Mededeling

Collapse
No announcement yet.

f1 titan en purple skunk auto op hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

f1 titan en purple skunk auto op hydro

Korting op 420shop
    een goede dag allen die dit topic willen lezen,
    vorige week ben ik begonnen met het op zetten van mijn nieuwe kweek en zoals altijd met de beproefde koffiefilter methode. na een dag zag ik al een wortel begin bij mijn zaadjes en heb ik ze in een Grodan Rockwool stek blokje gezet wat ik eerst heb laten inweken in een water met een ph van 6,5 (dit doe ik omdat Rockwool een lage ph heeft).
    Na 3 dagen zag ik al de eerste blaadjes boven komen en nu een week verder heb ik 4 zaailingen op ca 15 cm van mijn lamp staan in netpotjes afgevuld met kleikorrels. het zijn 3 purple skunk van sensi waarvan er een nog al achterloopt in de ontwikkeling en een f1 titan van royal queenseeds die ik gratis heb gekregen bij een bestelling.
    Maar aangezien ik 4 gaten heb in mijn deepwater eb en vloed opstelling, ga ik ze wel alle vier laten groeien om te kijken wat het oplevert,
    Aangezien ik ze wil gaan kruizen met een pollen wat ik ca 4 weken geoogst heb van een kruizing die ik vorig jaar al gedaan hen van afghan kush en purple bud die ik ongeveer 3 maanden geleden heb opgekweekt voor de pollen maar heeft ook zeker een redelijke plant met prima toppen opgeleverd vol met zaad voor een volgend project (maar dit terzijde). Ik heb een schema van 13 weken en hoop dus aan het eind van het jaar klaar te zijn met mijn planten.
    ​.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Last edited by jero69; 10 September 2025, 23:33.

Effe wat meer kommas en punt en nieuwe zinnen gebruiken.

5.8 word daar meestal voor gebruikt.

Attachment knop gebruiken, die zit rechts boven, als je typt.

Wortels moeten boven de 18°c blijven.

Comment

Dus een week verder en eigenlijk valt de groei wel een beetje tegen, mijn plantjes staan nu in een deepwater opstelling en er beginnen kleine worteltjes door de potjes in de voeding oplossing te komen. er bruist een steentje en er ligt een aquarium verwarming in de water tank waardoor ze dus in een warm bubbelbad hangen van ca 20C.
      ik houd de ph netjes op 5.9 en de ppm 0p 550 en aangezien dit met kraan water gemaakt word wat een ppm van 260 en een ph van 6.3 heeft heb ik dus een vrij lage dosering voeding ca 50% van wat canna adviseert. Wat ik wel altijd een hoop gedoe vind is het afzuren van mijn voedding volgens de verkoper van de voedding zou het zelf regulerend moeten zijn maar daar ben ik het niet mee eens, ook heb ik wel eens advanced hydroponics gebruikt en precies het zelfde vrijwel dagelijks moet ik de PH bij stellen.
      dit alles wil ik gaan oplossen met een systeem wat ik nu aan het ontwerpen ben met arduino, maar dat duurt allemaal best lang wel ben ik bijna klaar met een monitor waardoor ik de gehele dag mijn waardes kan bekijken en deze gaat ook een logboek bij houden.
      This gallery has 3 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ec van 0.8/0.9 beginnen we mee en gaan niet hoger dan 1.5 , want minder is meer.
        Ph kan in hydro naar 5.5 en die kan je dan laten stijgen naar 6.5, zo pak je alle voeding mee

En effe een tijdje van boven geven tot de worrels het water bereiken.

Zoutzuur gebruiken voor afzuren, ph stijgt in de eerste 24 uur het meest, als je dan weer afzuurt zou het redelijk stabiel moeten zijn.

