Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

    Korting op 420shop
    Hallo mensen, mijn eerste kweekverslag gaat van start.

    Paar dagen eerder dan ik had gepland aangezien mij LED nog niet binnen is maar de stekken vertonen nu voedingstekorten en het is dus tijd om actie te ondernemen.

    De opstelling:

    Secret jardin DR 120 (120x120x200)
    Growsystem aeroponic 1.0
    KIND LED K5 XL750
    Bluelab PH meter
    EUtech EC meter

    IMAG0428.jpg

    Voeding:

    Canna Aqua vega A+B
    Canna Aqua flores A+B
    Canna rizotonic
    Canna boost
    Canna PK13/14
    Canna cannazym
    Canna PH- groei
    Canna PH- bloei

    De stekken hebben nu 2 weken in de propagator gezeten met een ph van 5.8 en ec van 0.4, 99% lv en een temp van gemiddeld 28 graden.
    IMAG0427.jpg

    IMAG0430.jpg
    IMAG0431.jpg


    In de voorbereiding heb ik het watervat gevuld met 100L water en daar heb ik 75ml canna vega A, 100Mml canna vega B en 100ml Rhizotonic toegevoegd. Dit is ongeveer 50% van de aanbevolen hoeveelheid.
    Dit heb ik een paar uur laten draaien. De pomp is 4000L per uur dus 100x dat vat er door leek me wel genoeg. EC waarde zit op een mooie 0.8 om mee te beginnen.
    Daarna het water bijgesteld naar een PH van 4.0 dit dit natuurlijk veel te laag maar het is makkelijker bij te stellen met een paar emmers water er bij dan met druppen PH-. 20L water er bij en ik zit op een mooie PH van 5.7.
    Ondertussen de kleikorrels lekker in de week gezet om alle zooi er uit te spoelen en in een emmer gegooid met het water van mijn waterbak.

    Paar uur laten draaien. EC=0.8, PH=5.7, Water Temp=19C

    Tijd om de planten over te plaatsen. De propagator is ook van GrowTools dus dit is 1:1 en kan zo van het een in het andere geplaatst worden
    T-Neon er eerst maar boven op 24/0 voor een paar dagen en als ik me LED binnen heb de boel een week op 18/6.

    Zo ziet het er nu uit.

    IMAG0434.jpgIMAG0436.jpg


    Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen

    #2
    Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

    Ben benieuwd. Ik zet mijn stoeltje neer.

    Thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

      Aeroponics...intresant! Ik volg je ook ^^

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
      Friends call me Johan

      Comment


        #4
        Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

        Update 13-10-2015.

        Zo heeft even geduurd maar er was niet veel te melden in de afgelopen weken.

        Wat is er gebeurt de afgelopen 2 weken,

        Na 1 week onder 1 150W t-neon heb ik 5 planten er uit gehaald en 5 overgehouden. Daarna heb ik aangezien mijn led nog steeds vertraging had heb ik er nog een t-neon bij gehangen en de voeding langzaam verhoogt naar een EC van 1.1.
        Dit heeft nog 1 week zo gedraaid op 24/7 licht. (EC1.1 PH6.0 Temp.26c)
        In deze weken heb ik 2x getopt en 2x de boel gebogen om alles in het gareel te houden. Onder de T-neon was dit zwaar maar te doen voor de planten.

        Ok nu heb ik eindelijk mijn LED binnen na 1,5 maand... We kunnen los!

        De LED staat nu zins vrijdag te draaien op 18/6 en het gaat lekker .. heel lekker zelfs.
        Mijn prio is nu om de boel laag en op een level te houden verder de stats van voeding, PH en temp te bewaken.

        Stats: PH5.9/Ec1.1/Water temp. 25c/Air temp. 26c/LV. 51%

        Ik heb alle planten net allemaal gebogen tot 1 level en daarover een net gespannen op het meer horizontaal te laten groeien. Best wel brute actie maar ze kunnen het aan

        Ik moest helaast wel een afzuiging er in plaatsen ivb. LV anders was de LV constand 90%+

        Foto's:

        IMAG0472.jpgIMAG0453.jpgIMAG0451.jpgIMAG0450.jpgIMAG0448.jpgIMAG0447.jpgIMAG0454.jpgIMAG0463.jpgIMAG0471.jpgIMAG0470.jpgIMAG0469.jpgIMAG0468.jpgIMAG0467.jpgIMAG0466.jpgIMAG0465.jpgIMAG0464.jpg

        Vragen zijn welkom ik ben een ruk schrijver namelijk...
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

          leuk verslag zie een hoop nieuwe dingen zijn dat rubberen pluggen?wortelen wel goed in je bakheftige wortels en super wit
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

            Die pluggen zij van neopreen. Wortelstelsel is groot en wit in der daad maar ga het er niet meer uit halen aangezien ik de boel niet wil beschadigen.
            Er is btw zeker 30 liter uit de bak verdwenen ondertussen. De dames hebben het naar hun zin ondanks mijn ruige behandelingen

            Comment


              #7
              Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

              Even een update. 22-10-2015

              Het gaat lekker! De plantjes groeien als kool. Gisteravond de hele boel nog omgebogen om een egaal level te krijgen en de tent voller te krijgen. Het lijkt nu bijna 1 grote struik.

