Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

    Gaat de temperatuur juist niet omlaag als de planten groter worden? Dan verdampen ze meer en koelen op den duur zelfs de ruimte. Toen mijn moeder het hele hok vulde werd het zelfs met de lamp aan niet meer boven de 21 graden.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #92
      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

      Daar heb ik niet op gelet, wel grappig. Het zou best kunnen, maar ik bedoel verschil tussen binnen en buiten het hok.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #93
        Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

        Nr 2 is ook een man wat ik al verwachte.

        DSC02880.JPG

        Ik heb nog even paar foto's gemaakt van zijn wortels. Deze had een stuk minder en lange wortels dan de nr 1. In het begin uit het zaadje was deze ook slomer en kleiner. In de bloei loopt ie ook dus een paar dagen achter. Maar kwa grote of aantal toppen maakt het eigenlijk niet echt veel uit in het algemeen!!!

        DSC02884.jpg DSC02883.JPG DSC02887.JPG



        De stekjes maar weggegooid en natuurlijk nog een kiek van gemaakt.

        DSC02874.JPG

        De plant nr 1 bewaar ik nog maar even, ik ga proberen zijn stuifmeel op te vangen zodat ik er later nog iets mee kan doen
        Ik heb hem wel per ongeluk geknakt, best wel flink maar blijkbaar geeft dit geen problemen aan de plant.

        DSC02878.JPG

        Nr 3 is nog niets te zien, maar ik verwacht en hoop natuurlijk dat het een vrouwtje is, omdat ik ook dacht dat mannetjes sneller (kunnen)zijn, maar weet het niet zeker!!!

        laterrrrrrr
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #94
          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

          Die stekken waren wel lekker geworteld. Ook veel wortels op een enkele plek. Jij had er stekpoeder op gedaan zo te zien? Dat helpt dan blijkbaar wel als precies daar ook al die wortels komen. Bij mij zitten ze overal verdeeld over de steeltjes. Her en der een enkel worteltje.

          Hoe komt dat kleurverschil van de wortels boven en onder water? Door de (ongespoelde) kleikorrels? Of hebben die te warm of te droog gestaan oid?

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #95
            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

            Ik denk inderdaad dat het van de kleikorrels zijn. Ik heb ze wel afgespoeld, maar er blijft altijd een beetje van dat bruine gruis achter. Ook een beetje op de boden van de emmer.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #96
              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

              Yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ssssss!!!!!!!!Nr 3 is dus een vrouwtje zoals ik toch dacht en gehoopt had!!!!!

              DSC02898.JPG

              Nu de stekken met de mist, ze staan er goed bij en ze nu iets meer als 6 dagen oud. Het eerste proces van de wortels is al te zien.
              DSC02890.JPG DSC02894.JPG DSC02892.JPG

              Dit zijn me andere stekken met wortels, die zien stuk minder mooi uit, maar gelukkig komt dat wel goed als ze gaan groeien!!!

              DSC02891.JPG

              ciao!!!!!!!
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #97
                Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                Ha mooi, toch nog een vrouwtje

                Die mist stekken zien er prima uit inderdaad.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #98
                  Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                  Ben blij voor je dat het een dame word , mooi zo
                  Keep on going

                  Comment


                    #99
                    Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                    Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
                    Thx mate, dat wist ik eigenlijk nog niet. Maar ben gelijk aan de slag geweest en heb wat in elkaar gezet. Het ziet er niet mooi uit, maar met een paar rvs schroeven, een stukje piepschuim en een klein stukje nylondraad kom je al gauw een heel eind, hahahaha!! Ik zeg maar zo, als het maar goed werkt!!

                    [ATTACH=CONFIG]225631[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]225632[/ATTACH]

                    De stekjes zien er al iets beter uit, nog niet helemaal top maar ik heb wel meer hoop gekregen dat het goed komt. We zullen zien hoe het afloopt!!!

                    [ATTACH=CONFIG]225633[/ATTACH]

                    Ik ben recent ook gaan experimenteren met foggers. Ik had er 2 besteld maar bij 1 kwam de chroom afwerking los en aangezien dat spul giftig is gebruik ik die niet. Ik had ook een waterdichte pc fan ingebouwd maar die heeft het begeven na iets meer dan een week (mischien is de transformator gewoon stuk, dat moet ik nog nakijken).
                    Bo-Bex-9098.jpg
                    Het witte deel heb ik uit plasticard gemaakt om te zorgen dat de fan de lucht naar beneden blaast en de mist beneden dus naar boven verplaatst. Op deze manier kan hij ook de wortels niet kan raken.
                    Bo-Bex-9114.jpg

                    De fan werkte enorm goed ook als het water laag stond.
                    Bo-Bex-9105.jpg
                    Maar je kan inderdaad ook gewoon het water wat hoger zetten zodat de mist tot bovenaan komt.


                    Dit zijn de vlotters die ik bij de foggers besteld had (gewoon plastiek met wat piepschuim maar het past wel perfect en is heel stevig)
                    Bo-Bex-9109.jpg

                    En veel wortelgroei als gevolg
                    20140401-_BEX9218.jpg

                    11 dagen na het ontkiemen
                    20140401-_BEX9220.jpg


                    De vlotters zijn niet absoluut nodig (als je ze zelf wil maken) maar wel heel handig, perfect op maat, en aangezien ze zo weinig kosten zou ik ze wel aanraden.

                    Veel succes nog met je planten !

                    Comment


                      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                      Leuk dat je creatief bezig bent geweest.