Ziet er goed uit! Leuk dat je gaat kruizen, wat zijn je afmetingen van je hok?

ik volg!😁
      MGC 65W - Purple Lemonade
      MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

een goede morgen, ik zal even mijn hok beschrijven wat in de afgelopen jaren zo gegroeid is de netto ruimte voor mijn planten is 60*80*100 cm l*b*h, daaronder zitten twee water tanks waardoor ik het water van de bovenste tank in de onderste kan laten lopen, waardoor ik makkelijk mijn voeding kan mixen en zodra er wat langere wortels zijn het meerdere keren vol en leeg kan laten lopen (eb en vloed). de buiten maten zijn 60*80*200 cm waardoor er genoeg ruimte is voor een spider afzuig systeem met actieve kool filter, een lumatek 200 watt led lamp en een kleine vorst beschermer die de temperatuur in de groeiruimte op 25 graden houd.
        De ventilatie word door computer fans gedaan ik heb 2 aanzuig ventilatoren die de verse lucht via een filter aanzuigen ook hangen er op het moment 2 ventilatoren voor de luchtstroom maar dit is modulair dus zodra mijn planten wat meer gaan groeien hang ik er meer op.
        This gallery has 1 photos.

Comment

dus een week verder, er zijn toch wel een paar dingen gebeurd allereerst mijn f1 heeft het niet gered, met een dagje geen (terwijl ik al wortels in mijn deepwater zag hangen) water van bovenaf te geven waren de wortels ingedroogd en uiteindelijk is heeft mijn zaailing het niet gehaald.
          gelukkig heb ik genoeg zaad in mijn koelkast liggen en heb gekozen voor auto mimosa Punch van advanced seeds, ook een auto en hopelijk ook paars bij het afrijpen.
          afgelopen week een nieuwe voedings oplossing gemaakt en op aanraden van Rrepelslteeljam wat minder voeding gebruikt 25 ml canna aqua 2 en b op 45 liter kraanwater afgezuurd tot 5.8 PH geen zoutzuur maar ph min van plagron, een dag laten staan en de volgende dag hoefde ik geen aanpassingen te doen.
          ik heb onder tussen nog een extra gat in de deksel van mijn vat gemaakt dat ik nu 5 planten tegelijk kan laten groeien aangezien de 2 zaadjes van de mimosa allebei zijn ontkiemd in de koffie filter, tevens heb ik een extra zwart wit folie op mijn deksel geplakt om licht lekkage tegen te gaan maar ik zie nog steeds mijn wortels door het kleine kijk gat dus er komt een beetje licht bij mijn wortels mede door de Hydro korrels, denk ik.
          het Arduino project gaat ook niet zoals ik dat graag zou zien en ik ben nu al weken bezig met ai om een werkende schets te krijgen maar het lijkt er nu meer op of ik met een newbie aan het coden ben dan met de meest geavanceerde charbot van het moment dus word vervolgd,
          This gallery has 4 photos.

Comment

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Als t ook full spectrum is 👍🏻

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Mee eens, maar als ik het zo zie hoe hij op deep water kweekt is dit zeker niet zijn eerste ronde. Lijkt mij dat die dit vaker doet

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Als 69 zijn bouwjaar is komt t wel goed 👌🏻

