Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x HY-seeds in de ballenbak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

    Even een klein update-tje

    De voeding Sensi Bloom krijg ik als het goed is morgen binnen maar de Sensi Grow hadden ze helaas niet meer op voorraad dus die zit er niet bij. Heb dus maar van Atami de ATA AWA Leaves A&B gekocht zodat ik wel groei voer heb, en het is ook voeding voor recircualtie maar dan de groei voeding dus dat moet geen probleem zijn.

    Dan kunnen we morgen het vat vullen met groei voer nog even en dan overstappen op de AN voeding.....

    EDIT: Heb net de Sensi Bloom binnen gehad, alleen dan wel 4x 1L A&B dus zit gelijk met 8x 1L flessen . En dan morgen de A&B Leaves dan kunnen ze nog 1 weekje groei voer mee krijgen en dan volgende week de Sensi bloom....
    Last edited by THC Dude; 3 January 2014, 15:57.

    Comment


      #62
      Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

      Heb de net Atami ATA AWA Leaves A&B binnen gehad dus de groeivoeding is ook binnen en ben helemaal compleet nu voor zeker 4 rondes
      Bij nadere inspectie zijn de planten beter af nu met bloeivoeding (en ja ik zie nog geen voorbloei maar dat maakt niet uit ze zullen er geen last van hebben) dus heb ik gister avond het vat helemaal leeg gepomp en grondig schoon gemaakt, ook alle pompen en de thermostaat, en kan je vertellen dat die Aqua Flakes een aardige slijm laag en allemaal stukjes in je vat achterlaat en het stonk ook nog eens BAH dus die hebben we gelijk maar weg gemikt...toedeloe en zonde van het geld geweest.....en nu weer verder op de juiste manier

      Heb dus het vat gevuld met 50L vers HELDER water met een temp. van 21c, en daar heb ik het volgende in gedaan; (ik schrijf vanaf nu ook de volgorde op hoe ik het in het vat gooi)

      Gen200= 10ml
      Sensi Bloom A&B= 100ml
      PH-bloom= 8ml
      PH= 5.7
      EC= 1.5
      Root Stim.= 50ml
      Multi-zym= 50ml

      Je kan ook meteen het verschil aan kwaliteit voeding zien want de AN voeding mengt zich meteen goed met het water ten opzichte van de H&G voeding die gelijk neer sloeg op de bodem en grotendeels bleef liggen. En de AN voeding heeft een lekker geurtje je zou er bijna een slokkie willen nemen zo lekker.....

      Vanavond weer wat foto's van de plantjes en kan je vertellen dat ze het nog steeds verbazend goed doen ondanks dat de H&G voeding niet helemaal goed is geweest en dat ze het erg naar hun zin hebben in de bak, en dat gaat alleen maar beter worden nu met de juiste voeding en juiste PH.

      tot vanaaf
      Last edited by THC Dude; 4 January 2014, 11:16.

      Comment


        #63
        Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

        Vind jou manier van kweken intressant te volgen; klinkt mij allemaal vrij ingewikkeld en precies in de oren al ik al die waardes voor ec en hlph lees en de getallen van hoeveelheden voeding hoor....

        Ben bio kweken gewend waarbij ik niks geen ec of ph moet meten en enkel de plant moet lezen en zorgen dat er geen tekorten ontstaan

        Grtz
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          #64
          Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

          Ey plantos

          Ook met bio voediig heb je je aan bepaalde hoeveelheden te houden anders krijg je er wel degelijk last van, das net zo met hydro. Maar bij hydro is de voeding meteen beschikbaar waar met een bio kweek het eerst "tot leven" moet komen. En ik moet ook naar mijn planten hoor of ik wel de juiste EC heb, de PH hoef ik me geen zorgen meer over te maken met de AN voeding die blijf super stabiel en heb ik bijna geen omkijken meer naar nu.

          Het enige verschil is dat ik meters gebruik, een ander medium heb, bijna 45% meer aan toppen van de plant afhaal, en het bijna 1 tot 1 1/2 week sneller klaar is dan met bio kweek met een net zo goed en lekker rokertje

          Het is jammer dat ik al mijn hydro kweekjes heb laten verwijderen anders had je kunnen zien wat dit systeem kan doen....

          Comment


            #65
            Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

            Week 2 12/12 dag 7

            De kleintjes hebben net niet genoeg aan die 3x per dag een voetenbadje dus we hebben de klok maar bijgesteld naar 4x per dag even kijken hoe ze dat vinden. Ze zijn al lekker aan het vertakken en de plant rechts achter is een mooie indica met haar korte en brede groei de rest zie je duidelijk de sativa genen zitten.

            Verder weinig te melden dan dat de PH iets is gedaalt naar 5.6, het zou kunnen komen door de multi-zym dat staat ook op hun site over dat spul of het kan zijn dat de EC toch iets te hoog is en dat ik van de week kraantjeswater in het vat moet gooien om een lagere EC te verkrijgen we zullen het even aankijken, en dan dus nu tijd voor de foto's



            Aankomende woensdag weer een update.
            Last edited by THC Dude; 5 January 2014, 05:25.

