Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Poffertjesporem
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2010
    • 1113

    #46
    Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

    Lol Dude, was niet compleet met mijn bacto's, de Micor mix bacto's heb ik ook nodig.
    Afbeelding 1317.jpg
    Ook ff een flesje gehaald om het kraanwater te prepareren.
    Afbeelding 1319.jpg
    Ze hebben het overleeft, ph is weer 5.6, ec 0.78.

    Grtz.

    Comment

    • Bubba J
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2010
      • 2376

      #47
      Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

      mooi poffertje kan je weer opgelucht ademhalen,
      ze gaan wel goed
      grtz
      sigpic

      Comment

      • Poffertjesporem
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2010
        • 1113

        #48
        Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

        Niet te vroeg juigen Bubba J, ph was net weer 4.4, ff de bacto's tijd geven om hun werk te kunnen doen.

        Grtz.

        Comment

        • misto
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2010
          • 1011

          #49
          Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

          uitgaan van 0 resultaat en pas juigen als heel de oogst opgerookt is
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

          Comment

          • Bubba J
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2010
            • 2376

            #50
            Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

            ik haal me handen weer naar beneden dan ^^

            Zal het juichen nog wat sparen en hout vast nemen

            Hoe komt het toch steeds dat je ph de diepte ingaat ?
            sigpic

            Comment

            • Poffertjesporem
              Advanced Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2010
              • 1113

              #51
              Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

              Lol Mito, heb van het weekend mijn laaste hobby wiet opgerookt, maar enkel de coffeeshop houder staat nu te juigen....

              Nog ff geduld Bubba, dan juig ik mee. Wat Ph betreft, weet het ik het niet zeker. Probeer nu met bacto's het te verbeteren, volgende water verwisseling, gaat het er onafgezuurd in, om te kijken of het aan het PH + en - shit licht. Zo zijn we weer 4 weken verder...
              Afbeelding 1321.jpg
              Ghehehe, heb een auto flower (links onder) in mijn tentje, ongewenst maar wel welkom lol.
              Wil vanacht op 12/12, enkel blijft de nachtverlichting aan (2w IR, 1w Blauw, 4w UV-A) zodat ik ook s'nacht mijn water kan bijven bijstellen (ph).

              Grtz.

              Comment

              • THC Dude
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2010
                • 2405

                #52
                Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                Ziet er wel beter uit poffie. Dus je zal wel op de goede richting zijn...

                Wel een mooie plant die autoflower.

                Succes verder!!!

                Grtz

                Comment

                • Poffertjesporem
                  Advanced Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2010
                  • 1113

                  #53
                  Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                  Tnx Dude, ben ook een groote fan van de mini ww.....
                  Afbeelding 1327.jpg
                  Klok nog steeds op 18/6, de andere 3 dames hebben nog geen voorbloei, wil ff wachten tot dat de auto flower stopt met streken, zodat ik deze in de hoek kan weg stoppen. Wil natuurlijk minimale ruimte op offeren voor een dame, die niet tot het einde blijft staan.
                  Afbeelding 1326.jpg
                  Water is ontchloort, ff zuurtof gehalte en water Temp. opkrikken, dan voeding en afzuren.....
                  Weer komt er dan ph- met ph+ in aanraking, terwijl de ph net aan het stabilizeren was.
                  Het is ff niet anders, wil toch echt weten waardoor mijn waardes schomelen.

                  Grtz.

                  Comment

                  • THC Dude
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2010
                    • 2405

                    #54
                    Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                    Ik blijf het zeggen....gooi alles eruit wat in je vat zit, icl. biofilter. Dan gewoon kraanwater erin, voeding erbij afzuren en dan nog eens kijken. Want met alles wat je erin en erbij gooit is het zoeken naar een naald in een hooiberg.

                    Succes.

                    Grtz

                    Comment

                    • Poffertjesporem
                      Advanced Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2010
                      • 1113

                      #55
                      Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                      @THC Dude: In de voeding van GHE zitten ook bacto's (zat bij de Rainforest), het bio filter is waarschijnlijk niet het probleem. Om het zeker te weten, heb ik aquarium bacto's (welk de ec nouwelijks beinvloed) toegevoegd, enkel geef ik deze extra (nieuwe) bacto's ff de tijd om zich te settelen.
                      De volgende optie die ik weg wil strepen is, of ph- en ph+ mengbaar is in zuurstof rijk water, dat word bij het nieuwe vat niet afzuren dus....