weer een week verder en we zitten nu dus op een maand met de drie purple skunk's en op 2 weken voor de mimosa's.
          Dit is voor mij de eerste keer dat ik autoflowers binnen heb staan en ik weet het nog niet wat ik hier van moet vinden waar ik 2 planten heb met een soort van dwerggroei en heb ik er een die weliswaar nog steeds niet hoger is dan 20 cm maar een zeer compacte groei vertoond met nu al een hoop vertakkingen en de eerste stampertjes zijn herkenbaar. dus met deze ga ik volgende keer door en ik hoop natuurlijk zij mooi paars af rijpt. de twee mimosa's komen net met hun worteltjes door de net potjes en lopen dus iets achter op de middelste. maar aangezien het autoflowers zijn hoef k dus niets te veranderen aan mijn lichtcyclus alleen zal de voedding op een moment in de knoop komen met groei en bloei.
          Ook heb ik een paar dagen geleden weer een nieuw vat voeding aan gemaakt met 40 liter kraan water 40cc canna a+b iets afgezuurd tot 5,6 pH en ik zie duidelijk dat mijn planten lekker aan het groeien zijn en voed dagelijks 4cc a+b sensi grow van advanced hydroponics bij.
          ondertussen is de temperatuur 25 graden met een relatieve lucht vochtigheid van 55% in mijn groei ruimte, het water is 21 graden met een ph van 5,9 en een tds van ca 200 ppm (na aftrek van de begin waarde) en de lumatek staat 18 uur op 50% per dag aan met de hulp verlichting 24 uur. mijn totale elektriciteit verbruik is nu 120 wat per uur wat op 0,60€ per dag neer komt.
          En om even terug te komen op de aannames van minigrowcase en growco ja het is zeker niet mijn eerste kweek met kast zoals hij nu staat ben ik zo'n 4 jaar geleden mee begonnen en steeds een beetje verbeterd. de eerste kweek was op hydroponnics maar dat vond mijn vrouw niet leuk want de hele dag een pomp laten draaien dat geeft best wel wat geluid (valt best mee) dus daarna ben ik met deepwater begonnen ook heel wat aarde kweken in de zelfde kast. de soorten die ik de afgelopen jaren gekweekt heb zijn: girl scout cookies. amnesia, gmo, crittical, Apple fritter, jack herrer, purple bud, afgan kush en vast nog wel een paar andere soorten. hier voor kweekte ik vooral buiten met in de jaren 90 white widow (die we black widdow noemde omdat hij echt zwart werd vlak voor de oogst) helaas ben ik die genetica kwijt maar planten van ver boven de 2 meter alleen nooit mooi aangerijpt ivm de herfst. ik heb in die tijd vaak binnen gekweekt onder tl maar dit heeft nooit spectaculaire wiet op geleverd.
          Last edited by jero69; 30 September 2025, 10:26.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Black widow is ook een soort, van greenhouse dacht ik.

weer een week verder we zitten nu op 5 weken, ik heb de lamp iets hoger gezet ivm de middelste purple scunk die zich goed ontwikkeld veel zijtakken en zeer compact. daar achter staan de andere twee die ander gedrag vertonen daar er al bloemhaartjes te zien zijn waar de grote nog geen teken van bloei vertoont. de twee voorste (mimosa) zijn nog niet echt aan het groeien en ik heb al een hoop grote bladeren van de middelste plant weggesnoeid om ligt te geven aan de mimosa's.
          Ook heb ik weer een nieuwe voeding aangemaakt met sensi grow van advanced hydroponics 50ml a+b voor 50 liter water, met toevoeging van 50 ml p+K van plagron wat een reactie gaf in mijn voeding vat en tot een melkige oplossing leidde wel een enorme toename van de ph en nadat ik de boel met ph- bij gesteld had werd de voeding weer transparant. de tds zit nu op ca 500 ppm en de ph natuurlijk op 5.8.
          ook heb ik nu 3 bruissteentjes in mijn voeding vat staan want ik zag kleine bruine puntjes op aan mijn wortels en dit zou een zuurstof tekort kunnen zijn en met de toevoeging van meer bruissteentjes hoop ik dit op te lossen. een van de redes waarom ik uiteindelijk nog niet het eb en vloed systeem in gebruik heb genomen is de dag dat ik de boel in werking gezet had kwam ik er achter dat de wortels aan het indrogen waren bij de putjes aangezien zij ongeveer 40 minuten in de lucht hangen per uur, denk ik dat dat hier door kwam.
          Zijn er trouwens ervaringen met greenplanet hydro fuel want ergens zit ik hier voor de volgende kweek aan te denken maar aangezien ik het voeding vat 2* zo groot wil gaan maken en dus 100 liter voeding per keer moet gaan maken heb ik wel een hoop voeding nodig voor een kweek en ik kwam uit op rond de 100€ voor een kweek wat best wel aangepakt is.

Comment

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Maar met 200w moet je toch wel 200 gram kunnen draaien op hydro minimaal?

