Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaper's hydro avontuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dat laatste heb je ook wel gelijk in. Je hebt overigens een stuk hogere start-EC dan hierzo (0,32)
    Gaat vast goed komen, maar zag op diverse plekken en groeischema's een kortere spoelperiode dan op aarde, vandaar mijn vraag
    Succes nog effekes!

    Comment


      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        Ik spoel altijd 1 week!!
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


        • vaperke
          vaperke commented
          Editing a comment
          Zie mijn punt hier boven. Een reservoir van 120L ga ik niet om de week vernieuwen, want het kost met teveel aan voeding. Dus wordt het 2 weken spoelen
          De plantjes zagen er gisteren nog altijd zeer gelukkig uit.

        Laatste twee weken!
        schiet al op
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          Ze staan nu 4 dagen op alleen afgezuurd water. En tot nu toe zie ik niet echt veel verandering.
          De bladeren beginnen leeg te trekken. Wat te verwachten was.

          Foxtails

          image002.jpg

          piccies

          image005.jpgimage006.jpg
          image003.jpgimage004.jpg
          image001.jpgimage007.jpg
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            Er is goed en slecht nieuws.


            Het slechte nieuws is dat ik een tijdje moeilijk te been zal zijn. Daardoor heb ik beslist om mijn volgende kweek af te breken.
            rip plantjes

            image001.jpgimage002.jpg

            Als experiment was het wel interessant. Alleen vernevelaars en afgezuurd water. En toch groeiden ze redelijk goed. Ze zagen alleen wat bleekjes
            Met wat liefde ging dat een stuk beter gaan. Voor mij is dit geslaagd. Het is vooral ook fluisterstil en verbruikt 8W aan electriciteit.

            Ze liggen in de groenbak dus.

            Dan maar het goede nieuws.
            Mijn andere dames doen het nog altijd goed. Ze staan nu kleine week op alleen water en je begint goed te zien dat het herfst aan het worden is.
            Binnenkort oogsten. No rush.

            image006.jpgimage004.jpg
            image005.jpgimage007.jpg
            image008.jpgimage009.jpg
            image003.jpg
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              Comment


                Zo een hele boterham

                Zal mijn best doen om overal op te antwoorden.

                Die zakken heb je nodig bij eb en vloed om het water er door te laten natuurlijk en ook om aan air prunen te doen (wat je ook met een ander medium kunt doen).
                Maar voor eb en vloed kun je niet zonder. Er staat ergens een link naar die zakken in een van mijn topics. Maar de echte zijn smart bags. Ik koop die in een vijverwinkel. Ze zijn stukken goedkoper.
                Merk is ubbink en 15L.

                Afvoersetje


                Arduino stuurt mijn lichten in mijn voor groei tent. Meet de temp/vochtigheid. Schakelt alles aan. Meet het licht en start de pompen.
                Standaard stuf dus. Ik gebruik hier een gewone uno voor. Die had meer dan genoeg pwm poorten voor mij.

                EC/Ph meet ik niet, omdat de probes te duur waren naar mijn goesting. En ik had al een goeie EC/PH set. Zoveel meet je dat nu ook weer niet. Bij het verversen, dan een paar dagen erna nog eens en thats it.
                Zoveel verschuift dit niet bij mij.

                Standaard zit er een temp meter in alle reservoirs
                Een ds18b20 gebruik ik hiervoor.

                De waterpompen die ik gebruik zijn 800L/uur en dan de goedkoopste Wel eentje in reserve houden.

                In mijn hoofdhok hangen cree cob's zelf gemaakt en in mijn voorgroei hok chinese cob's van ali. Beide verslagen kun je hier ergens lezen.

                Verbruik van eb en vloed alleen? Dat is alleen de pomp dan? Ik denk 18W voor 15min 4 keer per dag. Dus erm.....peanuts Zeker in vergelijking met je lichten/afzuiging/etc.
                Gebruikte op het einde zelfs geen luchtbellen in mijn reservoir.
                En de arduino, tja verwaarloosbaar. Zou het kunnen uitrekenen. Maar het is zo laag.

                Zo hopelijk heb je er iets aan.


                Goedkope Hydrocultuur Indoor Groeien Ebb & Flow Extension Tub Outlet Fitting Kit voor Plant Kieming, koop Kwaliteit tuin water aansluitingen rechtstreeks van Leveranciers van China: Hydrocultuur Indoor Groeien Ebb & Flow Extension Tub Outlet Fitting Kit voor Plant Kieming
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                  Zo een hele boterham

                  Zal mijn best doen om overal op te antwoorden.

                  Die zakken heb je nodig bij eb en vloed om het water er door te laten natuurlijk en ook om aan air prunen te doen (wat je ook met een ander medium kunt doen).
                  Maar voor eb en vloed kun je niet zonder. Er staat ergens een link naar die zakken in een van mijn topics. Maar de echte zijn smart bags. Ik koop die in een vijverwinkel. Ze zijn stukken goedkoper.
                  Merk is ubbink en 15L.

