Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adventures Hydro Tuin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Adventures Hydro Tuin

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

Eerst maar is even een jointje draaien
    .................
    .................

Dit word mijn tweede hydro kweek. De eerste hydro kweek was 1/3 van deze ruimte.

Deze kweek gaat gebeuren in een HomeBox L (1x1x2) met een Gavita 600 Watt Digistar met een Green power lamp als ik me niet vergis.
    Als afzuiging heb ik een 400m3 buis afzuiger met een Rhino carbon 425m Filter. Passieve inlaat.
    Verder nog een thermmo/hydro meter, schakelkastje en 1kg autoblusser.
    Voeding vat 70L (gevulde inhoud 60L) met een circulatie pompje en verwarming element/thermostaat.
    Het water word omhoog gepompt in de bak en via een drain gaat het weer terug.

De bak waar de dames in gaan staan is 70x70x10(hoog) cm.
    Deze bak word lekker gevuld met kleikorrels en daar komen de geliefde vrouwen in te staan.
    Om de dames lekker lekker cool te houden heb ik 2 clipventilatoren.
    Het voor groeien gaat gebeuren onder T-neon setjes.

Omdat ik een recycle water systeem gebruik doe ik ook mijn voeding hier op afstellen, en gebruik ik de Canna Aqau lijn.
    De zaden heb ik gisteren te ontkiemen gelegd. Het gaat hier om (3)K2, (1)White Widow (huismerk wietzaadjes.nl) en (1)Jack Herer (bull dog seeds).
    Inweken en de kleikorrels spoelen en laatste dingen bouwen gaat dit weekend gebeuren.

In mijn micro kweek gebruikte ik de t-neonsetjes en hield ik de voeding laag. Nu ik met hps kweek moet ik meer voeding geven.

Nu ben ik nog onervaren met hps kweken en dus ik ga via canna.nl mijn voedingsschema maken en beginnen met lage voeding.
    Het schema dat ik gebruik komt hier ook te hangen .

Info zaden:

K2:
    Soort: 70% indica - 30% sativa

Bloeitijd: 8 - 9 weken

White Widow:
    Soort: 75% indica - 25% Sativa

Jack Herer:
    Soort: Sativa 30% / indica 70%

Foto's komen dit weekend.

Fijn weekend!

Re: Adventures Hydro Tuin

Mmm hydro blijft ook interessant om naar te kijken,

Ik wens je veel suc6
    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Yep, leuk, weer wat anders voor de afwisseling
      Er staan al een paar kweekjes in ballenbak op JD, evt. kun je daar ook info vinden.
      Hoeveel plantjes ga je er in zetten, en waarin ga je voorgroeien ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ schimmige, leuk dat je mee kijkt.

@qnq, het worden 5 plantjes. 3x K2 1x WW 1x Jack herer. Voor groeien gaat gebeuren in de tent gewoon
        met 150 watt tneon nu voor in het begin en als ze straks groter zijn komt er nog een 2e t neon in te hangen.
        Mijn opstelling "Ballenbak'' heb ik van thc dude overgenomen. Ik hoop dat THC ook weer mee kijkt want bij mijn eerste hydro
        kweek heeft hij me flink geholpen.

Vandaag bezig geweest met het inweken vd start blokken en de klei korrels gespoeld (ZZzzzZZzzz).
        2 gaten in me lekbak geboord, voor de drain en de aanvoer van water.

Bij 3 vd 5 zaadjes zie ik al een worteltje komen, dus morgen kennen ze in de blokken.
        Straks nog ff de kleikorrels inweken en morgen is alles draaiend hopen we dan maar

Geniet vd zon !
        Attached Files
        Last edited by HydroAdventure; 20 May 2014, 19:30.

Comment

Update:

Het freem heb ik wat aangepast, er zitten nu nog 3 extra balken ertussen omdat ik de bak iets te veel vond doorzakken.

