Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adventures Hydro Tuin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Adventures Hydro Tuin

Update:

2-3 weken geleden is er wat fout gegaan in mijn watervat.
    Hierdoor zijn de gene die boven kwamen niet uitgekomen, de kleinste die boven was heeft het ook opgegeven
    De K2 en jack die nog stonden zijn bijgetrokken, ze hebben zichzelf gefimd en getopt, jajaja.
    Jack ziet er uit als een heel klein bonzai boompje, en de K2 als een verkeerd getopte plant op de 2e node.

Toen ik zag dat het fout ging heb ik als eerst mijn ph gemeten en deze bleek de waarden te hebben die ze moesten, de ec waarde was ook gewoon oke.
    Om mijn planten even goed bij te laten komen heb ik ze uit de tent gehaalt en in een kweekbak gegooid. In deze bak heb ik ze afgezuurd water geven met alleen rhyzotonic.
    2 dagen later weer beetje klooien in de tent en toen ph nog is gemeten en heb de meter ermaar uitgehaald toen die op 3.5 stond
    Hier is iets fout gegaan...

Om mijn tentje toch ene beetje op te vullen nog maar wat zaadjes besteld.
    Shining silver haze van RQ (1x) White widow (1x) K2(ook nog 1 erbij gedaan)
    Toen ik de SSH binnenkreeg zag ik op de verpakking dat ze voornamelijk sativa waren, op wietzaadjes.nl stond dat het voornamelijke indica was.
    Dus zo nog even een mailtje sturen naar wietzaadjes.nl dat het niet goed vermeld staat op de site. Helaas kan gebeuren.

Alle 5 zijn ze nu ongeveer 5 cm en staan weer in de tent.
    Nu ze op hun plek staan en goed wortels aan het maken zijn heb ik ze opgesteld zoals ik ze wil laten staan, en hangt er nu dus een extra 150 watter boven.

Ik zit er aan te denken om nog een ph meter er bij te halen, als 2nd opinon.
    Als iemand nog een leuke weet, post maar.

60 liter vat, PH 5.75, EC 0.80
    Canna A 25 ml
    Canna B 25 ml
    Rhyzo 40 ml

Vandaag helaas te weinig tijd om even foto's te maken. Ik heb het te druk op het moment.
    Foto's komen na het weekend.
    Beetje saai zo zonder fotos, ik weet het

Comment

Ik ben benieuwd naar de foto's. Hoe zuur dan af met ph-. Dus wat gebruiken dan? Pipet of kleine spuitje?

Ik hoop de fout niet meer wordt gemaakt, zal wel zonden zijn anders.

succes.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

@Morgen Zonder Zorgen, ik gebruik een maatbekertje die tot 15ml gaat voor afzuren en een spuit voor de voeding van 90 ml. het is een 60-70 liter vat.
        Zelf snap ik het ook niet, want na een paar keer vat vullen weet je wel ongeveer hoeveel er in moet.

Ph was gister avond opgelopen naar 5.92 in ieder geval beter dan richtig de 3.5!
        Ik denk dat mijn ph meter wat problemen had/heeft, dus heb ik meer een aqaurium ph meter gekocht
        met een externe display

Comment

Update:

De nieuwe ph meter is binnen en hij meet erg snel, ben er erg over te spreken.
          Als ik deze meter eerder was tegen gekomen had ik hem meteen gekocht.
          Enige nadeel is dat het plakkertje niet zo goed plakt.

De planten staan er goed bij, de k2 die getopt is heeft iets te dicht op de lamp gestaan denk ik.
          De Jack herer groiet nog beetje langzaam vergeleken met de andere, heeft wel veel en korte internodes.
          Het gratis WW zaadje is ook iets langzamer, maar deze is er dan ook als laatste bij gekomen.

Het volgende vat word 0.85-0.95 ec. (60liter water)
          25-30ml a en b en wat wortel stim. Nu heb ik ook nog enzymer staan en zag dat dit vanaf week 2 zo ongeveer mee kan geven.
          Hoeveel kan ik hier van meegeven, iemand wat raad?

Morgen ga ik de lucht invoer en afvoer even omdraaien om te kijken of ik dan de LV wat omhoog kan krijgen en de temp wat lager.
          21.5-28.7 is de min/max temp, gelukkig staat die meestal tussen de 24.5-26.5(aan). Die 28 graden is met een warme dag geweest.
          De LV is zn 42-55 beetje aan de lage kant, heb er nu net een verdamper ingezet.

en wat beeld materiaal dan maar:
          Attached Files

Comment

Je kan het vinden op de canna site, kweekschema aqua.

Hopen dat alles nu goed gaat.

Comment

@morgen, blad begint te verkleuren. voor mijn gevoel ondervoeding. Ik had ook al op aqua gekeken maar vond best hoge voeding waarde, zelfs het laagste voeding schema.

De ec meter geeft een ec van 1.1 aan.
              Het vat dat was aangemaakt was op ec 0.85 aangemaakt. Kan het zijn dat het water snel verdampt en de voeding zo opkropt en de ec stijgt?

