelijk hoge ec (3.0 ofzo uit mijn hoofd) en dit werkte perfect. Dus dan zou mijn theorie ook onjuist moeten zijn

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Kan wel hoor, iets met een sap stroom die niet goed werkt.

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Met een ebb and flow tafel heb je dat niet🫤
            Bezig...
            X