Vat water bevat ec 0.9( +0.3 op t kraan water) Beetje groei voeding en de rest wortel stim.
          De PH zit op 5.8. Ik hoop dat de PH stabiel blijft. Ik heb gisteren nog wat kleikorrels extra ingeweekt en deze erbij gedaan.

Helaas is 1 van mijn zaadjes niet uitgekomen(gekiemd) en dan nog is dubbel pech als het de enige WW is.
          Nu is het 4x K2 en 1x Jack Herer. Vanmiddag was er al 1 vd 5 boven gekomen.

In 1 dag word er 4 keer water gegeven, en in de bloei denk ik dat het 3 keer word.

Temp 23-25
          LV 50-75

Volgende week word er aan de lucht afvoer gewerkt, en dan komen er ook weer wat foto's.

Fijn weekend

Comment

Woody's zen kweek!

Comment

@Woody, leuk dat je aanschuift en een leuke mop is altijd welkom, doe er maar ene

Er zijn er op het 3 van de 5 boven gekomen. De andere 2 zijn traag, ik ben bang dat ik een te hoge voeding al heb gegeven.
              Nu een nieuw vat, zonder enige voeding, ec 0.62 ph 5.65.

Temp 19.9-23 C/ 80-65 LV.

Comment

Leuk weer een hydro kweekje erbij!!

Ik gebruik ook zelf aqua lijn van canna. Ik gebruik zelf wel een stuk minder dan wat aangeven is hoor.

succes
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

@MZZ, Ja ik nu ook, mijn schema gaf aan voor eerste week ec 1.2, vond dit wel veel

Voor me afzuiger moet ik nog wat extra buis halen, kom net paar meter te kort
                  Canna wortel stimulator en top booster staan ook nog op mijn verlanglijstjes.

Klein foutje nog met de drain gehad, kleine overstroming gehad
                  lag een paar liter water in de tent. Tent is goed waterproof, fijn
                  Attached Files

Comment

Lamp hangt te hoog.
                    Tneon mag (moet) op max. 10-15cm van de plantjes blijven gedurende de hele kweek.
                    Alles verder weg wordt fluff of gaat strekken.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zo, snel even je plantjes goed verdelen(verspreiden) in je ballenbak voordat ze hun wortels vast zetten in je bak. Nu zitten ze veel te dicht op elkaar.

En goed gezien van QNQ!!!

Comment

@qnq, lamp hangt op 10 cm. Ik had de lamp even omhoog gezet voor de foto, bedankt voor het waarschuwen iig.
                        @mzz, ik ga ze dit weekend of aankomende week op hun plek zetten. in elke hoek komt er 1 en in het midden.
                        dan wou ik wel al mijn 2e tneon set er in gaan hangen. Kan ik deze 2 setjes op mijn davin dv 12 aansluiten?

Het is nu een week geleden nadat ik ze in de start blok heb gezet, helaas zijn die andere 2 er nog niet. Nu had ik ff gespiekt en vond de wortel er broos uitzien, zoals een wortels die boven de grond liggen.(dun, slap en licht bruinig)
                        Ik wacht nog maar even, heb wel al 1 extra te ontkiemen gelegd, denk dat er nog wel 1 van die 2 gaat afvallen.

ik snap niet wat ik fout doet

Andere keren ging het ontkiemen en op laten komen altijd foutloos.
                        Nu toch war probleempjes, zo doe ik het:

2 schaaltjes daar tussen de zaden bedenkt met vochtig toilet papier, hier gaat alles nog goed.
                        Wachten tot wortel zn 3-5mm is en dan in de kubus stoppen.
                        Ik stop me met het zaadje naar beneden en de wortel dus richting de opening van de kubus.
                        Ik had gelezen dat dit de beste mannier is, zodat het zaadje zich dan goed uit het hoesje kan trekken en dat het beter voor de wortel was.

Misschien toch maar gewoon wortel naar beneden er in?

Comment

Nog update?

Comment

vanmiddag is er een update.

Comment

wortelpen moet naar beneden hulsje van zaadje moet naar boven

Comment

Bezig...
                              X