Mededeling

Collapse
No announcement yet.

f1 titan en purple skunk auto op hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

weer een week verder op de mimosa na hangt de gehele oogst te drogen of is ze aan het curen in ziplock curing bags. ik heb tot nu toe zo'n 200 gram gewogen en er komt dus nog minimaal 100 gram aan gedroogde toppen aan.
    Wel ben ik toch weer begonnen met spoelen van de mimosa aangezien het me niet lukt op de Ph stabiel te houden. Zelfs na het verwijderen van alle wortels van de planten die nu klaar zijn en mijn gehele voedings vat leeg te laten lopen, met helder kraan water op 5,8 Ph zit de Ph na een dag weer tegen de 7 aan wat natuurlijk niet de bedoelling is.
    Ik ga deze kweek dus na sinterklaas afronden mijn groei ruimte weer optimaliseren voor de volgene ronde waar ik het door mij geooste zaad van deze kweek ga opkweken voor pollen en wiet natuurlijk. wel ga ik Deze keer voor het eerst op cocos kweken dat heeft te maken met het feit dat ik met ca 8 planten wil beginnen om er max 3 over te houden en ik dus mijn planten moet kunnen verplaatsen wat in de deepwater toch een stuk ingewikkelder is dan in een textiel pot gevuld met cocos.
    Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik gebruik zoutzuur als ph-, het is normaal dat na 24 uur je ph weer is opgelopen, je moet het dan weer afzuren, als het goed is ben je dan al minder ph spul nodig.
      De ph zou nu redelijk stabiel moeten blijven en zeker minder snel oplopen.
      Elke 2 dagen de peroxide aanvullen voor schone wortels zou voldoende moeten zijn.

Belangrijk om op te letten is, wat is de ph- eigenlijk.
      Meestal salpeterzuur/fosforzuur/zwavelzuur of citroenzuur bij biologische voeding en ik gebruik dan zoutzuur, dat werkt allemaal net effe iets anders.

Citroenzuur zal nooit stabiel blijven en werkt alleen bij vers voeding water.

Zoutzuur heeft geen invloed op de voedingswaarden, de rest wel.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 2 dagen geleden.

• jero69
      jero69 commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam dank voor je feedback en ja de ph- van upnutrients is citroen zuur dus dat verklaard alles, hiervoor met plagron was een keer afzuren per week vaak ruim voldoende en af en toen nog een heel klein beetje toevoegen.
      Dus volgende kweek ga ik kijken met zoutzuur hoe dat werkt (zelf had ik daar juist door de benaming wat moeite mee maar ik ga wel kijken voor een niet te hoge concentratie) want dat is natuurlijk in verhouding tot plagron (ca 15€ per halve liter) heel erg goedkoop zeg 3€ de liter 10%.
      Nu net de stekker uit mijn kweekkast gehaald en ga zo de laatste toppen ophangen dus ik verwacht nog een paar weken voor dat ik de volgende kweek ga starten.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Geen metaal gebruiken bij zoutzuur, dat roest ineens heel snel, en je bent wel iets meer nodig.
Bezig...
X