                  Afvoersetje


                  Arduino stuurt mijn lichten in mijn voor groei tent. Meet de temp/vochtigheid. Schakelt alles aan. Meet het licht en start de pompen.
                  Standaard stuf dus. Ik gebruik hier een gewone uno voor. Die had meer dan genoeg pwm poorten voor mij.

                  EC/Ph meet ik niet, omdat de probes te duur waren naar mijn goesting. En ik had al een goeie EC/PH set. Zoveel meet je dat nu ook weer niet. Bij het verversen, dan een paar dagen erna nog eens en thats it.
                  Zoveel verschuift dit niet bij mij.

                  Standaard zit er een temp meter in alle reservoirs
                  Een ds18b20 gebruik ik hiervoor.

                  De waterpompen die ik gebruik zijn 800L/uur en dan de goedkoopste Wel eentje in reserve houden.

                  In mijn hoofdhok hangen cree cob's zelf gemaakt en in mijn voorgroei hok chinese cob's van ali. Beide verslagen kun je hier ergens lezen.

                  Verbruik van eb en vloed alleen? Dat is alleen de pomp dan? Ik denk 18W voor 15min 4 keer per dag. Dus erm.....peanuts Zeker in vergelijking met je lichten/afzuiging/etc.
                  Gebruikte op het einde zelfs geen luchtbellen in mijn reservoir.
                  En de arduino, tja verwaarloosbaar. Zou het kunnen uitrekenen. Maar het is zo laag.

                  Zo hopelijk heb je er iets aan.

                  Super! Bedankt voor je reactie. Geen wonder dat ik ze niet zo makkelijk kon vinden, ik kan in totaal maar 2 items vinden op aliexpress van die afvoer. Had eigenlijk wel meer zoekresultaten verwacht. Ik hoopte eigenlijk ook dat ze goedkoper zouden zijn

                  Zou je zo'n goedkope PH en EC meter niet kunnen ombouwen tot arduino uitleesbaar. Het meet tenslotte "iets" digitaal wat wordt omgezet in een getal voor op het scherm. Het lijkt mij mogelijk maar mijn software/elektronica kennis is hiervoor te beperkt.

                  Ik zal je topic verder niet vervuilen Goed bezig iig!

                  Comment


                    Gisteren was het oogstfeest! Vrije dag, niemand thuis.
                    Perfect om eventjes 6 uur!!!!! te knippen. Wat een klotewerk is dat zeg.

                    Wat een hoeveelheid kwam er deze keer af zeg.

                    Heb niet zoveel foto's genomen omdat ik het toch altijd een gedoe vindt om ze te verkleinen voor ik ze moet opladen.

                    De wortels hebben netjes de vorm van de tray aangenomen
                    IMG_20170417_144722.jpg

                    Wat een gemak zeg. Korrels eruit en hupa klaar.
                    IMG_20170417_144849.jpg

                    Een budje (let niet op mijn knip kwaliteiten, ik was het echt beu na een tijdje )
                    IMG_20170417_144916.jpg

                    Deze wou ik je toch nog even meegeven. Scrog + hydro = win

                    Dit is dus 1 plant.
                    IMG_20170417_172412.jpgIMG_20170417_172419.jpg


                    Alles ligt te drogen. Als het droog is krijgen jullie van mij nog het droog gewicht. En dan is het een beetje rust tot ver in het najaar.
                    Alles zal een goeie scrobbeurt krijgen en een paar veranderingen voor de volgende run.


                    In ieder geval is dit de manier voor mij om te kweken.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                    • Niemand020
                      Niemand020 commented
                      Editing a comment
                      Niceeeeee, nu weet ik zeker dat ik ook wil scroggen, wel op aarde dan maargoed!

                    hahaahha, ik heb ook zo'n hekel aan het knipwerk. Er gaat zo veel tijd in zitten, eigenlijk moet ik nog een betere(snellere) manier zien te vinden voor dit vervelend werkje.
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                    Comment


                      Puik werk!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        Loop even naar de AZC de volgende keer en neem een paar van die gasten mee dan kunnen zij het knip werk doen, en lig zelf lekker gestrekt op de bank met een drankje erbij kijkend hoe deze gasten het knipwerk doen en niet voor de poen

                        Dus jij gaat voortaan alleen nog hydro kweken denk ik zo? Al met al een mooi resultaat Vaperke, ben ook benieuwd naar het droog gewicht.
                        Ad usum proprium!

                        Comment


                          Yep hydro all the way. Geen gedoe met aarde meer. En ik heb er goeie resultaten mee.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            Alles is droog en zit in potten. Het resultaat is....... 448gr.

                            301W werkelijk aan de muur. Dat maakt 1.4g/W.

                            Zo ik ben goed voor een jaartje
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                            Comment

                            Bezig...
                            X