Ik haal met 65w 127gram, kost 29 euro incl. Ventilatie, zonder zonnepanelen maar heb er 16 op het dak liggen dus kost me nagenoeg niks.

• jero69
            jero69 commented
            Editing a comment
            ja dat zou moeten als ik ook de volledige 200 watt zou gebruiken maar meestal gebruik ik niet meer dan 50% van de capaciteit dus 100 watt. En als ik naar de ontwikkeling van de middelste purple skunk kijk dan zou ik deze oogst wel een flink meer kunnen oogsten, ik ben alleen bang dat het volledige auto flower is aangezien de twee andere (de hele kleine plantjes al vol met bloei haartjes zitten en deze alleen maar topjes aan het maken is.

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Als er topjes inkomen en je hebt 18/6 of 20/4 licht schema dan is het vermoedelijk een autoflower, dat stekjes haartjes krijgen kan als de plant waar je ze van hebt gestekt al volwassen genoeg was en het geslacht toonde. Of is het van deze plant gestekt?

Met jou ruimte kun je makkelijk de volle 200w gebruiken!

weer een week verder en voor de purple skunk zitten we nu​ op 6 weken, voor een autoflower heeft de middelste een super compacte groei met veel vertakkingen en begint nu echt een beetje te bloeien. aangezien deze plant gebruikt gaat worden voor het produceren vaan zaad heb ik haar net met de pollen van afgelopen oogst geïnsemineerd.
          net ook weer een nieuw voeding vat aangemaakt 50 liter handwarm water 50 ml pk van plagron, 25 ml sensi grow A+B en 50 ml sensi bloom A+B (beide van advanced hydroponics) na een hele boel pH- uiteindelijk weer op 5,9pH uitgekomen en ca 500 ppm na aftrek van de standaard van het kraan water.
          voor de rest valt er weinig te melden het is wachten op de oogst maar dat gaat nog minimaal 6 weken duren.IMG20251014113722.jpg
          Attached Files
          Last edited by jero69; 14 October 2025, 12:30.

Comment

• stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Rip

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Ik doe de ec inclusief de kraanwater ec van 0.66 bij mij.

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Ik zou nog even wachten met PK te geven pas als er echt toppen in zitten

Nou we zitten nu op 7 weken sinds de eerste zaadjes in de koffie filter gingen en ik mag stellen dat de planten (ook de mimosa's) aan het bloieen zijn de verlichting staat nog steeds op 18 uur (lumatek) nu 75% met de led strips op 24 uur als ondersteuning.
          Het zal ook wel wishfull thinking zijn maar ik heb het idee dat er al wat paars te zien is in mijn toppen maar gek genoeg bij de bloei haartjes wat ik eigelijk niet verwacht zou hebben.
          Het kastje staat lekker vol en eigenlijk is het een plant die hem vult de rest staat er bij voor spek en bonen met kleine ielige plantjes met wel haartjes maar denk een top.
          zoals jullie kunnen zien is de temperatuur en lucht vochtigheid onder de planten laag daarintegen boven (onder de lamp) zitten we nu op een 22/24 graden met een lucht vochtigheid van ca 60% die was na ik mijn afzuiging wat harder (stand 5) gedaald naar 50% dus heb deze weer naar 4 gezet.
          ik heb de ventilatoren hoger geplaatst en een extra toegevoegd die voor de doortroming onder de planten zorgt.
          Deze week gaan we nog door met de voeding die ik vorige week gemaakt heb mede door dat de laatste keer ik teveel gemaakt had en nu nog zeker 20 liter heb wat nog niet met de wortels in contact is geweest.
          op het moment gebruikken mijn dames ca 5 liter voedingswater per dag wat ik dagelijks controleer op ph (5,8) temperatuur 19/20 graden en tds ca 800 dus na aftrek van de ca 300 ppm waar we me begonnen blijven we dus prima in balans en gebruiken mijn planten evenveel water als voeding. Wat ik nu wel al een tijdje doe is elke keer als ik de metingen doe voeg ik 10ml waterstof peroxide 3% toe preventief tegen wortelrot.
          Last edited by jero69; 19 October 2025, 17:26.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Peroxide word ook wel zuurstofwater genoemd, word preventief gebruikt om filo film tegen te gaan wat een oorzaak is van wortelrot.