Ik heb 25ml enzym bij de overige 25-30 liter gedaan, het vat weer aangevult met in tot zn 60-65 liter.
              De ec is toen terug gelopen naar 0.85 en het water heb ik afgezuurd op 5.7

De K2's staan er gewoon mooi licht groen gezond bij, maar de rest begint dus te vergelen vooral de jonge WW
              Mijn ec meter was geijkt. Water temp is nu 20 maar word wars wel weer 23(met licht aan)

Kan iemand mij vertellen of het ondervoeding/overvoeding is of kijk ik misschien in de verkeerde richting?

Thanks
              Attached Files

Comment

Ik heb de plantjes iets hoger geplaatst op de korrels.
                Het gele blad kwam waarschijnlijk door te weinig zuurstof bij de wortels...
                Thanks voor de tip

Toch vind ik ze wat gelig worden, ook de nieuwe scheuten.

Nu loopt mijn ec op van 0.85 naar 1.0.

Nu las ik ergens dat je zelf er water bij moet gooien om de gegeven ec te behouden.
                Ik vind ze wat gelig, volgens mij mag de voeding wel iets verhoogd worden?
                Moet ik dan als de ec weer stijgt er water bij gooien om de ec weer stabiel te krijgen?
                De voorste K2 groeit wat sneller dan de rest deze is al getopt en zitten beiden op node 6.
                Kan ik deze k2 nog is toppen?

Zal straks ff foto plaatsen.
                Last edited by Amili; 1 July 2014, 12:12.

Comment

In het aqua schema van Canna wordt een ec van 1.1-1.5 aangeraden, waarom geef jij een ec van 0.85?
                  Leuk kweekje, blijf ik volgen.

Comment

@bosrand, Een ec van 1.5 lijkt me nu nog wel hoog voor deze kleintjes? Vanavond ga ik in ieder geval een nieuw vat aanmaken.
                    Ik dacht een ec van 1.0 mee te geven?

wat denken jullie?
                    Attached Files

Comment

Ik heb geen idee wat voor ec je bij welke plantgrootte aan moet houden, maar ben er wel erg benieuwd naar.
                      Wil zelf misschien nog wel eens een dwc kweekje gaan doen, moet eerst alleen er nog iets meer van weten.

Ik denk wel dat je plantjes ergens een beetje een probleempje hebben aan de bladeren te zien bij je vorige update, maar wat het zou kunnen zijn, geen idee.
                      Nu lijken ze er beter uit te zien, maar erg goed is het niet te zien op deze foto's.

Comment

Om de hoeveel tijd wordt het water omhooggepompt, omhoog gehouden en weer gedraineerd? (losstaande van je vraag)

Comment

3x per dag. 2 uur na de lamp aan is, dan nog 6 uur later en nog is 2 uur voor t licht weer uitgaat. 15 min

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het nieuwe vat heeft een ec van 0.95 en een PH van 5.7.
                          50ml rhizo
                          50ml enzym
                          50 a
                          50 b

De kleine k2 is gefimd en de grotere ook nog maar is, want deze groeit het hardst.
                          De Shining silver haze word over paar dagies gefimd. Deze mag nog wel 1-3 nodes bij maken.
                          White widowtje is mooi bij getrokken van het wortel probleem. De Jack herer maakt ook nog weinig voortgang.

Tips of tricks zijn altijd welkom

Comment

2 weken geleden was me laatste update dus is wel weer even tijd voor een nieuwe.

Het nieuwe vat bevat zn 90ml A en B EC 1.250 PH 6.15.

De K2's groeien een stukkie sneller dan de rest.
                            De voorste k2 is zn 35 cm hoog. De k2 erachter is 26 cm
                            De WW SSH en JH blijven wat achter, nu weet ik dat de SSH voornamelijk sativa is en nog wel wat inhaald, maar de WW en JH mogen nog wel iets groeien denk ik?

Ik dacht ze nog 1 week groei te geven en dan over te gaan op 12/12. Wat denken jullie?
                            De hoogte totaal(+tray) is nu 70cm in een tent van 2m hoog.
                            Na de foto's had ik nog wat kleine nutteloze takjes onder aan de stam weg gehaald.
                            Attached Files

Comment

Het hangt er natuurlijk af hoe groot ze wilt laten worden, maar als je over gaat op 12/12 groeien ze toch nog wel 3 weken door. Dus volgens mij kan je nu wel gaan overschakelen.

Ze zien er wel mooi groen uit hoor.

Comment

He MZM, ik ga ze zondag of maandag op 12/12 zetten.

Dan kan ik de tempratuur wat beter regelen, nu is het 33 graden. hopelijk gaat t zo terug naar 30.
                                de afzuiggeer blaast voluit.
                                Ik heb een koelbox naast de tent gezet met slangen er in en deze slangen aan de ventilatoren geplakt... om zo hopelijk wat verkoeling te kunnen bieden

Comment

Bezig...
                                X