Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaper's hydro avontuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    We zijn 5 dagen geleden sinds de laatste update en dan wordt het wel eens tijd terug.

    Foto's moet ik jullie onthouden. Die zijn per ongeluk verwijderd Ik neem deze avond nieuwe.

    De dames staan sinds 01/02/2017 op 12/12!

    Dit verslag is ook vooral voor mij om later te weten wat ik allemaal goed en vooral verkeerd heb gedaan.

    Wat ik meeneem naar de volgende ronde:

    Grotere start bak voor mijn zaadjes. De vorige was maar 12L Dit is te klein, te weinig buffer, het water kwam ook te snel warm waardoor ik algen kreeg.
    Korter voor groeien. Nu was dit ook deels doordat mijn hoofd hok niet vrij was. Maar dwc gaat fokking snel en ik was niet klaar. Waardoor er veel wortels gesneuveld waren.
    Beginnen met vers water!!! Ik had mijn reservoir ook niet ververst voor ik gestart was. Domme fout.

    Oh en ik had ook de og kush eventjes gehalveerd bij het verpotten.... oops.

    Maar zelfs na al die tegenslag gaan ze als een sneltrein. De wortels zitten nu ook overal door de doek en het net begint overvol te geraken.

    Het kan aan de strain liggen, maar ze gaan toch wel erg hard.

    EC op 1.9 momenteel, ph 5.7. Alles stabiel. Ik vul ongeveer om de 2 dagen een 10L bij op ph 5.5 zonder voeding.

    Vanavond piccies!





    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #92
      Ik wil nog even melden dat mijn opzet wel geslaagd is. Het onderhoud aan Hydro is echt zo gemakkelijk. niet meer sleuren met zakken, geen aarde overal en perliet. Geen beestjes en vooral bijna geen onderhoud

      Om de 2 weken hang ik er een darm in om hem leeg te zuigen. Daarna slang erin en vullen. Voeding erin en ph- erin en klaar voor terug 2 weken.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #93
        Zeer benieuwd naar de pics! Het klinkt i.i.g. overwegend goed, je hebt mij weten te enthousiasteren
        Inmiddels ook hier de hydro spulletjes besteld, zodat de volgende ronde van mij ook hydro gaat worden. Spannend!

        Had je verhaal met de te kleine voorgroeibak al gelezen. Dank voor het melden, je hebt me daar voor een foutje behoed.
        Was wel verbaasd te lezen dat je op dit moment afgezuurd water zonder voeding geeft. Gebruiken de planten zo weinig voeding momenteel?

        Comment


          #94
          Super Vaperke voor de info,
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #95
            Laat maar komen die foto's! ben weer benieuwd hoe ze er bij staan.

            Ik vind het ook heerlijk de hydro dat geklooi met aarde en die irritante varenrouwmug die je er hier vaak gratis bij krijgt, mis ik totaal niet. Water geven gaat nu ook automatisch goed en bijsturen wbt voeding is zo ook een makkie. Onderhoud is idd ook simpel. En ze groeien er ook als kool op. Ik ga volgende ronde eens gelijk op 12/12 en zien wat me dat brengt op hydro, had afgelopen ronde 1 week groei gegeven zijn ze nog flink (te)groot geworden.

            Greetzz

            Comment


              #96
              Ik vul aan met afgezuurd water zonder voeding!!!

              Om de 2 weken vervang ik het volledige reservoir (120L). om de 2 weken of wanneer ongeveer 50% van je water vervangen is.
              Ze drinken nu ongeveer 5/6L per dag dus 5*14=70 = ongeveer 2 weken.

              Bij het vullen van het reservoir krijgen ze wel degelijk voeding. Plagron A+B.
              Ik ga deze run ook alleen maar deze voeding gebruiken. Geen additieven. Om een basis te hebben.

              Leuk dat ik je enthousiast gemaakt heb. Ga je voor DWC of eb en vloed?
              Koop zeker een goeie EC en PH meter!! Dat zijn je voornaamste tools.