Chloor 5% word daar ook voor gebruikt bij professionele kwekerijen.

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ke kan ook hydroguard en orka gebruiken

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Wat zit daar in?

En is het goedkoper dan iets uit de supermarkt/drogisterij?

nou we zijn weer een week verder en zitten nu in week acht van de groei en ca week 2 van de echte bloei. Ik verwacht niet veel strek maar er is nog minimaal 40 cm ruimte in mijn kast dus geen probleem verwacht qua ruimte.
          2 dagen geleden weer een nieuw vat aangemaakt met 50 ml sensi bloom A+B van advanced hydroponics, 25 ml overdrive ook advanced, en gisteren nog een beetje (25 ml) pk van plagron toegevoegd aangezien de ppm enorm gedaald was binnen een dag. We zitten nu op een voeddings oplossing met een ppm van 880 wat netto dus op 500 komt aangezien de waardes van het kraanwater, natuurlijk weer netjes afgezuurd op 5,9 pH en vanmorgen weer (na meting) 10 ml peroxide toegevoegd.
          Het klimaat in mijn kast is met de extra verwarming ca 24 graden met een relative lucht vochtigheid van 55%, en het voedings vat staat nu op 20 graden. Als je naar de foto kijkt met de stam van mijn purple skunk dan zie je dat onder het bladerdak de warmte slechts 19 graden is dus misschien mijn verwarming iets hoger zetten?
          Helaas nog weinig kleur in de toppen wel zie ik lichte paarse bladsteelen en nen ik nog niet aan het spoelen dus afwachten maar.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            De warmte stijgt naar boven, daar moet je een fan op richten zodat je de warmte daar weg blaast.

Peroxide verdampt binnen een paar dagen.

• jero69
            jero69 commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeljam ik laat dagelijks mijn water uit het voedingsvat stromen, doe mijn metingen, voeg de peroxide toe, doe eventuele aanpassingen aan de pH en pomp dit weer mijn voedings vat in,

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Je hoeft niet ELKE dag peroxide toe te voegen.

Kleine week verder: we zijn nu ongeveer twee maanden aan het groeien en bloeien. Afgelopen zaterdag heb ik weer een nieuw vat voeding aangemaakt: dit keer 75 ml Canna Aqua Bloom A+B, 25 ml Bud Candy van Boom en 2×25 ml Overdrive van Advanced Hydroponics in circa 50 liter kraanwater. De pH heb ik keurig op 5,9 gezet en vandaag meten we 800 ppm (ons kraanwater is 300 ppm).
          Ik heb wat extra Overdrive toegevoegd omdat ik vermoed dat ik een kaliumtekort heb — er zitten namelijk bruine puntjes op de bladeren. Deze voeding heeft een NPK-verhouding van 1-5-4, dus ik hoop dat dit het P-tekort (fosfor) gaat oplossen.

Het zou ook een magnesiumtekort kunnen zijn, dus ik kijk eerst wat deze aanpassing oplevert. Ons kraanwater heeft een hardheid van ongeveer 8 °dH. Als er volgende week geen verbetering is, ga ik met Cal‑Mag aan de slag.
          De temperatuur in mijn groeiruimte is rond de 24 °C en de luchtvochtigheid ongeveer 60%. Mijn voedingsoplossing staat ingesteld op 20 °C.
          Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Laatste weken moet je met voeding en lv omlaag, ivm toprot.

Laatste 2 weken is al rijpingsfase.

Dauwpunt krijg je bij 8°c verschil pas.
            Last edited by Rreppellsteeltjam; 4 weken geleden.