            Comment


              #66
              Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

              En dan nu een paar foto's erbij.....



              groetels

              Comment


                #67
                Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                Week 3 12/12, dag 4

                Even een kleine update, de kleintjes hebben al voorbloei laten zien en zo klein als ze zijn, meuren ze al mega als je de deur open doet.
                Het jammere is alleen dat het de onmiskenbare geur van WW is en de bouw van de planten laat ook duidelijk Indica zien en geen sativa dus niets aan Anmees genen helaas.

                Je kan ook duidelijk zien dat ze betere voeding krijgen, ze staan er beter bij en ogen gezonden en vitaler...of het zit in me hoofd Zie nog niet echt verschillen met de Gen200 erbij ten opzichte van andere kweken op dit systeem maar misschien dat dat nog gaat komen....

                Genoeg gelult nu tijd voor foto's


                Dat was het weer voor even, tot de volgende keer

                Comment


                  #68
                  Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                  Echte indicanen ja, heb er helemaal niets op aan te merken, alleen..

                  Ga zo door!

                  Comment


                    #69
                    Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                    Van die mooie dikke bladeren.
                    Ze gaan lekker kerel.
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                    sigpic

                    Comment


                      #70
                      Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                      Staan er strak bij Rebel. Interessant ook die hydro.

                      Hou ze groen!

                      Gz


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      Comment


                        #71
                        Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                        Mooi rebel dit ga ik ff volgen, jammer dat er geen amnee tussen zit.
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                        Comment


                          #72
                          Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                          @cookaap
                          Thx kerel, dat kan je wel zeggen met dat blad

                          @berry
                          Thx kerel, en ben erg blij dat ik weer op me vertrouwde systeempje zit

                          @bongool
                          Hydro is super leuk om te doen en je hoeft geen raketgeleerde te zijn om het te kunnen. Leuk dat je komt kijken

                          @ Nik
                          Thx kerel, er is plek genoeg dus gaat u zitten....en vind het idd erg jammer dat er niets aan Amnees in zit, maar wel weer een keer om WW te hebben wordt hier wel op prijs gesteld. Want kan je vertellen dat WW op hydro mega zoet en fruitig is en een beste koppeklopper kan zijn


                          Ze zuipen wel als een stelletje bouwvakkers want de laatste 2 dagen hebben ze met z'n 4e bijna 14L water weg gezopen dus je kan wel zeggen dat de groei nu begonnen is en ik hoop dat ik ze een beetje in bedwang kan houden zonder ze te hoeven toppen. Wil weer eens een hele plant zien zeg maar

                          Comment


                            #73
                            Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                            Heb vandaag de Lumatek 600W lamp gehaald

                            Waarom? Omdat de Grolux er al bijna een jaar inzit en aan vervanging toe is want het licht is sinds eergister in ene een heel stuk geler dan anders en bij een maatje van me die nagenoeg dezelfde omstandigheden heeft, is het bijna 2.5c koeler met die lamp dan met een Grolux van Silvania die hij ook gebruikt heeft. Dat zou dus komen doordat de Lumatek lamp speciaal gemaakt is voor de electrische vsa's dus minder warmte produceerd met de hogere frequentie die de EVSA produceerd in vergelijking met de Growlux die daar dus niet voor gemaakt is, en daar komt bij dat de lumatek lamp een verbeterd spectrum heeft (duel spectrum) en een hogere PAR output per watt heeft dan de Growulx lamp. We gaan hem er vanavond in draaien en dan komt er morgen weer een update met foto's van de dames erbij.

                            Groetels

                            Comment


                              #74
                              Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                              Hey Canna,
                              Ff paar vraagjes..
                              Waarom hydro?
                              Is hydro makkelijker of moeilijker dan aarde?
                              Zit er veel verschil tussen smaak met hydro en aarde?
                              Is dat niet erg voor een plant om ze 4e in een bak te zitten? Kwa ruimte voor wortels?
                              En is het niet duurder dan aarde kweken? ivm met dat water dat je telkens nodig heb
                              En is het verschil kwa opbrengst groot of klein vergeleken met aarde?

                              Alvast bedankt
                              sigpic

                              Comment


                                #75
                                Re: 4 x HY-seeds in de ballenbak

                                @smokingdad

                                #1 Waarom niet?
                                #2 Ik persoonlijk vind het makkelijker omdat jij de geen bent die uitmaakt wat ze krijgen dus je heb meer controlle en als je een keer overvoed heb je het er ook zo weer uit gespoeld en zullen je planten veel minder gehavend zijn. In mijn ogen doe je bijna precies hetzelfde als met aarde alleen heb ik een vat van 75L staan inplaats van een 10l kannetje zoals de meeste hier hebben. Afzuren doen de meeste hier ook op aarde dus dat is niets anders en heb ik korrels inplaats van aarde.
                                #3 ik vind de smaak net wat intenser dan met aarde en mensen om ons heen proeven het verschil niet eens en dat zijn doorgewinterde rokers...
                                #4 ik kan er zelf 9 inzetten als ik wil
                                #5 water kost geen reet, en qua stroom vanwege de pompjes en de thermostaat is +/- 60W extra dus dat is te verwaarlozen.
                                #6 De opbrengst is afhankelijk van wat de kweker kan.......maar in het algemeen haal je meer van een hydro plant dan een aarde plant. En je heb miider last van beestjes op hydro dus dat is ook nog een voordeel

                                Voor mij zijn er alleen maar voordelen met hydro, maar andere vinden weer van niet dus dat is echt heel persoonlijk!

                                Comment

                                Bezig...
                                X