              Vandaag de led geprogrammeerd voor de bloei cyclus 12/12 met een zon's opkomst en ondergang.

              Het 150l reservoir is bijna leeg gedronken ik denk dat er nog 50l over is dat gaat goed dus. PH en EC zijn stabiel op 5.9/1.4 hoef ik nix aan te doen en meet het ook niet elke dag meer. Ik kijk wel elke dag even of de lege net potjes vochtig zijn ivb opbouw van voedings zouten maar dat gaat goed tot nu toe.

              Her en de een beetje blad problemen maar is niet iets waar ik me druk over maak zijn de grote en oude bladeren, beetje co2 te kort denk ik.
              Ik laat ze nog 1 dag draaien met deze voeding en dan zal ik op een of andere manier even 150l schoon en gedoseerd water moeten toe voegen en hoe ik dit in zo'n kort mogelijke tijd ga doen ben ik nog aan bedenken maar... ik heb een plan

              Voor de rest bevalt deze manier tot nu toe echt heel goed. Ik kijk 's ochtens even of de boel nog leeft en dat is het dan. Heel chill, geen water geven of elke dag voeding aan maken. Voor mijn eerste kweek met airo ben ik wel tevreden tot nu toe.

              Mooi struikje zo.
              IMAG0477.jpg


              Beetje buig werk.
              IMAG0480.jpg


              Stam dikte ongeveer 1,5cm
              IMAG0479.jpg


              Voedingszouten opbouw.
              IMAG0482.jpg


              Lichte blad problemen maar niet iets om in paniek te raken. (zijn maar een paar bladeren)
              IMAG0481.jpg


              Ik zal over een week wel even een nieuwe update maken over hoe de planten op alle veranderingen reageren.

              Comment


                #8
                Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

                is een heel bos geworden
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

                  Ben benieuwd hoe dit gaat lukken. Lijkt me wel een heel groot oppervlak voor een 430W lamp.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3



                    Op deze foto zie je heel mooi wat het probleem is met veel ledlichtpuntjes is verschillende kleuren die fysiek vrij ver van elkaar af staan. Hierdoor krijg je dus allerlei rare slagschaduwen en ontvangt blad wat niet geheel boven aan in het directe licht zit constant een ander kleurtje waardoor het blad, mits nog in groei, constant probeert de lichtgevoelige pigmenten aan te passen aan het wisselende lichtaanbod. Volgroeid blad functioneert gewoonweg maar half onder zulk ewisselende belichting.

                    Comment


                      #11
                      Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

                      idd ik had nou net verwacht dat een KIND LED K5 XL750 van over de 1000 euro wel goeie kleurmening zou hebben. Had ook wat gelezen over COB Led's. Dat deze veel dichter op elkaar staan en dus beter mengen.

                      blijft toch een leuk topic hoor, kweken als NASA
                      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                      Comment


                        #12
                        Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

                        De cop leds hebben geen verschillende kleurtjes waardoor je dit probleem bij copled niet hebt.

                        Comment


                          #13
                          Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

                          Een COB is feitelijk niets anders dan een matrix van kleine ledjes die samen op een bordje zijn gemonteerd zodat het net een enkele hele grote led lijkt. Ze kunnen dan dus ook wel leds van verschillende kleuren mengen. Zoiets als dit bijvoorbeeld:
                          662534052_307.jpg

                          Al is het inderdaad wel meer gebruikelijk om het spectrum te regelen met de fluorescerende coating:
                          2015-high-quality-3W-led-chip-cob-full-spectrum-380-840nm-120W-DIY-led-grow-light.jpg

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

                            Er zijn ook Cob waarin wel je dit wel hebt, ik heb ze zelf met en zonder. Is maar wat men erin plakt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                            De cop leds hebben geen verschillende kleurtjes waardoor je dit probleem bij copled niet hebt.
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              #15
                              Re: LED+Aeroponics+5 x Haze nr.3

                              Ik had het ook gelezen, maar durfde FlintStoned niet te verbeteren

                              En even heel stuk van Wietefras zijn kweekverslag gelezen, volgens mij is hij een behoorlijke gadget freak haha.

                              Maar ben nog niet overtuigd hoor, en blijf bij HPS
                              [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                              Comment

                              Bezig...
                              X