• jero69
            jero69 commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam helemaal begrijp ik niet wat je bedoeld met laatste 2, en ik heb een verwarming in mijn ruimte dus geen verschil in temp tussen dag en nacht.

Waarschijnlijk moet ik wel de totale temperatuur wat naar beneden bijstellen want er zit nog niet veel paars in mijn toppen, en eigenlijk wou ik nog 2 weken doorgaan met voeden om daarna een week te spoelen.

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Je nacht temp wil je juist wat lager hebben laatste 2 weken is afrijpen bedoeld rep de herfst dus zakt de nacht temp

We zitten vandaag precies op 10 weken vanaf het moment van zaaien en ik kan stellen dat het schema dat ik van tevoren gemaakt heb redelijk accuraat gebleken is, aangezien ik eigelijk met 2 weken de grote plant in het midden wil gaan oogsten.
          De twee vooraan (mimosa) gaan nog zeker 2 weken langer door en omdat ik nu de voeding voor de purple scunk aan het verminderen ben denk ik dat de mimosas pas aan het eind van dit jaar klaar zullen zijn maar dat moet nog blijken.
          Zoals je op de makro fotos kan zien zitten er nog veel transparante bloei haartjes in mijn toppen maar ze beginnen wel enigzinds paars te verkleuren.
          De temeratuur in mijn groei ruimte heb ik nu op 20 graden staan met een relative lucht vochtigheid van 49%. Vandaag heb ik 10 liter voeing vervangen met 10 liter water waardoor we nu op 600 ppm met een ph van 6,0 zitten.
          Het plan is om dit elke dag van deze week te gaan doen zodat we vanaf volgende week echt met puur water gaan spoelen.
          Attached Files

Comment

Nou uiteindelijk vandaag besloten om een gedeelte te gaan oogsten, de trigomen begonnen al aardig te verkleuren en aangezien ik nog 2 andere planten heb die moeten afbloeien.
            Ik heb na een kleine week spoelen vandaag weer een nieuw 50 liter voedingsvat aangemaakt met 50ml A+B canna flores en 25 ml Floración Boom​, we zitten nu na een week rond de 500 ppm nu weer op 670 ppm.
            Een van de 2 achterse planten heb ik ook gechopt die aangezien zij wel uit de zelfde zaden bank kwam (lees merk) lijkt we heel erg op gewone skunk, wel heb ik het kneusje laten staan om te kijken wat dit gaat opleveren.
            Snel heb ik vandaag een klein droog hokje gemaakt met een afzuiging + koolstoffilter, en er draaid ook een lucht zuiverings filter met ionisator want het ruikt wel een beetje naar skunk in huis.
            Attached Files

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Netjes 👌🏻
              Mooi dikke topen ook

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Dat grote blad had ik toch wel verwijderd.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Mooi kweekje!

Het is weer een week verder, dus tijd voor een update. Na ruimte te hebben gemaakt door de purple skunk te verwijderen (die nu rustig aan het drogen is), heb ik het scrog-net opnieuw opgehangen en de mimosa netjes uitgelegd. De lamp staat weer op 75% en de temperatuur is ingesteld op 24 graden Celsius, met de luchtvochtigheid rond de 55%.

Gisteren heb ik een nieuw voedingsvat aangemaakt met 50 ml Canna Flores A+B en 25 ml Vitasol van Bionova. Ik heb het mengsel op een pH van 5,8 gekregen met een recent aangeschafte pH-regelaar van Upnutrients. Ik begin echter te twijfelen aan de stabiliteit van dit product, omdat ik dagelijks mijn vat leeg laat lopen om de PPM en pH te controleren. Iedere keer moet ik 10 tot 15 ml van dit product toevoegen om de pH op het gewenste niveau te krijgen, iets wat ik met pH- van Plagron bijna niet hoefde te doen.

Tevens is het interessant om te melden dat de PPM-waarde van bijna 900 binnen een dag naar 700 is gedaald.
            Attached Files
            Last edited by jero69; 1 week geleden.

Comment

Bezig...
            X