                      Probeer stap voor stap uit te sluiten (in mijn eigen tempo), wat het niet is........
                      Earopinics is nu eenmaal niet het zelfde als hydroponic's, maar je mening word zeker gewaardeerd.

                      Grtz.

                      Comment

                      • 123harry
                        Chronic Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2010
                        • 169

                        #56
                        Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                        Vraag 1 : is de ph alleen zo laag als je de pomp uitzet? Welke pH meet je onderin als je pomp aanstaat ?

                        Als er veel zuurstof aan je water vastzit meet je een hogere pH. De plant zelf ook, dus dan is het ok.

                        Vraag 2: Wat heb je aan kalkhoudende produkten bijgegooit bovenop de basisvoeding?

                        Ik vermoed dat het zuur zich bind aan een kalk. Als daarbij een kritische grens bereikt wordt dan breekt dat monecuul uit elkaar en is ineens weer zuur. Het presiese ervan weet ik niet. Ik heb wel praktijk ervaringen met kalkhoudend water en bepaalde kunstmesten in korrelvorm. Dat gaf ook ineens klappen naar beneden.

                        wortelstim spuiten: prima.

                        Je kunt alles wat de wortel lust ook via het blad aanbieden, vaak wel in mindere concentratie. Bij gebreken is dit ook vaak aan te raden, werkt sneller en voorkomt een heksenketel in je reservoir. Spuit onderkant blad, dat neemt meer en makkelijker op.
                        Last edited by 123harry; 2 November 2011, 20:10.
                        No-nonsens kweker

                        Comment

                        • Bubba J
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2010
                          • 2376

                          #57
                          Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                          Gaat goed poffertje, ik zit er alvast niet mee in, ivg met de vorige die je deed is deze wel zeer op de goeie kant,
                          ze vlotten goed vooruit

                          groetjes en succes!
                          sigpic

                          Comment

                          • Poffertjesporem
                            Advanced Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2010
                            • 1113

                            #58
                            Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                            @123Harry: (1)De pomp(vernevelaar) staat 24/7 aan, en om te meten, tap ik 1L water af onder uit het vat.
                            (2) Ik voeg geen extra kalk(calsium) toe, wel zit er 1.4% in de Floramirca, en heb net opgezocht dat mijn waterhardheid 11.1dH is.

                            De waterhardheid is dus te hoog, wat kan ik hier het beste tegen doen?

                            p.s.: rep+

                            @Bubba J:Tnx, van je fouten leer je toch het meest, heb ze deze keer niet dood proberen te vibreren (pomp), niet gestoomd (luchtbevochtiger), en dat is te zien.

                            Grtz.

                            Comment

                            • Poffertjesporem
                              Advanced Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2010
                              • 1113

                              #59
                              Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                              Na een schop in de goede richting van Harry, kwam ik deze link tegen:
                              http://www.cerianthus.nl/index.php?o...emie&Itemid=66, moet het wel ff op me in laten werken, maar dacht toch goed bezig te zijn.
                              Afbeelding 1329.jpg
                              03-11-11 klok op 12/12.

                              Grtz.

                              Comment

                              • THC Dude
                                Ultra Grower
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2010
                                • 2405

                                #60
                                Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                                Yo poffie

                                Ik heb 1 goede tip voor je.....ga Osmose-water gebruiken!!!!

                                Wij hebben hier een dH van 6.8, en dat is zelfs al hard voor sommige voedingen.
                                Ik heb een maatje die met GHE kweek (die zweert erbij) en die gebruikt osmose water en hoeft niets af te zuren en niets anders dan alleen maar de voeding erin te doen. Hij zet dan automatisch de PH tussen de 5.5 a 6.2 endat heb ik met me eigen ogen gezien omdat ik het zelf ook niet geloofde, maar hij heeft mij overtuigt. Maar die heeft een osmose apparaat net na zijn water meter laten zetten dus die heeft overal in zijn huis osmose water.

                                Ik ga straks ook osmose water gebruiken, zodat ik zelf niet meer hoef af te zuren en heb een adres in Almere gevonden waar je dat osmose-water kan "tanken". 100L voor 3.33 euro incl. BTW wel zelf jerrycan meenemen. Dus dat valt reuze mee.

                                Ik denk dat je dan van je probleem af bent, want het kan best zijn doordat jij er van alles in pleurt dat die voeding helemaal van slag raakt en de concentratie helemaal uit balance halen, waardoor je vette schommelingen gaat krijgen.

                                Succes!!!!

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...