              Heb je vragen stel ze gerust in PM. Ik ken er zelf nog niet veel van, maar samen komen we er wel uit
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #97
                Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
                Laat maar komen die foto's! ben weer benieuwd hoe ze er bij staan.

                Ik vind het ook heerlijk de hydro dat geklooi met aarde en die irritante varenrouwmug die je er hier vaak gratis bij krijgt, mis ik totaal niet. Water geven gaat nu ook automatisch goed en bijsturen wbt voeding is zo ook een makkie. Onderhoud is idd ook simpel. En ze groeien er ook als kool op. Ik ga volgende ronde eens gelijk op 12/12 en zien wat me dat brengt op hydro, had afgelopen ronde 1 week groei gegeven zijn ze nog flink (te)groot geworden.

                Greetzz
                Klopt, zo ervaar ik het ook. Ik had vroeger toch altijd een probleem met water geven en voeding geven waardoor ik altijd te weinig gaf. Hydro neemt dit van je over. De planten drinken wat ze nodig hebben.

                Er kan wel zeer snel iets verkeerd lopen! Dat is dan de andere kant van de medaille.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #98
                  Ah, ik zat helemaal met 't idee dat de planten in de loop van de dagen steeds meer voedingsstoffen opnemen uit 't water en daarmee de EC zou dalen. Maar dat valt wel mee dus, weer wat geleerd
                  Wou het zelf gaan proberen met een druppelsysteem voor de eerste week (of 2) voorgroei, daarna over naar DWC.
                  Eerst blijf ik nog even bij je afkijken

                  Comment


                    #99
                    Zoals beloofd de foto's.

                    Je kunt goed zien dat de wortels echt overal beginnen door te komen. Als ik een paar hydrokorrels wegdoe stikt het van de wortels.
                    Ze gaan nu ook echt hard. Zelfs de achterkomer begint nu goed door te groeien. Ook de halve OG heeft er eindelijk zin in.

                    Voor groei hokje V2.0 is ook bijna klaar. Een 36L bak ipv 12L. Beter luchtaanvoer en betere spreiding van de plantjes.
                    Nu alleen het licht nog in elkaar solderen... Time i need time

                    De plantjes zelf doen het goed, ze staan nu een 9 tal dagen in bloei en ik begin de eerste tekens te zien. Het zal nu niet lang meer duren eer ze echt in bloei gaan gaan.

                    Ze hebben vandaag ook voor de eerst keer canna XL meegekregen bij de 10L vers water. EC daalt wel naar 1.84.

                    image012.jpg

                    image011.jpg

                    image013.jpg
                    image014.jpg
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 10 photos.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      Ik krijg nou toch wel heel sterk de neiging een EC meter en ph meter te gaan halen zodat ik dat een beetje onder de knie kan gaan krijgen om over n tijdje ook hydro te kunnen...

                      Wat ziet dat er mooi uit zeg! Zo mooi groen ook nog..

                      Comment


                        Als kweker zijn het toch handige tools.
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          Mooi gezicht zo met die reflectie op het water

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Gaat lekker zo
                            Ad usum proprium!

                            Comment


                              Gisteren alles gebonden. Het net is dicht en ze groeien nog als kool. Was vergeten hoeveel werk al dat binden was.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                Hahaha leuke foto met je sokken, daar had toch QNQ ooit een topic van zulke foto's

                                Leuk hoor dat je over ben gestapt op hydro en led. Zelf vind ik het wel een beetje zonde dat je eerst op op tl verlichting bent begonnen en niet gelijk op led, maar als ik het goed begrijp ga je de volgende ronde wel gelijk op led. Wat ik dan ook jammer vind die goedkope chinese led hebt gebruikt( Mijn mening, wil niet verveeld doen'. Maar ben wel heel benieuwd wat er uiteindelijk je oogst zal zijn.

                                Grappig die arduino setup!! Kan je misschien je code delen of is er een link er van?

                                Succes kerel, en ik zet zeker een stoeltje bij verslag
                                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                                Comment

                                Bezig...
                                X