Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

    Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
    Jammer kielside, het zag er veel belovend uit maar als t niet kan zit er niks anders op. Ga je de planten weggooien of overpotten?
    ja jammer is het wel ! uren en uren research, bijna 200 euro aan materiaal en voeding, enkele uren knutselwerk en nu kan alles de kast in... ik had er echt zin in in die dwc maar het zal voor volgend jaar zijn dan. ik heb ze net overgepot naar 0.5l potjes tot ze wat groter zijn. greets

    Comment


      #32
      Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

      Heb je nog steeds de luchtpompen in je hok staan?? Want dat zou verklaren dat je water temp. zo hoog is want dan blaast ze warme lucht je waterbakjes in. Heb vaak zat op dwc gezeten en heb nog nooit zulke temperaturen gehad in me water, zelfs niet met een hok temp. van bijna 32c. En ik zou de bakjes eens goed afplakken met witte tape dat zal ook al een paar graden schelen.

      Jammer dat je het opgeeft, want DWC kan vette opbrengste voort brengen.....je moet alleen ff de handigheid hebben

      Comment


        #33
        Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

        Oorspronkelijk geplaatst door CannaRebel View Post
        Heb je nog steeds de luchtpompen in je hok staan?? Want dat zou verklaren dat je water temp. zo hoog is want dan blaast ze warme lucht je waterbakjes in. Heb vaak zat op dwc gezeten en heb nog nooit zulke temperaturen gehad in me water, zelfs niet met een hok temp. van bijna 32c. En ik zou de bakjes eens goed afplakken met witte tape dat zal ook al een paar graden schelen.

        Jammer dat je het opgeeft, want DWC kan vette opbrengste voort brengen.....je moet alleen ff de handigheid hebben
        de pompen stonden uit de kast dus daar lag het niet aan. de temp in de kast was 28graden, dat is de boosdoener. we slapen onder een plat dak en de kamer temp is steeds hoog bij goed weer. ook het geluid van de bubbels is niet aangenaam om te slapen in combi met afzuiging en ventilators... greets

        Comment


          #34
          Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

          de vrouw is dus de boosdoener! hehehehe succes!

          Comment


            #35
            Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

            niet echt want die vond het nog redelijk te doen. maar het was nog maar 1 van de uiteindelijk 4 bubbelaars die draaide dus dat ging alleen maar luider worden. de hoofdredens zijn de water temperatuur en de ph stijging. het geluid kwam (voorlopig) op nr 3 lol. maar ik ga zeker naar dwc in de toekomst wanneer ik een kelder ter beschikking heb. greets

            Comment


              #36
              Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

              Oorspronkelijk geplaatst door kielside View Post
              begin zwaar te twijfelen of ik deze dwc ronde ga doorzetten voor de volgende redenen : 1.de temperatuur van het water blijft een probleem en stijgt op een dag tijd van 16 graden naar 26.4 graden wat veels te warm is en wortelrot gaat veroorzaken. het is de bedoeling dat wij in het weekend naar onze caravan kunnen dus diepvries waterflessen houden het toch geen weekend vol met deze buitentemperaturen en een chiller is geen optie daar ik geen plaats heb voor een recirculerend systeem. 2. de ph blijft een aanhoudend probleem en stijgt steeds op een dag tijd van 5.5 naar 6.8 en zakt nooit terug. heb ergens gelezen dat het water hier per regio verschilt en in bepaalde regio's (hier dus) het water in combinatie met hydro voeding te hard blijft schommelen. je zou ook omgekeerd osmosewater kunnen gebruiken, weet niet eens waar ik dat haal en dan elke week een liter of 60 voor de verversing kopen lijkt me gekkenwerk. 3. het geluid blijft ook een probleem, ook al hoor ik de pomp nu zo goed als niet hoor je het bubbelen wel vrij hard door het kastje heen (in combi met fans en afzuiging) en er draait er nog maar 1 van de uiteindelijk 4 dwc bakken die zouden moetten draaien in groei en bloeikast samen. dus als alles op volle toeren zou draaien denk in dat men vrouwtje niet meer akkoord gaat met het hele zooitje. ik ga er nog een nachtje over slapen maar zoals het er nu naar uitziet zal ik de dwc spullen die ik heb aangeschaft in de kast moeten bewaren tot we hopelijk volgend jaar een groter huis hebben en ik iets in de kelder kan gaan inrichten. als ik beslis om deze ronde te stoppen ga ik morgen de kush uit het dwc systeem halen (wortels komen nog niet door de netpot) en in potgrond stoppen en dan uiteindelijk overgaan naar 30 liter bakken voor de kush en de cheese. wat denken jullie ? greets
              Met je ph kun je simpeler oplossen, een goedkoop omgekeerde osmose filter kost ong 50,-
              (Goedkoopste,3x filter, daar komt bijna neutraal water uit rond ph 7 met een ec van 0,01)
              Gaat 3000 ltr mee
              Door die lage ec is je ph beter aan te passen en loopt ie ook niet meer zo op
              Heb hier ook een ph van 8,2 met een ec van 7,9 gemiddeld, dat meng ik met gewoon kraanwater totdat het een basis ec van 0,3/0,4 heeft, want een beetje calcium enz. mag er wel inzitten, anders krijg je weer andere problemen
              Wel jammer, dat je er mee gaat stoppen, ik vind dat DWC wel interessant
              En voor de temp. een echte afzuiger regelen i.p.v. zo'n pc fan, zal ook een stuk beter werken
              Last edited by West2010; 8 June 2013, 06:39. Reden: iets vergeten

              Comment


                #37
                Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                of je neemt gewoon een goede recirculatie voeding waar de PH zeer stabiel mee blijft....

                Comment


                  #38
                  Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                  wanneer ik er terug mee start ga deze goede raad zeker opvolgen. bedankt ! greets

                  Comment


                    #39
                    Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sterdam-cheese hier zijn ze nu te volgen. greets

                    Comment

                    Bezig...
                    X