                      Maar zo als ik het nu hebt is het simpel en werkt het goed. De stekjes zien er mooi uit. Nog ff wachten hoe de wortels gaan ontwikkelen, ik ben benieuwd!

                      11 dagen, dat lukt bij niet hoor om zo lange wortels te maken, maar ja jij hebt dan ook zaadjes gelegd en ik natuurlijk stekken en dat kan je niet vergelijken met elkaar.

                      Ga jij dan de plantjes heel de cyclus laten groeien en afbloeien in de mist??

                      Hoe veel plantjes heb je dan??

                      Volgens mij kan je gewoon beter op hydro kweken dan mist hoor, maar dat is mijn vorlopige mening.

                      Ga je zelf nog een topic verslag maken van je plantjes?

                      succes.
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        Comment


                          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                          Zelf lopen klooten vind ik ook super leuk en dan inderdaad met alles wat ik doen!!!!! Testen vind ik ook super leuk om te doen, en je leert er nog wat van ook!!!. Wat maakt het uit of het fout gaat, ik laat het ook gewoon zien, je kan er misschien om lachen, en dat is ook gezond en misschien ook nog van leren. Gewoon een topic maken man!!


                          Pas twee weken naar 12/12 bloei is heel normaal hoor. Groei gaat geloof ik 3 weken door(bij 12/12) dus daarna moet je pas overschakelen van groei naar bloei voeding!!


                          Zo nu de stekken!!!! Wat zie ik nu!!!! ohjee dat gaat niet helemaal goed geloof ik!!!!


                          De laatste stekken die ik genomen hebt op de valreep staan nu in bloei!!!!

                          DSC03075.JPG

                          Dus de vraag aan jullie is: kan ik er nog wat mee ook al staan ze op 18 uur licht of is het richting vuilnisbak?????

                          De andere stekken met mist valt toch wel helaas tegen bij mij.

                          stek 1 heeft nog bijna geen echte wortels, natuurlijk wel puntje, maar had al nu toch wel wat meer verwacht.


                          DSC03077.JPG

                          stek 2 heeft wel wortels maar erg weinig hoor!!!
                          DSC03079.JPG

                          Ik heb deze keer geen stekpoeder gebruikt dus volgende keer maar wel weer stekpoeder gebruiken. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar het kan ook geen kwaad die poeder.

                          Wat ik wel super relax vind dat ik nu geen kap of zoiets nodig had om hoge lv te krijgen, dat vind ik echt en super voordeel.

                          Alleen helaas heb ik nu nog geen mooie wortelgroei gekregen. Dat wordt toch nog even bijleren.

                          Nu kijken hoe het bij jou wel wat wordt Wietefras, ik ben benieuwd!!!

                          De andere stekken die ik met de bruissteen en stekpoeder heb gemaakt zijn toch wel mooier en hebben veel wortels. Alleen de bladeren zijn slechter, maar gelukkig komt dat nog wel weer goed bij de groei.

                          laterrrrrr
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                            Lol, wat raar dat die stek al in de bloei geschoten is.

                            Jammer dat die mist niet zoveel doet. Misschien toch te weinig mist dan? Ik heb de mijne nog steeds niet binnen. De moeder heeft inmiddels wel weer plenty stekken beschikbaar, dus als ik die mister binnen heb kan ik wel meteen aan de slag

                            Ik heb geen stekkenpoeder, maar wel van die gel ooit gekocht. Misschien moet ik dat dan toch ook eens proberen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                              10-5-2014 dag 1 stekken.

                              Zo ik ben vandaag opnieuw begonnen. Ik gebruik nu 5 liter emmers, klein maar fijn!! De ruimte van me hok valt eigenlijk toch wel tegen zo in de praktijk en met de kleinere emmers moet het wel lukken om 5 planten te hebben. Volgens mij maakt het ook niet echt uit dat het wat minder liters zijn als je alles maar goed in de gaten houdt.

                              Ik heb zelf een klein potje bewerkt met de soldeerbout om een netje potje te maken.

                              DSC03092.JPG

                              Heb deze keer verschillende wortelstimulans gebruik en natuurlijk even kijken dat nog een beetje verschil maakt. Ik zal ook dit wat uitgebreide op mijn andere topic toelichten.
                              De stekken zijn nog klein en zien er nog niet uit, behalve nr 1 die is wat groter en ook de wortels.

                              DSC03085.JPG

                              Natuurlijk gebruik ik deze keer mijn nieuwe lampen!! Hps 150 en MH 150watt. Ik ben benieuwd of het deze keer wat beter gaat. Ik begin nu natuurlijk met de MH lamp voor groei. De lamp hangt nu nog even hoog om voorzichtig te beginnen en als alles goed gaat dan ga ik het wat lager hangen. Het is ongeveer 1cm per 10 watt dus het kan 15 cm boven de plant hangen. Maar ik ben echt heel voorzichtig dus ik weet niet of ik dat ga halen.
                              DSC03086.JPG

                              Stek nr 4 ziet er zo uit kwa wortels, dit is overigens de kleinste stek.

                              DSC03082.JPG DSC03084.JPG

                              nou toi toi toi aan mijzelf en hopen dat het nu eindelijk goed gaat anders ga ik huilen!!!!

                              Laterrrrrrrrrr
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment


                                Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                                Ah, een soldeerbout is inderdaad een goed idee. Ik had met en boortje wat gaten gemaakt, maar dat geeft wel weer scherpe randjes.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X